Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Laitan tämän merkonomi, sekatyömies Vuolasmaan kuulustelun omaan osastoonsa, jos se sieltä helpommin löytyisi.
Ensimmäisenä pistää silmään että vasta 1962 on kaveria kuultu, ainakin tällä kertaa.

Oli kuitenkin hälytyksen tekijänä:

Sigurd Vuolasmaa kuulustelu 9.2.1962 Sivu 1 / Sivu 2 / Sivu 3

Lähde KRP/ETP
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja konsta »

papillon kirjoitti: Oli kuitenkin hälytyksen tekijänä:
Tässä nyt on mielestäni aika luotettava lähde siitä, että hälytys annettiin joskus ennen yhdeksää. Jokin outo tapahtuma(aikadilaatio, ufoabduktio jne) sai aikaan sen, että ambulanssi oli vasta 11 jälkeen paikalla ja Nissekin kirjattiin sisään vasta 14 aikoihin, siis lähes kuuden tunnin päästä hälytyksestä.

Timeperin ja Vuolasmaan todistukset ovat ehkä linjassa, harmi ettei meillä ole Fältin tai Ruohosen aamuisia kertomuksia. Olisi ainakin mukava tietää, että missä se Fältin vene oli, kun sitä ei näkynyt paikallaan. Kivilahti oli omien sanojensa mukaan lähtenyt ongelle, ehkä Ruohosen pojan kanssa, vähän myöhmemmin, mutta kenen veneellä?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Kuka oli tää Vuolasmaata ensiksi vastaan kävellyt nuorimies?
Moneltako lintupojat näki vaaleapaitaisen teltalla?

Aika monta vaaleapaitaista tuohon aikaan liikenteessä...
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

konsta kirjoitti:

Olisi ainakin mukava tietää, että missä se Fältin vene oli, kun sitä ei näkynyt paikallaan. Kivilahti oli omien sanojensa mukaan lähtenyt ongelle, ehkä Ruohosen pojan kanssa, vähän myöhmemmin, mutta kenen veneellä?
Joo puhutaan Fäldtin veneestä joka oli siinä laiturin vieressä.
Mutta en tiedä miksi mutta jotenkin on jo vuosia tuntunut siltä että Fäldt kävi londaamassa vesilaitoksen venettä, nimenomaan pummasi avaimen tai luvan Timperiltä vesilaitoksen veneeseen joka siinä laitoksen laiturin vieressä taatusti oli.
Sikälikin kun Pirjo Pentti tiesi Fäldtin ja Ruohosen olevan kalassa.

Kas siitä laiturin vierestä meni/menee sinne selälle se vedenottoputki, jonka suuta oli ensalkuun pakko käydä roskista putseaamassa. Näin olen päätellyt, voi sitä näinkin päätellä.

Ja OK pidot paranee ei sitten tosiaan honannut muuta kuin kello kuuden miehen, ei veneen liikkumista vaikka oli seuraavan kuvan laiturista vasemmalle max 30 m päässä kalliolla:


Laiturinäkymä
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No joo, kyllä nyt Olavipojan tarina ontuu, kuin konimus kaakkimus, ei siitä pääse mihinkään!!

Mutta totta vieköön, olisi metka tietää, kuka se nuori 18-20 vuotias nuorimies on ollut, jonka todistaja on aamusella nähnyt niemellä?

Tuntpmerkit eivät ainakaan ole Assmannin, eikä "kiskaukon"?

Olisiko mahdollisesti "Arska" sittenkin ollut liikenteesä, no ei sentään!!

Kehenkä noin osapuilleenkaan tuntomerkit sopivat?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:No joo, kyllä nyt Olavipojan tarina ontuu, kuin konimus kaakkimus, ei siitä pääse mihinkään!!

Mutta totta vieköön, olisi metka tietää, kuka se nuori 18-20 vuotias nuorimies on ollut, jonka todistaja on aamusella nähnyt niemellä?

Tuntpmerkit eivät ainakaan ole Assmannin, eikä "kiskaukon"?

Olisiko mahdollisesti "Arska" sittenkin ollut liikenteesä, no ei sentään!!

Kehenkä noin osapuilleenkaan tuntomerkit sopivat?

Blomqvistia olen ajatellut, että olisiko ollut kumminkin vaan hän?

Ihan tarkkaa ikää en tiedä, mutta ammattikoululainen ja ainakin sen päivän ( ilmeisesti ) kuvissa on ajalle tyypilliseen tapaan vaaleassa paidassa käärittyine hihoineen.

Siis tässä: Kuva
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Laitetaan samaan syssyyn vielä bongareiksi kerrottujen profiilit tuolta ajalta:

Kuva
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:No joo, kyllä nyt Olavipojan tarina ontuu, kuin konimus kaakkimus, ei siitä pääse mihinkään!!

