Mielenterveysongelmainen surmaaja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja groot »

Mariacka kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta muistan foorumilta toisenkin kirjoittajan, joka linkitti erilaisia tutkimuksia (lähinnä niiden otteita) omien mielipiteidensä vahvistamiseksi ja alkoi sitten haukkua joko tutkimusta tai sen tulkitsijaa kun tutkimusta tarkasteltiin kokonaisuutena.

Reilua?
Ei ole reilua, mutta kuuluu konstan tyyliin. Konsta on vain Konsta ja hänen turhat viestinsä(suurin osa hänen viesteistään on turhia muutamia poikkeuksia lukuunottamatta). Yleensä ignooraan hänen nokittelunsa, joita on vähintään puolet hänen valtavasta viestiarsenaalistaan(noin 4500 viestiä!).

Sitten tämä ressukka luulee, että kaikki tieto löytyy internetistä, lähinnä wikipediasta. Samalla unohtaa, että kirjasto on edelleen hyvä paikka, varsinkin yliopiston kirjasto.

PS. yksi mielenkiintoinen kirjastosta saatava kirja on Edward Shorterin Psykiatrian historia. Sitä ei tietenkään löydy konstamaisesti internetistä vaan ihan vaan kirjana kirjastosta.
---------
Allekirjoitus.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Mitenkäs on laita psykopaattien osalta ?
Arska ei tunne vähäisintäkän katumusta eri tunnustamistaan teoistaan ja suoranaisesti vähätteli Bodomin osuutta ilmein sanoen sanatarkasti "Se oli vaan sellainen tappelu...on muitakin juttuja...".
Näistä "muista jutuistaan" ei kuitenkaan koskaan kertonut -ainakaan minulle- mitään.
Onko Arska siis sinun mielestäsi psykopaattinen murhaaja?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja konsta »

Mariacka kirjoitti: Olen aiemmin yrittänyt selittää, miksei tutkimus, johon itse ensin vetosit, ole välttämättä käyttökelpoinen tässä tapauksessa. Tutkimus tulkitaan väärin, ellei ole mahdollisuutta tulkita sen tuloksia oikein, yleensä suhteessa asetelmaan. Tämä vaatii käytännössä sekä tietoa tutkimuksen tekemisestä että myös aihepiiristä. Koska tutkimuksen teoreettinen osuus on tiivistelmä useista muista aiemmin tehdyistä tutkimuksista, sen osuuden luotettavuus on niin hyvä kuin tieteellisellä tutkimuksella yleensä pystytään saamaan aikaan, joka tapauksessa huomattavasti ns. mutua arvokkaampaa.
En oikein ymmärtänyt. Valitsetko mielummin rikostutkimuksen tueksi jotakin väljää yleistietoa rikollisuuden ja alkoholin yhteydestä ulkomaisesta tutkimuksesta, kun sinulla olisi mahdollisuus käyttää suomalaista tutkimusta, jolla on pyritty juuri henkirikostutkinnan auttamiseen ja jälkien tutkinnan helpottumiseen?

Ei millään pahalla, mutta muistan foorumilta toisenkin kirjoittajan, joka linkitti erilaisia tutkimuksia (lähinnä niiden otteita) omien mielipiteidensä vahvistamiseksi ja alkoi sitten haukkua joko tutkimusta tai sen tulkitsijaa kun tutkimusta tarkasteltiin kokonaisuutena.

Reilua?
Yritätkö leimata? Etkös sinäkin tuonut tässä aiheessa tutkimuksen, johon minä vain vastasin aiheeseen paremmin osuvalla tutkimuksella. Enkä ole tietääkseni tutkimusta ja tulkitsijaa haukkunut, ellet nyt tarkoita tuota suoran tilastotiedon toteamista köyttöarvottomaksi? Olen pahoillani, jos tein sen liian suorasanaisesti.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja konsta »

teemu kirjoitti:
Lopuksi tekee mieleni kysyä paremmin tietäviltä, voiko valvominen aiheuttaa skitsofrenian kaltaisia oireita muuten psyykisesti terveelle henkilölle? Hämärästi muistelen lukeneeni sellaisesta jostain kansanmediasta vuosia sitten. Olisiko tekijä jostain syystä pitkään valvonut narkkari, esim. amfetamiinin käyttäjä? Amfetamiinijohdannaisia oli käytetty sotahommissa melko yleisesti, ja koukkuun jääneitä eli yhä vuonna 1960. HA ilmeisesti käytti. Entäpä jos hän myös oli väitetyssä kahden naisen loukussa, eikä ehtinyt nukkua riittävästi? Siinä olisi pohjaa tunnusluvuille. :wink:
En väitä mitään asiasta tietäväni, mutta noista pirin käyttäjien rajuista "laskuista" on ollut kyllä puhetta. Olen saanut sellaisen kuvan, että nuo laskutilat, jotka siis liittyvät siihen, että huumeen käyttö lopetetaan ainakin tilapäisesti, koska elimistö ei enää kestä jatkuvaa valvomista ja syömättömyyttä, ovat samantyyppisiä kuin sktsofrenian psykoosit, voimakkaita vainoharhoja sekä hallusinaatiota.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

