teltta

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Väärin ajateltu, että olisin mitään kirjoitellut ihan mutu tuntumalla, eli kyllä olen keskustellut toisen "lanssin" kuljettajan kanssa ja jopa melko pitkään.

Hän kertoi heidän tulleen poliisien jälkeen, siis huom! poliisien jälkeen, eikä heillä ollut mitään leikkuuvälineitä mukanaan.

Tuo Skoda, jota olen täällä suurestikin välillä morkannut, oli kuulema parhaiten sen ajan ambulansseista varusteltu, jossa apumies pystyi antamaan loukkaantuneille ensiapua, jota Gustafsson kuulema myös lanssissa sai.

No lanssimiehen ensiapukoulutus oli kait luokkaa nykyajan SPR-1, jolla ei juurikaan muuta tehty, kuin haavoja sidottiin.

Tippapulloa sen ajan lansseissa ei ollut, joten taisi tuo ensiapu olla enemmänkin henkisen puolen antoa, eli potilaan hereillä pitoa ja rauhoittelemista, mutta kuitenkin parasta, jota siihen aikaan pystyttiin lanssissa antamaan.

Lanssikuskit eivät myöskään vedelleet ruumiita esiin, eivätkä sanoneet: " Tää on selv ja ne..."!

Joten kannattaisi joskus ottaa luuri käteen ja kilautella kohteliaasti asianosaisille, eikä ruveta arvuuttelemaan,siitä ei hyvää seuraa, kuten olemme esim. Sariolan kohdalla havainneet.

Sitä, kumman lanssimiehen kanssa juttelin, en kerro, mutta voin vakuuttaa, että kirjoittamani on totta.
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja karra »

^Katos vaan...Hessu se on tekijämies!

Jos passaa kysyä,niin oliko matka ampulanssilla suoraan murhaniemestä sairaalaan?
Muistelen vain,että sitä matkan kestoa on joskus ihmetelty ylettömän pitkäksi.

Puheliko Nils mitää?
Missä kunnossa oli nissen housut?

Teltta...eivät siis repineet mitenkään..mahtaavatko tietää repikö poliisit?

No joo kysymyksi ja kysymyksiä.
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sivusimme keskustelussamme tuota outoa ajankohtaa, mutta kyllä lanssi aamulla niemellä kävi Gussen hakemassa ja suoraan sairaalaan olivat ajaneet.

Eihän sitä kaikkea tullut kysytyksi, joten housuista ei ole tietoa, mutta kysyn seuraavalla kerralla, sillä uusi keskustelu on jossain vaiheessa tulossa.
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja karra »

^Aivan juu.

kiinnoistais nää nisun housujen kunto erityisesti,,,miksei koko vaatetuksenkin.Aika tsäkä,että sait kii abbu hemmon....ja että on ylipäätään viä hengissä.

Ai juu...tottahan ne marjatan porukankin muistaa :lol: ?
teltta puukko ja viimeinen erhe.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:Eivät tehneet lanssimiehet viiltoja, koska ei ollut siihen tarvittavia välineitä, kuten puukkoa, tai linkkaria, eikä kait olisi tarvittukaan, koska kaikki vainajat sepiä lukuunottamatta olivat ulkona.
Nyt puhut paskaa. Ensimmäiset silminnäkijät eivät ole nähneet muita kuin Gustafssonin. Muut ovat olleet teltan sisällä. Useampi todistaja on kertonut kankaan sisällä olleista möykyistä. Lisäksi ambulanssi on tullut ennen poliiseja, siitäkin on silminnäkijöiden lausuntoja.
Kerro lanssimiehen yhteystiedot vaikka yv:nä, voin ottaa yhteyttä.
Gustafssonin rekisteriotteesta? Kerropa missä vakuutusyhtiössä hänellä oli vakuutus? :D
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja Baretta »

No kuule Hessu. Sanot kertovasi totuuden lanssimiehen puheista... Sitä ei minulla ole mitään syytä epäillä. Sen sijaan epäilen ehkä totuuden mukaista lanssimiehen tarinointia sinulle. Miksi hän kertoo täysin aikalaistietojen ja poliisiraporttien vastaisesti tarinaansa nyt sinulle??? Sitä Hessu on syytä miettiä... Liian paljon eroa aikalaiskertomukseen... Mitenkä sinun mielestäsi? Onko syytä uskoa?
Syy siihen miksi en soittele ja kysele aikalaistapahtumista saattaisi olla siinä että nämä ihmiset ovat minulle aivan vieraita ja kykenesivät tahtoessaan laskettelemaan täyttä skeidaa ja legendaa :D
Alkutapahtumissa minulla ei ole mitään syytä epäillä aikanaan talteenotettuja silminnäkijäkertomuksia tai poliisin lausuntoja.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Samoilla linjoilla kyllä, eli ne nykypäivän muistelot, niin hyvä kun nitä onkin kuulla, ovat kuitenkin vuosikymmenten takaa ja siis ehkä muokkaantuneet matkalla.
Mitä taas siihen tulee että kaikki uhrit olisivat olleet esillä, kuulostaa oudolta semminkin kun uhrikuvassa ei ainakaan sepi ole mitenkään esillä.
Toki on ollut puhetta että koko tilanne olisi lavastettu uudelleen, mutta perin outoa sekin olisi sitten kumminkin.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

papillon kirjoitti:^ Samoilla linjoilla kyllä, eli ne nykypäivän muistelot, niin hyvä kun nitä onkin kuulla, ovat kuitenkin vuosikymmenten takaa ja siis ehkä muokkaantuneet matkalla.
Onhan niitä lanssimiehiä aikoinaan kuulusteltu, aivan varmasti. Taitaa vaan heidän kuulusteluissaan olla jotain salassapidettävää aineistoa. Juuri niitä seikkoja joilla poissuljetaan feikkitunnustajat.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2584
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja MEG »

Waldemarin Bodomkeskustelussa käytiin 2006 ambulanssimies-keskustelu. Todettiin ettei mitään materiaalia löytynyt, Bodom-mysteeriössä ei puhuttu, N.G.-oikeudenkäynti-aineistossa ei esiinny kuulustelukertomuksia, lehtihaastatteluja ei myöskään löytynyt.
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Jos nyt tuon ajan ambulanssikuskit ovat vähääkään yrittäneet selvittää ketkä ovat hengissä NG:n lisäksi niin silloin telttaa on liikuteltu hyvin todennäköisesti ja esim. SB on voinut jäädä teltan sisään liikuttelun jälkeen. Teltan leikkelystä en osaa sanoa mutta voi olla, että kuskeilla on ollut puukot mukana. Nykyisin ja jo reilut 20 vuotta ei puukkoja ole ollut vaan ihan leikkaamiseen tarkoitetut sakset tai muut leikkurit.

Nykyisinkin tulee joskus sanaharkkaa konstien (en tarkoita palstan konstaa) kanssa vainajien liikuttelusta hoidollisessa mielessä. Poliisit saattavat ääneen noitua liikuttelua jonka tarkoitus on ollut selvittää onko ihminen kuollut vai ei. Joten joillekin ambulanssihenkilöstöstä sen myöntäminen onko koskenut uhriin vai ei voi olla hankalaa, uskon näin olleen ennen ja nykyäänkin.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tuosta syystä voikin olla hyvin todennäköistä, että lanssimies kieltää heidän olleen paikalla ennen poliisia ja kieltää heidän koskeneen mihinkään ja leikelleen mitään.
En ainakaan minä jaksa uskoa, että ammattitaitoinen työnsä osaava lanssimies jäisi tuollaisessa tilanteessa seisoskelemaan tumput suorana minuuteiksi ja odottelemaan poliisia.
Kyllä siinä heti ja välittömästi annetuista ohjeista piittaamatta aletaan tarkastamaan, josko jonkun henki olisi mahdollisesti pelastettavissa.

Eihän noilta lanssimiehiltäkään saapuessa ole varmasti jäänyt epäselväksi mistä verilöylystä on kyse. Eli eivät jääneet seisoskelemaan ja katselemaan josko joku sieltä kömpisi ja selittelisi nenäverenvuotoa. :)
Nuotio & Äreät Tiput
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Samaa mieltä olen.
Jonnekin surmatut & NG kuskattiin heti aamusta, Töölööseen NG tuotiin vasta noin kello 14.
Tätini oli KRP:ssä tuolloin ja kertoi KRP:n 'poikien' tulleen hakemaan hänet surma-aamuna noin kello 9.
Siis yli viisi tuntia jostain perushavainnosta hengissä selvinnyt pääsi hoitoon ?
8)
Viimeksi muokannut Wagner, Su Syys 13, 2009 12:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No kun jututettuani keväällä Paavolaa ja sitten alkukesästä lanssimiestä, niin kyllä se tuli minulle selväksi, että poliisit olivat paikalla ensin.

Ei Lönnberg olisi pystynyt Gustafssonia piirtämään siihen muuten, kuin että Lönnberg olisi paikan itse nähnyt, uhrien ollessa siinä edessä.

Kun katsoo tuota Lönnbergin piirustusta, on melkoisella kiireellä tuherrettu vihkoon.

Muutenkin Lönnberg on tainnut olla melko "kuohuksissa", sillä noita ylöskirjaamisia on niin Suomeksi, kuin Ruotsiksi, sekaisin muiden kirjoitusten päälle, ym.

Ja sitten vielä se, ettei kuskeilla myöskään ollut puukkoja mukana, mitä helvettiä ambulanssikuski Moraa, tai Marttinia kantaisi mukanaan?

Olisiko päästänyt pahasti vammautuneet leukulla tuskistaan, no tuskin sentään, heh?

Ei silloin ollut nykyaika, eli kun nykyään kaikissa rallipeleissäkin pitää olla mukana turvavyöleikkuri, tai muuten ei pääse viivalle.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja awa »

Halvemmissa teltoissa ei ollut vielä (-60) turvavöitä.(huono kev)
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: teltta

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Baretta kirjoitti: To Kesä 04, 2009 12:28 am
kukkuu kirjoitti:
jkii kirjoitti:viillot telttaan on tehty ennen kun telttanarut on katkottu,sisäpuolelta en usko että viiltoja olisi tehty
Kyse ei olekaan uskosta.
Vai oliko sittenkin kyse uskosta... Hyvä oivallus jkiiltä. Narulla hän tarkoittanee saumaa myöhemmässä viestissään.

Siis: Pisto alas... Sauma vastassa. Pisto sauman yläpuolelle ja siitä viilto ylös(tai ylhäältä alas saumaan). Onnistunut sisä- tai ulkopuolelta.
Jos kuuluu poliisin sidosryhmään, niin nyt on mahdollisuus päästä katselemaan omin silmin Bodomin murhatelttaa että miten siinä on ne viillot narut sun muut sen sellaiset. Teltta on konservoitu ja sitä säilytetään KRP:n Rikosmuseossa Vantaalla.
--> https://yle.fi/a/74-20036589
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Vastaa Viestiin