Klak-keskustelun muistelua

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Derrick
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 12:33 pm

Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Virkaiässä nuoremmille Bodom-keskustelun seuraajille tiedoksi, että ensimmäinen laaja verkkokeskustelu aiheesta käytiin ilmeisesti jo ajat sitten hävinneellä Klak-forumilla. Aika taisi olla jossain vuosituhannen vaihteen tietämillä. Kirjoittelu oli periaatteessa samantyyppistä, kun tälläkin forumilla, mutta osin tiedoiltaan puutteellisempaa (NG-oikeudenkäynnistähän ei ollut hajuakaan) mutta samalla ehkä tuoreempaa.

Onko jollain tiedossa, löytyvätkö nuo klak-tekstit vielä jostain verkon hämäristä. Yrittelin toki jo etsiä, mutta heikolla menestyksellä? Olisi tietysti pitänyt itse aikanaan tallettaa, mutta jäi tekemättä.

Voi olla, että Klakin merkitys on enemmän Bodom-harrastuksen historian kartoituksessa kuin itse rikoksen selvittelyssä, mutta olisi taas hauska muistella noita juttuja.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Derrick kirjoitti:Virkaiässä nuoremmille Bodom-keskustelun seuraajille tiedoksi, että ensimmäinen laaja verkkokeskustelu aiheesta käytiin ilmeisesti jo ajat sitten hävinneellä Klak-forumilla. Aika taisi olla jossain vuosituhannen vaihteen tietämillä. Kirjoittelu oli periaatteessa samantyyppistä, kun tälläkin forumilla, mutta osin tiedoiltaan puutteellisempaa (NG-oikeudenkäynnistähän ei ollut hajuakaan) mutta samalla ehkä tuoreempaa.

Onko jollain tiedossa, löytyvätkö nuo klak-tekstit vielä jostain verkon hämäristä. Yrittelin toki jo etsiä, mutta heikolla menestyksellä? Olisi tietysti pitänyt itse aikanaan tallettaa, mutta jäi tekemättä.

Voi olla, että Klakin merkitys on enemmän Bodom-harrastuksen historian kartoituksessa kuin itse rikoksen selvittelyssä, mutta olisi taas hauska muistella noita juttuja.
Pistä YV:llä sähköpostiosoite, niin laitan tulemaan.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Loka »

Klakeista saa ainakin selville Waakkulin teoriat. Muuten se on saman jauhamista kuin täälläkin.

Pai thö vei, mitenkäs Arska? Onko haku tuottanut tulosta?
Derrick
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 12:33 pm

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Muistaakseni Klakissa oli kovasti juttua myös tästä "Oulunkylän" miehestä (vai oliko se joku toinen paikka siellä päin). Klakin arvo ja kiinnostavuus on minusta siinä, että se oli varhaisvaiheen keskustelua. Ja itse asiassa ensimmäinen suurempi rikosaiheinen verkkokeskustelu Suomessa yhtään mistään.

En sinänsä väitä, että sieltä totuuksia löytyisi.

Saitko muuten Kukkuu viestini (yksityisviestien lähettelyssä on jotain häikkää, kun ensin näyttää, että viesti jäisi lähtevät-kansioon)?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Loka »

Myös ammoisella Muuralan palstalla keskusteltiin kovasti aiheesta. Harmi vain, että tallennettuja tekstejä ei kukaan ala julkaisemaan. Ehkä hyvä niin.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Loka kirjoitti:Klakeista saa ainakin selville Waakkulin teoriat. Muuten se on saman jauhamista kuin täälläkin.

Pai thö vei, mitenkäs Arska? Onko haku tuottanut tulosta?
Ei minulla asiaste sen kummempia teorioita ole ollut, vain tieto Arskan tunnustuksista itsellenikin.

Kesäkuun Alibin mukaan KRP tutkii Arskan liikkeitä kolmoissurman tekoaikana, oli kuulemma ollut lähistöllä kesätöissä.

