Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Blues »

Ulkomaan komennukselle tarkoittaa se.

Ja "narko vennad" ei tarkoita tässä tapauksessa veljeksiä, vaan sellainen yleiskäsitys huumekavereista :)

Itse en viitsinyt/jaksanut noita kopioida, kun ei olleet mitään eksaktia tietoa, mutta kiitos Sirulle.

Ja tuolla ylempänä kirjoitin jo kiinteistön pakkohuutokaupasta kesäkuussa 2011, mutta en tosiaan tiedä onko kauppoja syntynyt.

Kaikista eestiläisen median uutisista löytyy lause: "Soome Keskkriminaalpolitsei andmetel on Margus Peedimaa seotud rahvusvahelise narkoäriga."
Eli Suomen keskusrikospoliisin tietojen mukaan Margus Peedimaa on mukana kansainvälisessä huumekaupassa.

Mistään en ole löytänyt tietoa, että Eesti Politsei epäilisi, tai olisi tiedottanut asian näin olevan.
Eipä ole kyllä kiistänytkään tietoa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Dothemath
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: To Marras 12, 2009 4:43 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 20

Viesti Kirjoittaja Dothemath »

Viron kansalainen Margus Peedimaa katosi Tampereella 15-16.4.2010 välisenä aikana. Hän matkusti Virosta Suomeen 15.4., jolloin hän vuokrasi auton Helsingissä.

Peedimaa nähtiin Tampereella, 15. ja 16. huhtikuuta, ja poliisin mukaan hän on saattanut liikkua myös Satakunnan alueella. Hän oli kadotessaan 37-vuotias.

Peedimaan tapaus on tutkinnassa keskusrikospoliisilla. Tutkinnanjohtaja Jari Rädyn mukaan Peedimaan katoamisen katsotaan liittyvän Pirkanmaan seudulla olleeseen törkeän huumausainerikoksen tutkintaan.

Katoamista tutkitaan epäiltynä henkirikoksena.

– Sellainen epäilys on, että hänen rikoskumppaninsa olisivat tällaisen tempun voineet tehdä, Räty kommentoi.

Rädyn mukaan tutkinta on edelleen kesken, ja KRP tarkistaa tapaukseen liittyviä vihjeitä. KRP:llä on ollut tapaukseen liittyen epäiltyjä henkilöitä kuultavina, mutta ketään ei ole pidätetty.

Kuva
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005179118.html
sikakyösti
Sofia Karppi
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 2:06 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 20

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

Mitä tapahtui vuokratulle autolle? Jäikö sekin kateisiin?

Jos kyllä, niin miksei kerrottu merkkiä ja mallia. Saattaisi tulla vastaan.

Jos ei, niin kenties auton lähtöpaikasta olisi voitu päätellä jotain.
Annabelle
Frank Drebin
Viestit: 397
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

Isoviha kirjoitti: Su Tammi 08, 2012 8:27 pm Siltikin tuo Peedimaan liikkuminen Suomessa vaikuttaa ihan huumekuriirin liikkumiselta. Ei hän ole tänne asumaan muuttanut, vaan on tullut lautalla, vuokrannut auton, ja matkannut Tampereelle ja Satakuntaan. Uskoisin joka tapauksessa, että Peedimaa on ainakin itse kuvitellut toimivansa kuriirina.

Eikä Peedimaa vaikuta myöskään jengin johtajalta. Oletko katsonut hänen facebook-profiiliaan? Siellä on kuva Peedimaasta kahden kovannäköisen muskelimiehen seurassa. Kun kerran itsekin tykkäät spekuloida, niin heitetään nyt sellainen arvaus, että ne kaksi voisivat olla jengissä ylemmällä tasolla. Mun mielestä Peedimaa vaikuttaa niihin verrattuna kiltiltä pikku huumekuriirilta, oli hänen tappamisen motiivi sitten mikä tahansa. Kyllä liiga voi olla varakaskin, ja Peedimaa myös, mutta en usko että Peedimaa olisi korkeinta johtoa.

Veikkaan varkautta motiiviksi, ja korostaisin, että Peedimaan liikkuminen Suomessa näyttää hyvin selvästi huumekuriirin liikkumiselta. Kansainvälinen huumerikollisuus tarkoittanee tässä tapauksessa enintään Suomi-Viro-Venäjä akselia. Mutta olisiko jollain muulla heittää jotain toista motiivia, johon tapauksen yksityiskohdat sopisivat yhtä hyvin?
"Eikä Peedimaa vaikuta myöskään jengin johtajalta. Oletko katsonut hänen facebook-profiiliaan? Siellä on kuva Peedimaasta kahden kovannäköisen muskelimiehen seurassa."

Mielestäni hän vaikuttaakin enemmän "aivoilta" kuin muskelellta; mafiaympyröissä muskelimiehet ovatkin aika usein heitä, joille annetaan likaiset työt tehtäväksi, eli toisin sanoen Margus on voinutkin olla johtavassa asemassa jossakin, missä on vaikuttanut. Hänen tatuointinsa eivät äkkiä katsoen vaikuta vankilatatuoinneilta tai mafiatatuoinneilta (tosin en saanut niitä suurennettua tarpeeksi, jotta olisin nähnyt tarkasti); hän esiintyy miltei jokaisessa kuvassa lapsensa kanssa ainakin nyt tänä paivänäkin avoinna olevalla facebooksivullaan; Peedimaa vaikuttaa olleen "nuhteeton" kansalainen, paitsi että raha-asiat vievät hänet pois nuhteettomuudesta. Ehkä vahingossa ja äkkiarvaamatta, ehkä ei. Ja saattoi olla "isokin" tekijä tässä raha-asiassa. Mutta voihan olla, että itse katoaminen liittyy johonkin ihan muuhun; kenties vapaaehtoinen katoaminen, tai sitten hänet surmasi vaikka vahingossa joku, kenen kanssa oli hetken tekemisissä, esimerkiksi "yön lintu". 2010-luvun alku oli Tampereellakin hurjaa aikaa; luksustyttöjä oli tarjolla.

edit: typo.
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
Vastaa Viestiin