Bodomin mystiset asiat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ ^ Ehkä loogista, mutta paattia ei nähty. Se on heikko kohta tuossa logiikassa.
Järvi on suht laaja kumminkin, ei sitä hetkessä ylitä millään, luulisi jonkun nähneen.
Mutta onko kerrottu, onko kysytty? Jos on kysytty, onko oikealta?
Ajat olivat toisenlaiset, ei ollut kännykkää joka taskussa, ei edes puhelinta joka mökissä.
Eikä ehkä välttämättä haluttu sotkeentua koko juttuun, syitä voi olla vaikka mitä.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

skoone kirjoitti:
papillon kirjoitti:
kukkuu kirjoitti: En tiedä, mutta arvaan. Fathers of Bodom.
:lol: :lol: :lol:
Onko se sama bändi, jossa hessukin soitti?
En tiijä Hessun bändistä, mutta tuli pyhinä tietty leffa töllöstä, jonka pohjalta ehdotan nimeksi Bodom Brothers, jos tarvesta on. :lol:
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

papillon kirjoitti:^ ^ Ehkä loogista, mutta paattia ei nähty. Se on heikko kohta tuossa logiikassa.
Järvi on suht laaja kumminkin, ei sitä hetkessä ylitä millään, luulisi jonkun nähneen.
Mutta onko kerrottu, onko kysytty? Jos on kysytty, onko oikealta?
Ajat olivat toisenlaiset, ei ollut kännykkää joka taskussa, ei edes puhelinta joka mökissä.
Eikä ehkä välttämättä haluttu sotkeentua koko juttuun, syitä voi olla vaikka mitä.
Ei nähty, ei. Mutta ei myöskään kuultu mitään, havaittu juuri ketään, kukaan ei tiedä juuri mitään?

Liian vähän havaintoja sanon minä. Ja tämä on outoa! :shock:
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

papillon kirjoitti:^ ^ Ehkä loogista, mutta paattia ei nähty. Se on heikko kohta tuossa logiikassa.
Järvi on suht laaja kumminkin, ei sitä hetkessä ylitä millään, luulisi jonkun nähneen.
KTS "Poistuiko murhaaja veneellä"-osio. Vene nähtiin kyllä.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Wagner kirjoitti:
papillon kirjoitti:^ ^ Ehkä loogista, mutta paattia ei nähty. Se on heikko kohta tuossa logiikassa.
Järvi on suht laaja kumminkin, ei sitä hetkessä ylitä millään, luulisi jonkun nähneen.
KTS "Poistuiko murhaaja veneellä"-osio. Vene nähtiin kyllä.
8)
Näin minäkin muistelen Wagner. Kiitos muistutuksesta!

Mielestäni J. Raitasen "vangin toive" levyllä ollut sanoitus voi tietyllä tavalla olla merkittävä. Tavaroita ei ole voitu tosiaan löytää, jos ne on upotettu keskelle Bodom-järveä. Jostain luin, että siellä on paikoin jopa 20 metriä vettä?
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

RockOla69 kirjoitti:Oliskos leirissä ollut vieraita? Käyneet istumassa siellä iltaa ja mahdollisesti sitten tehneet verityöt?

Tekijöitä täytyy olla useampia kuin yksi. Tappotöiden nopeus ja äänettömyys ei mielestäni anna sijaa muille vaihtoehdoille. Liikaa vammoja liian nopeasti ja äänettömästi.

Mitä jos vaikka veneellä ollaan tultu kyläilemään, istuttu ja juteltu "niitänäitälampaanpäitä", havaittu että porukalla on janojuomaa ja sitten häivytty jonnekin muualle ja palattu takaisin myöhemmin, tarkoituksena "rullata" porukan viinat yms. Seurue sitten herännyt tähän ja lopputulos oli sitten mitä oli?
Tuo teon äänettömyys on mietityttänyt, joo. On aiemmin asiasta jutskattu ja päätelty pari pääsyytä... Teltan vaimentava vaikutus sekä ajankohdan aiheuttama kuuntelijapula.
Vaikea näiden puitteissa mitään vaihtoehtoa on sulkea poiskaan kun varsinkin nuo näköhavainnot ovat puutteellisia sekä ristiriitaisiakin.
Kaikki on vielä mahdollista saatavana olevien tietojen perusteella.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:KTS "Poistuiko murhaaja veneellä"-osio. Vene nähtiin kyllä.
8)
Aha, ketäpä siellä järvellä veneineen murha-aamumuna "horisi"?

Oliko puukko ja puntari käsien ulottuvilla? Liekö kaikkia ehdokkaita lainkaan haastateltu? Oliko aamuisessa joukossa sotaveteraani joka on tottunut tappamaan?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

RockOla69 kirjoitti:Tavaroita ei ole voitu tosiaan löytää, jos ne on upotettu keskelle Bodom-järveä. Jostain luin, että siellä on paikoin jopa 20 metriä vettä?
Ei oo mikään temppu Hessuburgerille, vai miten se meni. Onko se menny ohi pahvilaatikoista, vai missä se nyt taas luuhaa.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Viesti Kirjoittaja strangelove »

awa kirjoitti:
Wagner kirjoitti:KTS "Poistuiko murhaaja veneellä"-osio. Vene nähtiin kyllä.
8)
Aha, ketäpä siellä järvellä veneineen murha-aamumuna "horisi"?

