Miksi Nisse jäi henkiin?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

karra kirjoitti:Kuitenkin hypnoosissa nils on voinut tehdä niin älyttömän tarkkoja havannointia
murhaajasta vain teltan (puukonreijästä)havannoimalla.
Tuskinpa sentään oli kyse pienestä puukonreijästä, vaan isoista repämistä, joita teltassa oli nelisen kappaletta. Jotenkin tuo hypnoosi on linjassa verijälkien kanssa. Verijälkien perusteella Nils on saanut todennäköisesti iskun päähänsä teltan aukon kautta, koska veriroiskeita löytyi tuon kakkospäädyssä olevan aukon kaitaleista.

Hypnoosissa ei mielstäni ole mitään sellista ristíriitaa, että sen voisi varmuudella todeta huuhaaksi. Tähän tulokseen tuli aikoinaan poliisi ja nyt myös asiaa tutkinut Lauerma.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Aika uskomaton juttu nyt taas tämäkin... Vai, että pienestä puukonreiästä?

Oman kantani hypnoosista olen kertonut jo riittävän monta kertaa, ja kanta siis on, että kukaan meistä ei tiedä hypnoosin totuusarvoa. Se minkä tiedämme on se, ettei ole mitään hypnoosissa kerrottua kumoavaa seikkaa tiedossa. Asiat tulevat ihan oikeassa järjestyksessä kuten jo bodommysteeriossa todettiin. Nisse siis valehteli, kuvitteli tai muisti asiat johdonmukaisesti 8)
Q

Viesti Kirjoittaja Q »

[quote="Hessu52"]Parahin Jesse Livemore.

En sitä klovnin osaa nyt niin kovin vapaaehtoisestikaan ottanut, mutta kun täällä ei saisi olla muuta mieltä, kuin mitä Urho ja Konsta ovat, joten klovnin maski tuli ikäänkuin väkisin.

Olisi muuten kiva käydä testaamasssa kuinka hyvin kesäaamuna kuuluu murhapaikalta metakka, esimerkiksi tämän onkipojan niemen-nokkaan.

Yksin sitä on aika vaikea tehdä, kun en pysty juoksemaan ääntä nopeammin, joten olisko vapaaehtoisia?[/quote]



Olen tuonkin kokeillut Kivilahden kanssa, kun olin tekemässä haastattelu, niin lihavana ja huonokuntoisena en pysynyt hyväkuntoisen muuttomiehen matkassa, vaikka samaa vikaa on itsessänikin, vaan jäin kauas jälkeen.
Kun Kivilahti oli jo murhaniemessä niin oli vasta siinä ensimmäisesä niemessä ja hyvin kuulin esitelmänsä.
Eli hyvin kuuluu.
Q

Viesti Kirjoittaja Q »

karra kirjoitti:Se mua vaan hämmästyttää,kun nisse sanoo meneensä telttaan ja vähäsen siinä sitten irkun rintoja leivottuaan meni filmi poikki.

Kuitenkin hypnoosissa nils on voinut tehdä niin älyttömän tarkkoja havannointia
murhaajasta vain teltan (puukonreijästä)havannoimalla.

Käsittääkseni hypnoosissa oleva henkilö ei voi kertoa kuitenkaan valheita...miten siis nils on voinut tiedostaa kaiken näkemänsä murhaajasta siinä helvetinmoosessa paniikissa vain jostain pienestä teltan reijästä nähtynä :shock:

On upeaa että Bodomnow palstan Lammasfarmari Kake on sitten tännekin löytänyt, vaihteeksi uudella nikillä ja yrittää välttää pohojaalaasuuttaan sekä sitä että ei tunnistettais.
Kyllä sen haistaa...Kauko!
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

voipuoliquu

Viesti Kirjoittaja karra »

No nii,Quuhan se näköjään onkin SE ,joka näitä lammasjuttujaan viljeli ahkeraan sivuillaan :D

Ilmankos ei bannia lampaanpajijalle antanutkaan ,eihän sitä nyt itelleen,vai mitä QUU :evil:

Tottahan minä kakena olen ollut sivuillas ,quu,mutta täällä olen nyt karrana!.....onkos se mahdollisesti ongelma quulle?

Toivon mukaan tämän sivun pitäjä on sen verran munakas,että tuollaaset tyypit,kuten sinä quu raakkaa alta aikayksikön vittuun lammasjuttuineen!


