Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Mielenkiintoista olisi tietää, mitä eri selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä. Vaikka ei näihin uskoisikaan, on mielenkiintoista kuulla, mitä eri selvänäkijät ovat kertoneet.

Hollantilainen selvännäkijä Gerard Croiset vieraili Suomessa v.1964 ja kuvaili tekijää. Hänen mukaansa tekijöitä oli 3 ja he tulivat autolla. Päätekijä oli tuolloin noin 20-vuotias. Murhapaikalla oli heistä 2 ja kolmas odotti autossa. He olivat edellisenä iltana käyneet paikalla noin klo 11 ja tulivat yöllä uudelleen. Mielenkiintoinen havainto: Tuo ikä saattaisi sopia pariin epäiltyyn.

Kukaan selvänäkijä ei ole tiettävästi epäillyt Gustafssonia. Ainakaan mitä minä olen lukenut. Varmaan monelta selvänäkijältä on asiaa kysytty, ja varmaan moni heistä on esittänyt näkemyksiään.

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

No, Sariola, uskotaanko Croisettia? Eikö ehdokkaita löydy ihan maallisin keinoin? :twisted:

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Saattaa joku uskoakin Croisetia. Ainakin nämä tällaiset tiedot ovat mielenkiintoisia. Niitä sopivia syyllisiä ei vain tunnu helposti löytyvän "maallisin" keinoin. Ei ole löytynyt toistaiseksi.

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Itse toisessa topikissa mainitset kuitenkin NG:n olevan sinullekin kutakuinkin sopiva epäilty? Ja onhan nyt tuo kello juttukin pinnalla, miksi turvautua henkimaailman juttuihin? Onhan vuosikymmenet jo kuluneet, kait kaikenmaailman selvännäkijät ovat jo kommenttinsa antaneet?

Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Skeptikkona epäilen, ettei selvännäkijä ratkaise Bodomin veritekoja, eikä mitään muutakaan rikosta.
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Asiahan olisi helposti testattavissa otannalla, jossa soitetaan joko randomisti tai systemaattisesti selvänäkijäpalveluita tarjoaville. Voisi siinä käyttää ryväsotantaakin :D .

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä näkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Perjantaipullollisen jälkeen voisin kertoa epäselvänäkijänä omat havaintoni,
joskin ne olen moneen kertaan jo teot tunnustaneen tahon osalta kertonut.

Konjakki, sikari, kosmista pohdintaa, sinisiä ajatuksia huvimajassa elokuun kuutamon alla.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Miksi selvännäkijät eivät voi samantien kertoa syyllistä jos voivat kuitenkin kertoa noinkin tarkkoja tietoja?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Norsula kirjoitti:Miksi selvännäkijät eivät voi samantien kertoa syyllistä jos voivat kuitenkin kertoa noinkin tarkkoja tietoja?
Yksinkertaista.
Jos syyllinen on jatkuvasti eriasteisessa humalatilassa, eivät häntä selvän näkijät voi nähdä.
Ne näkevät vain selviä.
Sitä on selvänäköisyys.

w.z.b.w

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Norsula kirjoitti:Miksi selvännäkijät eivät voi samantien kertoa syyllistä jos voivat kuitenkin kertoa noinkin tarkkoja tietoja?
Sen verran 'asioista' tiedän, että jokainen näkijä katsoo asioita omalla tavallaan. Joku näkee ja kertoo yleispiirteet, joku maisemia ja tunnelmia niissä, ja joku osaa kertoa myös nimiä; sekä paikkojen ja ihmisten. Ja sitäkin voin kertoa, ettei kai poliisi ainakaan Suomessa aktiivisesti käytä selvänäkijöitä tutkimuksissaan, ja siten tieto, vaikka joku näkisikin ja osaisi kertoa totuuden, mene viranomaisten tietoon. Tämä ettei mene, on huono asia. Selvänäkijä on oman alansa tuntija, ja yleensä ei kukaan lähde ilmoittelemaan, ellei sitä nimenomaan pyydetä? Mm. Bodomin asiassa ei kai ole yleisemmin pyydetty selvänäkijöiden apua (paitsi juuri Croisantin, joka osasi kuvata tekijän/tekijät hyvin, vaikka ei nimiä olekaan antanut kai), vaikka mm. itse olen 'asioita' nyt tutkinut opiskelumielessä, ja olen kyllä myös tietoni poliisille välittänyt. Eli tällaista tämä on; kuka mitäkin haluaa, ja toivotaan, että myös Suomessa alettasiin käyttämään selvänäkijöitä apuna mm. rikostutkinnassa, koska se tosiaan on yksi hyvä mahdollisuus , ehkä monienkin mahdollisuuksien joukossa.

