Kuulustelut: Nils Gustafsson

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä vaan siinä uitiin, nimittäin silloin, kun niemellä Hesarin kansa oltiin, tosin itse en simmaillut, kun ei sattunut uimavehkeitä mukaan, muilla sitä vastoin oli.

No kastuihan sitä muutenkin, joo, kun keli oli mitä oli.

Huonohan se ranta muistaakseni oli, heti siinä teltan alapuolella, mutta ei se uimista haitannut, sillä ei siinä kukaan käsipohjaa polskinut!

Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Sitähän minä meinasin että en oikein meinaa millään uskoa nuorten paikallaan jutkottamiseen heti alkuillasta, paikka on erittäin hieno tutustumisen arvoinen kaikinpuolin. Kyllähän meidän nuoruudessa suhattiin piilossa ja salaa ei nyt kuitenkaan kaikenaikaa.

Nykynuoret menevät imuttelemaan ruokakaupan oven eteen lauantai kaupan pahimpaan ruuhka aikaan, niin että jokainen liikkeeseen meniä ja tulia kantamuksineen joutuu imuttelijoita kiertämään.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Navetanhajuinen kirjoitti:Sitähän minä meinasin että en oikein meinaa millään uskoa nuorten paikallaan jutkottamiseen heti alkuillasta, paikka on erittäin hieno tutustumisen arvoinen kaikinpuolin. Kyllähän meidän nuoruudessa suhattiin piilossa ja salaa ei nyt kuitenkaan kaikenaikaa.

Nykynuoret menevät imuttelemaan ruokakaupan oven eteen lauantai kaupan pahimpaan ruuhka aikaan, niin että jokainen liikkeeseen meniä ja tulia kantamuksineen joutuu imuttelijoita kiertämään.
En paljon kiertele, siirrän ne ovenstoppareiksi. :lol:

Mutta kyllä, tuo Nilsin kertomus kuulostaa jotenkin vanhahtavalta, tutut työlääntyneet porukat käy tuikitutulla paikalla, kyllästyneenä ähkyvät teltan pystyyn ja jahkailevat että tekiskö nuotion vai ei ja sitten puhutaankin motskareista.


Ei se meilä ainakaan nuorena noin mennyt, ensimmäisenä korkattiin ja sitten telttaa pystyyn, kamat sisään ja kaikki järveen tai mereen.
Sitten seurasi kaikenlaista urheilullista temppuilua, välillä paikattin skraadeja ja sitten jo pensaa nuotioon niin että karvat kärys muualtakin kuin kulmakarvoista, makkaraa kärvennettiin.

Sitten yleensä oli jo muutkin telttailijat ja kulkijat liikkeellä joten tuli kaikenlaisten reviirien tarkistusta, joskus kalliolta lororotettiin toisen niskaan kusta, rimmaten edetään.

Sitten yleensä jossain kumman järjestyksessä tungettiin telttoihin,milloin mihinkin puuhiin ja jos satoi niin aamulla nähtiin tyhmin pystyttäjä vesikuopasta.

Sitten kerättiin pullot ja purnukat jätesäkkiin ja marnittiin vek.

No voi olla tietysti Nils niitä Nuotiopiirityyppejäkin ilman nuotiota, mutta reteetä jätkäähän tuo muuten esittää.

Miten se niin uivelo olis tuolla ollut?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti: NG Videokuulustelu 30.3.2004 klo 12:30 : http://www.vimeo.com/7686778
Kiitos papille tästä linkisä. On näitä mielenkiintoista aina vain kuunnella. Täytyy sanoa, että aika shokeraava on tuo alun keskustelu kadonneista tavaroista ja murha-aseesta. Suhteellisen sujuvasti Gustafsson siinä luettelee mitä pitää löytyä, että hän murhaaja olisi. Ja Tuominen toteaakin aika viileästi, että siitäkö se on kiinni.

Mielenkiintoisia on myös nuo Gustafssonin illan ja yön kuvaukset, koska ei aina muista mihin kohtaan se kerronta esimerkiksi ilman lämpötilasta tai yön valoisuudesta pitikään lopettaa. Tätä Tuominen selvästi myös hieman lypsää kysymyksillään.

Minua myös hieman häiritsee nuo Gustafssonin erikoisen tarkat kuvaukset asioista, jotka ovat illanvieton kannalta täysin merkityksettömiä. Esimerkkinä näistä vaikkapa onkisiiman kuvilu tai kulkureitti kotoa Bodomille. Niistä todellakin tulee vaikutelma happea haukkovasta ihmisestä, jonka on mukava välillä puhua tottakin. No ne tuntuvat olevan asioita jotka ovat Gustafssonilla tarkasti muistissa. Honommin on muistissa kaikki se muu, mikä liittyy varsinaiseen teltalla vietettyyn illanviettoon. Erikoista.

