Oma pieni Bodom-teoriani

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Mäkrö
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja Mäkrö »

Ensimmäinen viestini palstalle, tervehdys kaikille.

Olen lämpimikseni pohtinut tätä Bodomin mysteeriota siltä pohjalta, että kaikki medialle kerrotut asiat ovat totta. Yhtälö tuntuu hankalalta ottaen huomioon kadonneet (ja löytyneet) kengät jne. Kioskinpitäjä on minusta myös ehkä hieman liikaa syrjäytetty, hänen vaimonsa antaman tiiviin alibin jälkeen. Pahoittelen jo etukäteen, että sanon tätä omaksi Bodom-teoriaksi. Uskon, että satojen ja tuhansien viestien joukosssa on myös seuraava mahdollinen skenaario tullut julki:

Pojat ja tytöt ovat matkalla käyneet ostamassa kioskimieheltä viinaa. Jotain on kuitenkin tapahtunut (ivailua/rehentelyä) ja kioskimies on tehnyt "källit". Hän laittoi viinan joukkoon jotain lääkkeitä kostoksi prätkillä hurjasteleville teinipojille. Kenties hän kyllästyi prätkien pöristelyyn.

Ilta menee normaalisti ja aamuyöllä toinen pojista juo viinaa, mennen samalla täysin sekaisin. Murhat tapahtuu aamuyöllä tämän henkilön toimesta. Täysin ilman motiivia ja harhojen saattelemana. Lääkkeiden ja viinan ansiosta hän itse ei muista tehneensä mitään ja koko tapahtuma on pyyhkiytynyt mielestä. Kuten myös juomista edeltävät tunnit. Tästä johtuen Nils ei koskaan ole tiennyt, onko hän ollut surmaaja vai ei. Ajatuksia ja pahoja unia on ehkä noussut vuosien varrella ja "superpoliisin" kertoessa dna-tutkimuksista yms. hän uskoo tehneensä surmat. Tästä johtuu myös myöhempi "tunnustus".

Paikalle eksyy miehiä, jotka kenties ottavat aseen pois Nilsiltä - nähden hänen tehneen surmatyöt. Voi olla, että he myös kolkkasivat hänet. Tajuttuaan, mitä ihmiset ajattelevat siitä, että heillä - raavailla miehillä - on verinen puukko kädessä ja teltallinen nuoria on kuollut, he päättävät paeta paikalta. Puheet lintupojille olivat vain ajan peluuta pakoa varten. Nilsin kenkien varastaminen tuntuu oudolta, mutta voi olla että toinen miehistä koki sen järkeväksi - hän pelkäsi että Nils voisi herätä ja tulla heidän peräänsä. Samoin he ajattelivat murha-aseesta, jonka toinen oli ottanut Nilsiltä pois ja joka nyt sitoi heidät murhiin. Tarpeeksi pitkälle päästyään, he jättivät kengät matkan varrelle. Ei ehkä rationaalisinta ajattelua, mutta ihminen ei välttämättä käyttäydy järkevästi nähtyään teltallisen nuoria kuolleena.

Tapahtumien valjettua, kioskimies tietää mitä hänen jekkunsa maksoi ja myöhemmin hän julistaa itsensä syylliseksi ja hukuttautuu.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tervetuloa vaan!

Oletko nyt sitten tarkkaan ottanut huomioon sen tosiseikan, että pahimmoillaan tähän asiaan uppoutuminen voi johtaa siihen että heräät aamuyöllä jokin aihetta käsittelevä kirja naamaltasi , kirja johon olet liimaillut liimalappuja, eikä ne laput ole kaikki enää kirjassa vaan naamassa.

Tiedän erään kahelin jolle kävi viimeksi viime yönä niin, ja se kaheli kirjoittaa nyt. :lol:

No teoriaasi ja teorioihin yleensä: Luulin että niille on oma ketju, toisaalta toimivat hyvinä alustuksinakin, ei silti.

Tuo on tietääkseni uusi ajatus, että Kioski olisi lääkkeitä laitellut.
Mukana retkellä oli maalari Virtasen hommaamat Salmisaari ja Citruslikööri.
Nilssi osti jo alkumatkasta pilsneriä vaikka toisinkin kertoo.
Saattoivat ostaa pilsua muualtakin, en tiedä/muista mutta tuntuma on että niissä oli se repäisykorkki, kertakäyttö. Jaffoissa ja muissa Stepeissä sama juttu.

