Henkilökohtaiset sidokset tapaukseen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^V.I. Rissanen, pidätettiin Muuruvedellä? Oli Kellokosken potilaita. Tämä taas kytkyy kivasti näihin Z -teorioihin, eli tää Rissanen on asunut Zodiac nimisessä kaupungissa. Lisäksi Nightowlin omaa tuotantoa, tälle ei taida löytyä vahvistusta?
Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon että vaikka Rissasen sormenjäljet löytyivät Bodomin murhapaikalta, ei poliisi ole epäillyt häntä kertaakaan teosta.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ja mistä päin murhaniemeä nämä sormenjäljet ovat löytyneet ja milloin?

Olivatko koivun vai kuusen kyljessä, eli jossain kiven syrjässä?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti:Ja mistä päin murhaniemeä nämä sormenjäljet ovat löytyneet ja milloin?

Olivatko koivun vai kuusen kyljessä, eli jossain kiven syrjässä?
Murhapaikalta ihan, sanoo Nightowli. :mrgreen: Eli nehän on sillon löytyneet jostain esineestä, tuskin nyt ruumiista kuitenkaan. :mrgreen: Outoa, ettei näitä sormenjälkiä olla käsitelty oikeudessa puolustuksen juristien suusta. Awa saattas tähän sanoo että HYMM, mutta minä en sano.
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1034
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Uskomatonta.

Olette nyt kymmenen viestin verran about käsitelleet TÄYTTÄ TROLLIA. Ei sillä ettei Masat, Faaraot ja muut jo olisi olleet trolleja (varmaan Arska itse) mutta tämä on jo liikaa....pikkulapsikin näkee että Nightowlin viesti on huonoa huumoria.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Uskomatonta, että et tajunnut tekstini olevan sarkasmia.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Minä en usko mihinkään Rissaseen, tai Arskaan, enkä "Teroon", tässä surma-asiassa.

Nyt yritetään yksinkertaisesita tapoista, tehdä kaksinkertaisia murhia, menee liian vaikeiksi motiivit.
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.





^Niinpä. Yksinkertaisesta asiasta tehdään tarkoituksella monimutkaisempi kuin onkaan....jännittyneenä odotan milloin Bodomin yli-papit esittävät syylliseksi Mikki Hiirtä, ufoja, Marilyn Monroeta, Adolf Hitleriä, Joulupukkia jne. Vieraan vallan agentit, Zodiacit ja monia muita enemmän tai vähemmän tunnettuja hahmoja on jo tapauksen yhteydessä väläytelty...




.
.

kaukana poissa


.
Nobody
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:51 pm

Eikö kukaan muka tunne tai tiedä Rissasesta?

Viesti Kirjoittaja Nobody »

Aloitte nokitella keskenänne kun kyselin tietoja Rissasesta. Minua oikeasti kiinnostaisi tietää enemmän hänestä.

Kuka ja mistä hän tuli, missä vaiheessa sotkettiin Bodomiin mukaan vai sotkettiinko? Myöhemmät vaiheet?

Jollei kukaan tiedä mitään, niin olisi kiva kuulla sekin turhan nokittelun sijaan. Olen uusi ja en noista taustoista kovin paljon muutenkaan tiedä. :roll:
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

No jumalauta. Tämä ketju käsittelee kunkin mahdollista henkilökohtaista sidosta ko. tapaukseen. Menkää kinaamaan Rissasista jne jonnekin niistä miljoonasta muusta ketjusta tai perustakaa vaikka Lautamiehiin jälleen uusi Bodom-ketju (miten olisi "Bodomilaisten ikioma hiekkalaatikko"?).
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17102
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

^ Johtunee siitä, että suurimmalla osalla niin Bodom-kinaajista kuin muidenkaan surmien kinaajista ei ole minkäänlaista kosketuspintaan itse tapahtumapaikkaan. Ollaan vilkuiltu puolihuolimattomasti epäselvää kuvaa Alibista ja sen perusteella ollaan varmoja, että Keskinimen kulkijaa ei näe pyykkirannasta. Jos Bodom tai joku muu juttu kiinnostaa edes hitusen, niin silloin on syytä olettaa että menee paikalle voidakseen muodostaa oman näkemyksensä.

Bodomin puolukoissa on muuten aivan erityisen hieno maku...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Doctor Lecter kirjoitti:^ Johtunee siitä, että suurimmalla osalla niin Bodom-kinaajista kuin muidenkaan surmien kinaajista ei ole minkäänlaista kosketuspintaan itse tapahtumapaikkaan. Ollaan vilkuiltu puolihuolimattomasti epäselvää kuvaa Alibista ja sen perusteella ollaan varmoja, että Keskinimen kulkijaa ei näe pyykkirannasta. Jos Bodom tai joku muu juttu kiinnostaa edes hitusen, niin silloin on syytä olettaa että menee paikalle voidakseen muodostaa oman näkemyksensä.

