Verijäljet maakellarin luona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Jäikö sinulla parahin papillon se huomaamatta noissa aiemmissa kirjoituksissani, että nimenomaan säät ne ovat olleet esteenä.

Alat olla huolimaton, tai ymmärtämätön noitten lukemistesi kanssa.
No totta mooses, olet oikeassa. Se saamarin pakkassää teki sen musta jään joka lykkäsi hanketta sangen pitkälle, vuodellako peräti tai vajaalla.

Mutta ne on menneen talven mustia jäitä, nyt puhkumme luottamuista kertomuksiisi, olemme sangen toiveikkaita ja hengessä mukana hankkeessasi. Tsemiä :lol:

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Jotta katonneet kassit ja putonneet pussit puutomilla

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:<plapla>Wagner kehuu naaranneensa Bodomin pohjasta simpukat ja risut ylös, vetämällä uistinta ja hyvä niin, mutta epäilen, ettei kukaan ole vetänyt uistinta niemen rannasta ulospäin itään, tai edes niemen suuntaan.

Nyt Wagner tietenkin kertoo, että kyllä hänen setänsä veti heti rannasta erkaannuttuaan niemen vieressä uistinta ja sai rekkakuormallisen uppotukkeja yhdellä vedolla, joita varten piti hommata oikein puunkuljetusrekka viemään tukit huit hemmettiin.<plapla>
Vuo koitettaa myö viälä hesaksi mehtänomistajalle:
Puutomilla niemennenässä Hesan lähellä ei tokkiinsa ou harrastettu tukinuittoa, vuo uppotukkiloita häätyy löytyy vanhojen uittoreittilöitten veteenlaskupaikoilta ja järvireiteiltä eri puolilla savonmuoata heleposti kuin herne Heikin nennää: elä sis itke ennää.
Oukohan niinnikki, että sykolokisesti uppotukki on toimimaton parru ja katonneet kassit muinaiset pussit ?
Vetetään uistinta, työnnetään luistinta, heilutelloon puistinta ?
8)

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

*poistettu otsikkoon kuulumatonta lautamieskeskustelua*tm

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Tutkinnasta

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Verijäljistä on tutkinnassa vain käsin paperille kirjoitettua tekstiä, joka näyttäisi olevan kahden henkilön käsialaa, tässä.
Paperi on taitettu yläreunastaan ja siitä ilmenee, että kertoja on ollut sängyssä nukkumassa.
Sängyssä nukkuminen on aika tavallista.
Henkilön nimikirjoituksen tunnistan, paikaksi on ensin aiottu laittaa Långängen eli Pitkäniitty (oikea osoite), mikä on korjattu Korsbackaksi.
Vaikuttaa siltä, että paperi on jätetty tutkijalle, joka on sitten täydentänyt sitä paikan, verijälkihavainnon ja muun tahon tietojen osalta ruotsiksi.
Se on aika epätavallista.
Mitä käännetty lapun alkuosa sisältää, se onkin eri juttu.
Sängystä käsin ei kai tehdä maastossa olevaa verijälkihavaintoa.
Onko lappu osin peitetty tutkinnallisista syistä ?
:?

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

papillon kirjoitti:Kiitos vaan kukkuu, onhan siellä Lönnbergin kuulustelussa tosiaan että väriä.

Hessu kuitenkin puhui maaliläikistä, niistä kysyin.
Jälkiä ei analysoitu eikä otettu näytteitäkään.

Lönnberg 2.3.2004 sivu 4.

Tässä muistikirjan sivumistä puhe kuulustelussa.

Lähde krp/etp.
Otin tän tähän kun aloi tutkailemaan tätä ketjua enemmän. Siis tuossa tuo poliisi kertoo tutkinnan suorittamisesta, ja ei se nyt ole kovin tarkkaa ollut, eli suhtautuivatkohan tutkijat, ja myös koko kylä tähän tapaukseen niin, että oli humalaisten tappelua, joten eipä siinä sen kummempia tarvitse edes stehdä. Siis onhan tämä nyt kumma kun alusta alkaen on suhtauduttu näin penseästi tähän murha-tapaukseen. :shock:

Noista verijäljistäkin on näemmä aivan mielenkiintoisia havaintoja; ehkä jopa murha-aseesta ovat olleet?

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Ovat fläkkejä, eivät droppeja. Värillistä nestettä olisi tullut tielle isommissa parteissa kuin pisaroina. Jos tippuverijäljet ovat kooltaan neljään milliin asti, niin mitä nämä sitten olisivat, kun puhutaan fläkeistä? Verta nenästä tai suusta? Fläkkien kokoa ei toki ole mitattu.

Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

teemu kirjoitti:^Ovat fläkkejä, eivät droppeja. Värillistä nestettä olisi tullut tielle isommissa parteissa kuin pisaroina. Jos tippuverijäljet ovat kooltaan neljään milliin asti, niin mitä nämä sitten olisivat, kun puhutaan fläkeistä? Verta nenästä tai suusta? Fläkkien kokoa ei toki ole mitattu.
Olisko joku naamansa satuttanut sylkäissyt suustaan, kun ei ole viitsinyt niellä. Tai muistanut. Alakouluaikoina vastaavilla jäljillä pystyi suunnistamaan hammasvastaanotolle, kun kiskottiin ensihampaita irti uusien tieltä.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Aika merkillisiä otuksia on asustellut tuohon aikaan Oittaalla ja Bembölen tien varressa.

