NG:n liikkeet murhien jälkeen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja skoone »

groot kirjoitti: ^^ Tämä on OT, mutta skoonemaisesti korjaan hieman Konstan kirjoitusta...


^^Voin muistaa väärinkin, mutta kyllä eri todistajat ovat nähneet NG:n eri asennoissa
Kas, skoonea muistetaan :D

Muistuukohan mieleen sekin, että olen joskus esittänyt, että NG olisi ekaksi ollut tajuton, sitten olisi siitä vähän heräillyt, yrittänyt jopa nousta ylös, kaatunut, kun voimat petti, urvahtanut uudelleen, eikös sitä voi mennä uudelleenkin tajuttomaksi, jos pahasti käy? Voihan sitä olla siinä tajunnan ja tajuttomuuden välitilassakin, uskoisin.
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti:Onhan nuo Nils Gustafssonilla kuvatut liikkeet jotenkin erikoisia. Hänen kerrotaan ynisseen ja heilutelleen kättä ja jalkaa, se nyt on ihan ok, mutta sitten kun todetaan tuon liikehdinnän loppuneen, kertojan saapuessa paikalle, niin se taas on hieman erikoista. On kerrottu Gustafssonin heittelehtineen kyljeltä toiselle, joka on jo aika suurta liikettä, ei toiki mahdotonta, mutta siitä eteenpäin sen liikehdinnän/rauhattomuuden olisi pitänyt vain lisääntyä, näin olettaisin. Eräs kertoja ilmoittaa nähneensä teltalta - kurkkivan verisen pään. Tämä on jo aika mielenkiintoinen havainto, että kuka se sieltä nyt olisi kurkkinut?

No, liikehdintää on ollut, se lienee kiistaton tosiasia. Jokainen voi sitten niitä lausuntoja arvioida, oman kokemuksensa puitteissa, kuinka aitoja ja uskottavia ne on "tajuttomalle" ihmiselle.
Muistat väärin noin puolet lukemastasi, loput vääristelet. Ei minulla sen kummempaa. Tällä kertaa.
Kyllä nämä kaikki löytyvät silminnäkijälausunnoista, ei siinä sen kummempaa. Mitä ihmeen vääristelyä se nyt olisi, jos niistä kertoo. Vai onko vain niin konsta, että sinä pala kurkussa kuvittelet asioiden olleen jotain muuta kuin mitä paikalla olleet silmnnäkijät ovat nähneet ja siitä kertoneet?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

skoone kirjoitti:

Kas, skoonea muistetaan :D

Muistuukohan mieleen sekin, että olen joskus esittänyt, että NG olisi ekaksi ollut tajuton, sitten olisi siitä vähän heräillyt, yrittänyt jopa nousta ylös, kaatunut, kun voimat petti, urvahtanut uudelleen, eikös sitä voi mennä uudelleenkin tajuttomaksi, jos pahasti käy? Voihan sitä olla siinä tajunnan ja tajuttomuuden välitilassakin, uskoisin.
Samaa mieltä ja ollut aina. Usein täällä esitetetään että se tajuttomuus olisi on/off, sillä sipuli.
Mikä tämän väitteen vankistaa?
Nimittäin siihen taas tukeutuu se väite, että ei ole voinut olla tajuton koska olisi selällään tukehtunut jne.

Eikö ole voinut tosiaan olla pökkyräinen, ja kuten skoone esittää, saada lisääkin kipeää, vaikkapa muljahtaa turvalleen penkalta alas?

Ei voi sanoa suoraan teltalta kivikkoon, koska pahimpia lohkareita ei teltan oviaukon edustalla oikeastaan taida olla, mutta Sivin kiven suunnassa kyllä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Ng:läiset ovat päässeet hurjaan vauhtiin eikä loppua näy, kun jokainen lisää jotain keksimäänsä NG:n liikkumiseen. Kohta varmaan löytyy silminnäkijä Nissen lenkkeilyyn hikinauha päässä aamuseitsemän aikoihin.

Ja samat tyypit ihmettelevät, miten vammat kasvavat tarinoissa ajan mittaan...
Pasilan mies.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No jopa "mätiskin" heräsi pilttuustaan.

Ei tässä kukaan asioita suurentele, vaan niistä puhutaan kerrankin niin kuin ne todistajien mukaan ovat olleet, eikä nyt hyssytellä "sankarpojan" eduksi, vaan realistisesti se miten maa makaa.