Myös Nils Gustafssonin kuvaus vammoistaan, jossa tämä kertoo ja kuvailee sormilla suutaan venyttäen, posken läpi tunkeutuvasta puukosta, on hieman erikoista mielestäni. No tuolla kerralla vammoista ei sen tarkemmin keskusteltu, mutta Tuominen toki kertoo niissä olevan hieman ristiriitaa sairaalan papereihin verrattuna.
Viimeksi muokannut awa, Pe Marras 20, 2009 12:15 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

NG kertomukset tuntuvat vain jotenkin ulkoaopituilta, samat painotukset ja "sloganit" vilahtelevat esim. tuossa kuulusteluvideossa ja saloniuksen nauhassa.

Joistakin asioista kertoo pikkutarkasti mutta juuri illan/alkuyön tapahtumista selvästi vaikenee. Vetoaa mm. aikaisempiin kuulusteluihin. Alkon käyttöä selvästi tuossa videossa vähättelee. Joihinkin asioihin ottaa kantaa ilman kuulustelijan kysymystä;"Pyöriin ei koskettu!", jne.

Mielestäni nuo sivuraiteille lähtevät rönsyilyt mm. tavaroiden pikkutarkasta selittelystä tai vaikka matkareitistä ovat ajantappoa ja "hapenottoa".

Ja sitten lopuksi; onhan niitä ristiriitaisuuksiakin aivan riittämiin.

No, nämä eivät tee syylliseksi mutta antavat aihetta epäillä.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

awa kirjoitti:[

Täytyy sanoa, että aika shokeraava on tuo alun keskustelu kadonneista tavaroista ja murha-aseesta. Suhteellisen sujuvasti Gustafsson siinä luettelee mitä pitää löytyä, että hän murhaaja olisi. Ja Tuominen toteaakin aika viileästi, että siitäkö se on kiinni.
Joo niin on. Mutta on otettava huomioon, että Nilssi istuu jo kolmatta kertaa Tuomista vastapäätä jakkaralla, on ollut kuuleminen ja eka kuulustelu.

Sitten yö sellissä ja nyt jatketaan.On ilmoitettu epäilys kolmesta murhasta jne.

Tarkoitan, että ei tuo yllätyksenä tule, vaan tuntuu siltä että NG ei käsitä miksei MT usko.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Oulunmies kirjoitti: NG kertomukset tuntuvat vain jotenkin ulkoaopituilta, samat painotukset ja "sloganit" vilahtelevat esim. tuossa kuulusteluvideossa ja saloniuksen nauhassa.

Mielestäni nuo sivuraiteille lähtevät rönsyilyt mm. tavaroiden pikkutarkasta selittelystä tai vaikka matkareitistä ovat ajantappoa ja "hapenottoa".
No en nyt tiedä, kehnosti on opetellut kun ei pysy asiat järjestyksessä, sekoilee koko ajan. Jos se olis laskelmoitua niin ei se minusta tuommoista olisi.
No voi olla että on ottanut tuollaisen varttipöljän asenteen, voi olla.
Mutta samaa touhua on Saloniuksen kanssa.
Sanokaa nyt saamari miten ne äänijutut saa tänne niin voi kuunnella ja vertailla.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja awa »

^^Kyllä kyllä - ehdot oli mietitty.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Niin kyllä mulla ainakin käämi palais jos olisin syytön ja sänkipää alkaisi esittämään erilaista tulkintaa, ei me vapaina samaa koppiin mahduttais, no jos sillä se saha mukana ja käynnissä.

Mutta siis, niin lauhkee lammas toi nilssi on, että väitän edelleenkin että se ei tiedä onko syyllinen vai ei.
Siksi se siellä niemissä helluntaisin kulki faijansa kanssa, että tulis jotain mieleen.

Mutta sitten omaksi rauhakseen teki mielessään sopimuksen, että on syytön ja silä sipuli.

Kertoi sen vielä toimittajillekin kysyttäessä mistä tietää olevansa syytön jos ei muista mitään.

No, on sekin vaihtoehto että tietää tekijän mutta ei sitä kerro. Saa siihenkin uskoa, ei se ole kiellettyä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

papillon kirjoitti:
Oulunmies kirjoitti: NG kertomukset tuntuvat vain jotenkin ulkoaopituilta, samat painotukset ja "sloganit" vilahtelevat esim. tuossa kuulusteluvideossa ja saloniuksen nauhassa.

