Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja brann »

24-vuotias Rebecca Coriam katosi Disney yhtiön loistoristeilijältä Karibianmerellä. Hän työskenteli laivalla nuorten ohjelmavastaavana. Laivalla annettiin ilmoitus hänen katoamisestaan tiistaina 22.3.2011, jolloin myös matkustajia pyydettiin kertomaan havaintonsa.
Disney Wonder oli viikonpituisella risteilyllä pitkin Meksikon rannikkoa. Ilmeisesti laiva lähtee Los Angelesista sunnuntaisin, maanantai ja tiistai ovat ”meripäiviä” ja keskiviikkona rantaudutaan Puerto Vallertaan.
Rebecca soitti puhelun ystävälleen vähän ennen katoamistaan, mutta puhelun sisältöä ei ole julkistettu. Miehistön jäsen on kertonut nähneensä Rebeccan hyppäävän laidan yli 3 aikaan yöllä. Väitettä ei ole kyetty vahvistamaan.

Rebeccan vanhemmat lensivät Briteistä laivaa vastaan Los Angelesiin. He haluavat epätoivoisesti tietää mitä Rebeccalle on tapahtunut. He eivät usko Rebeccan hypänneen vapaaehtoisesti laivasta, vaan epäilevät jotain pahaa tapahtuneen.
Rebeccan kerrotaan olleen urheilullinen (hyvä uimari), hauskanpitoa rakastava ja hän rakasti työtään laivalla. Facebook-profiilissaan kiinnostuksen kohteena ovat mm. ratapyöräily, juoksu, Liverpool Football Club ja ”elämä”.

Disney Wonder on rekisteröity Bahamalle, joten sikäläinen poliisi johtaa tutkimuksia. Meksikon merivoimat ja Usan rannikkovartiosto ovat myös olleet mukana.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... exico.html
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-me ... e-12878390
http://news.sky.com/skynews/Home/World- ... avel_To_US_
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja brann »

24-vuotias nainen katosi salaperäisesti Disney Wonder -loistoristeilijällä.
Laiva oli ollut seitsemän päivän risteilyllä Meksikon rannikolla. Se palasi satamaan Los Angelesiin sunnuntaina.

Fox Newsin mukaan 24-vuotias laivan henkilökuntaan kuulunut Rebecca Coriam ilmoitettiin laivalla kadonneeksi jo tiistaina.

Nuorten ohjelmavastaavana laivalla työskennellyt Coriam soitti viranomaisten mukaan puhelun laivalta vain hetkeä ennen katoamistaan. Puhelusta ei paljastettu tarkempia yksityiskohtia.

Englannista kotoisin olevan Coriamin vanhemmat saapuivat Los Angelesiin odottamaan risteilijän saapumista satamaan.

- Hän oli varmasti laivalla, kun se seilasi Los Angelesista Puerto Vallartaan. Jo ajatuskin siitä, että en näkisi häntä enää, pelottaa minua, sanoo Rebeccan äiti Ann Coriam Fox Newsin mukaan.

Disney Wonder –risteilijä on tutkittu perusteellisesti. Laivalle mahtuu yli 2700 matkustajaa ja 950 miehistön jäsentä.

Koska laiva on rekisteröity Bahamalle, Nassaun poliisi johtaa tutkimuksia.

IS
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Myst ... 84041.html
Sohvapoliisi
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 4:10 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

On se hyvä, että näistä oikein suomalaislehtiinkin tehdään uutisia. Jutussa ei vain ollut lopussa mainittu mitään puhelinnumeroa, johon voin soittaa jos näen Rebeccan jossain?
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Sohvapoliisi kirjoitti:On se hyvä, että näistä oikein suomalaislehtiinkin tehdään uutisia. Jutussa ei vain ollut lopussa mainittu mitään puhelinnumeroa, johon voin soittaa jos näen Rebeccan jossain?
BMA Casualty and Incidents:
Telephone: +44 20 7562 1300
Fax: +44 20 7614 0666
Email: [email protected]

Emergency Response Officer (London):
Telephone: +44 7977 471 220
Email: [email protected]

INTERPOL
General Secretariat
200, quai Charles de Gaulle
69006 Lyon
France
Fax: +33 (0)4 72 44 71 63
http://www.interpol.int/public/mail/mail3.asp?id=info
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja brann »

Yksinkertaisin selityshän tietysti on se, että Rebecca teki itsemurhan. Laivan kaiteet on niin korkeat (varsinkin noissa Disneyn laivoissa), ettei sieltä ihan vaan humpsahdeta vahingossa yli.

Mikä mua mietityttää tässä on tuo havainto, että Rebeccan oli nähty hyppäävän laivalta. Jos tämä tosiaan on totta, niin miksi ei samantien tehty hälytystä ja alettu etsiä häntä merestä? Menikö havainnon tekijä vain takaisin nukkumaan ja aamulla kuultuaan, ettei Rebecca ole tullut töihin, sanoi "Ai niin, ei se tuu kun se hyppäs mereen yöllä". Ja miten voi olla niin, että joku väittää nähneensä jonkun hyppäävän laivasta ja sitten sitä ei kuitenkaan voida vahvistaa? Ei kai sieltä muita ole kateissa kun Rebecca. Miksei tähän havaintoon uskota varmasti? Mitä näkyy valvontakameroissa?

Hypyn väitetään tapahtuneen n. 3:00 aikaan.
Rebecca nähtiin viimeisen kerran "aikaisin tiistaina", "tiistaiaamuna", "soittamassa puhelua ystävälle", "hieman ennen kuin hänet ilmoitettiin kadonneeksi", "vain tunteja ennen vuoron alkua". Tässä muutama määritelmä ajoista. Koskahan vuoro vaihtuu noilla laivoilla?
Myöskään tuon puhelun sisältöä ei ole julkaistu, eikä ilmeisesti kerrottu edes Rebeccan perheelle "tutkinnallisista syistä". Mielestäni aika outoa tämäkin, miten tutkinta muka vaarantuisi, jos puhelu olis ollu "jäähyväispuhelu" ennen itsemurhaa?

Bahaman poliisin toimintakykyä on epäilty myös, koska nämä risteilijät ovat suuri tulonlähde maalle, eikä haluta aiheuttaa hankaluuksia. Tiedä sitten mikä on totuus.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1578
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Toivottavasti tämä ei ole seuraava Amy Lynn Bradley. Laivalta katoamiset ovat kinkkisiä juttuja, koska merestä voi löytyä vain hyvällä tuurilla.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja Carina »

brann on oikeassa, on todella outoa, ettei tämä miehistön jäsen ole tehnyt heti ilmoitusta jos on kerran nähnyt Rebeccan hyppäävään mereen! Kyllähän siinä nyt varmasti oltaisiin heti ryhdytty toimiin ja olisi ollut jopa mahdollisuus löytää ruumis.
Toisaalta en ymmärrä, että eikö tämä työkaveri itse ymmärrä tarinansa ontuvuutta, jos näin on oikeasti kertonut? Joten miksi keksisi tämmöisen pahasti ontuvan teorian, vaikka olisikin omat näpit jotenkin hommassa mukana, eikö olisi vain helpompi olla hiljaa? Haluaako hän, että etsinnät keskitetään sinne mereen eikä tarkemmin laivan sisäosiin?