Tuo taitaa olla vaan niin kovin katkeraa kalkkia muutamalle "li pojalle", etteivät he kestä katsoa totuutta silmiin.

En usko papi, että tuollainen tajuttomuus on/off tapauksessa tulisi kysymykseen, sillä se tajunnan taso olisi varmasti kohonnut siinä päivän mittaan ja iltapäivästä Gustafssonin olisi pitänyt olla jo hyvinkin tajuissaan.

Mitä tulee tuohon ammattiautoilijan uraan, niin kyllä linja-autokuskin sairauskertomus ainakin HKL:n kuljettajatutkinnoissa tarkastetaan hyvinkin tarkkaan läpi, eikä vakavia kallovamman saaneita palkata kuskeiksi juuri sen takia, että noista vammoista järkenään jää jonkinasteisia jälkitauteja, kaatumatauti niistä yleisimpänä.

Siis edelleenkin on totta se, että Gustafsson on liikkunut huomattavasti aamun, sekä päivän aikana ja jollei sitä surmaaja, joka on suorittanut lavastuksiaan niemellä, ole huomannut, on ollut joko aivan sokea, tai itseasiassa ihan tajuton, kun ei ole "viimeistellyt" Gustafssonia, no tuohan on tietenkin Gustafssonin kannalta hyvä juttu!
Rikosmaisteri
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 10:00 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Rikosmaisteri »

Olematta mitenkään minkään kuppikunnan kannattaja, enemmänkin pyrin olemaan totuuden ystävä, niin kyllä vaan kauhiast ihmettelen, että toisaalta:
- NG:n väitetään heränneen koomastansa vasta torstaina sairaalassa
- toisaalta hän on esitutkintapöytäkirjan mukaan ollut kyljellään alastoman IB:n päällä ensimmäisen poliisin tullessa paikalle

Jos siis näitä premissejä uskoo, niin olisihan sen murhaajan Irmeliä puukolla sohiessaan ollut lähes väkisin pakko osua NG:hen myös puukollaan, jos kerran NG oli Irmelin päällä?

Tai jos murhaaja on itse siirtänyt NG:n Irmelin päälle, niin olisi varmaan huomannut, että eipä ole poika kuollut ja olisi varmasti sohinut myös Nissen pois päiviltä? Kaikki muun väittäminen on mielestäni täyttä potaskaa.

Tai jos Nisse on liikkunut itse myöhemmin, niin tuskin on ollut tajuton torstaihin asti.

Saa sitä näinkin ihmetellä. Eikä tarvii olla edes mitkään tietyn kuppikunnan silmälasit päässä.
Kysy oikeita kysymyksiä...
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Oikeastaan vain NG sanoo heränneensä;"Oliko se keskiviikko vai torstai?" sairaalassa. Tämä ja muut seikat sairaalassa oloa koskien ovat kumma kyllä melko hämärän peitossa. Huomioitavaa on, että oikeudessakin kummatkin osapuolet (syyttäjä,puolustus) vetosivat oikeastaan sanomalehdissä uutisoituihin seikkoihin koskien NG:in tilaa. Tähän mielestäni on ainoastaan kaksi selittävää tekijää. Lääkärien kirjaukset ovat nykymittapuun mukaan olleet todella niukkoja ja hoitajien kirjaukset eivät enää olleet käytössä. Ts. hoitajien kirjaukset on jossain vaiheessa hävitetty. Tähän olen törmännyt potilasasiakirjojen kohdalla ihan viime päivinäkin, 1960-luvun ja sitä vanhemmat hoitajien seurantakertomukset on pääasiassa hukassa ja lääkärien niukat tekstit tuolta ajalta tallessa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:
skoone kirjoitti:

