Limingassa ehdollista lapsen raiskauksesta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Limingassa ehdollista lapsen raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

Vei sekaisin olleen 14-vuotiaan kotiinsa valkosipulitapahtumasta - tuomio törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä

Keskiviikko 22.11.2017 klo 13.17 (päivitetty klo 15.10)

Käräjäoikeus tuomitsi miehen vuodeksi ja viideksi kuukaudeksi ehdolliseen.

Oulun käräjäoikeus on tuominnut vuonna 1996 syntyneen miehen vuoden ja viiden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Rikos tapahtui elokuussa 2014 Limingassa. Uhri oli tuolloin 14-vuotias.

Mies ja tyttö tapasivat valkosipulitapahtuman anniskelualueella. Mies väitti luulleensa tyttöä täysi-ikäiseksi.

Hän vei humalaisen tytön kotiinsa, jossa kaksikko harrasti suojaamatonta seksiä.

Ensi kertaa yhdynnässä

Syyttäjä piti rangaistusvaatimuksessaan miehen tekoa kokonaisuutena arvostellen törkeänä, koska uhri oli voimakkaassa tai kohtalaisessa humalassa. Tyttö ei ollut aiemmin ollut sukupuoliyhteydessä ja sukupuoliyhteys oli suojaamaton.

Vastaaja myönsi sukupuoliyhteyden oikeudelle. Riidatonta oli myös se, että uhri oli 14-vuotias. Asiassa oli riitaa siitä, oliko mies tiennyt asianomistajan olleen alle 16-vuotias.

Tästä antoi viitteitä erään todistajan kertomus, jonka mukaan todistaja ja tämän poikaystävä olivat illan kuluessa kertoneet tytön iästä miehelle. Todistaja ei kuitenkaan ollut varma asiastaan.

Mies kertoi luulleensa tytön olleen täysi-ikäinen, koska tämä oli anniskeluteltassa. Käräjäoikeus katsoi, että se ei yksinomaan osoita täysi-ikäisyyttä.

Oikeus katsoi vastaajan toimineen tahallaan, koska tämä ei selvittänyt tytön ikää, vaan oli sukupuoliyhteydessä. Hän on voinut pitää varsin todennäköisenä, että tyttö on alle 16-vuotias. Kokonaisuutena törkeän rikoksesta teki suojaamaton sukupuoliyhteys.

Kertomukset erosivat

Miehen ja uhrin kertomukset oikeudessa erosivat toisistaan. Mies koki vieneensä kotiinsa hyvännäköisen naisen, jolla oli värjätyt hiukset, lävistyksiä ja nahkatakki. Kukaan ei ollut kertonut tämän ikää. Nainen oli pyytänyt päästä yöksi.

Tyttö taas kertoi esitutkinnassa keväällä 2016, että hänet raiskattiin.

Tytön mukaan mies repi häntä ennen tapahtumaa hiuksista. Asunnossa mies repi tytöltä vaatteita ja tuli tämän päälle.

Tytön mukaan tapaus sattui käsiin ja joka paikkaan. Mies oli estänyt häntä liikkumasta ja tyttö kertoi itkeneensä kauheasti.

Hän kertoi heränneensä kaupan pihalta seuraavana aamuna oltuaan kovassa humalassa.

[email protected]
Poistettu tavaksi tullutta matuilua.
-NILS-
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
ViperFace
Martin Riggs
Viestit: 634
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 1:33 pm

Re: Limingassa ehdollista lapsen raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Miksi te vitun apinat ette osaa otsikoida ketjuja uutisoidun asian mukaisesti oikein? Mies tuomittiin törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ei raiskauksesta.

Itse asiaan:
Tässä keississä kummastuttaa oikeuden näkemys, että tulisi pitää varsin todennäköisenä, että valvotulla anniskelualueella oleskeleva henkilö on alle 16-vuotias. Itse olen tähän mennessä pitänyt varsin todennäköisenä, että anniskelualueella oleskeleva henkilö on vähintään 18-vuotias. Niissäkin tapauksissa, mitä omasta nuoruudestani tiedän, missä on oltu sisällä väärillä papereilla, niin on oltu korkeintaan reilua vuotta vajaa 18v., eli siltikin helposti yli 16.