Mitä tulee siihen nilssin hypnoosiin,niin eikös hän nimen omaan sanonut näkevänsä murhaajan teltlttaan tulleesta reijästä?....ei siis mistään revenneestä aukosta?.......ps.voin mustaa väärinkin?
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 9:09 pm

Re: voipuoliquu

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

karra kirjoitti: Mitä tulee siihen nilssin hypnoosiin,niin eikös hän nimen omaan sanonut näkevänsä murhaajan teltlttaan tulleesta reijästä?....ei siis mistään revenneestä aukosta?.......ps.voin mustaa väärinkin?

Reikä vs. revennyt aukko?

Miksei reikä voi olla sama kuin revennyt aukko?
Bodomnow

Viesti Kirjoittaja Bodomnow »

Q kirjoitti:On upeaa että Bodomnow palstan Lammasfarmari Kake on sitten tännekin löytänyt, vaihteeksi uudella nikillä ja yrittää välttää pohojaalaasuuttaan sekä sitä että ei tunnistettais.
Kyllä sen haistaa...Kauko!
Ja se vasta hienoa onkin, että olit niin ovela, että rekisteröidyt Q-nikillä tänne ihan vaan vittuilumielessä!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: voipuoliquu

Viesti Kirjoittaja konsta »

Jesse Livermore kirjoitti:
karra kirjoitti: Mitä tulee siihen nilssin hypnoosiin,niin eikös hän nimen omaan sanonut näkevänsä murhaajan teltlttaan tulleesta reijästä?....ei siis mistään revenneestä aukosta?.......ps.voin mustaa väärinkin?

Reikä vs. revennyt aukko?

Miksei reikä voi olla sama kuin revennyt aukko?
Aivan, teltan aukon kautta, reijän kautta, sama se. Oleellista tuossa on vain se, että se on linjassa tutkinnan kanssa.

Tätä havaintoa edelsi se, että Nils sanoi silmissä sumentuneen. Kun lääkäri pyysi palaamaan teltan tapahtumiin, alkoi Nils kertomaan havainnostaan. Tässä on kyllä se vaara, että hypnotisoitava sai liikaa "ohjausta", samoin kun siinä suorassa kysymyksessä finneistä. Eli Stenbäckillä taisi kuitenkin olla etukäteisodotuksia, jotka sitten hypnotisoitava asitii vähän turhankin herkästi.

Lisätään tähän vielä, että hypnotisoitavalta ei saa kysyä esim : minkä värinen paita oli, tai oliko partaa, koska noin mudostetaan valemielikuvia. Voidaan vain kysyä: kuvaile kasvoja, kuvaile vaatetusta, siis vain sellaisia asioita, joiden voi varmuudella olettaa olevan olemassa.

Itse olen vähän kahden vaiheilla ja siksi jätän tuon hypnoosin varmuudenvuoksi huomiomatta. Mutta sanottakoon vielä kerran, myös asiantuntijat ovat sitä mieltä, että se voi olla totta.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: voipuoliquu

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
Jesse Livermore kirjoitti:
karra kirjoitti: Mitä tulee siihen nilssin hypnoosiin,niin eikös hän nimen omaan sanonut näkevänsä murhaajan teltlttaan tulleesta reijästä?....ei siis mistään revenneestä aukosta?.......ps.voin mustaa väärinkin?

Reikä vs. revennyt aukko?

Miksei reikä voi olla sama kuin revennyt aukko?
Aivan, teltan aukon kautta, reijän kautta, sama se. Oleellista tuossa on vain se, että se on linjassa tutkinnan kanssa.

Tätä havaintoa edelsi se, että Nils sanoi silmissä sumentuneen. Kun lääkäri pyysi palaamaan teltan tapahtumiin, alkoi Nils kertomaan havainnostaan. Tässä on kyllä se vaara, että hypnotisoitava sai liikaa "ohjausta", samoin kun siinä suorassa kysymyksessä finneistä. Eli Stenbäckillä taisi kuitenkin olla etukäteisodotuksia, jotka sitten hypnotisoitava asitii vähän turhankin herkästi.

Lisätään tähän vielä, että hypnotisoitavalta ei saa kysyä esim : minkä värinen paita oli, tai oliko partaa, koska noin mudostetaan valemielikuvia. Voidaan vain kysyä: kuvaile kasvoja, kuvaile vaatetusta, siis vain sellaisia asioita, joiden voi varmuudella olettaa olevan olemassa.