Mihin siis Kioski olisi lääkkeet laittanut? Lisälestiinkö jonka vaikkapa NG kävi ostamassa kun moottoripyörä pärähti käyntiin Jatan mukaan ja kun Hovin mukaan kioskilla oli kapina ennen puoltayötä?
Sitten NG hori kaiken tuon viinan naamansa? Ja sitten tuli perkeleitä?

Voi se niinkin olla, ei se ole kiellettyä ajatella, sanoisi kunnianarvoisa Sariola.

Tosiasia taitaa kuitenkin olla se, että viinaa naukkailivat kaikki, osa vähemmän, osaenemmän. Oma arvioni on että NG sitä kittasi leijonanosan.
Mihin tuo Hra Kioskin lääkelesti sitten joutui?
No sen saattoi kioski viedä mennessään, kyllä.
Kenkien vientikin toimii....mutta miksei vienyt sinne niitäkin minne vei muut kamat, vaan jätti tienviitaksi omaan pesäänsä?

Rusinapullatyylillä onkisin ajatuksestasi esiin tuon lääkkeen, mutta siten että sitä saattoi olla vaikkapa NG llä omasta takaa. Se selittää melko lailla tapahtunutta, myös filmin katkeamisen suhteen ja vaikka minkä.

Mutta jälleen kerran, eikö tuotakin olisi voitu aikanaa legurissa selvittää ja muutenkin tutkia?
Virhe oli siinä etttä arvioitiin NG stä että uhri mikä uhri ja siitä lähdetään.
Kunhan taju palaa ja kulustelemaan päästään niin Nilssi kertoo että asialla oli Luoma.
Ei kertonut, sitten alkoi vaikeudet.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Kyllä moiseen tekoon riittää pelkkä pirunviinakin. Ei siinä lääkettä tarvita vaikka viina ja lääkkeet laittavatkin pään sekaisin.

Viinan juonnista tiedetään lauluvihkon perusteella, että Sepi ja Nisse olivat kännissä. NG itse myöntää, että kyllä se pikkasen tuntui. Muistaa myös yhdessä kuulustelussa, että tytöt eivät juoneet, toisessa arvelee kaikkien ottaneen kuppia.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja konsta »

Joo, pirun viina riittää, tai muras-, vähäkallis- tai sillanpäätöspersoona, tai joku niistä monista MT-persoonista.

Mäkrön avaus oli oikeastaan uusi, vaikka ainekset ovat vanhoja. Huume-/unilääketeorian tekijäksi on yleensä ehdotettu mr Kioskia, Hansua, tai työryhmää HansKioski.

Seulottiinko tuohon aikaan ylipäätänsä huumeita henkirikosten yhteydessä? En nyt väitä, että tähän Bodomiin olisi mitään liittynyt, mutta hyvin tiedetään, että Helsingissä oli sodanjälkeinen huumeongelma vielä 60-luvulla.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Vaikea sanoa, tapahtuiko tätä poliisin toimesta. Duodecimin arkistosta löytyi tutkimus vuodelta 1958, nimeltään tosin "Huumausaineiden käyttäjien suhteesta väkijuomiin", jossa on pieni katkelma narkomaanien rikollisuudesta. Ilmiö ainakin oli tunnistettu.

Artikkelin kirjoittaja Achilles Westling toteaa, että
Asetelmasta ilmenee, että rikoksista tuomittujen suhteellinen lukuisuus on suurin prenarkomaanivaiheessa väkijuomia runsaasti käyttäneessä jäsenteessä ja pienin niukasti käyttäneessä jäsenteessä; näin on sekä miespuolisten että naispuolisten narkomaanien keskuudessa.

Tutkimus oli tehty sairaalassa narkomanian vuoksi hoidossa olleiden keskuudessa.
Mäkrö
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja Mäkrö »

Historiaa huumausaineista Suomella on todella paljon. Nykyisten "sääntöjen" mukaan, varmaan jokainen 60 vuoden rajapyykin ylittänyt on käyttänyt kovia huumeita - lääkkeeksi.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/55941-s ... ansanlaake
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hota-pulveri pakattuna paperipussiin, jossa oli intiaanin kuva, taisi olla muotihuume joskus 60-luvulla.
Pilsneri ja jopa kotikalja "paransivat" sen vaikutusta.
Kannabis luokiteltiin Suomessa huumeeksi arvalla.
Amerikan Yhdysvallat on patentoinut sen lääkkeeksi.
Itse lopetin k.o rohdon käytön 1971 erään tutun delattua suonensisäiseen roinahepoon.
Tuolloin vielä yleisesti uskoteltiin huumeen johtavan aina vain kovempien huumeiden käyttöön.
Kannabiksen haitat ovat kyllä selvillä: laajentaa pysyvästi tajuntaa, maut ovat elämyksiä, seksi kuin sinfoniaa. Nykyisin riittää kaffi & konjakki, joskus viini-ilta hyvien sapuskojen seurassa.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja awa »

