Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Bettina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 8:47 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Bettina »

Hei taas!
Entäpä nämä painonnostaja veljekset..olenko ymmärtänyt oikein, että he asuivat jossain Bodomin liepeillä?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo ei - he taisivat, hataraksi todetun muistini mukaan, Kallion suunnalla asua.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

"Saunamökin mies" Ahti Oksanen oli myös mielenkiintoinen. Hänkin sopi hyvin vaalean miehen tuntomerkkeihin. Tämän tapauksen jälkeenkin vältteli ihmisiä. Häntä ei kai ole koskaan kuulusteltu, sillä eihän hänen henkilöllisyytensäkään ollut poliisien tiedossa vielä 90-luvullakaan.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllä vain, jokainenhan eli elämäänsä niin, ettei syyllisen leimaa saanut.

Tai toivonut saavansa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Bettina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 8:47 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Bettina »

Miksi näitä veljeksiä on epäilty, jos ei muuten niin täällä palstalla?
Ja perään toinen kysymys, mihin perustuu ajatus/olettamus, että Tuulikki yritti karkuun? en väitä, että se olisi väärä olettamus.
sori, et jankkaan asioita, jotka varmaan on käyty lävitse moneen kertaan
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Bettina kirjoitti:Miksi näitä veljeksiä on epäilty, jos ei muuten niin täällä palstalla?
Ja perään toinen kysymys, mihin perustuu ajatus/olettamus, että Tuulikki yritti karkuun? en väitä, että se olisi väärä olettamus.
sori, et jankkaan asioita, jotka varmaan on käyty lävitse moneen kertaan
Jos tarkoitat Kaarlo ja Väinö Tankoa (ent. Lindholm), niin heillä ei tämän Bodomin murhatapauksen kanssa ole mitään tekemistä. Outoja asioita heille alkoi kylläkin tapahtumaan heti kun Kirurgin henkilökunta alkoi epäillä Hans Assmannia. Kaarlo joutui pelottelun, häirikkösoittojen, varjostajien ja "mattokauppiaiden" kohteeksi. Veljekset tekivät lopulta harvinaisen kaksoisitsemurhan, jonka syitä saattaa vain arvailla. Niin, tämä Kaarlo siis oli Kirugisen sairaalan lääkäri.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja konsta »

Bettina kirjoitti:Miksi näitä veljeksiä on epäilty, jos ei muuten niin täällä palstalla?
Ja perään toinen kysymys, mihin perustuu ajatus/olettamus, että Tuulikki yritti karkuun? en väitä, että se olisi väärä olettamus.
sori, et jankkaan asioita, jotka varmaan on käyty lävitse moneen kertaan
Jos Tankoja on epäilty, niin ei sen kummemmin kuin muitakaan. Näillä palstoilla on tapana nostaa kaikki vaihtoehdot ja mahdollisuudet esiin, vaikkei mitään tosiasioita olisikaan siihen suuntaan viittaamassa.

Tuulikin osalta voisi sanoa, että todennäköisesti hän joko itse yritti paeta pois teltasta, tai revittiin sieltä, ainakin osittain näkyville. Itse kannatan tuota väkisin repimistä, koska hänen kaulassaan oli joitakin hiertymiä(ehkä vaatteista).
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

konsta kirjoitti: tai revittiin sieltä, ainakin osittain näkyville. Itse kannatan tuota väkisin repimistä, koska hänen kaulassaan oli joitakin hiertymiä(ehkä vaatteista).
Niin, ja 'säikähti', ja heitti filtin kasvojen päälle.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

strangelove kirjoitti:"Saunamökin mies" Ahti Oksanen oli myös mielenkiintoinen. Hänkin sopi hyvin vaalean miehen tuntomerkkeihin. Tämän tapauksen jälkeenkin vältteli ihmisiä. Häntä ei kai ole koskaan kuulusteltu, sillä eihän hänen henkilöllisyytensäkään ollut poliisien tiedossa vielä 90-luvullakaan.
Oli KRP:n tiedossa jo 70-luvulla.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Wagner kirjoitti:
strangelove kirjoitti:"Saunamökin mies" Ahti Oksanen oli myös mielenkiintoinen. Hänkin sopi hyvin vaalean miehen tuntomerkkeihin. Tämän tapauksen jälkeenkin vältteli ihmisiä. Häntä ei kai ole koskaan kuulusteltu, sillä eihän hänen henkilöllisyytensäkään ollut poliisien tiedossa vielä 90-luvullakaan.
Oli KRP:n tiedossa jo 70-luvulla.

8)
Aha. Käytin "lähteenä" EVK-dokumenttia, joka ei kylläkään järin luotettavalta vaikuta. Siinä todettiin saunaa remontoineen miehen henkilöllisyyden olevan yhä poliisille tuntematon.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tässä Apu 25/60 ollut kartta tienoosta, siinä tie päättyy, polku tekee lenkin. Olisi mielenkiintoista saada tuo autollakulkemismahdollisuus selväksi.

Hessu, mitä se vedenkuningas-lanssimies kertoi tuosta tiestä, kysyitkö?
No, maija ja letukka oli rannalla kumminkin. No tässä karttakuva:


Kuva
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, lanssimiehet ja poliisit tulivat polkua pitkin, siis sitä, joka oikeasti kääntyy vasemmalle, vaan ei Sariolan mallinnuksien mukaan!

Sitä en tiiä, miten se "Maija ja De Soto" on sinne uimarannalle luovineet, mutta kait jotain peltotietä pitkin?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Joo, lanssimiehet ja poliisit tulivat polkua pitkin, siis sitä, joka oikeasti kääntyy vasemmalle, vaan ei Sariolan mallinnuksien mukaan!

Sitä en tiiä, miten se "Maija ja De Soto" on sinne uimarannalle luovineet, mutta kait jotain peltotietä pitkin?

No onko tuon nyt etsintäkuulutetun Apu 25/60 kartalla mitään virkaa, kantoivatko NG n tuonne asti?
Entä oliko niin, että tuo oli se väylä mitä autolla pääsi?
Nilssi väittä ettei hän tiennyt Rantaojantiestä mitään, vaan kulkivat sen peltotien kautta, puomikin oli kiusana.
Kuinka Sepi sinne perässä osasi, mikäli muistan ei ollut sillä aiemmalla retkellä.

Saatan muistaa väärinkin, ei se ole kiellettyä sillä en väitä asiaa sariolamaisesti faktaksi kun en semmoiseksi sitä tiedä. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

"Kyl toi Sepi niiku oli sillon pyöril, tai mil me oltii matkassa, sillä sipuli, vaikka tervassa keitätte!"

"Toho ne kait sitte tuli, sirra ja poliisit, polun päähä, kait, ku en mä muista, kus sit olikse keski, ei ku tors, ei saatana, niin totta ku vaan osaan, ai mut sehän oliki Anneli ku noin sano, no eihä sitä saa tekemättömäks, torstai se oli, ku mä heräsi hihnoissa, mut kait ne tyypit siihe on tullu, ku faijan kans tuli käytyä siellä joka kevät, kesä, syksy, talvi, nii i se polku on ollu siinä ja just siellä paikalla oltii, ja sillä sikari."

"Ei ku Marlboro, köh köh, kautta rantain tiemme kulkee graah, tsyyh, pthyi, joka pätkä on keuhkotautisen aamulaulusta, joo."
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mäet olivat kertomansa mukaan 4.6.1960 autoretkellä Poikkipuoliaisen järvellä Bodomista n. 15 km luoteeseen. Koska isä Eino Mäki on kertonut nähneensä uhrien lähdön retkelleen, on Mäkien lähdön Poikkipuoliaiselle täytynyt tapahtua vasta sen jälkeen.

"Katselin heidän lähtöään vintin ikkunasta ja mieleni teki huutaa, että pitäkääpä Jumala mielessä."

Ja:

"Olisimme voineet vaikka käydä katsomassa heitä. Olisimmepa hakeneet heidät mukaamme"

...kertoi Eino Mäki lehtihaastattelussa.

Reino Mäen kerrotaan matkustaneen ennen murhia Seinäjoelle.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Vastaa Viestiin