Oliko puukko ja puntari käsien ulottuvilla? Liekö kaikkia ehdokkaita lainkaan haastateltu? Oliko aamuisessa joukossa sotaveteraani joka on tottunut tappamaan?

- hymm -
Liekö vene kuulunut niille kahdelle onkivalle miehelle, jotka jättivät ilmoittautumatta poliisille?
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

matkaaja kirjoitti:20. Itsemurhat.

Kuinka on mahdollista että molemmat Tangon veljekset tekivät itsemurhan?
Aikalaistiedon mukaan he tekivät kaksoisitsemurhan äitinsä kuoltua 1980-luvulla. He olivat silloin vanhemman puoleisia, perheettömiä miehiä. Kuulemakseni selitykseksi arveltiin tarpeettomuuden tunnetta (ns. miesnäkökulma).

Kirjoittelin toiseen ketjuun omia vähäisiä muistikuviani Väinö Lindholmista. Jotain erityisen vakuuttavaa oli hänen kurinpidossaan, koska hänellä uhkaaminen palautti järjestyksen. En osaa sanoa enempää, koska hän ei opettanut minua.

Jälkeenpäin olen kuullut jutun, että itsemurhaan olisi saattanut liittyä liian läheisiä suhteita opetettavien ikäisiin (ns. naisnäkökulma). Mitään todisteita en ole saanut tietooni.

Ja tästä päästään kirjallisella vapaudella kuvattuun "Lyhytsiipisten" opettaja Dick Strengiin, sodassa olleeseen ja siellä haavoittuneeseen mieheen, joka kirjan mukaan, kielletyn tapaamisen jälkeen lähti aamuyöstä punaisella jawalla kotiinsa, selvittämättömäksi jääneen kolmoismurhan tapahtumapaikan tuntumasta.

Teos on julkaistu v. 2003, ja on voinut vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen, kuten myös samana vuonna julkaistu "Bodomin arvoitus", jossa esiintyy lääkäri Kaarlo Lindholm. Palon kuvaaman Kaarlo Lindholmin mukaan Bodomin murhaaja oli Hans Assmann.

Ja oma mielipide itsemurhien syystä? Entisinä painonnostajina heillä on voinut olla kivuliaita remppoja, itse aiheutettuja, parantumattomia, joista päästäkseen he olisivat voineet ottaa ratkaisun omiin käsiinsä, hoidettuaan ensin äitinsä loppuun asti. Mutta tatähän ei tiedetä. Arvaus se vain on, yksi muiden joukossa.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Sotaveteraanit

Viesti Kirjoittaja Wagner »

strangelove kirjoitti:Liekö vene kuulunut niille kahdelle onkivalle miehelle, jotka jättivät ilmoittautumatta poliisille?
Isoisäni onki jossain keskiturojen ja Rackaruddenin vesillä, Martti Koli poikansa Ossin kanssa Oittaan lahdella,
eräs BKP:n Pesonen oli myös järvellä, samoin kaksi venettä kauempana lähellä saarta.

Siten paikalla on saattanut olla viisikin sotaveteraania.

Tunnistamaton tumma vene lisäksi oli liikkeellä tullen murhaniemeen ja lähtien sieltä kolinalla takaisin Högnäsiin.

Lisäksi mainittakoon se tutntemattomaksi jäänyt valokuvaaja, joka murha-aamuna otti Dahlbyn rantakalliolta kuvia järvellä kalastaneista.

Rannalta otetut kuvat päätyivät KRP:n Leirimaalle jo kesällä 1960.

Vasta kun Bodom-keskustelussa olin nämä isoisäni havaitsemat tahot maininnut, Kolia ja hänen vaimoaan kuultin asian johdosta.

Muita kalastajia kuin Kolin pariskuntaa en tiedä kuullun.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Ja tästä päästään kirjallisella vapaudella kuvattuun "Lyhytsiipisten" opettaja Dick Strengiin, sodassa olleeseen ja siellä haavoittuneeseen mieheen, joka kirjan mukaan, kielletyn tapaamisen jälkeen lähti aamuyöstä punaisella jawalla kotiinsa, selvittämättömäksi jääneen kolmoismurhan tapahtumapaikan tuntumasta.

Tässä siis on punainen Jawa, erittäin mielenkiintoista. Voi piru kun noita muutamia tyyppejä ei ole millään tavalla 'katsastettu' silloin. :shock:
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops: Ei Bodomilla ollut mitään mystistä, ei kerrassaan mitään.
Eiköhän tuo tekijä ole selvillä, vaikkei tuomiolle enää lähde.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Ei mitään mystistä itärintamalla

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Merivuokko kirjoitti::oops: Ei Bodomilla ollut mitään mystistä, ei kerrassaan mitään.
Eiköhän tuo tekijä ole selvillä, vaikkei tuomiolle enää lähde.
Kerrohan Merivuokko, miksi Hästholmenin rantametsissä käytiin Högnäsistä aina veneellä kolmoissurman tapahtuma-aikoihin ?
Se saattaisi selvittää melko monta kolmoissurmiin kuuluvaa asiaa.

8)
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Wagnerille kysymys: Tunsivatko Arska ja Hans Assmann toisensa? Tai oliko Arska missään tekemisissä "Hansin porukoiden" kanssa, vai oliko edes tietoinen heistä?
Vastaa Viestiin