Kas, skoonea muistetaan :D

Muistuukohan mieleen sekin, että olen joskus esittänyt, että NG olisi ekaksi ollut tajuton, sitten olisi siitä vähän heräillyt, yrittänyt jopa nousta ylös, kaatunut, kun voimat petti, urvahtanut uudelleen, eikös sitä voi mennä uudelleenkin tajuttomaksi, jos pahasti käy? Voihan sitä olla siinä tajunnan ja tajuttomuuden välitilassakin, uskoisin.
Samaa mieltä ja ollut aina. Usein täällä esitetetään että se tajuttomuus olisi on/off, sillä sipuli.
Mikä tämän väitteen vankistaa?
Kyllä kyllä -ihan oikeita asioita ja epäilyjä, mutta niissä on yksi hieman käytäntöä vastaan sotiva seikka. Sekava aivovammapotilas harvoin palaa siihen lähtöpisteeseen jossa oli ollut. Eli toisin sanoen, mikäli lähtee liikkumaan (ja usein lähteekin) ei varmasti palaa enää lähtöpaikalleen, vaan "pakenee" määrätiedottomasti paikalta. Ja valitettavan usein löytyykin kuolleena aivan jostakin ihan toisaalta missä varsinainen vamma aiheutui.

Tämä tarkoittaisi Gustafssonin kohdalla sitä, että mikäli olisi lähtenyt harhailemaan paikalta, hän ei todellakaan olisi palannut sinne teltalle takaisin päälimmäiseksi pötköttelemään. Saa sitä näinkin epäillä. Ei ole kiellettyä.

Se nyt vain on niin, että kaikki ei täsmää.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

awa kirjoitti:

Kyllä kyllä -ihan oikeita asioita ja epäilyjä, mutta niissä on yksi hieman käytäntöä vastaan sotiva seikka. Sekava aivovammapotilas harvoin palaa siihen lähtöpisteeseen jossa oli ollut. Eli toisin sanoen, mikäli lähtee liikkumaan (ja usein lähteekin) ei varmasti palaa enää lähtöpaikalleen, vaan "pakenee" määrätiedottomasti paikalta. Ja valitettavan usein löytyykin kuolleena aivan jostakin ihan toisaalta, missä varsinainen vamma aiheutui.

Tämä tarkoittaisi Gustafssonin kohdalla sitä, että mikäli olisi lähtenyt harhailemaan paikalta, hän ei todellakaan olisi palannut sinne teltalle takaisin päälimmäiseksi pötköttelemään. Saa sitä näinkin epäillä. Ei ole kiellettyä.

Se nyt vain on niin, että kaikki ei täsmää.

- hymm -

Muistanko nyt väärin vai eikö vammaosastolla tuhansien ja taas tuhansien viestien voimalla todisteltu että aivovammaa ei ollut? Vai miten se meni?
Mistä se nyt sitten putkahti, tarpeen tullen?

Entäpä jos Nilssi harhaili ja haahuili paikalla vaikkapa siksi että oli kuin olikin jurrissa ja päihinsä saanut?

Ei se jurrissa olo ole kiellettyä eikä mahdotonta, jurriinhan sitä tulee kun viinaa juo, ei se ole mahdotonta, se taas on jos riittävästi kittaa eikä tulekaan.

Lars Heikkilä totesi siihen malliin että NG olisi likehtinyt alueella, saatan muistaa tuon sanamuodon jotenkin väärinkin, mutta noin se jäi mieleen.

Heikkilän papereita meni silppuriin, kelju juttu.

Sekin on kelju juttu, että Lars Heikkiläkin poistui rajan taa tässä syksyn varrella.

Kyselyt on kyselty hänen kohdaltaan ja vastaukset annettu.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:Muistanko nyt väärin vai eikö vammaosastolla tuhansien ja taas tuhansien viestien voimalla todisteltu että aivovammaa ei ollut? Vai miten se meni?
Mistä se nyt sitten putkahti, tarpeen tullen?
Ei se mistään putkahtanut. Vammaosastolla keskusteltiin aivoruhjeesta ja aivovammasta. Ja aivovamma ehkä oli, mutta lievä sellainen, esim. lievä aivotärähdys. Tai sitten ei ollut kumpaakaan, ei aivoruhjetta eikä aivotärähdystäkään, sillä kummastakaan ei ole minkäälaisia varmoja todisteita kerrottu julkisuuteen.
papillon kirjoitti:Entäpä jos Nilssi harhaili ja haahuili paikalla vaikkapa siksi että oli kuin olikin jurrissa ja päihinsä saanut?