Variksille, harakoille eikä muillekaan petolinnuille, ei siileille, hiirille, rotille , ketuille, eikä muillekaan suurpetoeläimille, hyeena mukaanlukien, ole kelvannut niinverinen yskös, kuin kalat paljaalla kalliolla, vaan nämä ovat saaneet olla ihan koskemattomina maisemassa, kenenkään häiritsemättä?

No maalitahraan, tai johonkin väriaineesta sekoitettuun juttuun, eivät elikot olisi tarttuneet, ja tuo kalapoika juttu, sekä yön yli kalliolola lojuneet kalat, ovat pelkkää legendaa, sillä mitään kalapoikia ei koskaan ole Sariolan vastaväittämisistä huolimatta ollut!

Lukekaapa huolella tuon ajan lehdet, sieltä se totuus löytyy.

Kalapojat olivat väärinkäsitystä, ei sen kummempaa, joten ei niitä kalojakaan sitten tainnut niemellä olla.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja awa »

Tästä olen Hessun kanssa eri mieltä, sillä epäilen, että nuo kalat y-haaraisessa oksassa on keskiniemeltä aikanaan löytynyt.

Se mistä Gustafsson on kalastajat "valemuistoihinsa" saanut, en tiedä. Mutta Gustafssonin kertomuksiin ne ilmestyivät polisikuulusteluissa 2004, eli vasta sen jälkeen kun - "Murha ei vanhene koskaan" - TV2:lla esitetyn sarjan jakso oli ilmestynyt.

- hymm -

P.S. Linkki ko. ohjelmaan löytyy sivuilta.

http://www.youtube.com/watch?v=EUVPGafm2fk
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olen minä tuo monasti katsellut ja ihmetellyt, kuinka kalat ovat saaneet olla niemellä rauhassa minkään elukan niitä huolimatta.

Ei perkele, jolleivät kalat lokeille ole silloin kelvanneet, niin olisivat kelvanneet variksille, korpeille, tai muille petolinnuille, kuten jo äsken kirjoitin.

Ymmärrän kyllä awa hyvä, mitä ajat takaa, mutta tätä mieltä minä olen.

Saahan sitä näinkin ajatella!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Olen minä tuo monasti katsellut ja ihmetellyt, kuinka kalat ovat saaneet olla niemellä rauhassa minkään elukan niitä huolimatta.

Ei perkele, jolleivät kalat lokeille ole silloin kelvanneet, niin olisivat kelvanneet variksille, korpeille, tai muille petolinnuille, kuten jo äsken kirjoitin.
Ahvenia ei varsinkaan kutuaikana eläimet hätyyttele, eivät vedessä tai maalla.
Ihminen on poikkeus.
Tästä on jo aiemminkin keskusteltu, joten en uhraa enemmälti aikaa linkityksiin asiassa.
Särkikalat, mutu ja salakka kelpasivat Bodomin lokeille.
Ahvenista ne eivät piittaa.
8)

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja awa »

^Pidetäänkö sovittuna, keväällä 2010 tämä kokeillaan paikan päällä?

- awa -

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis mitä Wagner tarkoitat lauseellasi, etteivät muka ahvenia mitkään elukat kutuaikana hätyyttele?

Kyllä minun tietääkseni nälkäinen hauki syö minkä tahansa kalan, jonka kiinni saa, eikä siinä paljon kysellä, onko kutuaika, vai ei.

Kutuaikanaan hauki ei kyllä paljonkaan syö, mutta taisi hauen kutuaika olla jo ohi ja syönti mitä parhaimmillaan, tosin hauella ei ole ollut jalkoja, jolla olisi kalliolla patsastelevat Ytikussa lepäilleet kalat käynyt napsimassa.

Sitä paitsi, onko jossain kirjoitettu, että kalat olivat todellakin kaikki ahvenia, ei muistaakseni, korjatkaa, jos olen väärässä, kiitos?

Kettukaan ei paljon olisi välittänyt kalliolla makaavien kalojen kutuajasta, tai varis, vai luuletko Wagner variksen, harakan, tai korpin tehneen gynegologisia tutkimuskia ja sanonut, " voihan kissa vieköön, ahvennella on kutuaika, en voi sitä syödä, vaikka tuossa kallioilla köllöttelee aurinkoa ottamassa" ja niin on kartanon kissa tullut ja vienyt kalat.

Kissahan ei pilaantuneesta kalasta välitä, mutta eivätkös nuo kalat olleet yöllä ongittuja, joten tuoreita ne ovat olleet, eikä kissakaan tietääkseni kaloja sen kummemin katselke, ovatko ne kutuaikana saatu, vai ei?

VeriGood
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 7:30 pm

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja VeriGood »

Eipä tuo niin saletti ole, että aina joku lintu tai eläin kalasaaliin nappaisi. Kerran on itelläkin jääny kalasaalis rantaan ja aamulla tokkurassa rantaan käpsytellessä ne on löytyny ihan koskemattomina. :|
Murrrrha Infon lukijat - ne on lunkia porukkaa!

Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Verijäljet maakellarin luona

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Komppailen edellistä, tämä on taas niitä juttuja mitä ei mun mielestä voi varmasti sanoa suuntaan eikä toiseen. Joskus on lokki kimpussa kun vähän silmä välttää, joskus on vartavasten jätetyt (ettei mene hukkaan) perkeetkin koskematta pitkälle seuraavan päivän iltapäivään.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush

Vastaa Viestiin