Oliko leiripaikka yksityisaluetta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
Randal Flagg
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 10:39 am

Oliko leiripaikka yksityisaluetta?

Viesti Kirjoittaja Randal Flagg »

Jostakin keskustelusta muistan lukeneeni että paikalla olisi ollut jonkinlainen kulkemisen/oleskelun kieltävä kyltti.
Kenen omistama tämä alue siinä tapauksessa oli?
Don´t fear the reaper...
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Oliko leiripaikka yksityisaluetta?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Randal Flagg kirjoitti:Jostakin keskustelusta muistan lukeneeni että paikalla olisi ollut jonkinlainen kulkemisen/oleskelun kieltävä kyltti.
Kenen omistama tämä alue siinä tapauksessa oli?
Alue oli Oittaan kartanon maita. Kieltokylttiä ei siellä tietoni mukaan ola ollut. Tässä historiatietoja.


"Ulkoilukeskus toimii perinteikkäällä seudulla; Oittaan kartano tunnetaan jo 1500-luvulta. Vauraan kartanon ensimmäinen tunnettu omistaja oli 1800- luvulla elänyt Mårten Persson. Muita alueen omistajia 1800- ja 1900-luvulla ovat olleet tupakkakauppias Konstantin v. Fieandt, vapaaherra Otto Wrede, eversti Georg v. Essen, konsuli Magnus Kjöllerfelt ja pankinjohtaja Anders Wiksten.

Alkuperäinen kartanorakennus tuhoutui tulipalossa ja Anders Wiksten rakennutti nykyisen päärakennuksen vuonna 1914-1916 vanhan rakennuksen kivijalalle.

Päärakennuksen alapuolella oleva kivinavetta, jossa uusi ulkoilukeskus sijaitsee, on vuodelta 1905.

Kartanoelämä on kukoistanut Oittaalla vuosisadan alussa. Kerrotaan, että presidentti Svinhufvud oli usein nähty vieras Oittaan kartanossa. Oittaan kartanon päärakennus edustaa tyylillisesti myöhäisempireä. Rakennusta ei kuitenkaan toteutettu alkuperäisen suunnitelman mukaisesti, vaan siitä jätettiin koristeellisia yksityiskohtia pois. Myös sisätilat olivat varsin pelkistettyjä, lukuunottamatta kauniita jugendtyylisiä kaakeliuuneja.

Oittaan kartano siirtyi Espoon kaupungin omistukseen 1960-luvulla. "
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Oliko leiripaikka yksityisaluetta?

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

kukkuu kirjoitti:
Randal Flagg kirjoitti:Kenen omistama tämä alue siinä tapauksessa oli?
Alue oli Oittaan kartanon maita. Kieltokylttiä ei siellä tietoni mukaan ola ollut. Tässä historiatietoja.


Oittaan kartano siirtyi Espoon kaupungin omistukseen 1960-luvulla. "
Kuka siis omisti kartanon ennen kuin siirtyi Espoon kaupungin omistukseen?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Oliko leiripaikka yksityisaluetta?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

matkaaja kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
Randal Flagg kirjoitti:Kenen omistama tämä alue siinä tapauksessa oli?
Alue oli Oittaan kartanon maita. Kieltokylttiä ei siellä tietoni mukaan ola ollut. Tässä historiatietoja.


Oittaan kartano siirtyi Espoon kaupungin omistukseen 1960-luvulla. "
Kuka siis omisti kartanon ennen kuin siirtyi Espoon kaupungin omistukseen?
A. Kivilahti. Ei sukua "kalastaja-Kivilahdelle".
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Oliko leiripaikka yksityisaluetta?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Anders Wiksten eli Antti Kivilahti.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Oliko leiripaikka yksityisaluetta?

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

kukkuu kirjoitti:Anders Wiksten eli Antti Kivilahti.
Eikös hän ollut se onkija?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Oliko leiripaikka yksityisaluetta?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

matkaaja kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:Anders Wiksten eli Antti Kivilahti.
Eikös hän ollut se onkija?
Onkija-Olavi ei ole sukua Antille.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Hästberget

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Minulla on sellainen mielikuva, ettei murhaniemi ollut Oittaan kartanon omistuksessa, vaan sen omisti tuolloin joku Bembölen jakokunta ja/tai kalastuskunta.
"Oittaan kartano" on vain isokokoinen omakotitalo ja sen piiriin kuului tavanomaisten maatalousrakenusten lisäksi lähipellot, joille nykyinen leirintäaluekin on rakennettu.
Asiasta oli joskus isoisän kanssa kalareissulla puhetta, oli harkinnut joskus ostaa "Oittaan kartanon" mutta oli saanut samalla rahalla tehtyä paremmat kaupat.
Maarekisteristähän asia selviäisi tai vanhoista alueen jakokartoista.
8)
Avatar
Randal Flagg
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 10:39 am

Viesti Kirjoittaja Randal Flagg »

Tuli vain niinkin yksinkertainen kuvio mieleen, että maanomistaja olisi raivostunut kun kakarat ryyppää ja pörrää mopoineen...
Don´t fear the reaper...
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Randal Flagg kirjoitti:Tuli vain niinkin yksinkertainen kuvio mieleen, että maanomistaja olisi raivostunut kun kakarat ryyppää ja pörrää mopoineen...
Tämä oli yksi teoria, jota poliisi tutki silloin 60-luvulla. Kylillä oli jopa huhu, että kartanon pehtoorille olisi maksettu myös siitä, että kutsumattomat vieraat ajetaan pois niemestä. Pehtoori kuulusteluissa myönsi, että vieraita kyllä kehotetaan poistumaan, etenkin jos möykkäävät, (tai polttavat nuotiota, tästä nyt en ole tosin ihan varma) tai muuten häiritsevät, mutta kielsi työnantajan erillisen maksamisen poishäätämisestä.

Kuvio on kyllä yksinkertainen ja vähän myöhemmin Kytäjällä nähtiin mihin se voisi pahimmillaan johtaa. Mutta eipä tässä tapauksessa ole ainakaan tullut esiin mitään siihen viittaavaa.

Iltasanomien legendaarinen rikostoimittaja ja kirjailija Markkula muistaakseni oli sitä mieltä, että kartanon suunta tutkittiin kuitenkin huonosti.

Aina voidaan tietenkin kysyä, että miksi koko illalta ja yöltä puuttuvat kontaktit paikalliseen väestöön. Nils ei tunnu muistavan, mutta miksei kukaan muukaan kerro, edes vaikka jutelleensa retkeilijöiden kanssa. Käsittämätön hiljaisuus, etenkin kun tilanne oli ilmiselvästi tulenarka ja konflikti paikallisen väestön kanssa jopa lähes väistämätön.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Epäiltävästi

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Minulle on jäänyt se mielikuva, että paikallisia olisi jopa kehotettu olemaan keskustelematta asiasta.
Mahdollisesti tällä on pyritty selkeyttämään tutkintaa siten, ettei yleinen alueen mielipide ja/tai huhut sotkisi paikallisasukkaiden mielikuvia.
Alueen asukkaita kuultaessa yleisin kysymys tuonaikaiselta poliisilta oli se, missä kuultava oli murha-aamuna ollut 5:30-6:30 välisenä aikana.

Tutkintaa epäiltävästi johti Knut Aas, jota epäiltävästi kestitsi vuosikaudet sen aikana ja sen jälkeen eräältä taholta saadun tiedon mukaan erään Arskan epäiltävä kauppaneuvosfaija kaikissa mahdollisissa epäiltävästi järjestämissään pippaloissa ja kissanristiäisissä epäiltävine naisineen, viinoineen kaikkineen.

Mahdollisesti YYA-sopimus sisälsi myös epäiltävän äly-ylärajavaatimuksen poliisijohdollekin ja epäiltävä koskemattomuussopimus eräälle epäiltävälle Arskalle vapauden epäiltävyydestä.

Epäilemättä näin.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Epäiltävästi

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti: Tutkintaa epäiltävästi johti Knut Aas, jota epäiltävästi kestitsi vuosikaudet sen aikana ja sen jälkeen eräältä taholta saadun tiedon mukaan erään Arskan epäiltävä kauppaneuvosfaija kaikissa mahdollisissa epäiltävästi järjestämissään pippaloissa ja kissanristiäisissä epäiltävine naisineen, viinoineen kaikkineen.
Voihan se olla juuri näin, mutta miten liittyy Bodom-surmiin?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Epäiltävästi

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:
Wagner kirjoitti: Tutkintaa epäiltävästi johti Knut Aas, jota epäiltävästi kestitsi vuosikaudet sen aikana ja sen jälkeen eräältä taholta saadun tiedon mukaan erään Arskan epäiltävä kauppaneuvosfaija kaikissa mahdollisissa epäiltävästi järjestämissään pippaloissa ja kissanristiäisissä epäiltävine naisineen, viinoineen kaikkineen.
Voihan se olla juuri näin, mutta miten liittyy Bodom-surmiin?
Aas epäiltävästi johti kolmoissurman epäiltävää tutkintaa.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Epäiltävästi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Wagner kirjoitti: Tutkintaa epäiltävästi johti Knut Aas, jota epäiltävästi kestitsi vuosikaudet sen aikana ja sen jälkeen eräältä taholta saadun tiedon mukaan erään
Epäilemättä näin.

8)
Epäiltävästi sinä Wagner et halua puhua itse asiasta.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Epäiltävästi

Viesti Kirjoittaja Wagner »

konsta kirjoitti:Epäiltävästi sinä Wagner et halua puhua itse asiasta.
Asiasta kirjoitan aina.
Alueen maanomistus on oma asiansa, rikospaikkana "omistus" murhaniemen alueella oli Aasilla, kolmoissurman tunnustanut Arska taas omistaa mielestään oikeuden koko juttuun ja eräs edesmennyt kauppaneuvos-isänsä epäiltävästi halusi omistaa Aasinkin jostain syystä.
Niin merkillisen monipuolinen on siis omistus ilmiönä, että sen ilmentymien selittämisellekin on omistettava aikaa.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Vastaa Viestiin