^Niin - Coca-Cola se vasta huumetta olikin. Ei ole sekään enää veroisensa. :roll:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:^Niin - Coca-Cola se vasta huumetta olikin. Ei ole sekään enää veroisensa. :roll:
Joo. Cokis ja asperiini.
Otan Sinut uniini. Hyvää yötä meille.
Viiini-ilta ? Olis 97-Tokaij-viiniä, hyvä vuosikerta kynttiläkalaillallisen merkeissä.
Ei ole mitään kynttiläkalaa, vaan kalaa syödään siis kynttilän valossa, jolloin kalan/kalastajan/kaunottaren mahdolliset rypyt eivöt ryyppyjen lomassa erotu.
Mulla ei ole ryppyjä, mutta se on vanhaa kohteliaisuusperinnettä naista kohtaan,
olipa hänellä vain se yksi ryppy , jonka päällä istuu, vai useampia. Herrasmiäs.
Ryypyt, hianomuotoisetkin, lisäävät viinin nautittavuutta ja vähentävät ryppyjä.
Ota ehdotus WagAwasti.

8)
Mäkrö
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja Mäkrö »

Olisi mielenkiintoista tietää, oliko kioskimiehellä tai tämän vaimolla käytössä reseptilääkkeitä. Oliko toisella esim. unilääkkeitä tms? Tuo tieto voisi olla jopa tarkastettavissa jostain sairaalan kirjoista.

En tiedä, millaisia myrkkyjä aiemmin on käytetty, mutta nykyaikaisetkin unilääkkeet tarjoavat sivuoireita:

"Bentsodiatsepiinit voivat aiheuttaa myös sekavuutta. Erityisesti lyhytvaikutteiset nukahtamislääkkeet (triatsolaami, midatsolaami) voivat aiheuttaa yöllä ja aamulla esiintyvää sekavuutta, joten niitä ei suositella."

Olisiko jopa sekavuuden syy ollut huumaantumisessa?
"Bentsodiatsepiinit aiheuttavat myös haparointia ja kävelyvaikeuksia. Niistä voi puolestaan seurata kaatumisia ja luunmurtumia. Liian suuret annokset nukahtamislääkkeitä altistavat yöllisille kaatumisille"

Oireita tulee enemmän vanhemmalle väestölle, mutta alkoholi voimistaa aineen vaikutusta.

Kioskimiehen on pakko liittyä surmaan jotenkin, koska hän ei paikalla ollut, on hänen vaikutuksensa ollut epäsuora. Ei mies muuten olisi julistanut itseään syylliseksi.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Kioskiukon paikallaolosta ei ole mitään varmuutta puoleen jos toiseen.

Holmströmin mukaan Hra Kioski eli KG oli kertonut Fäldtille kioskilla tulleen kinaa nuorten kanssa. Sitten KG sulki kioskin aiemmin nähdäkseen mihin nuoret leiriytyi.
Tästä on vahvistuksena R. Kolin todistus, KG oli illalla rannalla vihaisena leiriytymisestä.

KG kertoi Fäldtille menneensä yöllä paikalle, katkoneensa teltan narut ja tehneensä murhat.

Alibin anoi Rva Kioski, tosin on epäselvää tietoa siitä että Rva Kioski olisi perunut tuon alibin myöhemmin.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
tarkastaja C
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:57 pm

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja tarkastaja C »

Moron. Olen lueskellut näitä Bodom- keskustusteluja syksyn mittaan aikasen tarkkaankin ja onhan noita muutama viesti ollutkin. Perinpohjaista pohdintaa on ollut ja osalla keskustelijoista jopa omakohtaisia kokemuksia asian tiimoilta.

Niin, silloin kun Gustafsson vedettiin oikeuteen muutama vuosi sitten, olin melko varma Nilsin syyllisyyden puolesta, mutta en ole enää. Ensinnäkin tuntuu jo mahdottomalta tehdä tuon luokan lavastuksia ja toisekseen vielä niin että nuo lavastukset menevät tarkasta tutkinnasta huolimatta läpi. Menivät meinaan läpi vielä 2000- luvullakin, vaikka 1960- luvullahan se tutkinta oli mitä oli.

Koko hommahan pitäisi saada pysymään niin yksinkertaisena kuin mahdollista, eikä sotkea siihen näitä Assmanin kaltaisia salaliittoteorioita. Ei se murhaaja ole mikään vieraan vallan agentti ja tuskin edes joku salaperäinen kulkumies joka tulee paikalle, surmaa ja häviää jonnekin kesäyön varjoihin.

En ole huomannut pohdinnoissanne minkään seikan viittaavan siihen, että näiden nuorten suunnitelmista ja mahdollisesta leirin paikasta olisi kenenkään ulkopuolisen tiedossa ennen sitä hetkeä, kun he saapuivat iltapäivällä Bodom- järven maisemiin.
Jonkinlainen linkki surmaajaan on pitänyt syntyä nuorten ja surmaajan välillä heidän saapumisensa jälkeen.

Surmien motiivi onkin hankalampi juttu, joku ryöstömurha se ei ollut, vaikka sitä sellaiseksi yritettiin lavastaa. Itse en motiiviksi osaa keksiä muuta kuin murhaajan ärsyyntymisen nuorten touhuihin tuona iltana. Murhan tekotapa sinänsä vaati voimaa, uskallusta ja kylmäverisyyttä. Tuona aikana sodan käyneitä miehiä oli paljon vielä parhaissa ruumiin voimissaan, joten murhien tavattoman raakuuden voisi ymmärtää tätä taustaa vasten.

Eniten minua on mietityttänyt tiettyjen tavaroiden katoaminen ja kenkien löytyminen sieltä mistä ne löytyivät. Kenkiä ei ollut varsinaisesti piilotettu, vaan laitettu siten kahta puolen tietä, että ne erittäin suurella todennäköisyydellä löytyisivät. Kengäthän oli kätketty kioskinpitäjän talolle johtavan tien varteen. Toinen lavastukseen viittava teko oli sinänsä täysin turha teltan sivunarujen katkaisu. Aivan kuin kioskinpitäjä, joka oli katkonut telttailijoiden tukinaruja aikaisemmin. Tämäkin kioskinpitäjän toimintatapa varmaan oli ympäristössä tiedossa.

Summa summarum: Olen rakennellut sellaista teoriaa, että kioskinpitäjän vihamies (ja noin sekopäisellä ja vaarallisella miehellähän niitä varmasti oli) halusi kostaa tälle näinkin brutaalilla tavalla ja lavastaen yritti saada epäilyt kohdistettua kiskaäijään. Epäilyjen kohdistamisessa tämä vihamies osittain onnistuikin, jopa niin että kyläläiset yleisesti pitivätkin tätä nuorien tappajana. Kai nämä epäilyt aiheuttivat lopulta miehen hukuttautumisenkin (?) lopulta Bodom- järveen.
Näin tuumin, mitä ollaan mieltä?

Ai niin vielä, murhat ovat tapahtuneet klo 03- 03.45 välillä, eikä kukaan joka ei halua jäädä kiinni, haahuile enää murhapaikalla esim. klo 6.00. Mitä lie ne lintupojat muka silloin nähneet.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Terve. Paria seikkaa kysyisin: miten päädyt tuohon tekoaikaan ja sitten tuo kioskiukon teltannarujen katkominen, sille lähdettä kaipailen.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja awa »

tarkastaja C kirjoitti:Moron. Olen lueskellut näitä Bodom- keskustusteluja syksyn mittaan aikasen tarkkaankin ja onhan noita muutama viesti ollutkin. Perinpohjaista pohdintaa on ollut ja osalla keskustelijoista jopa omakohtaisia kokemuksia asian tiimoilt
Kiva kiva - on ollut paljon omakohtaistakin.

Btw. - tuolla Moron-sanalla ei ole kukaan aloittanut keskustelua tähän aikaan illasta. Kertoisitko näin OT nä kuinka siihen päädyit?

Tervetuloa keskusteluun - toivottelee awa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Oma pieni Bodom-teoriani

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuli vain mieleen, että ei ole Sariola piirrellyt sitten niiden aikojen..

No ei kuulu tähän - mutta tää teoriapalsta on just hyvä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin