Bodom Mediassa

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Gyllis, voin kertoa, että ostanut yhtääkään iltapäivälehteä, kun NGn pidätys tuli tietoon, enkä sen jälkeenkään. Käydystä oikeudenkäynnistäkään minulla ei ollut mitään omaa ennakko-odotusta suuntaan tai toiseen. Omat näkemykset ja ajatukseni ovat täysin muodostuneet ajan kanssa vasta sitten kun olen päässyt perehtymään tutkinta -aineistoon ja käynyt keskusteluja näillä eri Bodom-aiheisilla forumeilla..

Ja mitä tulee noihin syytöksiisi, teorioiden alasampumisesta ja muusta sellaisesta... Niin kys. mainitsemasi nikki on tuttu jo vanhoilta foorumeilta. Ja hän on vain ja ainostaan itse syypää siihen, miksi hän on menettänyt oman usottavuutensa kertomillaan tarinoillaan. Ei vain minun silmissäni vaan monen muun ex-kirjoittajan silmissä.

Ajattele nyt omilla aivoillasi, jos sitä isoisää joka on kertonut siitä murhaniemestä kolinalla lähteneestä veneestä, olisi kuultu krp:n toimesta aikoinaan, kuten tarinan kertoja kertoo. Silloin tämän kirjoittajan iso-isä olisi ollut silminnäkijätodistaja, kuten oli lintupojat ja Kivilahti. Ja silloin myös hänen kuulemisestaan olisi laadittu virallinen kuulustelukertomus.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Misri kirjoitti:<blabla>Niin kys. mainitsemasi nikki on tuttu jo vanhoilta foorumeilta.
Ja hän on vain ja ainostaan itse syypää siihen, miksi hän on menettänyt oman usottavuutensa kertomillaan tarinoillaan.
Ei vain minun silmissäni vaan monen muun ex-kirjoittajan silmissä.

Ajattele nyt omilla aivoillasi, jos sitä isoisää joka on kertonut siitä murhaniemestä kolinalla lähteneestä veneestä, olisi kuultu krp:n toimesta aikoinaan, kuten tarinan kertoja kertoo.

Silloin tämän kirjoittajan iso-isä olisi ollut silminnäkijätodistaja, kuten oli lintupojat ja Kivilahti. Ja silloin myös hänen kuulemisestaan olisi laadittu virallinen kuulustelukertomus.
En ole tarinoinut Bodomista, vaan kertonut, mitä tiedän.
KRP:llä on kuviakin isoisästäni murha-aamulta Bodom-järvellä. Kysy vaikka KRP:ltä.

Sinulla Misri tuntuu olevan taipumus syyllistää luulemasi perusteella, mutta älä yleistä.
Oletkos tutustunut kaikkiin KRP:N kuulustelukertomuksiin ? Väitän, että et ole.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Varmaan krp:llä on Bodomiin liittyviä kuvia runsaasti hallussaan. Kyllä sinne varmaan joukon jatkoksi se isoisäsi kuva kesyine lokkeineen mahtuisi. Mutta tämä kuva ei liity itse tähän kolinavene havaintoon mitenkään, joten sille ei voi antaa merkitystä. Joku paha katkos siellä on kuitenkin tiedonkulussa ollut. Kun näin oleellinen havainto sivuutettiin. Raaka aamyön tunteina tehty kolmois-surma, eikä krp:pojille kelpaa näin tärkeä vihjehavainto. Tomppelit lähtivät jahtaamaan kiilusilmä-murhaaja pitkin maita ja mantuja. Ja se pirulainen murhaaja olikin poistunut veneellä paikalta. :roll:

Ai, niin tuohon "luulosairauteen" pieni kommentti. Se on varmaankin jäänteitä vanhoilta foorumeilta. Hurjaa menoa välillä, selvisiköhän sieltä kukaan ihan täyspäisenä? Jos selvisi niin vähintääkin siellä sai trauman sieluunsa. No opin minä siellä ainakin yhden viisauden, "että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää." :P

kulkijatar
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 1:49 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja kulkijatar »

papillon kirjoitti:^ Pakko sitä makkaraa oli paistaa? Kai sen nyt voi syödä muutenkin.
Vai tarkoitatko että esim. tämä Sillfors olisi pyöräillyt ja pöllinyt makkarat ja sitten käynyt sopimassa jotain NG n kanssa tuon kuvan oton aikoihin? Vai mitä esität?
Oisko tämä Sillfors sitte ajan polkupyörällään sinne Bodomiin ja nuorten leirille, ottanut makkarat ja viinat haltuunsa, ja sitten hänelle ja nuorille ois tullut riitaa sen johdosta ja hän ois sitten känniraivotilassa tappanut heistä kolme ja tainnuttanut NG:n ? Ja sitten myöhemmin ois käynny sopimassa asian G:n kotona hissukseen.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja awa »

