Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Blackman kirjoitti:Olen jo aikaisemmin kirjoittanut tuosta Palon ammattitaidosta niin kirjailijana kuin lääketieteenharjoittajana.
.
Kirjailijan ammattitaitoon en ota kantaa eikä sellaista oikein voi määritelläkään.

Lääketieteen ammattitaitoa en lähtisi kauheasti moittimaan. Hän toimi mm HYKS:n neurologian klinikan ylilääkärinä sekä HYKS:in johtavana lääkärinä. Palon kirja Neurologia oli opiskeluaikoinani kaikkien tuntema perusteos.

En ole ammattipiireissä kuullut mitään epäilyjä Palon ammatillisesta pätevyydestä.
Pasilan mies.
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Misri kirjoitti:^ Jaa se olisikin ihanne, jos alibinsa antajan voisi nuin vain valita, heh! Kuitenkin jos kaikki mitä Assmanista on kirjoitettu, pitää edes pieneltä osaltaan paikkansa, niin onhan aivan luonnollista, että hän vietti vapaa-aikansa myös kaltaistensa parissa. Tämä jos mikä tekee siitä alibista vieläkin uskottavamman, että sen antoi entinen murhamies.
Assmanin "alibi" on samaa sarjaa kuin kioskimiehen eli yhtä tyhjän kanssa. Rikollisporukoissa valehdellaan silmät päästä ja tuskin edes muistetaan oikeita päivämääriä vaikka haluttaisiinkin.
Pasilan mies.
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Allen kirjoitti:
Puliukko kirjoitti:Itse asiassa Hessu tietää Bodomin murhista täällä keskustelupaikalla enemmän, kun kukaan muu, jos minulta kysytään, joka perustelee aikas hyvin Gustafssonin syyllisyyttä.
Hessu tuntee Bodomin tapahtumien taustoja, mutta uskottavuus on mennyt älyttömään kiivailuun.

Kun sukellusprojekti järveen upotettujen kamojen löytämiseksi osoittautui pelkäksi tyhjäksi puheeksi, puhkesi sekin kupla.
Pasilan mies.
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Matlock kirjoitti: Kirjailijan ammattitaitoon en ota kantaa eikä sellaista oikein voi määritelläkään.

Lääketieteen ammattitaitoa en lähtisi kauheasti moittimaan. Hän toimi mm HYKS:n neurologian klinikan ylilääkärinä sekä HYKS:in johtavana lääkärinä. Palon kirja Neurologia oli opiskeluaikoinani kaikkien tuntema perusteos.

En ole ammattipiireissä kuullut mitään epäilyjä Palon ammatillisesta pätevyydestä.
Kyllä kirjailijan ammattitaidon voi määritellä, varsinkin jos pitäisi kirjoittaa asiatietoa. Palon kohdalla en kovin luotettavaa kuvaa ole saanut noista asiatietojen kirjoittelusta. Tämä kyllä selviää kun lukee hänen Bodom-kirjansa.
Vai voitko väittää että ne olisivat kovin uskottavia?

Lääketieteellistä ammattitaitoa voin ainosataan arvostella tämän Bodomin jutun vaiheilta.
Jos henkilö joka on lääkäri ( tai ainakin koulutukset alalle saanut) eikä pysty toteamaan vaatteista onko niissä verta, maalia vai punaviiniä, on kyllä ammatti mielessä aika heikoilla. Jos hän ei itse tutkimallakaan pysty (tai osaa) moista toteamaan, mutta kuitenkin olettaan niin ja perustaa mielipiteensä tuohon olettamukseen, että sen perusteella epäilee jotakuta surmista, niin huh huh...

Onneksi en ole ollut hänen potilaansa.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Mitä tulee noihin alibeihin, niin mielestäni varma 100% pitävä alibi on heikompi kuin vähän heikompi.

Kannattaa miettiä kuka tarvitsee 100 varmasti pitävän alibin :lol:

Itse kukin voi miettiä miten varmoja alibeja sattuu itsellä olemaan jonkin tietyn tapahtuman aikaan. Tämä on vain tälläinen ajatusleikki ja sitä on kokeiltu joskus aikoinaan kaveripiirissä pilanpäiten.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Blackman kirjoitti:Mitä tulee noihin alibeihin, niin mielestäni varma 100% pitävä alibi on heikompi kuin vähän heikompi.