Ei se jurrissa olo ole kiellettyä eikä mahdotonta, jurriinhan sitä tulee kun viinaa juo, ei se ole mahdotonta, se taas on jos riittävästi kittaa eikä tulekaan.
Ei ollenkaan mahdotonta. Esimerkiksi Kari Kaukiaisen näkemä nuorukainen on jäänyt tunnistamattomaksi.
papillon kirjoitti:Lars Heikkilä totesi siihen malliin että NG olisi likehtinyt alueella, saatan muistaa tuon sanamuodon jotenkin väärinkin, mutta noin se jäi mieleen.

Heikkilän papereita meni silppuriin, kelju juttu.

Sekin on kelju juttu, että Lars Heikkiläkin poistui rajan taa tässä syksyn varrella.

Kyselyt on kyselty hänen kohdaltaan ja vastaukset annettu.
Tämä on todellakin valitettavaa ja nuo hänen mukanaan viemät tiedot olisivat olleet todella mielenkiintoista kuultavaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Ahaa että aivotärähdyskin on lievä aivovamma, ok.
Semmoinen on voinut ollakin.

Tarkoitin nyt kaikenkaikkiaan sitä että en usko NG n olleen kanttuvei, mutta sen uskon että on ollut enemmän ja vähemnmän ulalla syystä tai toisesta.

Se taas saa erikoiseen valoon kaiken laskelmallisuuden ja lavastelun , tarkan harkinnan.
Poissulkeeko tuollainen aivotärähdys sitten loogisen lavastelun, miten sen kanssa on?

No, ei siellä mitään täydellistä " lavastusta " tehty, jos tehtiin ollenkaan, vrt. kassissa olleet kamat, lähinnä simmarit ja sitten kengät.

Kaikki kamat levällään, jaffapulloista tupakkiaskeihin. Jostain muusta ne kertoo kuin lavastuksesta.

Riehakkaasta menosta, jopa voisi arvella että jonkunasteen kähinästäkin.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja pasi »

papillon kirjoitti:^ Ahaa että aivotärähdyskin on lievä aivovamma, ok.
Näin on. Tenovuo ei tykkää aivotärähdys-nimityksestä, vaan arvatenkin niputtaa myös aivotärähdykset aivovamma-nimityksen alle:

Mekanismien lisäksi hyvin tärkeä tapa luokitella aivovammoja on niiden vakavuuden eli vaikeusasteen mukaan. Aivovammojen vakavuus vaihtelee hyvin lievistä vammoista eli "aivotärähdyksistä" erittäin vakaviin pysyvään tajuttomuuteen tai nopeaan kuolemaan johtaviin vammoihin. Aivovamma onkin tavallisin tapaturmainen kuolinmekanismi. Vuosittain aivovammaan kuolee Suomessa noin 1150 henkilöä, suurin osa välittömästi tai ainakin ennen ehtimistä sairaalaan. Sairaalaan asti hengissä ehtineistä suurin osa selviää.

Ylivoimainen enemmistö aivovammoista on lieviä vammoja, joita usein nimitetään aivotärähdyksiksi (commotio cerebri). Monien tutkimusten mukaan noin 90 % kaikista aivovammoista on tähän luokkaan kuuluvia. Aivotärähdys on kuitenkin nimityksenä huono, koska sen määritelmään kuuluu, ettei vammasta jää pysyviä oireita.


Lähde:
http://www.ollitenovuo.com/75
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Kuulostaahan se lautamiesten korvaan eriltä kun puhutaan yleinimityksellä aivovammasta kuin että puhuttaisiin aivotärähdyksestä tai lievästä aivoruhjeesta. Vielä kun vihjailee päälle keskivaikeasta tai jopa vaikeasta aivovammasta niin a vot!!!
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja pasi »

Muistelen Tenovuon puhuneen jossakin kohdassa lausuntoaan 'merkittävästä' aivovammasta. Ei liene tuokaan sanavalinta sattumaa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niin, mielestäni merkittävällä voi tarkoittaa myös erittäin lievää aivovammaa, eli jotenkin käänteisesti erittäin vakavalle, jollei asiaa varsin tarkenna ja sehän ei Tenovuon lausunnossa ole ollut mitenkään tarpeellinen!

En tiedä, kuinka hyvin Tenovuo on yönsä nukkunut, noitten todistelujensa jälkeen, mutta sen voin sanoa, etten minä en ainakaan olisi pitkään aikaan unta saanut, miettiessäni, mikä se totuus vammoista oikein on ollut.
Vastaa Viestiin