Bodomin puolukoissa on muuten aivan erityisen hieno maku...
Mulla ei ole mitään varsinaista sidosta bodomiin. Tuli vaan aika henilökohtaissa suhteissa jolloin päätin että nyt täytyy löytää joku kiinostuksen aihe.

Jotenkin salakavalasti ja takavasemmalta tuli sitten tää bodom. Siihen upotin aika paljon henkilökohtaista vapaa-aikaani.

Tämä oli jo aikaa ennen kun bodom nousi lööppeihin. Ja kyllä paikan päällä on oltu useammankin kerran.

Bodom on muuten semmoinen aie johon voi jäädä koukkuun... ihan vaan varoituksena niille jotka ihan oikeasti ovat aiheesta kiinnostuneita eivätä vaan pohdi jotain semmoista mitä MYT-liite taannoin raportoi. (antoi kyseinen artikkeli muuten aika huonon kuvan meikäläisistä, mutta sitenhän toimittaja toimii, miten hänelle asiaa informoidaan)

n
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Supernova heittää aika mukavan lausahduksen Nyt-liitten toimittajasta ja miten häntä on jutussa informoitu.

Bodom on juttuna niin mahdottoman monisäikeinen, ettei siitä voi yhdellä, eikä kahdella telttaredulla saada kokonaiskäsitettä.

Jos toimittaja on ollut murhien aikaan, sanotaanko tuollainen vaippaikäinen, tai parhaassa tapauksessa ei ole ollut olemassakaan, niin kuvaa on vieläkin vaikeampi hahmottaa, vaikka kuinka olisi paikan päällä Bodomin niemellä.

Kunnianarvoisa Doctor Lecter on siinä aivan oikeassa, ettei todellista kuvaa voi luoda pelkästään katsomalla muutamaa valokuvaa, tai karttpiirrosta, sillä itse paikan päällä asiat alkavat hahmottumaan niiden oikeisiin mittasuhteisiin.

Kun itse olen lukemattomia kertoja käynyt Bodomin niemillä ja miettinyt, miten kaikki on käynyt, on tapaus ollut loppujen lopuksi ainakin minun mielestäni yhden henkilön tekemä, eikä uhrien surmaamisessa olisi ääntäkään lähtenyt kovinkaan paljon, mitä nyt sen verran, kuin telttakankaan läpi muodostuneeseen päänmuotoiseen kuvioon, on laakealla kivellä iskenyt.

Niin yksinkertaista se on ollut.

Kaikki arvokas on kerätty jo redun alkuun johonkin talteen, jos se ei ollut moottoripyörän lukittava sivukotelo, niin sitten kamat olivat kassissa, johon surmaaja tunki vielä lisäksi puukon uimapukuun ja pyyhkeeseen käärittynä, sekä tuon nyytin vielä Sepin nahkarotsin sisään ja kassiin, jonka vinttasi järveen.

Kenties uimapuvun sisään on ollut pakko laittaa kiviä painoksi, että "paketti" uppoaisi paremmin, joten sinne kamat menivät, kuin hohtimet kioskimiehen kaivoon.

Kengät olivat veressä, joten ne piti viedä piiloon, kuten Sepinkin kengät, ettei kenkien piiloitus olisi ollut liian läpinäkyvää.

Minkä vuoksi tyttöjen kenkiä ei sitten viety, oliko niin, että surmaaja tiesi molempien tyttöjen varmasti kuolleen, joten näiden kenkiä ei tarvinnut mihinkään viedä.

Mikä olisikaan sen parempi alibi, kuin että kengät ovat hävinneet, ja itse on loukkaantunut " vakavasti " , kun puukkokin oli mennyt millin päästä silmästä.

Kyllä jokainen kansakoulun käynytkin tietää, etteivät epäilykset ensimmäiseksi suuntaudu "julman kiilusilmäisen murhamiehen" kynsistä hengissä selvinneeseen ja kenties jopa tätä vastaan " taistelleen " sankarpojan niskoille, vaan joihinkin hulluihin, vankikarkureihin ja puliukkoihin.

Johan tuon oli osoittanut Kyllikki Saaren murha, sekä Tulilahden murhatyöt, että ensimmäiseksi etsitään kaikki laitapuolen kulkijat, seksuaalisesti poikkeavat ja puliukot, eivät varakkaamman väen tekemisiä epäilty ja tuo asenne kesti Suomessa melko pitkään, voisinpa sanoa, että melkein Kytäjän murhenäytelmään saakka.

Edelleenkin törkeissä murhajutuissa eritellään ns. paremmat perheet, heikompiosaisista.