Minua jäi myös häiritsemään tuo maininta, että Rebecca soitti vain hetkeä ennen katoamistaan ystävälle. "Vain hetkeä ennen". Miten on pystytty määrittelemään näinkin tarkka katoamisaika. Vaikea selittää, mutta ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan? Minulle tulee vain mieleen, että Rebecca on sanonut jotakin ystävälleen, jonka avulla on pystytty arvioimaan suunnilleen aika, jolloin Rebecca on kadonnut.
Ja mitä Rebecca ylipäätään on tehnyt hereillä aikaisin aamuyöllä, jos työvuorokin on pian alkamassa ja vielä enemmän ihmettelen, että mitä hän on ystävälleen soittanut? Päivisin voidaan soitella muuten vaan ja vaihdella kuulumisia, mutta jos aamuyön tunteina soittaa ystävälleen on varmasti jotain oikeasti tärkeää asiaa. Mitähän tämä asia on ollut? :roll:
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
kid

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja kid »

Tuohon hereilläoloon: Matkapahoinvointi? Alkavan työvuoron odottelu? Kyllä mä ainakin aamuduuniin herään aina ajoissa, ettei tule kiire.

Ihmiskauppa?
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja Carina »

Brann Mistä sait tuon viitteen: " Vain tunteja ennen vuoronsa alkamista"? Olen lukenut nyt kaksi kertaa nuo molemmat uutiset Rebeccasta, enkä onnistu löytämään kyseistä lausetta. Hyppiikö mun silmäni siis kerta toisensa perään lauseen yli vai oletko poiminut sen jostain muusta uutisesta?

Jos siis Rebecca on kadonnut vain tunteja ennen työvuoron alkamista, niin mun mielestä se on kyllä aika pitkä aika valmistautua alkavaan työvuoroon, vaikka toki mahdollinen. Onhan hänellä voinut olla tapana vaikka käydä salilla ennen töiden alkua. Lisäksi tietysti tuo "tunteja ennen" on aika epämääräinen määritelmä, joka voi tarkoittaa kahta tai vaikka neljää tuntia..
Olisi kiva tietää mihin aikaan hänet suunnilleen on arvioitu kadonneeksi.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja brann »

Nuo määritelmät poimin paperille, kun yritin määrittää paremmin tuota aikataulua. En kummemmin ottanut linkkejä ylös, mutta tuon nimenomaisen löysin täältä:
http://www.cruisecritic.com/news/news.cfm?ID=4430
"According to the Coriams, Rebecca's roommate says Rebecca placed a phone call to a friend early Tuesday, just hours before failing to show up for her shift."

Käsittääkseni hänen työvuoronsa alkoi tiistaina aamulla. Luulis, ettei nyt ihan kukonlaulun aikaan kuitenkaan. Tietenkin hänellä vois olla jotain suunnittelujuttuja, ennen varsinaista ohjelman aloitusta. Jos ohjattua toimintaa oli.
Jos oletetaan, että Rebecca hyppäsi laivasta silloin kun joku sen havainnon teki, eli kl. 3:00 aikaan. Niin tuo puhelu on soitettu ennen sitä. Mua kyllä vaivaa tämä aikalailla. Miksi Rebecca olis keskellä yötä soittanut jollekin? Jos kyseessä oli jäähyväispuhelu, niin eikös tuo "roommate" eli huonetoveri sitten myös kuullut sen? Hytit nyt kuitenkin on tosi pieniä. Eikä tehnyt mitään, antoi vaan Rebeccan lähteä hytistä.
Vai olivatko Rebecca ja huonetoveri jossain muualla kuin hytissä tuolloin? Keskellä yötä.
Tietenkin asia voi olla yksinkertainen; Rebecca vaan halusi kuulla jonkun tutun äänen ennen hyppyään.

Siis tämänhän pitäis olla selvä tapaus! Rebeccan on nähty hyppäävän laivasta (siis käsittääkseni nimenomaan Rebeccan) ja huonetoveri kuuli sen viimeisen puhelun ja näki Rebeccan silloin. Eivätkö näiden kahden tarinan ajankohdat sitten täsmää? Miksi tämä ihme salailuoperaatio (ei uskota varmasti silminnäkijän havaintoa ja puhelun sisältöä ei kerrota)?
texfor
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 10:52 pm

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja texfor »