Arska on parisen vuotta pakoillut haastemiestä, ilmoittaa oleskelevansa Amerikoissa.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Itsekin olisin erittäin kiinnostunut lukemaan noita vanhoja Bodom-aiheisia Klak-keskusteluja. Olen yrittänyt etsiä linkkiä niihin, mutta heikoin tuloksin. Nykyäänhän pystyy Wayback Machinella lukemaan yli kymmenenkin vuotta vanhoja sivuja, joten luulisi pystyvän lukemaan sen avulla noita vanhoja keskusteluja. Jos jollakin on vielä tiedossa linkki tuohon foorumiin tai vaihtoehtoisesti tallessa vanhoja Bodom-aiheisia keskusteluja, niin lähetä ne yksityisviestinä. Kiitos! :) Olisin silloin erittäin onnellinen.
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Urhollahan on nuo Klak-keskustelut tallessa valtavassa Bodom-arkistossaan. Osallistuin niihin itsekin. Wagner oli keskustelussa Arskoineen nikillä Hintriika. Sama jatkui Muuralan keskustelussa muistaakseni nikillä RÖH. Urho osallistui keskusteluun nikillä Kekkonen. En tiedä millä nikillä Urho täällä nykyään on, mutta luultavasti on. Ei tätä kukaan lopullisesti jätä. Jos luet tämän Urho, niin soittele taas, jutellaan. :wink:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2588
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja MEG »

Klak-keskusteluja oli täällä minfon Bodomissakin aiemmin luettavissa, nim. KUJALAn linkittämänä, kuin myös Kujalan omaa Bodom-aineistoa; Samuli Laineen ja Matiaksen Bodom-sivustot.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Pharnamoh kirjoitti:Wagner oli keskustelussa Arskoineen nikillä Hintriika.
Sama jatkui Muuralan keskustelussa muistaakseni nikillä RÖH.
Kun tuli juuri oikaistua Mazan vastaava väite, viittaan siihen.
Arskasta keskustelu todella alkoi kait joskus 2000-luvulla Klakissa.
Itse liityin keskusteluun 2001-2002, tarkkaa ajankohtaa en muista.

P.S Maza-Pharnamoh-akselilla tuntuu olevan yllättävän samat käsitykset
eri asioista, niistäkin, jotka eivät ole reaalitodellisuutta...

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Wagner kirjoitti:
Pharnamoh kirjoitti:Wagner oli keskustelussa Arskoineen nikillä Hintriika.
Sama jatkui Muuralan keskustelussa muistaakseni nikillä RÖH.
Kun tuli juuri oikaistua Mazan vastaava väite, viittaan siihen.
Arskasta keskustelu todella alkoi kait joskus 2000-luvulla Klakissa.
Itse liityin keskusteluun 2001-2002, tarkkaa ajankohtaa en muista.

P.S Maza-Pharnamoh-akselilla tuntuu olevan yllättävän samat käsitykset
eri asioista, niistäkin, jotka eivät ole reaalitodellisuutta...

8)
On totta, että Mazalla ja minulla on aikalailla sama käsitys sinun Arskateoriastasi. Mutta siihen se sitten jääkin. Joten sinulla "tuntuu olevan" väärä käsitys tästä asiasta.
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Ei ole mitään Arskateoriaa.
Vain tunnustuksensa osallisuudestaan Bodomin surmiin 1960 usealle taholle ja todistajan sen vahvistaen.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Maza »

Minulla on tallessa kaikki Klak-tekstit, mutat en jaa niitä kenellekään. Myö Muuralan aineisto on hallussani. Se on kaikkein synkin vaihe Bodom-aiheista nettikirjoittelua, koska silloinen ylläpito alkoi jakamaan kirjoittajia "sisäpiiriin" ja "häirikköihin". Minä kuuluin tietenkin molempiin ryhmiin.

Multinikkeilyn aloittaja näillä palstoilla oli Wagner-Hintriika.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:Multinikkeilyn aloittaja näillä palstoilla oli Wagner-Hintriika.
Olen käyttänyt per palsta vain yhtä käyttäjätunnusta, en tunne taipumusta multinikkeilyyn.
Pari nimimerkkiä on käynyt antamassa palstantäytettä viime aikoina samoihin aikoihin.
Pharaoh ja Maza.

Wagner

8)
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Klak-keskustelun muistelua

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Wagner kirjoitti:
Maza kirjoitti:Multinikkeilyn aloittaja näillä palstoilla oli Wagner-Hintriika.
Olen käyttänyt per palsta vain yhtä käyttäjätunnusta, en tunne taipumusta multinikkeilyyn.
Pari nimimerkkiä on käynyt antamassa palstantäytettä viime aikoina samoihin aikoihin.
Pharaoh ja Maza.

Wagner

8)
Missäs on Jurgen Assmann 8).
Vastaa Viestiin