Missä se raja sitten kulkee, paremman ja ei niin kovin hyvän perheen kesken?

Tiedän monen aikalaiseni, joita olisi voinut huoleti kutsua huonompiperheisen lapsiksi, jälkikasvusta tulleen menestyviä ja lakia kunnioittavia kansalaisia, mutta kohtuuttoman paljon päin vastaisia tapauksia, joissa "hyvän perheen" lapsista on tullut narkomaaneja ja sen myötä rikollisia ja joista moni on jo kuollut, sekä kuopattu.

Kyllä minulla on hyvssä muistissa se, kun Tapiolaankin alkoi huumeita tulla, joskus -60 luvun puolivälin hujakoilla.

Moni kaveri kokeili "hasaa" ja sen jälkeen jotain vahvempaa kamaa ja sen siliän tien jäi koukkuun, josta ei ollut paluuta.

Voipihan sitä sitten verrata tätä Bodomia huumeeseen, joka vie mennessään, ja saa ainakin minun ohimosuoneni pullistumaan, sen yksinkertaisuuden kanssa miten koko juttu on mennyt, mutta kun sitä ei voi todistaa.

Kenties kassin dyykkaaminen järvestä saattaisi tuoda jotain lisätodisteta juttuun, mutta siitä olen varma, että nykyajan poliisi on tehnyt hyvää työtä niillä resursseilla, joita heillä on ollut, enkä usko, että ihan turhaan.

Muistetaan kuitenkin, että Espoon käräjäoikeus tuomitsi Nils Gustafssonin syyttömäksi Bodomin murhiin, joten hän on surmiin syytön.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Kaksi viikkoa jahdattiin mustapartaista laitapuolenkulkijaa, jota kukaan
ei ollut nähnyt Bodomilla, eikä ainkaan teltan liepeillä.
Kulkija oli siistinnäköinen, jota en itse usko tekijäksi, oli kuitenkin lähistöltä, ei sinne kukaan muu olisi eksynyt aamuyöllä ja "vieras" ei olisi
löytänyt nuoria Bodomin rannoilta, ellei olisi tuntenut seutuja.
litmanen

Viesti Kirjoittaja litmanen »

Oma sidokseni on kai se, että Bodominjärvi sijaitsee kotikaupungissani, ja nykyään vain muutamien kilometrien päässä kodistani.
Bodominjärvellä on tullut uiskenneltua jo pikkupojasta lähtien, mutta vasta noin kymmenvuotiaana äitini taisi ensimmäistä kertaa mainita järven kätkevästä järkyttävästä menneisyydestä.

Joskus 2003 paikallislehti Länsiväylä julkaisi Jorma Palon haastattelun Bodomista, ja silloin aloin ensimmäistä kertaa todella perehtyä tapaukseen.

Muistan vieläkin kuin eilisen kuinka olin huhtikuussa 2004 TV:n ääressä katsomassa Hockey Nightin playoffs-ottelua HIFK-Kärpät, kun vilkaisin huvikseni teksti-tv:tä, ja maailmani järkkyi: sivulla 100 luki keltaisella tekstillä "Bodominjärven surmissa pidätys" :)

Oikeudenkäynnin aikoihin olin lähes varma Gustafssonin syyllisyydestä, mutta nykyään en ole enää varma, se on aika fifty-fifty.

Isäni veli asuu Niipperissä, ja tiedän että hänellä on noin kuusikymppinen kaveri nimeltä Nils, ja luulin jo kerran että setäni on siis Nils Gustafssonin paras kaveri, kunnes kävi ilmi, että kyseessä ei ole sama Nisse.
Ajoin muuten kerran kesällä 2006 Niipperiin tarkoituksenani löytää Nissen kotitalo, jonka ulkonäön tiesin kuvien perusteella, mutta enpä sitä löytänyt, ja ehkä parempi niin, Nisse ei varmaan olisi kauheasti
tykännyt :wink:

Itse surmapaikalla kävin ensimmäisen kerran muistaakseni syksyllä 2005, kun minulle selvisi tarkka paikka, ja sen jälkeenkin olen käynyt siellä pari kertaa.
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Hessu52 kirjoitti:Supernova heittää aika mukavan lausahduksen Nyt-liitten toimittajasta ja miten häntä on jutussa informoitu.

Bodom on juttuna niin mahdottoman monisäikeinen, ettei siitä voi yhdellä, eikä kahdella telttaredulla saada kokonaiskäsitettä.
---lyhennetty by nova ---
ehkä en niinkään arvostellut toimittajaa. Ehkä arvosteluni kohde oli käytännössä palstaa edustaneen haastatellun / haastattellut henkilö(t) kommenteissaan jotka eivät olleet bodomin kohdalla kovinkaan rakentavia.
Vastaa Viestiin