^Saatan olla väärässäkin mutta jos tulkitsen noita aikavyöhykkeitä edes suurinpiirtein oikein niin Englannissa on kello 7 tuntia vähemmän kuin Meksikossa. Eli jos tämä kaveri asui Englannissa on kello ollut siellä 20.00 kun Rebecca on soittanut. Ehkäpä Rebecca tiesi että kaveri on vasta siihen aikaan illalla parhaiten tavoitetttavissa ja sen takia joutui itse valvomaan ja soittamaan niinkin "erikoiseen" aikaan.
Silikonitissit on vähän sama asia kuin laittaisi jalopuuratin ladaan. Kivahan sitä on hivellä mutta ei se kyyti siitä parane.
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja brann »

texfor kirjoitti:^Saatan olla väärässäkin mutta jos tulkitsen noita aikavyöhykkeitä edes suurinpiirtein oikein niin Englannissa on kello 7 tuntia vähemmän kuin Meksikossa. Eli jos tämä kaveri asui Englannissa on kello ollut siellä 20.00 kun Rebecca on soittanut. Ehkäpä Rebecca tiesi että kaveri on vasta siihen aikaan illalla parhaiten tavoitetttavissa ja sen takia joutui itse valvomaan ja soittamaan niinkin "erikoiseen" aikaan.
Hyvä huomio! En edes ajatellut mitään aikavyöhykkeitä.
Tähtityttö
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 1:33 pm

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja Tähtityttö »

texfor kirjoitti:^Saatan olla väärässäkin mutta jos tulkitsen noita aikavyöhykkeitä edes suurinpiirtein oikein niin Englannissa on kello 7 tuntia vähemmän kuin Meksikossa. Eli jos tämä kaveri asui Englannissa on kello ollut siellä 20.00 kun Rebecca on soittanut. Ehkäpä Rebecca tiesi että kaveri on vasta siihen aikaan illalla parhaiten tavoitetttavissa ja sen takia joutui itse valvomaan ja soittamaan niinkin "erikoiseen" aikaan.
Englannissa kello on kylläkin enemmän kuin Meksikossa, joten Englannissa olisi ollut puhelun ajankohtaan jo aamu/aamupäivä.
texfor
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 10:52 pm

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja texfor »

Tähtityttö kirjoitti:Englannissa kello on kylläkin enemmän kuin Meksikossa, joten Englannissa olisi ollut puhelun ajankohtaan jo aamu/aamupäivä.
Kyllä, olet oikeassa! Tuli ajatusvirhe meikäläiselle :oops: .
Silikonitissit on vähän sama asia kuin laittaisi jalopuuratin ladaan. Kivahan sitä on hivellä mutta ei se kyyti siitä parane.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Rebecca Coriam, 24, katosi risteilijältä Meksikon rannikolla

Viesti Kirjoittaja Carina »

texfor kirjoitti:
Tähtityttö kirjoitti:Englannissa kello on kylläkin enemmän kuin Meksikossa, joten Englannissa olisi ollut puhelun ajankohtaan jo aamu/aamupäivä.
Kyllä, olet oikeassa! Tuli ajatusvirhe meikäläiselle :oops: .
Mielestäni tämä aikaero voisi kyllä hyvin selittää soiton, en siis pidä ollenkaan niin ihmeellisenä että hän on soittanut ystävälleen esim. aamulla ennen tämän töihin menoa kuin jos soitto olisi tapahtunut kolmelta yöllä. Joten hyvä huomio tämä aikero kuitenkin!

Mä en pysty uskomaan siihen, että työkaveri olisi nähnyt hänen hyppäävän mereen ja sitten vaan antanut asian olla ja sen jälkeen muka kehtaa ottaa asian puheeksi kun tulee esille, että Rebecca on kateissa! Eihän nyt kukaan oikeasti voi sanoa vasta aamulla, että "niin joo..se hyppäs laidan yli siinä kolmen aikoihin!". Jos hän olisi oikeasti nähnyt naisen hyppäävän mereen ja hänellä olisi joku syy olla kertomatta asiasta yöllä niin ei sitä kyllä kertoisi aamullakaan, vaan olisi vain hiljaa.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Vastaa Viestiin