Kannattaa miettiä kuka tarvitsee 100 varmasti pitävän alibin :lol:

Itse kukin voi miettiä miten varmoja alibeja sattuu itsellä olemaan jonkin tietyn tapahtuman aikaan. Tämä on vain tälläinen ajatusleikki ja sitä on kokeiltu joskus aikoinaan kaveripiirissä pilanpäiten.
Kun tuntee pääpiirteittäin ne olosuhteet ja alibien antajat, niin oikea johtopäätös on, että sekä kioskimiehen että Assmannin alibit ovat hyvin heikot. Ulokomaisissa tutkimuksissa ei tuollaisille alibeille annettaisi mitään arvoa, eikä noille ole Suomessakaan annettu todellista arvoa, sillä molempia näitä on epäilty kaiken aikaa ja vuosia myöhemminkin ja epäillään edelleenkin. Kummankin alibi on lievästi sanottuna "epämääräinen". Ei ole ollut uskottava. Sitäpaitsi on mahdollista, että oikea rikollinen on "alibin suojissa" piilossa.

Gustafsson vaikuttaa syyttömältä neljällä (4) pääpointilla!

1) Verijäljet teltan sisällä olivat hänen omalla makuupaikallaan. Vain vähäisiä roiskejälkiä teltan ulkopuolella.

2) Gustafssonin vaatteet ovat olleet "kunnossa", kun taas veriteon tekijän vaatteiden on oletettu olevan hyvin veriset.

3) Tämän rikoksen tekijä vaikuttaa jäljistä päätellen kokeneelta ja taitavalta jälkiensä kätkijältä. Kokenut sodankäynyt mies, jolla on ehkä mielenterveydellisiä ongelmia, mutta joka toisaalta on sekä pystyvä, että melko älykäs. Osannut kätkeä jälkensä.

4) Tuon rikoksen laatuun nähden Gustafssonin kokemattomuus ja nuoruus. On vaikea kuvitella, että hänen kokemuksellaan kyettäisiin hämäämään etevät tutkijat, lääkärit, hypnotisoijat, media ja suuri yleisö. Ei vaikuta todennäköiseltä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja awa »

1. Tuulikki ei ole ollut teltassa murhaajan hyökätessä.

2. Gustafsson ei ole ollut teltassa murhaajan hyökätessä.


Tämän näkee maallikokin veriroiskeista.

3. Ainoastaan Seppo ja Irmeli ovat olleet teltassa tappajan raivotessa

4. Seppo ja Irmeli tapettiin telttaan, puolustamaan tullut Tuulikki teltan ulkopuolelle
Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Julperi »

1.Nisse innostuu juomaa liikaa.
2.Nissellä palaa käämit syystä tai toisesta.
3.Alkaa hirvee riehuminen,jonka jälki ei oo kaunista katseltavaa.
4.Sitten kännisen päähänpistoja,tavaraa piiloon,kengät jonkun lähellä asuvan suuntaa.Takas tullessa vielä sen verran täpinöissä et hakkaa Irmeliä puukolla.Sammuminen,ja todellakin muistinmenetys liiasta dokaamisesta.
Tää nyt on kärjistetysti yksi mahdollisuus omasta mielestäni.Ei kuulu aiheeseen,mut jos Nisse on tekijä on kamojenki oltava jossain Bodomilla.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja awa »

^ No - voi olla että seurue käy sillä Marjatan pakeilla - sieltä on valokuva?

- hymm -

Vaihdoit kirjoittamaasi tekstiä - mutta en nyt viitsi muuttaa omaani, kun vastasin.
Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Julperi »

Awa,jos minulle vastasit niin ihmettelinkin viestiäsi.Mut ei hätää,sattuuhan noita.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja awa »

No joo - tässä on pääpointit:


1. Tuulikki ei ole ollut teltassa murhaajan hyökätessä.

2. Gustafsson ei ole ollut teltassa murhaajan hyökätessä.

Tämän näkee maallikokin veriroiskeista.

3. Ainoastaan Seppo ja Irmeli ovat olleet teltassa tappajan raivotessa

4. Seppo ja Irmeli tapettiin telttaan, puolustamaan tullut Tuulikki teltan ulkopuolelle
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariola kirjoitti:
Blackman kirjoitti:Mitä tulee noihin alibeihin, niin mielestäni varma 100% pitävä alibi on heikompi kuin vähän heikompi.

Kannattaa miettiä kuka tarvitsee 100 varmasti pitävän alibin :lol:

Itse kukin voi miettiä miten varmoja alibeja sattuu itsellä olemaan jonkin tietyn tapahtuman aikaan. Tämä on vain tälläinen ajatusleikki ja sitä on kokeiltu joskus aikoinaan kaveripiirissä pilanpäiten.
Kun tuntee pääpiirteittäin ne olosuhteet ja alibien antajat, niin oikea johtopäätös on, että sekä kioskimiehen että Assmannin alibit ovat hyvin heikot. Ulokomaisissa tutkimuksissa ei tuollaisille alibeille annettaisi mitään arvoa, eikä noille ole Suomessakaan annettu todellista arvoa, sillä molempia näitä on epäilty kaiken aikaa ja vuosia myöhemminkin ja epäillään edelleenkin. Kummankin alibi on lievästi sanottuna "epämääräinen". Ei ole ollut uskottava. Sitäpaitsi on mahdollista, että oikea rikollinen on "alibin suojissa" piilossa.

Gustafsson vaikuttaa syyttömältä neljällä (4) pääpointilla!

1) Verijäljet teltan sisällä olivat hänen omalla makuupaikallaan. Vain vähäisiä roiskejälkiä teltan ulkopuolella.

2) Gustafssonin vaatteet ovat olleet "kunnossa", kun taas veriteon tekijän vaatteiden on oletettu olevan hyvin veriset.

3) Tämän rikoksen tekijä vaikuttaa jäljistä päätellen kokeneelta ja taitavalta jälkiensä kätkijältä. Kokenut sodankäynyt mies, jolla on ehkä mielenterveydellisiä ongelmia, mutta joka toisaalta on sekä pystyvä, että melko älykäs. Osannut kätkeä jälkensä.

4) Tuon rikoksen laatuun nähden Gustafssonin kokemattomuus ja nuoruus. On vaikea kuvitella, että hänen kokemuksellaan kyettäisiin hämäämään etevät tutkijat, lääkärit, hypnotisoijat, media ja suuri yleisö. Ei vaikuta todennäköiseltä.
Hieman vastinetta näihin Sariolan väittämiin

1) Juuri roiskejälkien puuttuminen teltan sisällä on eräs asia joka ihmetyttää, se yksi heilautus jälki, on myös aika erikoinen? Kuka on ollut todistamassa, että Gustafssonni makoili juuri siinä missä itse on kertonut? No ei kukaan muu kuin Gustafssonni itse ja siinähän meillä paras alibin antaja, onko?

Kertokaapa, millainen on todellakin luuotettava alibin antaja, kun esim. vaimo,tai kaveri eivät kelpaa, poliisiko kenties, sillä pappi eikä lääkäri kait voi tuollaisia asioita vaitiolovelvollisuuteen vedoten todistella, heh?

2) Tuo vaatteet "kunnossa" on sen ajan puhekieltä, joka tarkoittaa, että vaatteet olivat päällä siten, ettei esim. paita ollut napitettuna "juopon nappiin" ja housujen etumus oli kiinni, siis ei siihen, että vaatteet olisivat olleet revitty, tai niissä olisi näkynyt reikiä, sillä ne olisi kyllä kirjattu ylös, kuten Irmelin puserossa olleet 17 reikää!

Huomatkaa sekin, että Tuulikin vaatetuksesta sanotaan, että se ylös noussutta puseroa lukuunottamatta se oli kunnossa (tai jotenkin sillä lailla)!

3) Jahas, vai taitava jälkien kätkijä, kun ei laittanut puukkoa Gustafssonnin kätöseen, vaan nakkasi sen jemmaan ja sitten vielä johdatti poliisin ulkopuolisen tekijän perään, ei lähtenyt motukalla hatkaan, vaan lavasteli paikkoja alueella vielä tunteja tekosensa jälkeen ja tämähän on faktaa, jonka todistaa Irmelin lautumajäljet, eli hänet oli riisuttu kauan kuolemansa jälkeen! Tämän kaiken jälkeen tekijä katosi ilmaan ja hävisi!

4) Ei kokemattomuus mitenkään ole tae sille, etteikö tuollaista murhatyötä olisi nuorikin voinut tehdä, sen kertovat nykyajan tutkimukset, eikä nuoriso silloin ollut sen kummempaa kuin nykyäänkään! Ei tarvitse olla mikään Oscar-näyttelijä, että voi ja osaa sanoa kuulustelijalle Reijo Tanin tapaan "Mäe en muista mittään" mikä tuossa on niin kovin vaikea ymmärtää? Gustafssonni kuulusteltiin kunnolla vasta noin kuukausi murhien jälkeen, sekin kannattaa huomioida, sekä tuo, ettei hypnoosiin kannata niin kovin paljon luottaa, kuten on useissa kohden sekin tutkimuksien kautta todistettu!

En itse ole varma siitä, kuka surmasi nuoret, mutta kun on asioita niinkin paljon tutkinut, mitä itse olen tehnyt, ne tietyt jäljet johtavat tiettyyn suuntaan, sille minä en mahda mitään.

Eikä myöskään Sariola!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti:En itse ole varma siitä, kuka surmasi nuoret, mutta kun on asioita niinkin paljon tutkinut, mitä itse olen tehnyt, ne tietyt jäljet johtavat tiettyyn suuntaan, sille minä en mahda mitään.
Juuri noinhan se menee. Tämä totuus tulee esiin myös vammakeskustelun puolella, eli mitä enemmän ymmärtää ja tietää vammoista, sitä enemmän ihmettelee Gustafssonin kertomuksia vammoistaan. No tuolle aiheelle on oma topicci.

Ymmärrän hyvin Hessun kannan siihen, että mitä enemmän tätä tapausta tutkii, sitä selvemmin tietyt harhaluulot osoittautuvat vääriksi. Aikalaispoliisi oli hakoteillä, kirjaamiset heikkoja ja oletuspohjalla sävellettyjä, muistioita kirjoiteltiin hutiloiden, liittämällä sinne kaikki tarjollat olevat löydökset mitkä eivät välttämättä liittyneet BJ3S millään tavoin. jne jne..
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Hessu52 kirjoitti:3) Jahas, vai taitava jälkien kätkijä, kun ei laittanut puukkoa Gustafssonnin kätöseen, vaan nakkasi sen jemmaan ja sitten vielä johdatti poliisin ulkopuolisen tekijän perään, ei lähtenyt motukalla hatkaan, vaan lavasteli paikkoja alueella vielä tunteja tekosensa jälkeen ja tämähän on faktaa, jonka todistaa Irmelin lautumajäljet, eli hänet oli riisuttu kauan kuolemansa jälkeen! Tämän kaiken jälkeen tekijä katosi ilmaan ja hävisi!
Ei kai nyt murhaaja niin tyhmä ollut, että olisi jättänyt puukon Gustafssonin käteen, jossa saattoi olla murhaajan sormenjälki. Jotain rajaa sentään, Hessu!

Irmelin riisuminen liittyi ehkä juuri tuohon murhaajan yritykseen lavastaa Gustafsson murhaajaksi ja teko seksuaalimurhaksi.
Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Tapahtumien kulku neljällä (4) pääpointilla!

Viesti Kirjoittaja Julperi »

Kyllähän sitä hölmömpikin tajus siihen aikaa pyyhkiä omat sormenjäljet pois,joten ulkopuolinen olis todennäköisesti tehnyt näin.Ja laittaa sitten puukko Nilssin käteen.Kuten olen aikaisemminkin maininnut että jos Nils on tekijä,on kadonneet kamatki vielä Bodomilla.Todennäköisesti järvessä,koska ei ole löytynyt.Jos ei ole järvessä,on joku ulkopuolinen tekijä vienyt ne mukanaan.Koska en usko Nilsin vienyt niitä johonki muualle ja tullu takas.
Vastaa Viestiin