Voi Konsta kun nämä asiat ei arvailemalla miksikään muutu.

Mediassa on paljon valehteluksi todettua "faktaa" mitä Gustafsson on jaaritellut - miksi - sitä voimme ihmetellä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Voi Konsta kun nämä asiat ei arvailemalla miksikään muutu.

Mediassa on paljon valehteluksi todettua "faktaa" mitä Gustafsson on jaaritellut - miksi - sitä voimme ihmetellä.
Valehtelu on tahallista totuudesta poikkeamista, valemuisto on tahatonta väärin muistamista.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja awa »

Juu - ja kun tarpeeksi valehtelee niin siihen alkaa itsekin uskomaan.

Näin tapahtuu varsinkin silloin kuin haluaa unohtaa itselle epämieluisan asian.

- enhän se ollutkaan minä ... vaan joku toinen ...

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tipuojat ilmeisen epäiltävästi valehtelivat enemmän kuin laki sallii.
NG:n mahdolliset valemuistot ovat korvanneet asiassa muistamattomuutensa ?
Vain todistajilta edellytetään ehdotonta pysymistä totuudessa.
Monet todistajat ovat epäiltävästi poikenneet totuudesta, mm. Heikki Salonen.
Mitä NG sitten onkaan esitutkinnassa lausunut, ei syyllistä häntä itseään.
Huumorimiehenä vielä peitti takillaan naamasa kuvaajien iloksi matkallaan oikeuteen.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Kliina
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2013 3:12 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Kliina »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005580375.html

Kun Anneli Happo, 72, kuuli Bodominjärven murhateltan tapahtumista, hän tajusi hirvittävän yhteyden: ”On tullut mieleen, että kohtalo määräsi niin”

Jos asiat olisivat menneet toisin, olisi Anneli Happo, 72, saattanut olla Bodominjärvellä teltassa kesäkuussa 1960. Nyt hän kertoo vihdoin tarinansa.
HELLUNTAIN 1960 jälkeen 14-vuotias Anneli Happo sai kuulla surullisia uutisia. Nuo uutiset tulisivat järkyttämään koko Suomea.

5. kesäkuuta Espoon Bodominjärven rannalla oli surmattu kolme telttailemassa ollutta nuorta: Irmeli Björklund, 15, Tuulikki Mäki, 15, ja Seppo Boisman, 18. Seurueeseen kuulunut 18-vuotias Nils Gustafsson haavoittui, mutta selvisi hengissä.

Jos asiat olisivat menneet toisin, olisi Suomen rikoshistorian tunnetuimpiin tapauksiin lukeutuva Bodominjärven tragedia voinut koitua myös Anneli Hapon kohtaloksi. Tätä nykyä 72-vuotias Happo oli nimittäin liikkunut yhdessä surmansa saaneen Seppo Boismanin kanssa vielä joitain kuukausia ennen tapahtunutta.

Happo kertoo Sepon ehdottaneen hänelle vuoden 1960 kevättalvella, että he olisivat tehneet telttareissun Bodominjärvelle.

– Hän oli joskus ehdottanut, että olisimme menneet yhdessä tuonne järvelle telttailemaan. Kysyin lupaa äidiltä, ja äitikin olisi minut telttailemaan päästänyt.

Seppo oli käynyt järvellä aiemmin polkupyöräretkellä kavereidensa kanssa.

– Seppo kertoi, että tuolloin aiemmin Bodominjärvellä oli ollut hirveän kivaa.

Kun veriteko nousi uutisotsikoihin kesäkuussa 1960, Happo järkyttyi – hän tajusi, että olisi hyvin voinut olla yksi teltassa olleista ja menehtyneistä nuorista.

Katso ISTV:n minidokumentti Bodomin telttamurhista. Video on julkaistu elokuussa 2016.


Nykyään Jyväskylän lähistöllä asuva Happo muistelee tutustuneensa häntä lähes neljä vuotta vanhempaan Seppoon keväällä 1959 Vantaan Hämeenkylässä, jossa kumpikin tuolloin asui. Hän ja Seppo tapasivat Hämeenkylän nuorten porukoissa, jotka viettivät aikaa muun muassa kylän kioskin ja maitolavan luona.

Myös hyökkäyksestä elossa selvinnyt Nils Gustafsson asui Hämeenkylässä. Boisman ja Gustafsson olivat olleet ystävät jo vuosien ajan.

Happo muistelee, että keväästä 1959 alkaen hän ja Seppo olisivat tavanneet toisiaan joskus jopa useita kertoja viikossa. Suurimman osan ajasta Seppo kuljetti häntä moottoripyörällään, jollainen myös Gustafssonilla oli.

Kuva

– Koko kesänhän me ajelimme moottoripyörällä. Se oli sellaista nuorten touhua. Lähinnä se oli sitä, että ajeltiin vaan ja juteltiin, tai käytiin kioskilla.

– Kävimme myös eräällä tanssilavalla usein viikonloppuisin. Mutta emme menneet sisään tanssimaan, vaan istuimme rinteessä ja kuuntelimme musiikkia, hän muistelee.

Kuva

Anneli Hapon Seppo Boismanilta saama Sepon nimikirjaimilla varustettu sormus. Sormuksen sisälle on kaiverrettu päivämäärä syyskuulta 1959. (KUVA: Hannu Rainamo)
Happo kuvailee Sepon olleen kiltti nuori herrasmies. Aiemmin painia harrastanut Seppo oli sähköasentajaoppilas Strömbergin tehtailla Pitäjänmäellä. Alkoholia Happo ei nähnyt Sepon juovan, eikä hän juonut alkoholia itse.

– Seppo oli hirveän kunnollinen ja fiksu ihminen. Hän soitti puhelinkioskista aina äidilleen ja kertoi, missä on ja milloin tulee kotiin.

Hapon mukaan hän ja Seppo viettivät usein aikaa yhdessä ja viihtyivät hyvin toistensa seurassa. Seppo antoi hänelle sormuksensa, johon oli kaiverrettu hänen nimikirjaimensa S.B.

– Tunsin, että se oli ensimmäinen rakastumiseni, sillä en ollut aiemmin heilastellut. Mutta eivät ne ehkä sellaisia ihan virallisia treffejä olleet. Pojat saattoivat tulla prätkillään hakemaan, ja siitä sitten lähdettiin.

Hapon mukaan hänen ja Sepon kanssa liikkuivat vuonna 1959 myös Nils Gustafsson ja Annelin tuonaikainen paras ystävä Kaija Ovaskainen.

– Nisse oli ikään kuin kylän ykköspoika. Hän oli hyvin pukeutunut, ja hänellä oli aina päällä hieno nahkatakki, Anneli kuvailee.

Kuva

Kuvassa vasemmalla Annelin nuoruudenystävä Kaija Ovaskainen. Toinen oikealta Anneli Happo ja oikealla Seppo Boisman.
Sepon kanssa puheissa siintänyt telttareissu Bodominjärvelle ei koskaan toteutunut. Tiet Sepon kanssa erkanivat Hapon muistikuvan mukaan kevättalvella 1960 sen jälkeen, kun Seppo oli muuttanut perheineen Hämeenkylästä Vantaan Keimolaan.

Anneli Happo kertoo Sepon käyneen muuttonsa jälkeen kevättalvella tapaamassa häntä vielä muutaman kerran Hämeenkylässä. Tämän jälkeen he eivät enää tavanneet.

– Sitten hän yhtäkkiä vain hävisi. Mutta olin niin nuori, että minusta oli ihan normaalia, että Seppo muutti pois eikä enää tullut.

Kuukausia hänen ja Sepon viimeiseksi jääneen tapaamisen jälkeen Seppo kuoli traagisesti Bodominjärvellä. Kohtalokkaana helluntaiviikonloppuna Happo muistelee olleensa pitämässä hauskaa eräiden muiden kylän nuorten kanssa latotansseissa.

– Ja samanaikaisesti heille kävi jotain noin kamalaa. Olihan se kauheaa, aivan hirveää. Eniten olin surullinen Sepon puolesta, koska tunsin hänet.

Tapahtuneesta kuultuaan naapurin rouva oli sännännyt tiedustelemaan, oliko Anneli ollut myös mukana telttareissulla.

– Hän tiesi, että olimme ajelleet Sepon kanssa yhdessä ja luuli, että minä olen siellä mukana.

Kuva

Seppo Boisman poseerasi moottoripyöränsä kanssa vuonna 1959.
Kun veriteosta uutisoitiin kesäkuussa 1960, Happo järkyttyi.

– Tuntui siltä, että pelastuin. Että kohtalo järjesti niin, että Seppo muutti, jonka vuoksi emme menneetkään yhdessä järvelle. Että minua ei nyt olisi, jos olisimme sinne menneet. Se on hurjaa, että sitä pelastuu tuollaisesta.

Bodomin kauheudet jäivät pyörimään Anneli Hapon mieleen tapahtuneen jälkeen. Etenkin seuraavina kuukausina hän muistaa tunteneensa pelkoa.

– Kerrankin olin yksin kotona kauheassa myrskyssä, kun äitini oli poissa. Se oli vanha talo, missä asuimme. Surmat olivat juuri tapahtuneet, ja minua alkoi pelottaa kauheasti. Ajattelin, että missä se murhaaja kulkee. Kun ei tiedetty, että kuka heidät oli surmannut.

Jokin aika tapahtuneen jälkeen Happo muutti pois Hämeenkylästä. Kaksikymppisenä hän tapasi Helsingissä tulevan aviomiehensä. Värikkään elämänsä aikana Happo työskenteli muun muassa Suomi-Filmin laboratoriossa, vedenneitona Linnanmäellä, tarjoilijana Senaattori-klubilla, hovimestarina Hotelli Marskissa ja baariyrittäjänä.

Happo ja hänen miehensä saivat viisi lasta ja pari muutti Helsingistä Tampereelle ja myöhemmin muutaman mutkan kautta Jyväskylän lähistölle.

Bodominjärven tapaus on tullut hänelle vuosien varrella aika ajoin mieleen. Rytinällä tapaus palasi ajatuksiin 2000-luvun puolivälissä, kun surmat nousivat poliisitutkinnan ja oikeudenkäynnin myötä uudelleen uutisotsikoihin.

Kuva

Kuva murhatutkimuksista Bodominjärveltä. Kuvassa mm. surma-asetta etsitään naaraamalla 6.7.1960. (KUVA: LEHTIKUVA)
Happo kertoo seuranneensa myöhempää uutisointia tapahtuneesta mielenkiinnolla, mutta myös surullisena. Tapauksen käsittely mediassa sai hänet muistamaan myös Sepon hänelle aikoinaan ehdottaman telttaretken.

– Nämä uutisotsikot toivat mieleen oman nuoruuden ja kaiken sen pahan, mitä siellä tapahtui.

– Kyllä se on tullut mieleen, että kohtalo määräsi niin, että Sepon vanhemmat muuttivat pois Hämeenkylästä, emmekä enää tavanneet. Miten minulle olisikaan voinut käydä, jos se telttailu olisi toteutunut.

Paras ystävä: ”Enimmäkseen ajelimme moottoripyörillä ja olimme nelistään”
Ilta-Sanomat tavoitti myös Kaija Ovaskaisen, 74, joka oli Anneli Hapon paras ystävä vuonna 1959. Tätä nykyä Ruotsissa asuva Ovaskainen asui tuolloin ja vielä alkuvuodesta 1960 tätinsä luona Vantaan Hämeenkylässä ja toimi tätinsä lasten lapsenvahtina.

– Jossain vaiheessa tutustuimme, ja sen jälkeen olimme Annelin kanssa erottamattomat, Ilta-Sanomien tavoittama Ovaskainen kuvailee puhelimessa.

Ovaskainen kertoo, että Seppo Boisman ja Anneli Happo liikkuivat vuonna 1959 yhdessä, ja myös hän ja Nils Gustafsson viettivät heidän kanssaan aikaa. Ovaskainen oli tuolloin 16-vuotias.