Itse olen vähän kahden vaiheilla ja siksi jätän tuon hypnoosin varmuudenvuoksi huomiomatta. Mutta sanottakoon vielä kerran, myös asiantuntijat ovat sitä mieltä, että se voi olla totta.
Joo onhan tuo hypnoosi, tutkinnan apuvälineenä, hieman epäonnistunut Bodom - murhien tutkinnassa.

Se on suorastaan pilannut sen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: voipuoliquu

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Joo onhan tuo hypnoosi, tutkinnan apuvälineenä, hieman epäonnistunut Bodom - murhien tutkinnassa.

Se on suorastaan pilannut sen.
No ei voi sanoa onko sitten epäonnistunut. Joka tapauksessa hypnoosi ei pilannut mitään, hypnoosista saatuja tietoja ei lukittu ainoaksi tutkintalinjaksi, joten älä turhaan liioittele.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:evil:
Hypnoosi sopii vain todistajille, siis vain todistajille...ei koppiin laitetuille.
SecretService
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2007 10:16 pm

Viesti Kirjoittaja SecretService »

En tiedä, onko tämä ollut aiemmin esillä mutta;

Käräjäoikeudessa syyttömäksi todetun menneisyydessä ihmetyttää ainakin yksi asia sairaalahoidon ajalta...

Jos henkilö on "tajuttomana" useita vuorokausia sairaalassa (valvotuissa olosuhteissa), luulisi laskeneen housuihinsa ainakin pienemmät tarpeet useita kertoja ja isommatkin pari kertaa. Kuulostaa monen mieleen tyhmältä, mutta...

Tajuissaan oleva ja tajutonta näyttelevä ei todellakaan näin tee, kuin vasta äärimmäisessä hädässä, tämä on vaikeaa ja inhottavaa jo fysikaalisestikin tajuttomuuden "näyttelijälle".

Onko Bodomin tapauksessa tämän seikan osalta tehty havaintoja potilasasiakirjoista tai hoitoon osallistuneita hoitajia kuulemalla???
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

SecretService kirjoitti: Tajuissaan oleva ja tajutonta näyttelevä ei todellakaan näin tee, kuin vasta äärimmäisessä hädässä, tämä on vaikeaa ja inhottavaa jo fysikaalisestikin tajuttomuuden "näyttelijälle".
Jos on kolmoismurhasta tuomio jyskyttämässä takaraivossa, tuon nyt tekee tyhmäkin. Mitä noloa siinä on, kaikkihan olettaa että sä olet tajuton? Lisäksi lääkityksestä, joka Nissellä on mahdollisesti ollut, ei ole hajuakaan.
SecretService
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2007 10:16 pm

Viesti Kirjoittaja SecretService »

Loka kirjoitti:Jos on kolmoismurhasta tuomio jyskyttämässä takaraivossa, tuon nyt tekee tyhmäkin. Mitä noloa siinä on, kaikkihan olettaa että sä olet tajuton? Lisäksi lääkityksestä, joka Nissellä on mahdollisesti ollut, ei ole hajuakaan.
On tullut uralla joku "stimulanttikin" hoidettua ja aina se tarpeiden teko ei ole niin yksinkertaista. Tässä tapauksessa voi olla toinen tilanne ja tämähän oli vain "ajatuksena" heitetty...
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

SecretService kysyit tuosta allensa laskemisesta.

No onhan tuokin mainitsemasi asia ollut esillä keskusteluissa - ja mitään mainintaa alleen laskemisesta tai katetroinnista ei ole näihin keskusteluihin saatu.

Se lienee kuitenkin osoitettu, että potilas Gustafsson käveli jo parin päivän kuluttua tapahtumista - ja kun tätä ihmetellen häneltä kysyttiin - Gustafsson mainitsi, että ei kävellyt yksin vaan tuettuna.

Tosin tuolloinkin hän oli ilmeisesti tajuttomana - koska oman kertomansa mukaan heräsi sairaalasta vasta neljäntenä päivänä. Ja poliisikin taisi kuulustella Gustafssonia jo toisena päivänä.

Eli tuohon allensa laskemiseen voisi arvata, että WC ssä kävi - tosin tuettuna. Tosin on peräti kummallista jos tuohon aikaan 60-luvulla - jolloin lääketiede suosi vain ja ainoastaa levon ihmeitä aikaansaavaa vaikutusta - aivoruhjepotilaan olisi annettu nousta vessareissulle - edes tuettuna.
Viimeksi muokannut awa, Ti Elo 14, 2007 9:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin