Ulkomaalaiset korostuvat seksirikostilastoissa

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

joey kirjoitti:
Aariel kirjoitti:Mutta ohjelmassa mainittiin myös, että voi olla myös niin, että ulkomaalaisten tekemistä seksuaalirikoksista tehdään ilmoitus useammin. On helpompi tehdä ilmoitus tuntemattomasta, kuin tutusta/samaa kulttuuria olevasta. Tuo oli vapaa lainaus niinkuin sen nyt muistan menneen.
Useinhan raiskaajat ovat tuttuja ja tällöin ilmoitus jää tekemättä.. Valitettavan totta :(
Siinähän sanottiin heti tuon perään, että toisaalta monet ovat olleet ulkomaalaisten ilmoittamisesta jotenkin häpeissään, "kun on menty luottamaan vierasmaalaiseen". Se asiantuntijatäti itseasiassa itse veikkasi, että ulkomaalaisista saatettaisiin jopa ilmoittaa harvemmin.
Niinpä olikin. Oman kokemuksen mukaan tutuista on vaikeampi ilmottaa, kuin vieraista. Kokee olevansa itse syyllinen tapahtuneeseen..
Vaikea saada mitään faktatilastoa, kun ei voi olla seksuaalirikollisten todellista määrää kenelläkään tiedossa. :roll:

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Aariel kirjoitti: Niinpä olikin. Oman kokemuksen mukaan tutuista on vaikeampi ilmottaa, kuin vieraista. Kokee olevansa itse syyllinen tapahtuneeseen.. :roll:
AIVAN SAMAA MIELTÄ! Mietin itse ihan samaa kun katsoin tota Pollaritöllöä, en ole itse ihan raiskauksen uhriksi joutunut, mutta muuten on ollut kaikennäkösiä tilanteita.. Itsestä ainakin tuntuu, että ventovieras puskistahyökkääjä on helppo ilmiantaa, oli rotu sitten mikä tahansa. Kun sitten se hyökkääjä löytyy kotoa, itsesyytökset on taatusti mielettömät. Niinhän ne tuppaavat muutenkin olemaan näissä tapauksissa, vaikkei uhrilla olisikaan ollut tapahtuneeseen minkäännäköistä valtaa.

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

^Niin.. Ja aika iso osahan raiskauksista tapahtuu jotenkin muuten, kuin puskista hyökkimällä :( Osat raiskauksista tapahtuu myös niin, että nainen on sammunut tms ja vaikka sammuneeseen ei saa koskea ja kyseessä on raiskaus, kyllä siinä itseään syyttelee eniten. Ja juuri nämä "Miksi menin luottamaan tuohon, oma vika"

Vastaa Viestiin