konsta kirjoitti:En oikein ymmärtänyt. Valitsetko mielummin rikostutkimuksen tueksi jotakin väljää yleistietoa rikollisuuden ja alkoholin yhteydestä ulkomaisesta tutkimuksesta, kun sinulla olisi mahdollisuus käyttää suomalaista tutkimusta, jolla on pyritty juuri henkirikostutkinnan auttamiseen ja jälkien tutkinnan helpottumiseen? --- Yritätkö leimata? Etkös sinäkin tuonut tässä aiheessa tutkimuksen, johon minä vain vastasin aiheeseen paremmin osuvalla tutkimuksella. Enkä ole tietääkseni tutkimusta ja tulkitsijaa haukkunut, ellet nyt tarkoita tuota suoran tilastotiedon toteamista köyttöarvottomaksi? Olen pahoillani, jos tein sen liian suorasanaisesti.
Viimeisimmät keskustelut sekä referaattini olivat suoraan Laajasalon tutkimuksesta lukuunottamatta tilastotietoja Suomen ja Espoon väkiluvuista sekä skitsofrenian hoidon kehityksestä. Linkittämäsi Laajasalon työn tiivistelmä johti alkuperäisen väitöstutkimusartikkelin jäljelle, jota siteerasin. (Artikkeli)väitöskirja on englanninkielinen, mutta kertoo nimenomaan suomalaisten mielentilatutkimusten pohjalta saadusta tiedosta suomalaisissa henkirikoksissa.

Skitsofrenia (tai alkoholismi, huumeenkäyttö, persoonallisuushäiriö) ei ole suomalainen erityispiirre, joten myös kansainvälistä tutkimusta voi aika pitkälle yleistää Suomen oloissa. Jos pilkkua hajotetaan, niin ehkä mielentilatutkimuksia esilletuova tutkimus ei välttämättä sovi topiciin sen paremmin, sillä Bodomin surmaaja ei ole jäänyt kiinni eikä hänelle näin ollen ole tehty mielentilatutkimusta. Voidaan vain arvailla, minkälaista käytöstä ja diagnostiikkaa on ns. pimeiden tapausten takana. Tietenkin aihetta voi tarkastella myös siitä näkökulmasta, mikä tekijää olisi saattanut vaivata. Mutta kymmenien vuosien jälkeen se on vaikeaa ellei mahdotonta. Oma osaamiseni rikostutkinnassa on täysi nolla, joten en tiedä, minkälaista tietoa sen pohjaksi käytännön olosuhteissa kerätään.

Hakusanoin "suomalainen henkirikos" löytää myös halutessaan yhteyden mm. alkoholin ja henkirikollisuuden välillä. Muuten asia on puolestani selvä, joten jatketaan.

Ai niin, jos sinulla on esittää toisenlaisia laskelmia tai dokumentteja "emävaletilastojeni" sijaan, niin esitä toki.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja konsta »

Mariacka kirjoitti:
Ai niin, jos sinulla on esittää toisenlaisia laskelmia tai dokumentteja "emävaletilastojeni" sijaan, niin esitä toki.
Mariacka, ei tilastoissa ole mielestäni mitään vikaa, mutta yksittäiseen rikokseen suoraan sovellettuna niiden kanssa voi mennä pahasti metsään. Onneksi näin päin ei tehdäkkään, vaan rikostutkimuksessa katsotaan ensin jäljet ja vasta sitä kautta yritetään profiloida tekijä.

Alkoholikin on lopulta niin laaja käsite, etten ihmettelisi, vaikka jokaiseen suomalaiseen henkirikoseen sisältyisi ainakin pieni määrä alkoholia. Mutta johtopäätös: 100% surmaajista oli juonut ainakin vähän alkoholia, ei juurikaan auttaisi meitä rikostutkinnassa.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Mielenterveysongelmainen