Toivottavati kaatuu hovissa. Tässä keississä ikäerehdykseen ovat syyllisiä portsari, tytön vanhemmat, tyttö itse ja tälle väärät paperit antanut henkilö. Muilta osin näyttö on uutisen perusteella niin huteraa, että jää vähän enemmänkin kuin varteen otettava epäilys syyllisyydestä, milloin tulee tietenkin tuomita syytetyn eduksi.
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Re: Limingassa ehdollista lapsen raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

ViperFace kirjoitti:Miksi te vitun apinat ette osaa otsikoida ketjuja uutisoidun asian mukaisesti oikein? Mies tuomittiin törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ei raiskauksesta.

Itse asiaan:
Tässä keississä kummastuttaa oikeuden näkemys, että tulisi pitää varsin todennäköisenä, että valvotulla anniskelualueella oleskeleva henkilö on alle 16-vuotias. Itse olen tähän mennessä pitänyt varsin todennäköisenä, että anniskelualueella oleskeleva henkilö on vähintään 18-vuotias. Niissäkin tapauksissa, mitä omasta nuoruudestani tiedän, missä on oltu sisällä väärillä papereilla, niin on oltu korkeintaan reilua vuotta vajaa 18v., eli siltikin helposti yli 16.

Toivottavati kaatuu hovissa. Tässä keississä ikäerehdykseen ovat syyllisiä portsari, tytön vanhemmat, tyttö itse ja tälle väärät paperit antanut henkilö. Muilta osin näyttö on uutisen perusteella niin huteraa, että jää vähän enemmänkin kuin varteen otettava epäilys syyllisyydestä, milloin tulee tietenkin tuomita syytetyn eduksi.
Törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on aina myös raiskaus, koska alle 16-vuotiaalla ei ole seksuaalista itsemääräämisoikeutta harjoittaa seksiä täysi-ikäisen ja täysivaltaisen henkilön kanssa. LTM:si on annettu ilmi.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
ViperFace
Martin Riggs
Viestit: 634
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 1:33 pm

Re: Limingassa ehdollista lapsen raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

MohammedMohammed kirjoitti:
ViperFace kirjoitti:Miksi te vitun apinat ette osaa otsikoida ketjuja uutisoidun asian mukaisesti oikein? Mies tuomittiin törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ei raiskauksesta.

Itse asiaan:
Tässä keississä kummastuttaa oikeuden näkemys, että tulisi pitää varsin todennäköisenä, että valvotulla anniskelualueella oleskeleva henkilö on alle 16-vuotias. Itse olen tähän mennessä pitänyt varsin todennäköisenä, että anniskelualueella oleskeleva henkilö on vähintään 18-vuotias. Niissäkin tapauksissa, mitä omasta nuoruudestani tiedän, missä on oltu sisällä väärillä papereilla, niin on oltu korkeintaan reilua vuotta vajaa 18v., eli siltikin helposti yli 16.

Toivottavati kaatuu hovissa. Tässä keississä ikäerehdykseen ovat syyllisiä portsari, tytön vanhemmat, tyttö itse ja tälle väärät paperit antanut henkilö. Muilta osin näyttö on uutisen perusteella niin huteraa, että jää vähän enemmänkin kuin varteen otettava epäilys syyllisyydestä, milloin tulee tietenkin tuomita syytetyn eduksi.
Törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on aina myös raiskaus, koska alle 16-vuotiaalla ei ole seksuaalista itsemääräämisoikeutta harjoittaa seksiä täysi-ikäisen ja täysivaltaisen henkilön kanssa. LTM:si on annettu ilmi.
Voit olla mitä tahansa mieltä, mutta lakia se ei muuta. Alle 16-vuotiaan kanssa vehtaaminen on nimen omaan lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, koska laki ei anna arvoa nuoren suostumukselle. Raiskaus on kyseessä silloin jos otetaan vastoin suostumusta.
Vastaa Viestiin