Mielestäni nuo sivuraiteille lähtevät rönsyilyt mm. tavaroiden pikkutarkasta selittelystä tai vaikka matkareitistä ovat ajantappoa ja "hapenottoa".
No en nyt tiedä, kehnosti on opetellut kun ei pysy asiat järjestyksessä, sekoilee koko ajan. Jos se olis laskelmoitua niin ei se minusta tuommoista olisi.
No voi olla että on ottanut tuollaisen varttipöljän asenteen, voi olla.
Mutta samaa touhua on Saloniuksen kanssa.
Sanokaa nyt saamari miten ne äänijutut saa tänne niin voi kuunnella ja vertailla.
No oma arvioni on, että onhan tuossakin jo opettelemista ja harvalla se pysyy tarina kasassa. Tämän illan rikostarinoita Suomessa jutussa poliisipäällikkö juuri kertoi sen keissin toisen osapuolen kerronnan olleen johdonmukaista ja siksi häntä uskottiin. Ja NG ei pelkästään sekoile vaan myös vähättelee ja ehkä vaikenee asioista. Ja sitten myös pikkutarkkuuksilla ikäänkuin "satuilee".

Tuon päälle vielä NG:n muutamat ruumiinkielen jutut ja sanamuodot...mutta se onkin toinen juttu.

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Se on ihan mahdollista, että Ng on tekijä muttei muista mitään teosta. Aavistuksia sitten kyllä luulisi olevan. Ja tuo muistamattomuus edellyttäisi mielestäni, että salmisaari ja citruslikööri on mennyt pääosin NG:n kurkusta alas. Ja hypoteesina joku uhreista on ehtinyt potkaista NG:a sillä seurauksella, että aivovammaakin on muistia huonontaen tullut.

Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

papillon kirjoitti:
Sanokaa nyt saamari miten ne äänijutut saa tänne niin voi kuunnella ja vertailla.
Laita se mp3 videoksi Movie Makerilla vaikka mustalla kuvalla ja samalla tavalla sitten tänne kuin se kuulusteluvideo. On varmaan helpompiakin tapoja mutta muuta en nyt osaa neuvoa - toi Movie Maker on windows vakiona, että pitäis löytyä koneelta.

Kotipoliisi
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja groot »

Oulunmies kirjoitti:Se on ihan mahdollista, että Ng on tekijä muttei muista mitään teosta. Aavistuksia sitten kyllä luulisi olevan. Ja tuo muistamattomuus edellyttäisi mielestäni, että salmisaari ja citruslikööri on mennyt pääosin NG:n kurkusta alas. Ja hypoteesina joku uhreista on ehtinyt potkaista NG:a sillä seurauksella, että aivovammaakin on muistia huonontaen tullut.
Aika vaikea kuvitella, että ei muistaisi mitään teosta jos oletetaan, että mahdollinen lavastus on osa tekoa. Lavastus vaatii suunnitelmallisuutta ja vähintäänkin jonkinlaista tietoisuuden tasoa. Minulla on tähän viime mainittuun eräs teoria, mutta en mainitse sitä tässä. Kenellekään ei ole tullut epäselväksi ketä pidän todennäköisimpinä tekijänä, mutta saan varmasti paljon kritiikkiä jos liikaa rupean teorisoimaan ilman todellisia faktoja. Sen lisäksi, ei se teoria kummoinen sinänsä ole ja pohjautuu siihen, että olen aika paljon perehtynyt psykologiaan.
---------
Allekirjoitus.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja awa »

groot kirjoitti:Sen lisäksi, ei se teoria kummoinen sinänsä ole ja pohjautuu siihen, että olen aika paljon perehtynyt psykologiaan.
Poliisi on perehtynyt psykologiaan - enemmän kuin moni arvaakaan. Joten olet groot poliisin viitoittamalla tiellä. Ja epäilen, että vauhtisi kiihtyy?

- awa -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja groot »

awa kirjoitti:
groot kirjoitti:Sen lisäksi, ei se teoria kummoinen sinänsä ole ja pohjautuu siihen, että olen aika paljon perehtynyt psykologiaan.
Poliisi on perehtynyt psykologiaan - enemmän kuin moni arvaakaan. Joten olet groot poliisin viitoittamalla tiellä. Ja epäilen, että vauhtisi kiihtyy?

- awa -
En kommentoi sen enempää kuin sen tässä vaiheessa, että kaikki eivät olleet teltassa kun kaikki alkoi ja tässä en viittaa ns. jäppisteoriaan. Olen miettynyt motiivia, olen miettynyt missä tilassa tekijä oli ennen tekoja ja sen aikana. Olen myös miettinyt missä tilassa tekijä oli tekojen jälkeen. Tarvitseeko kertoa lisää?

Sitä paitsi, ei tässä pelkkää psykologiaa tarvitse, sohvapsykogia ja terve maalaisjärki auttaa. Vai mitä?
---------
Allekirjoitus.

Vastaa Viestiin