Koiruus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 9:46 pm
Paikkakunta: Dogville

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Koiruus »

Suomessa oltiin 60 luvulla viä niin tyhmiä, että uskottiin tommosii huuhaa menetelmii. Bodom ei ollu ratkennu ja jotain piti keksiä, niin vajottiin niin alas, että pyydettiin selvännäkijää. Yhtä paljon siitä oli apua, kun olisin kysyny omalta koiralta ratkasua.
One nation under dog

Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Käytetäänkö selvänäköä joissain maissa oikeasti rikosten ratkaisemiseen? Onko tullut tuloksia? En ole skeptikko, mutta jostain syystä suhtaudun selvänäkemiseen aika skeptisesti. En kyllä ihmettelisi jos Bodomilla olisi useampi kuin yksi murhaaja.

Tootai
Nikke Knakkertton
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:16 pm

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Tootai »

Teenlehteni kertovat syyllisen olevan Gustafsson.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja groot »

matkaaja kirjoitti:
Norsula kirjoitti:Miksi selvännäkijät eivät voi samantien kertoa syyllistä jos voivat kuitenkin kertoa noinkin tarkkoja tietoja?
Sen verran 'asioista' tiedän, että jokainen näkijä katsoo asioita omalla tavallaan. Joku näkee ja kertoo yleispiirteet, joku maisemia ja tunnelmia niissä, ja joku osaa kertoa myös nimiä; sekä paikkojen ja ihmisten. Ja sitäkin voin kertoa, ettei kai poliisi ainakaan Suomessa aktiivisesti käytä selvänäkijöitä tutkimuksissaan, ja siten tieto, vaikka joku näkisikin ja osaisi kertoa totuuden, mene viranomaisten tietoon. Tämä ettei mene, on huono asia. Selvänäkijä on oman alansa tuntija, ja yleensä ei kukaan lähde ilmoittelemaan, ellei sitä nimenomaan pyydetä? Mm. Bodomin asiassa ei kai ole yleisemmin pyydetty selvänäkijöiden apua (paitsi juuri Croisantin, joka osasi kuvata tekijän/tekijät hyvin, vaikka ei nimiä olekaan antanut kai), vaikka mm. itse olen 'asioita' nyt tutkinut opiskelumielessä, ja olen kyllä myös tietoni poliisille välittänyt. Eli tällaista tämä on; kuka mitäkin haluaa, ja toivotaan, että myös Suomessa alettasiin käyttämään selvänäkijöitä apuna mm. rikostutkinnassa, koska se tosiaan on yksi hyvä mahdollisuus , ehkä monienkin mahdollisuuksien joukossa.
Vai että selvännäkijät apuun rikostutkinnassa. Anna minun kaikki kestää. :lol:
Matkaaja, joko olet käynyt jututtamassa mielenterveystyön ammattilaista. Nuo psykoosissa näkemäsi näyt huolestuttavat minua. Samoin kuin uskosi selvännäkijöihin.

Sanomattakin on selvää, että pidän selvännäkemistä hölynpölynä. Vain hyväuskoiset ja tyhmät uskovat siihen.
---------
Allekirjoitus.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Samaa mieltä.
Korkkaan juuri perjantaipullon ja paneudun pohtimaan syntyjä ja syntejä syviä.
Epäselvänäkökyky tulee testattua.
Vaikka naapurin rouvan mirriä tiiraillen.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Vastaa Viestiin