NG:n liikkeet murhien jälkeen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Eikös tuo ole ainoa uhrikuva minkä kotipolliisikin laittoi? On vaan leikattu versio? Olen isommna kuvan joskus nähnyt? Kahlasin tuota lintupojat ketjua läpi muttei niitä kuulusteluja tullut vastaan, voivat olla ok ketjussakin kyllä.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Etelästä on olemassa osittainen kuva, jossa teltan ylälaita, Sepi kankaan alla ja sitten jalkoja näkyy ja sitten mm. se kassi, minkä viereen kijoitettu Gust... tms, sitten on myös " tyttöjen kassi " eli se beautyboxi.

No joku voi nyt laittaa sen laajemman kuva, mie en saata, vaikkapa Sariolaltahan se sujuu vikkelästi, toivottavasti ilman viivoja ja selityksiä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

Kotipoliisi kirjoitti:Kai nyt sen jokainen järkevä ihminen tajuaa (lintupojat mukaanlukien) ettei kukaan OTA AURINKOA aamukuudelta! Oli nyt vuosiluku mitä tahansa, huh.
Kyllä vaan, mutta se on nyt kuitenkin se, mitä pojat asiasta ovat kertoneet. Täytyy muistaa, että lapsiahan nuo pojat olivat telttarievun nähdessään. Ja lasten maailma on hieman erilainen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:No joku voi nyt laittaa sen laajemman kuva, mie en saata, vaikkapa Sariolaltahan se sujuu vikkelästi, toivottavasti ilman viivoja ja selityksiä.
Sariola vaikka piirtää ja piirustaa sen kuvan tarvittaessa. Saa sitä näinkin todeta. Ei ole toivottavaa kuitenkaan. (kev)
Viimeksi muokannut awa, Ti Marras 10, 2009 12:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

papillon kirjoitti:

Toinen seikka mikä mainiosta avauksestasi otti silmään että sinulla on tieto siitä, että NG antoi niemessä poliisillehelluntaina henkilötietonsa.

Tämänkin tiedon alkuperä kiinnostaisi, lähteesi kiinnostaa koska Lönnberg itse ei muista mistä tiedot tulivat.
Kiinnostaapa todellakin. Lähteenä ei tarvitse olla kukaan muu kuin ALKUPERÄINEN LÄHDE eli LÖNNBERG. Hänen muistinsa voi olla yhtä haavoittuva kuin NG:n, mutta hän on tehnyt muistiinpanonsa murha-aamupäivänä ja ne ovat valideja. Muisti tai ei tänään, mutta silloin kirjoitti ylös mitä kysyi ja kuuli.
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

Kotipoliisi kirjoitti:
papillon kirjoitti:

Toinen seikka mikä mainiosta avauksestasi otti silmään että sinulla on tieto siitä, että NG antoi niemessä poliisillehelluntaina henkilötietonsa.

Tämänkin tiedon alkuperä kiinnostaisi, lähteesi kiinnostaa koska Lönnberg itse ei muista mistä tiedot tulivat.
Kiinnostaapa todellakin. Lähteenä ei tarvitse olla kukaan muu kuin ALKUPERÄINEN LÄHDE eli LÖNNBERG. Hänen muistinsa voi olla yhtä haavoittuva kuin NG:n, mutta hän on tehnyt muistiinpanonsa murha-aamupäivänä ja ne ovat valideja. Muisti tai ei tänään, mutta silloin kirjoitti ylös mitä kysyi ja kuuli.
Kysymykseni siis kuuluu edelleen mihin perustuu väitteesi että NG kertoi tietonsa poliisille niemessä?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

No, järkiperäiseen ajatteluun.

Vetoan ensipaikalla tapahtuneisiin ensihaviantoihin, jotka ovat yleensä erittäin tärkeitä tutkinnan kannalta.

Lönnbergin muistikirjan ensimmäiset sivut puhuvat karua tarinaa, ne kertovat NG:n liikkumisesta ja tarinoinnista. Ne kertovat mysteerion ratkaisusta. Valitettavasti.

Kotipoliisi 8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Vai niin, ei sinulla ollut sitten sen kummempaa esittää kuin mutu-tuntumisiasi. Sama juttuko se sitten oli niiden kertomiesi todisteiden kanssa? :lol:

En nyt sattuneesta syystä saa esille muuta kuin muistikuvia, myöhemmin sitten tarkemmin, mutta muistelen mainitun poliisin taholta, että tyttöjen henkilöllisyys selvisi toisen pojan muistikirjasta, poikien taas rekkareiden perusteella, lisättynä maininnalla että se oli työläänpää.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Ihan miten vaan, mutta olisi kiva keskustella vaikka vaan pienissä paloissa tästä NG:n liikkumisesta murhien jälkeen. Ei vielä mennä lopulliseen tuomioon.

Se kai on selvää, että tyyppi on touhunnut aika touhukkaasti murhatöiden jälkeen - murhauslepopaikka on vaihdellut useasti, se selviää juuri edellisissä viesteissä laittamistani kuvalinkeistä aika yksiselitteisesti.

Se miten NG on liikkunut murhaniemellä, sitä ei tiedä kuin herra itse. Me muut voimme vain arvailla.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Samson
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 6:46 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Samson »

Gustafsson on liikkunut paljon myös paikallaan aamun todistajien kertomusten mukaan. Melkein jokaisella todistajalla on tarinaa, kuinka jalat heilui, käänsi kylkeään yms. Siv ? kertoi kuulleensa "yninää" paikalta ja Gustafsson ynisi telttakankaan päällä niin kauan, kunnes teltan viereen tultiin, siihen loppui ääntely heti.
Jalat olivat liikkuneet.

Telttapaikka oli myös muuttunut paljon aamun aikana vielä klo 7-12:xx välisenä aikana. Todistajat kertovat erilaisista näkymistä. Murhaaja/joku ruumiiden liikuttelija on siis ollut vielä 7:n jälkeen paikalla, vaikka hänestä ei ympäristössä ollut enää mitään havaintoja.

http://www.nyrkkirauta.kalsarit.net/wal ... llaoll.htm

Tuosta tuli vielä mieleen, että Gustafssonin vaatteiden mainitaan olevan melko puhtaat kun telttapaikalla aamulla käytiin. Olisiko niin, että hän on vaihtanut vaatteitaan aamun aikana ja tämä
on johtanut harhaan poliiseja entisestään, kun lintupojat ja Kivilahti ovat puhuneet klo kuuden miehestä, jolla oli erilaiset vaatteet, kuin Gustafssonilla. Ehkä Gustafsson hävitti vaatteet, jotka lintupojat ja Kivilahti näkivät (jos näkivät Gustafssonin ja jos ylipäätään heidän todistuksiaan kannattaa edes uskoa).

Mutta kovasti eloisa Gustafsson on joka tapauksessa ollut ja puhunutkin jotain epäselvästi, tämä kaikki käy ilmi kuulustelupöytäkirjoista todistajien kuulusteluista. Siellä ne on kaikki, kattokaa sieltä :)
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Samson kirjoitti:Tuosta tuli vielä mieleen, että Gustafssonin vaatteiden mainitaan olevan melko puhtaat kun telttapaikalla aamulla käytiin. Olisiko niin, että hän on vaihtanut vaatteitaan aamun aikana ja tämä
on johtanut harhaan poliiseja entisestään, kun lintupojat ja Kivilahti ovat puhuneet klo kuuden miehestä, jolla oli erilaiset vaatteet, kuin Gustafssonilla. Ehkä Gustafsson hävitti vaatteet, jotka lintupojat ja Kivilahti näkivät (jos näkivät Gustafssonin ja jos ylipäätään heidän todistuksiaan kannattaa edes uskoa).
Ettäkö olisi oikein vaihtovaatteet ottanut mukaan telttaretkelle? Enpä oikein usko. Niin ellei sitten alunperinkin ollut tarkoitus murhata muut ja siksi piti ottaa ylimääräistä päällepantavaa hämäyksen vuoksi...

Yninä ja pieni liikehdintä on lääketieteen ammattilaisten mukaan ihan normaalia alentuneessa tajunnantilassa. Täytyy muistaa, ettei Nils ollut tajuton.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

Olihan Gustafssonin nahkatakki kovasti verinen. No, mutta sehän olikin teltan sisällä tyynynä, kuka pienessä teltassa olisi takki päällä nukkunut.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Samson
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 6:46 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Samson »

strangelove kirjoitti: Ettäkö olisi oikein vaihtovaatteet ottanut mukaan telttaretkelle? Enpä oikein usko. Niin ellei sitten alunperinkin ollut tarkoitus murhata muut ja siksi piti ottaa ylimääräistä päällepantavaa hämäyksen vuoksi...

Yninä ja pieni liikehdintä on lääketieteen ammattilaisten mukaan ihan normaalia alentuneessa tajunnantilassa. Täytyy muistaa, ettei Nils ollut tajuton.
No ei tuo nyt mikään suuri ihme olisi, jos tuo löydettäessä päällä ollut villapaita olisi ollut varavaatteena/lämmikkeenä mukana. Tuskin sitä villapaitaa alkuillasta kesällä ulkona tarvitsi tuolloinkaan :)
Muutenkaan ei kai varapaidan mukana olo mikään outo asia telttaretkelläkään olisi. Itse ainakin varaudun kaikenmoisiin retkiin yksillä varavaatteilla oksentamisen ja juomien/ruokien varalta :)
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja konsta »

Samson kirjoitti:Gustafsson on liikkunut paljon myös paikallaan aamun todistajien kertomusten mukaan. Melkein jokaisella todistajalla on tarinaa, kuinka jalat heilui, käänsi kylkeään yms.
Ilmeisesti NG oli liikkkunut aika vähän siihen nähden mitä on joskus kuultu aivovamman saaneen liikkumisista. Esim pahoinpidelty nuorukainen oli vielä matkustellut metrolla tiedottomassa tilassa ja Porin muilutussurman urhi oli löydettäessä heittelehtinyt ja kouristellut voimakkaasti, vaikka kuolikin sitten myöhemmin sairaalssa.
Tuosta tuli vielä mieleen, että Gustafssonin vaatteiden mainitaan olevan melko puhtaat kun telttapaikalla aamulla käytiin. Olisiko niin, että hän on vaihtanut vaatteitaan aamun aikana ja tämä
on johtanut harhaan poliiseja entisestään, kun lintupojat ja Kivilahti ovat puhuneet klo kuuden miehestä, jolla oli erilaiset vaatteet, kuin Gustafssonilla.
Mainita NG:n vaatteista oli, että ne olivat kunnossa. Se on tulkittu siten, että ne olisivat olleet ehjät. Silminäkijän kuvaus: "verinen möykky " antaa kyllä viitteen siihen, että myös NG:n vaatteet olivat veriset.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Konsta se panee taas aastaan, heh heh!

Sillä verisellä möykyllä olen itse kuvitellut kertojan tarkoitettaneen Gussen veristä "kärpän",,,,, anteeksi kärpästen peittämää päätä, eikä häntää, joten pysyhän konsta asiassa.

Minä ihmetteen sitä, kuinka sattuma on kantanut satoaan ja jollain tavalla peittäyt, tai paremminkin piiloittanut kaikkien vainajien päät, joten yhdenkään uhrin pää, ei ole ollut jostain syystä Gustafssonin nähtävillä.

Tämän peittelyn syyksi olen ajatellut silmän kalvojen muuttumisen ajan kanssa kauttaaltaan valkoiseksi, joka on vainaata katsoessa aika huiman näköistä.

Tuon saman syyn takia, tuoreelta vainajalla suljetaan silmät, ei sen takia, että olisi parempi nukkua!

Bodomilla on tainnut rigor mortis käydä kimppuun, ennen kuin surmaaja on älynyt silmäluomia alas vetää, joten on ollut pakko liikutella uhreja ja peittää näiden kasvoja, kuten juuri Tuulikin tapuksessa on tehty.
Vastaa Viestiin