– Enimmäkseen ajelimme moottoripyörillä ja olimme nelistään. Istuskelimme ja naureskelimme, niin kuin nyt nuoret yleensä.

Ovaskaisen mukaan Seppo ja Nils olivat parhaat kaverit.

– He olivat oikein kilttejä, ihania poikia.

Ovaskaisen ja Annelin tiet erkanivat Ovaskaisen muutettua kevättalvella 1960 ensin takaisin kotikonnuilleen Viitasaareen ja myöhemmin Ruotsiin. Hän muistaa halunneensa lähteä pois Hämeenkylästä, ja kuvailee lähdön olleen nuoren päähänpisto. Muuton jälkeen naiset tapasivat vuosien varrella muutamaan otteeseen.

Bodominjärven surmat tapahtuivat joitain kuukausia sen jälkeen, kun Ovaskainen oli lähtenyt Hämeenkylästä. Veriteosta kuultuaan Ovaskainen muistaa ajatelleensa, että muutto saattoi koitua hänen pelastuksekseen.

– Ajattelin, että oliko tässä se syy, miksi minusta tuntui, että piti lähteä sieltä. Että olisin saattanut ehkä olla yksi kuolleista. Kyllä semmoinen ajatus kävi mielessä, että teltassa olisimme saattaneet olla minä ja Anneli.
Riika Nykänen

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Englanninkielentaitoisille ääninäytelty 2-osainen podcast "Lake Bodom murders". Kelaa tuolta jaksoihin 85&86:
https://www.parcast.com/unsolved/

Löytyy myös itunesista, stitcheristä ja muista podcast -sovelluksista hakemalla 'Unsolved murders'. Muitakin jaksoja kannattaa kokeilla, ammattimaista jälkeä.

En lähde arvioimaan kuinka hyvin faktat natsaavat näissä ulkomaankielisissä Bodom -jaksoissa, sillä jostain syystä tämä surmatragedia, Bodomjärven joukkosurma, ei ole minua kiinnostanut, enkä siksi kykene kuunnelmia arvioimaan. Toivottavasti joku muu sen tekee.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

scnade
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 5:52 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja scnade »

Jenkkipodcast My Favorite Murder käsittelee uusimmassa jaksossaan Our Beautiful Rat King Bodomin murhia. Minfolaisille ei mitään uutta mutta kuitenkin. Torille!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Koko Bodom-keskustelu netissä lähti liikkeelle siitä, kun Rikos-lehti 8/1994 numeron kansikuvassa oli hypnoosikuva ja teksti "Bodomin surma selviää - surmaaja Arska ?".
Kun kuva oli näköinen mutta teksti sisällöltään ei, johti se ensimmäiseen ilmoitukseen KRP:lle
1994. Ilmoitus katosi merkillisesti, mutta 1995 se jo meni perille. Nettikeskustelu alkoi ilmeisesti ensin jollan Klak-sivustolla ja laajeni sittemmin kymmeniä tuhansia kommentteja kattavaksi niin Muuralan saiteilla kuin sitten lopuksi myös Murha-infoon.

Murha ei vanhene koskaan ja mielestäni ei myöskään viranomaisten velvollisuus selvittää Arskan osuutta ainakin Bodomin kolmoissurmissa. Hänellä on hallussaan runsas kokoelma naisten erikokoisia kenkiä, vaatekappaleita sekä ripsuinen nahkatakki, jotka olen nähnyt.

Wer lebt, er hebt.

8)

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti: Murha ei vanhene koskaan ja mielestäni ei myöskään viranomaisten velvollisuus selvittää Arskan osuutta ainakin Bodomin kolmoissurmissa. Hänellä on hallussaan runsas kokoelma naisten erikokoisia kenkiä, vaatekappaleita sekä ripsuinen nahkatakki, jotka olen nähnyt.
Naisten kenkien keräily voi myös viitata siihen, että Arska on "transistori".
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja MEG »

MTV 3 RIKOSPAIKKA 15.4 22.35 Näin poliisi tutki Bodominjärven murhat vuosituhannen alussa.

heimohuimaa
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 3:04 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja heimohuimaa »

Olisko jollain nuo Gustafssonin kuulustelu videot vielä tallessa?

Vastaa Viestiin