Hyväksikäyttäjän vankeustuomio lyheni Itä-Suomen hovissa

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6653
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Hyväksikäyttäjän vankeustuomio lyheni Itä-Suomen hovissa

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehti 28.9.2007 kirjoitti:Itä-Suomen hovioikeus on tuominnut 48-vuotiaan joensuulaisen miehen kahdesta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä puoleksitoista vuodeksi ehdottomaan vankeuteen.

Hovioikeus hylkäsi miehen syyksi käräjäoikeudessa luetut kaksi raiskaussyytettä ja alensi tuomiota vuodella. Jutun oikeudenkäyntiaineisto on määrätty salaiseksi 30 vuodeksi.

Mies on toiminut urheiluvalmentajana, ja toinen uhreista oli miehen valmennettava. Toinen teoista tapahtui viime talvena Joensuussa ja toinen Kittilässä. Molemmat tytöt olivat tuolloin alle 16-vuotiaita.

Hovioikeus alensi myös jutun vahingonkorvauksia ja määräsi miehen maksamaan kummallekin uhrille tilapäisestä haitasta ja henkisestä kärsimyksestä 5 000 euroa. Käräjäoikeus oli määrännyt miehen maksamaan kummallekin tytölle 12 000 euroa.
Joensuun käräjäoikeus oli tuominnut kyseisen miehen viime tammikuussa kahdesta raiskauksesta ja kahdesta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kahdeksi ja puoleksi vuodeksi vankeuteen.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hov ... s.Y29k76Z2

Lisätty mtvuutisten linkki, koska alkuperäistä linkkiä ei enää löytynyt
-NILS-

Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

Itä-Suomen hoviin voivat alan miehet aina luottaa. Lieventävä tai vapauttava päätös heilahtaa lähes joka kerta, oli tuomiolla sitten raiskaaja, pedofiili tai muu seksuaalirikollinen.

Herättää kyllä välillä kyynisiä epäilyjä yhdenvertaisuudesta lain edessä - ja mieleen tulee väistämättä toinenkin ajatus, kenties täysin aiheeton mutta looginen: "ei korppi korpin silmää noki". Toivottavasti olen väärässä, ja kyse on vain räikeästä epäoikeudenmukaisuudesta ja lain kirjaimen, mutta ei lain hengen tulkinnasta - eikä tarkoituksellisesta seksuaalirikosten painamisesta villaisella.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"

Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Voi luoja, aivan naurettavaa taas. Kyllä mun ymmärrys ei taas riitä mihinkään.
Ainoo lohtu on se, että toivottavasti meidän "alan" miehet pääsevät hitusen etes linnassa jollakin tapaa käsittelemään tätä setää.
Luonnollisestihhan tää paskahousu kuitenkin pääsee eristykseen, kun pelkää henkensä puolesta. :evil:

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mother_North kirjoitti:Voi luoja, aivan naurettavaa taas. Kyllä mun ymmärrys ei taas riitä mihinkään.
Ainoo lohtu on se, että toivottavasti meidän "alan" miehet pääsevät hitusen etes linnassa jollakin tapaa käsittelemään tätä setää.
Luonnollisestihhan tää paskahousu kuitenkin pääsee eristykseen, kun pelkää henkensä puolesta. :evil:
Ei ne alan miehet yleensä käsittele kuin Jammu-setä tyyppisiä helppoja uhreja. Kuulin asiasta entiseltä alan mieheltä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Marsalkka kirjoitti:
Mother_North kirjoitti:Voi luoja, aivan naurettavaa taas. Kyllä mun ymmärrys ei taas riitä mihinkään.
Ainoo lohtu on se, että toivottavasti meidän "alan" miehet pääsevät hitusen etes linnassa jollakin tapaa käsittelemään tätä setää.
Luonnollisestihhan tää paskahousu kuitenkin pääsee eristykseen, kun pelkää henkensä puolesta. :evil:
Ei ne alan miehet yleensä käsittele kuin Jammu-setä tyyppisiä helppoja uhreja. Kuulin asiasta entiseltä alan mieheltä.
Marsalkan kanssa samaa mieltä.

Aivan kuin jossakin olisi mielikuva, että tavalliset vangit, siis murtomiehet, pahoinpitelijät, murhaajat olisivat yleisesti ottaen niin kovia, voimakkaita, pelottavia, isokokoisia että he voivat kohdella muita vankeja, (tässä tapauksessa seksuaalirikollisia, pedofiilejä), aivan kuin itse haluasivat ja tätä mainittua kohderyhmää edustavat henkilöt ovat jotain hinteliä heppuja, jotka vapisevat yksin jossain turvasellissä koko lusimisen ajan.

Tai ehkä porukkavoimalla uhotaan, mutta mies mies vastaan ei ehkä niinkään. Ei edes vankilassa. Moni vangeista haluaa olla ihan omissa oloissaan ja istua kakkunsa ja poistua - palatakseen sitten myöhemmin.

Aivan hyvin ja jopa todennäköisesti joku aikuisen murhasta tuomittu henkilö saattaa tuntea seksuaalista vetovoimaa, alistamisen halua pikkutyttöihin ja -poikiin. Ei ole vaan jäänyt ao. touhusta kiinni tai sitten kuvittelee näitä juttuja vaan omassa mielessään.