Mutta totta vieköön, olisi metka tietää, kuka se nuori 18-20 vuotias nuorimies on ollut, jonka todistaja on aamusella nähnyt niemellä?

Tuntpmerkit eivät ainakaan ole Assmannin, eikä "kiskaukon"?

Olisiko mahdollisesti "Arska" sittenkin ollut liikenteesä, no ei sentään!!

Kehenkä noin osapuilleenkaan tuntomerkit sopivat?
En sulkisi Assmannia pois tuntomerkkien perusteella. Nehän sopivat häneen muuten täydellisesti, mutta arvio iästä hieman heitti. Ei sekään mitään sulje pois, sillä ihmisen iän arvioiminen varsinkin tuollaiselta etäisyydeltä on pirun hankalaa. Eikä se ole helppoa edes kasvokkain! Oletetaan että tuo vaalea mies oli havaitsijoiden silmissä noin 25-30-vuotias - Assmann oli 36. Ei mikään suuri heitto loppujen lopuksi.

Kioskimies tuo ei kyllä ollut.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja konsta »

konsta kirjoitti: Tässä nyt on mielestäni aika luotettava lähde siitä, että hälytys annettiin joskus ennen yhdeksää. J
Myöskään Fält ei näytä toteavan, että ambulanssin tulo olisi kestänyt jotenkin erityisen kauan, lähes 3 tuntia. Hän, kuten muutkaan eivät kerro havaintojaan teltalta tältä väliltä.

Onko todellisuudessa mitään hälytystä tehty ennen yhdeksää? Onko sovittu vain, että näin kerrotaan? Ehkä oli huono omatunto siitä, että makuutettiin uhreja auringossa yli kaksi tuntia, ennen kuin tehtiin hälytys.( tai kauemminkin)

Tyypillinen kertomus olisi:

-sitten menin takaisin teltalle. Siellä oli muutakin porukkaa ja tarkistimme uhrien tilnateen ja totesimme heistä ainakin kaksi kuolleiksi.... odottelimme sitten ambulanssin tuloa(aikaa oli runsaasti)

Tai:
-eräs nainen tarkasti uhrien hengityksen siinä odotellessamme ja totesi, että liikkuvan potilaan lisäksi eräs tyttökin hengittää, heikosti....

Tai:

-yritimme antaa vettä sille elossa olijalle, mutta hän ei kyennyt ymmärtämään mitään(vesiastia Nilsin vieressä)

Ehkä kyse on silloisesta kuulustelusta. Poliisi on halunnut tietää kuulusteltavien jopa edellisten päivien tapahtumat, muttei ole lainkaan kiinnostunut tapahtumista sen jälkeen, kun uhrit löydetään. Tämän johdosta tutkinta menee pieleen jo ensimäisillä minuuteilla löytämisen jälkeen. Useimmat todistajat nimittäin kuvaavat löytöhetken tilannetta sellaisena, jolloin kaikki uhrit ovat jo näkyvissä, koska se on heidän voimakkain muistikuvansa. Varmuutta löytöhetken tilanteesta ei koskaan saatu.



-
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Tai: -eräs nainen tarkasti uhrien hengityksen siinä odotellessamme ja totesi, että liikkuvan potilaan lisäksi eräs tyttökin hengittää, heikosti....
- tuota ei löydy edes Jorman kirjasta (kev). Kevennykseksi kai nuo höpinäsi on tarkoitettu?
konsta kirjoitti: Tai: -yritimme antaa vettä sille elossa olijalle, mutta hän ei kyennyt ymmärtämään mitään(vesiastia Nilsin vieressä)
- vesiastiahan oli todellakin ihan siinä vieressä. Oliko astia pysynyt pystyssä kaiken sen ajan, kun ihmishirviö oli riehunut teltalla?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

Doda mikä vesiastia? Viitsiskö joku valaista asiasta tietämätöntä, mennyt kyllä täysin ohi.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja awa »

^ Teltan vierestä löytyi vesiastia.

Oikeastaan konsta tarkensi tekstissään, että Gustafssonin vierestä löytyi vesiastia.

Jos tarkkoja ollaan - niin - konsta ei sanonut, että Gustafssonin vieressä, vaan, että vesiastia oli siinä Nilsin vieressä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Martti Koli siitä kuulustelussa sanoo että: " ... vesiastia siinä muistaakseni oli... "

Minkälainen, ei siitä kerro? :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja awa »

Niinpä. Kuka tuon vesiastian teltalle toi ja milloin?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Sigurd Oma Veli Vuolasmaa.

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

Jassoo. Kohtelias ollut kiilusilmä sitten, kun jättänyt viekkuun tuopillisen raikasta järvivettä. Astian käsite mielestäni ilman kuukkelia on avoin, pohjallinen ja nestettä pitävä esine. Voi hyvänen aika 8)
Vastaa Viestiin