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Mitenkäs on laita psykopaattien osalta ?
Arska ei tunne vähäisintäkän katumusta eri tunnustamistaan teoistaan ja suoranaisesti vähätteli Bodomin osuutta ilmein sanoen sanatarkasti "Se oli vaan sellainen tappelu...on muitakin juttuja...".
Näistä "muista jutuistaan" ei kuitenkaan koskaan kertonut -ainakaan minulle- mitään.
Onko Arska siis sinun mielestäsi psykopaattinen murhaaja?
Arska on eopäiltävästi psykopaatti.
Onko tunnustuksensa mukainen surmaaja, on poliisin selvitettävä asia.
Sen havainnon olen tehnyt, että mielenterveydeltään häiriintyneitä kiinnostaa psykiatria.
Minua kiinnostaa lähinnä realismi ja asioiden loogisten yhteyksien haku.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mielenterveysongelmainen

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Wagner kirjoitti:Sen havainnon olen tehnyt, että mielenterveydeltään häiriintyneitä kiinnostaa psykiatria.
Näin juuri :lol:
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mielenterveysongelmainen

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti: Onko Arska siis sinun mielestäsi psykopaattinen murhaaja?
Arska on eopäiltävästi psykopaatti.
Onko tunnustuksensa mukainen surmaaja, on poliisin selvitettävä asia.
Sen havainnon olen tehnyt, että mielenterveydeltään häiriintyneitä kiinnostaa psykiatria.
Minua kiinnostaa lähinnä realismi ja asioiden loogisten yhteyksien haku.[/quote]

10 vuotta olet jankuttanut Arskasta ja Bodomista, eikä sinulla ole omaa mielipidettä siitä, että onko hän syyllinen vai ei. Minä tuon rohkeasti esiin oman kantani ja väitän, että Arska on syytön. Asiaan on vain kaksi vastausta, kun kysytään omaa mielipidettä. Syytön vai syyllinen. Minä en nyt peräänkuuluta sinun kantaasi siitä, mihin lopputuloskeen virallinen tutkinta mahdollisesti päätyy.

Siis: Onko Arska sinun mielipiteesi perusteella syyllinen vai syytön?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Antaisitko pharaoh-puoliskosi laitella nuo lainaukset, sinulta ei tunnu taittuvan.
Hetken näytti olevan älykästä tekstiä mutta sehän olikin kähvellettyä. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Sello-surmat muistuttavat Bodomia, ja mikä olikaan motiivi? Mustasukkaisuus?
Shkupoli nautti 1800 euron sairaseläkettä, todennäköisesti psykiatrisin syin. Samaan aikaa töissä täysipäiväisesti Inexillä, tuskin oli ainakaan fyysistä kremppaa.
Kaksi naista ja kolme miestä. Nainen surmattu erityistä raakuutta käytäen, miehet vain paukautettu nopeasti hiljaiseksi.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mielenterveysongelmainen

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner:
10 vuotta olet jankuttanut Arskasta ja Bodomista, eikä sinulla ole omaa mielipidettä siitä, että onko hän syyllinen vai ei. Minä tuon rohkeasti esiin oman kantani ja väitän, että Arska on syytön. Asiaan on vain kaksi vastausta, kun kysytään omaa mielipidettä. Syytön vai syyllinen. Minä en nyt peräänkuuluta sinun kantaasi siitä, mihin lopputuloskeen virallinen tutkinta mahdollisesti päätyy.

Siis: Onko Arska sinun mielipiteesi perusteella syyllinen vai syytön?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

Lienee selvää, että tekijällä ei ole todettua mielenterveyteen liittyvää sairautta, sikäli tarkasti aikalaispoliisikin seuloi kaikki "sairaat" tapaukset.

Sairaus on jäänyt toteamatta ja se lienee yllätys tekijälle itselleenkin. Viranomaisten tietoon, tuo tekijän sairaus, ei ole hyvin suurella todennäköisyydellä koskaan tullut. Murhaaja on sen potenut ihan omassa mielessään, ehkä kieltänyt tapahtuneen, tai selitänyt sen oikeutettuna.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Maza »

Myrskylintu kirjoitti:Sello-surmat muistuttavat Bodomia, ja mikä olikaan motiivi? Mustasukkaisuus?
Shkupoli nautti 1800 euron sairaseläkettä, todennäköisesti psykiatrisin syin. Samaan aikaa töissä täysipäiväisesti Inexillä, tuskin oli ainakaan fyysistä kremppaa.
Kaksi naista ja kolme miestä. Nainen surmattu erityistä raakuutta käytäen, miehet vain paukautettu nopeasti hiljaiseksi.
Ja mitenkähän tämä liittyy Bodomin tapaukseen?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

Maza kirjoitti:
Myrskylintu kirjoitti:Sello-surmat muistuttavat Bodomia, ja mikä olikaan motiivi? Mustasukkaisuus?
Ja mitenkähän tämä liittyy Bodomin tapaukseen?
mustasukkaisuus

Lisäsin lainaukseen vahvistuksen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin