Omia kokemuksia Bodomista

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
antsa1
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: To Elo 27, 2009 1:06 pm

Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja antsa1 »

Tervehdys!

Olen uusi täällä. Ajattelin kertoa omakohtaisia kokemuksia Bodomin tapauksesta, asioista joita isäni on minulle kertonut.

Isäni oli aikoinaan mukana tutkimassa Bodomin murhia. Ei hän mikään päätutkija ollut, mutta kuitenkin mukana tuossa porukassa. Kun tapaus alkoi minua kiinnostamaan, utelin isältäni joitain tietoja. Paljoa hän ei voinut sanoa, mutta kertoi kuitenkin että aina on ollut yksi epäilty ylitse muiden: kioskinpitäjä. Kioskinpitäjää pidettiin poliisien keskuudessa varmana tekijänä, mutta todisteet eivät riittäneet jutun eteenpäin viemiseen. Hän täytti murhaajan tunnusmerkit kaikin tavoin ja sukulaisten puolelta tuli vähän väliä epäilyjä, ettei miehellä ole puhtaat jauhot pussissa.

Kun Gustafsson otettiin kiinni 2004, isäni kirosi tv:n äärellä. "Saatanan puupäät!", hän huusi. "Eivätkö he tajua, että tuo tekijä on jo kuollut. Kyllä kollegat nolaavat nyt itsensä!". Näyttöä kioskinpitäjää vastaan kuulemma oli, mutta viimeinen palanen puuttui. Hänellä oli vaimon antama alibi ja hän kiisti teot. Lopulta hän tunnusti kaverilleen, mutta sehän ei riitä. Isäni, entinen poliisi sanoi aina, että siinä oli Bodomin murhaaja. Isä on nyt eläkkeellä.

Kiinnostuin tapauksesta ja luin mm. Palon kirjan. Kysyin isältä, josko se olisi ollut se saksalainen. Tähän isä sanoi, että hänellä oli alibi eikä tapausta hänen osaltaan sen kummemmin edes selvitetty. "Miksi lähteä etsimään syyllisiä muualta? Me tiesimme tekijän", hän sanoi.

Tällaisia omia kokemuksia isäni kertomana on jäänyt tapauksesta. Toivottavasti selkeyttää juttua edes vähän!

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

antsa1 kirjoitti: Näyttöä kioskinpitäjää vastaan kuulemma oli, mutta viimeinen palanen puuttui.
Mitä tuo näyttö oli??

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olisiko ollut se viimeinen palanen?

Mitä se sitten lienee ollutkaan, mutta kakkua siitä palasesta olisi ainakin tekijälle tullut reilusti.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja konsta »

kukkuu kirjoitti: Mitä tuo näyttö oli??
Kiitos Antsa1, erityisen tervetullutta on saada tietää noita 60-luvun tunnelmia tutkinnasta.

Oliko näyttö samantasoista, kuin NG:tä vastaan, eli ei edes aihetodistetasoista näyttöä, lähinnä sopiva-syyllinen-näyttöä?

Kioski onkin monessa mielessä sopiva syyllinen, mutta jäljet murhapaikalla olisi vaikeasti ymmärrettäviä. Uhreja oli kohdeltu siten, että tekijäksi uskoisi enemmän alaikäistä ja häiriitynyttä, kun jo kypsään ikään ehtinyttä perheenisää, vaikkakin olisi hermokimppu
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Mielenkiintoinen juttu, antsa! Olen itsekin ollut siinä vakaassa uskossa, että kioskimies oli tekijä. Tiedän myös sen, että tutkijat ovat suurimmilta osin epäilleet häntä tekijäksi, mutta eipä täällä monikaan tuota usko. Nyt tuli ainakin vahvistusta tuollekin tosiasialle.

Laita vaan lisää stooria, jos vielä on jotain kerrottavaa.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kaikella kunnioituksella, mutta muutamien harvojen mahdollisen surmaajan nähneiden tuntomekkeihin tuo kioskimies ei vaan yksinkertaisesti sovi, tai silloin pitäisi kokonaan jättää huomiotta Kivilahden ja Gustafssonin omat lausunot mahdollisesta surmaajasta ja niihinhän myös tuomio Gustafssonin jutussa hyvin pitkälti nojasi, vaikkakin näyttö ainoasti vaikuttikin vahvalta.

Sitä paitsi kukaan ei ole virallisesti kumonnut hänen alibiaan, ainakaan minä en ole sellaisesta lukenut, onko joku toinen.

Kukapa olisi paras henkilö antamaan toiselle alibin, kuin oma vaimo?

Kyllä minun vaimoni minulle ainakin antaisi alibin, että olen ollut yöni kotona, kun kerran olen ollut yöni kotona, onko tuota nyt niin vaikea ymmärtää.

Voisihan naapurin rouva antaa minulle alibin, mutta se ei pitäisi paikkaansa, koska en ole käynyt yökylässä naapurin rouvan luona, niin yksinkertaisia ovat nuo vaimojen antamat alibit, joten eivät ne muista alibeista mitenkään vajavaisia ole,vaikka oma vihitty vaimo sellaisen olikin jollekin antanut.

Kioskiukko oli kenties häirikkö, ja sotahullu, mutta tuskin surmaaja, sillä kyllä hän olisi siitä jollekin jo aiemmin kännispäiten kertonut, tai jostain muusta seikasta jäänyt boseen.

Eli juttu on vielä auki, sillä murha ei vanhene koskaan ja uusia vihjeitä kuulema poliisin mielestä tulee aina ajoittain, joten vielä on toivoa.

VeriGood
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 7:30 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja VeriGood »

Vai on Hessulla vaimo. :mrgreen: Ilmeisesti Hessu ei vaimolle suolla ihan samaa tekstiä kotona mitä täällä! Muuten käy kyllä ihan sääliksi tätä Hessun vaimoa. :D (nooh, vitsailua vaan) :wink:
Murrrrha Infon lukijat - ne on lunkia porukkaa!

RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

antsa1 kirjoitti:Tervehdys!

Olen uusi täällä. Ajattelin kertoa omakohtaisia kokemuksia Bodomin tapauksesta, asioista joita isäni on minulle kertonut.

Isäni oli aikoinaan mukana tutkimassa Bodomin murhia. Ei hän mikään päätutkija ollut, mutta kuitenkin mukana tuossa porukassa. Kun tapaus alkoi minua kiinnostamaan, utelin isältäni joitain tietoja. Paljoa hän ei voinut sanoa, mutta kertoi kuitenkin että aina on ollut yksi epäilty ylitse muiden: kioskinpitäjä. Kioskinpitäjää pidettiin poliisien keskuudessa varmana tekijänä, mutta todisteet eivät riittäneet jutun eteenpäin viemiseen. Hän täytti murhaajan tunnusmerkit kaikin tavoin ja sukulaisten puolelta tuli vähän väliä epäilyjä, ettei miehellä ole puhtaat jauhot pussissa.

Kun Gustafsson otettiin kiinni 2004, isäni kirosi tv:n äärellä. "Saatanan puupäät!", hän huusi. "Eivätkö he tajua, että tuo tekijä on jo kuollut. Kyllä kollegat nolaavat nyt itsensä!". Näyttöä kioskinpitäjää vastaan kuulemma oli, mutta viimeinen palanen puuttui. Hänellä oli vaimon antama alibi ja hän kiisti teot. Lopulta hän tunnusti kaverilleen, mutta sehän ei riitä. Isäni, entinen poliisi sanoi aina, että siinä oli Bodomin murhaaja. Isä on nyt eläkkeellä.

Kiinnostuin tapauksesta ja luin mm. Palon kirjan. Kysyin isältä, josko se olisi ollut se saksalainen. Tähän isä sanoi, että hänellä oli alibi eikä tapausta hänen osaltaan sen kummemmin edes selvitetty. "Miksi lähteä etsimään syyllisiä muualta? Me tiesimme tekijän", hän sanoi.

Tällaisia omia kokemuksia isäni kertomana on jäänyt tapauksesta. Toivottavasti selkeyttää juttua edes vähän!
Juu, myös minun isäni on ollut paikalla silloin ja kas kummaa, reaktio oli täsmälleen sama kuin sinunkin isälläsi: väärä mies kiinni! Hmm...mielenkiintoista. Isäni osuutta on selvitelty aikaisemmissa kirjoituksissani, jota en nyt tässä lähde toistelemaan, mutta aika moni keissiin liittyvistä ihmisistä on alun alkaenkin uskoneet NG:n syyttömyyteen!

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Jos teillä on sama faija?

Kevennystä, lepo vaan :lol:

Jukeboxi, oliko se sun faijas siellä etsintäketjun komentajana vai kenen taatto se oli?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Toki, olen aina ollut naisista kiinnostunut, eikä mininua ole mitenkään painostettu.

Olen taas saanut, vaimoltani.

antsa1
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: To Elo 27, 2009 1:06 pm

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja antsa1 »

Hei taas!

Eräs mielenkiintoinen asia on se että poliisi on pitänyt yllä myös kahden tekijän teoriaa. Se selittäisi myös pikkutakkimiehen. Kuka hän sitten olisi ollut? Ehkä Assmann?

Isäni kertoi, ettei Assmannin osuutta edes tutkittu. Ainoastaan alibi tarkistettiin ja se piti. Muuta ei tehty.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Somia kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Olen taas saanut, vaimoltani.
Taas ?
Kuva
Tässä edellisen kerran jälkeisissä tunnelmissa vuonna 2000 Pickwickissä, Arskan kantakapakassa ?

8)

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Nyt menit Wagner liiallisuuksiin, eli haluat turpiisi oikeudessa.

No sehän on sinulle taliaivo kovin tuttua!

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Nyt menit Wagner liiallisuuksiin, eli haluat turpiisi oikeudessa.

No sehän on sinulle taliaivo kovin tuttua!
Asia ei tietenkään minulle kuulu, mutta kyllä Wagner ylitti intimiteettirajan. Ei muuta kuin linnaan tommoset!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Omia kokemuksia Bodomista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Joo, 6.12.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Vastaa Viestiin