Tuo vankien hokema "Me emme pidä raiskaajista emmekä pedofiileistä" on luettavissa joka ikisestä vangin haastattelusta, olkoot hän sitten vanhan liiton hemmo tai ensimmäistä kertaa jo peräti kuukauden istunut veitsellä sohinut finninaama. Luin erään pizzanaaman haastattelun, jossa hän uhosi, että "joo, onhan täällä näitä kaikenlaisia raiskaajia ja ala-ikäisiin sekaantujia, mutta ME ei pidetä niistä". Hei, heppu oli itse 18 ja lieneekö itse edes pesää saanut ja jos niin minkäikäiseltä... :shock:

En puolustele tällä ketään, mutta toimikoot juttu jonkinlaisena "myytinmurtajana"
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

Doctor Lecter kirjoitti:Aivan kuin jossakin olisi mielikuva, että tavalliset vangit, siis murtomiehet, pahoinpitelijät, murhaajat olisivat yleisesti ottaen niin kovia, voimakkaita, pelottavia, isokokoisia että he voivat kohdella muita vankeja, (tässä tapauksessa seksuaalirikollisia, pedofiilejä), aivan kuin itse haluasivat ja tätä mainittua kohderyhmää edustavat henkilöt ovat jotain hinteliä heppuja, jotka vapisevat yksin jossain turvasellissä koko lusimisen ajan.

Tai ehkä porukkavoimalla uhotaan, mutta mies mies vastaan ei ehkä niinkään. Ei edes vankilassa. Moni vangeista haluaa olla ihan omissa oloissaan ja istua kakkunsa ja poistua - palatakseen sitten myöhemmin.

Aivan hyvin ja jopa todennäköisesti joku aikuisen murhasta tuomittu henkilö saattaa tuntea seksuaalista vetovoimaa, alistamisen halua pikkutyttöihin ja -poikiin. Ei ole vaan jäänyt ao. touhusta kiinni tai sitten kuvittelee näitä juttuja vaan omassa mielessään.

Tuo vankien hokema "Me emme pidä raiskaajista emmekä pedofiileistä" on luettavissa joka ikisestä vangin haastattelusta, olkoot hän sitten vanhan liiton hemmo tai ensimmäistä kertaa jo peräti kuukauden istunut veitsellä sohinut finninaama. Luin erään pizzanaaman haastattelun, jossa hän uhosi, että "joo, onhan täällä näitä kaikenlaisia raiskaajia ja ala-ikäisiin sekaantujia, mutta ME ei pidetä niistä". Hei, heppu oli itse 18 ja lieneekö itse edes pesää saanut ja jos niin minkäikäiseltä... :shock:

En puolustele tällä ketään, mutta toimikoot juttu jonkinlaisena "myytinmurtajana"
Hyviä huomioita, olen täysin samaa mieltä. Varsin tekopyhää touhua muutenkin, jos vaikkapa toiselta ihmiseltä hengen riistänyt tyyppi katsoo asiakseen asettua esim. raiskaajan yläpuolelle. On raiskauskin iljettävä rikos, mutta uhri sentään jää eloon, toisin kuin tappajien/murhaajien uhrit.

Sitä paitsi Suomenkin vankiloissa nämä samat hurskaat oikeudenpuolustajat ovat todennäköisesti päihteiden/kiljun sekakäyttäjiä, jotka kaiken lisäksi itse saattavat raiskata vankitovereitaan sille päälle sattuessaan. Tatuoitu murhamies-sodomiitti tuskin on oikeutettu antamaan lausuntoja kenestäkään muusta vangista.

Ja aivan kuin linnakundeilla ja rikollisilla muka olisi joku ylevä "kunniakäsitys" - paskat niillä ole. Vahvemman lakia noudattavat, tunnekylmät ja empatiaa vailla olevat kovan linjan väkivaltarikolliset noudattavat tiettyjä käyttäytymiskaavoja vertaisiaan kohtaan vain siksi, että he pelkäävät oman nahkansa puolesta, ja jotta bisnekset (ts. rikokset) sujuisivat sutjakkaammin. Kunniakäsitys loppuu äkisti, jos joku heikommassa asemassa oleva "vittuilee", tai jos tulee vapaalla jalalla vedettyä rähinäviinaa ja lyötyä mora naapurin/puolison/sivullisen keuhkoon.

Pienemmistä tuomioista kuten varkauksista ja petoksista istuvien kohdalla sanan "kunnia" voi toki yliviivata yhtä lailla, ja räkänokkaiset autovarkaat/huligaanit/narkkarit tuskin osaavat edes tavata ko. sanaa. Tietysti ryöstäjä on "normaalimpi" kuin lapsenraiskaaja, mutta jälkimmäisen paikka tosin saattaisi olla ennemmin elinikäisessä pakkohoidossa vankimielisairaalassa kuin tavallisessa vankilassa. Vaan kaipa jokaisella täytyy olla joku, jota potkia ja jota kohtaan tuntea moraalista ylemmyyttä.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Tuossa alussa

"Itä-Suomen hovioikeus on tuominnut 48-vuotiaan joensuulaisen miehen kahdesta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä puoleksitoista vuodeksi ehdottomaan vankeuteen. "

Ihan naurettavan vähän toi puolitoistavuotta, ottaen huomioon jos se istuis ensikertaa nii sehä ois puolet...
What you do... Makes you who you are.

Vastaa Viestiin