Poistuiko murhaaja veneellä?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

papillon kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:

Olihan se se juttu ollut silloin, oliko se nyt aivan Seura-lehdessä vai Apu-lehdessäkö se oli, että ne kengätkin on sillai aseteltu että niistä voisi kuvitalla jonkun uskonnollisen sanoman? Tästä voi arvuutella vaikka mitä, mutta kyllä ajattelin silloin täätkin asiaa vakavasti.
Milloin tämmöinen juttu olisi ollut?
Varmuudella en voi sanoa mutta olisiko ollut 1985 paikkeilla. En muista kuka siinä oli haastateltavana, mutta joku hyvin vakava vanhempi mieshenkilö se oli.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

konsta kirjoitti:
Wagner kirjoitti:
Tälle uskon alttarille on mahdollisesti uhrattu kolmen viattoman henki.

8)
Joku salainen helluntaiseura, joka päätti helluntaisin siirtää turmeltuneita nuoria suoraan manalan portista sisään, mutta lopetti toimintansa jo ensimmäisen uhrauksen jälkeen?

Vanhan uskomuksen mukaan helvetin portit ovat vähän aikaa auki juuri helluntaina, ja vihtahousun kohtaaminen on jopa mahdollista.
Papualaisista 400.000 on helluntailaisia.
Ne kuitenkaan tuskin olivat asialla, kun tapettuja ei ollut syöty.
Maahanmuuttajat ovat nykyään hyvin ravitun oloisia.
Onneksi.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

matkaaja kirjoitti:
papillon kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:

Olihan se se juttu ollut silloin, oliko se nyt aivan Seura-lehdessä vai Apu-lehdessäkö se oli, että ne kengätkin on sillai aseteltu että niistä voisi kuvitalla jonkun uskonnollisen sanoman? Tästä voi arvuutella vaikka mitä, mutta kyllä ajattelin silloin täätkin asiaa vakavasti.
Milloin tämmöinen juttu olisi ollut?
Varmuudella en voi sanoa mutta olisiko ollut 1985 paikkeilla. En muista kuka siinä oli haastateltavana, mutta joku hyvin vakava vanhempi mieshenkilö se oli.
Just. Se on ongelma tuo, että silloin tällöin näitä juttuja on ollut lehdissä, mutta se paikannus on hankalaa että koska tarkemmin
.
Mahtaakohan lehdillä olla mitään juttuarkistoja, ts. löytyisi livasti nämä jutut kun katsoisi vaikkapa B: n kohdalta? :lol:
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

papillon kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:
papillon kirjoitti: Milloin tämmöinen juttu olisi ollut?
Varmuudella en voi sanoa mutta olisiko ollut 1985 paikkeilla. En muista kuka siinä oli haastateltavana, mutta joku hyvin vakava vanhempi mieshenkilö se oli.
Just. Se on ongelma tuo, että silloin tällöin näitä juttuja on ollut lehdissä, mutta se paikannus on hankalaa että koska tarkemmin
.
Mahtaakohan lehdillä olla mitään juttuarkistoja, ts. löytyisi livasti nämä jutut kun katsoisi vaikkapa B: n kohdalta? :lol:
Enpä osaa sanoa ainakaan minä tuosta mitään. No, tutkintahan kuulusi poliisille, mutta voihan tässä vähän kysellä; sähköpostihan on edullinen tapa 'tutkia'.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

papillon kirjoitti: Mahtaakohan lehdillä olla mitään juttuarkistoja, ts. löytyisi livasti nämä jutut kun katsoisi vaikkapa B: n kohdalta? :lol:
Eipä taida pahemmin olla niitä arkistoja, onko kaikkia edes mikrofilmillä?

Esimerkiksi Hesari arkisto on maksullinen, mutta siellä ei digitaalisessa muodossa ole kovinkaan kaus tietoa. A aikoinaan etsi artikkeleita kirjaston mikrofilmiltä, joka on pirun työlästä sekin.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

papillon kirjoitti:^ Ei se isoisäsi sitten tunnistanut paattia? Montako venhoa Högnäsissä tuolloin oli?
No eihän se ole sanottu että alus oli Högnäsiläisten ei sen puoleen, mutta sinne se siis suuntasi?
Huomasin vasta tuon kysymyksen, siksi viive vastauksessa.
Högnäsiin vene meni. Venettä ei tunnistettu kenellekään Bodomin Koukkupojat-yhdistykseen kuuluvalle (kalastuskunta).
Paikalliset kalastajat tunnistivat toisensa veneistä jo kaukaa.
8)
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Wagner kirjoitti:
papillon kirjoitti:^ Ei se isoisäsi sitten tunnistanut paattia? Montako venhoa Högnäsissä tuolloin oli?
No eihän se ole sanottu että alus oli Högnäsiläisten ei sen puoleen, mutta sinne se siis suuntasi?
Huomasin vasta tuon kysymyksen, siksi viive vastauksessa.
Högnäsiin vene meni. Venettä ei tunnistettu kenellekään Bodomin Koukkupojat-yhdistykseen kuuluvalle (kalastuskunta).
Paikalliset kalastajat tunnistivat toisensa veneistä jo kaukaa.
8)
Eivät murhaajat veneellä soutele järvellä, äly hoi älä jätä.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Merivuokko kirjoitti:
Wagner kirjoitti:
papillon kirjoitti:^ Ei se isoisäsi sitten tunnistanut paattia? Montako venhoa Högnäsissä tuolloin oli?
No eihän se ole sanottu että alus oli Högnäsiläisten ei sen puoleen, mutta sinne se siis suuntasi?
Huomasin vasta tuon kysymyksen, siksi viive vastauksessa.
Högnäsiin vene meni. Venettä ei tunnistettu kenellekään Bodomin Koukkupojat-yhdistykseen kuuluvalle (kalastuskunta).
Paikalliset kalastajat tunnistivat toisensa veneistä jo kaukaa.
8)
Eivät murhaajat veneellä soutele järvellä, äly hoi älä jätä.
Murhaajiako ne siis olivat, jotka Högnäsiin päin menivät ?
Oliko uistinkin perässä ?
8)
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Wagner kirjoitti:
papillon kirjoitti:^ Ei se isoisäsi sitten tunnistanut paattia? Montako venhoa Högnäsissä tuolloin oli?
No eihän se ole sanottu että alus oli Högnäsiläisten ei sen puoleen, mutta sinne se siis suuntasi?
Huomasin vasta tuon kysymyksen, siksi viive vastauksessa.
Högnäsiin vene meni. Venettä ei tunnistettu kenellekään Bodomin Koukkupojat-yhdistykseen kuuluvalle (kalastuskunta).
Paikalliset kalastajat tunnistivat toisensa veneistä jo kaukaa.
8)
Minne se vene olisi sitten roudattu?

Tuohon aikaan ei ollet trailerit sun muut yleisiä?

edit: typo
Tyhmälle iloksi on ilkityön teko, mutta ymmärtäväiselle miehelle viisaus.
Sananlaskut 10:23
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Just tuota meinasin, että mihin se vene meni? Waakulla on nyt pikku viive vastauksissa, ehtii funtsia ainakin.

Siis montako venettä oli kaikkiaan silloin järvellä, veikkaan aika montaa, ei se ihan pieni järvi ole.

Jotenkin tuntuisi tuollaisen vesiajoneuvon kotisataman olleen vaaknerin paapalle selviö, kun siellä kerran lonasi ahkeraan, riippumatta oliko paatti Koukkupoikien rinkiin kuuluva tai ei.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poistuiko murhaaja veneellä?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

papillon kirjoitti:Siis montako venettä oli kaikkiaan silloin järvellä, veikkaan aika montaa, ei se ihan pieni järvi ole.
Kivilahden väittämästä olinpaikasta n. 100 metrin päässä turolla olivat ongella Martti ja Ossi Koli, isoisäni n. 100-200 metrin päässä Rackaruddenin kalliosta itään, keskemmällä Bodomia 2 venettä lähellä saarta ja ilmeisesti itäisimmällä keskiturolla oli Martti Pesonen, hänkin Bodomin Koukkupoikien jäsen.
Siis ainakin 5 venekuntaa oli aamulla liikkeellä, joista vaarini tunnisti nuo nimetyt.
Kuudes olikin sitten se Högnäsin suuntaan kolinalla murhaniemestä lähtenyt vene.
8)
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Re: Poistuiko murhaaja veneellä?

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Erityisesti tämä vene kiinnostaa allekirjoittanutta! Uskaltaisin melkein väittää, että tässä on ratkaisun avain! No, "avain" siinä mielessä, että juttuahan ei todennäköisesti ratkaista koskaan, mutta suunnataan edes mielenkiinto oikeaan suuntaan!? 8)
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Poistuiko murhaaja veneellä?

Viesti Kirjoittaja awa »

Kai siitä veneestä on näköhavaintoja, koska järvellä oli aikamoinen liikenne jo tuohon kellon aikaan.

Vai jääkö vain pelkäksi kolinaksi keskustelupalstalla, 40 vuotta tapahtuneesta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poistuiko murhaaja veneellä?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Kai siitä veneestä on näköhavaintoja, koska järvellä oli aikamoinen liikenne jo tuohon kellon aikaan.

Vai jääkö vain pelkäksi kolinaksi keskustelupalstalla, 40 vuotta tapahtuneesta.
Oli näköhavaintoja, Högnäsiin menneen veneen laidalla oli jotain sinistä, ehkä märkä naisten uimapuku.
Havaitsijat ovat vain ikävä kyllä ehtineet vainajoitua Pesosta ehkä lukuun ottamatta.
Nyt tulee muuten pian jo 49 vuotta tapahtuneesta,tarkemmin 5.6.2009.
Mahdollisesti seuraavalla tutkijasukupolvella on jo kolminumeroinen älykkyysosamärä, mutta kun kuolleita ei tuomita, ei juttua tuolloin enää tutkittane.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Poistuiko murhaaja veneellä?

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Oli näköhavaintoja, Högnäsiin menneen veneen laidalla oli jotain sinistä, ehkä märkä naisten uimapuku.
Havaitsijat ovat vain ikävä kyllä ehtineet vainajoitua Pesosta ehkä lukuun ottamatta.
Nyt tulee muuten pian jo 49 vuotta tapahtuneesta,tarkemmin 5.6.2009.
Mahdollisesti seuraavalla tutkijasukupolvella on jo kolminumeroinen älykkyysosamärä, mutta kun kuolleita ei tuomita, ei juttua tuolloin enää tutkittane.
8)
Eli taas pelkkää höpön höpöä ja hapatusta koko vene kolinoineen. Wagner, eikös sitä nyt ole jo aikalailla tuo 9 vuotta, kun ne ensimmäiset "kolinat" kuultiin? No, ehkä siitä on vain 5 vuotta tai voi olla vähemmänkin. Näin sariolalaisittain asioita ilmaisten. :D

Niin, aikalaistutkijoiden papereista ei noita kolinoita taida löytyä, joten taitaa todellakin olla niin, että ainoa paikka missä niitä on esiintynyt - on internetissä oleva keskustelupalsta - ja se ei paljon tutkijoita lämmitä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin