Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
häirikkö
Hetty Wainthropp
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 8:56 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

Ainakin kovasti postauksiesi perusteella esität tuntevasi. Ja tietosi perustat fiktiokirjailijan romaaneihin.

Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Puhdasta spekulaatiotahan täällä on kaikki ;) Dekkarikirjailijatkin ovat samanlaisia spekuloijia, ne vaan tekevät siitä itselleen ammatin. Ja aika paljon tekevät taustatyötä, että tarinat ovat todennäköisiä.

Ei ole oikeaa eikä väärää teoriaa Peedimaan tapauksessakaan, ennen kuin poliisi julkaisee loppuraporttinsa.

häirikkö
Hetty Wainthropp
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 8:56 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

Ei ole ei, enkä oikeastaan ko. tapausta sinänsä kommentoinutkaan.Lähdin vain kumoamaan esittämääsi teoriaa, että itä-mafian surmatessa jonkun virolaisen satakunnan metsissä, olettaisi heidän kuskaavaan ruumista satoja km Venäjän puolelle metsään, vaikka kuinka oman puolen tullimiehiä tuntisivatkin, niin siinä ei ole päätä eikä häntää.

Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Juu, varmasti kaukaa haettu oletus. Ajattelin, että jos ruumis ei saisi syystä tai toisesta löytyä. Siinä olisi sellaisia jälkiä, jotka eivät saisi tulla ilmi tai vainaja olisikin joku muu. Niin silloin kalmo kiireesti venäläiselle kaatopaikalle.

Mutta tietenkin olisi ollut helpompi houkutella ihminen sinne elävänä. Ellei sitten kuollut vahingossa väärään paikkaan. Niin kauan kuin ruumista ei löydy, ei rikostakaan ole tapahtunut. Jos taas ruumis löytyy satakuntalaisesta metsästä, on syy alkaa etsiä myös tekijää.

Omaistenkin kannalta tietenkin toivoisi hänen löytyvän, pahinta on epätietoisuus.

Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Nostetaanpa hiukan ketjua, onko kellään tiedossa mitä aineita ja millaisia määriä tähän liigaan liittyy? Onko pieni porukka, vai isompi?

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Blues »

Enpä ole onnistunut löytämään mitään tietoa ko.liigasta tai edes Margusesta itsestään.
Ei tietoa aiemmista rangaistuksista tms.

Tosin en usko rangaistuksia olleenkaan, sillä Margusella oli ostettuna kiinteistö Viimsi Vallassa,
hypoteekkilainalla ja sitä tuskin olisi myönnetty, jos taustalla olisi ollut merkintöjä rikoksista.
En toki tiedä, milloin moinen laina on myönnetty, mutta kun kiinteistö pakkohuutokaupattiin kesäkuussa 2011, oli Nordealla saatavia vielä melkein 42 000€, joka Viron mittapuun mukaan on aika huikea summa.
Joten jostain niitä tuloja on pitänyt tippua, että on saanut Hypoteekkilainan lyhennettyä (Virossa Hypoteekkilaina on eri kuin Suomessa).

Itse kun en ole noihin huumeisiin sekaantunut, niin en osaa edes arvata että mitä, ja kuinka paljon,
joku liiga kuskailisi. Olisiko Margus siis ollut "narkomuul" Viron ja Suomen välillä, vai joku toinen tekijä?
Jatkan etsimistä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Blues kirjoitti:Tosin en usko rangaistuksia olleenkaan, sillä Margusella oli ostettuna kiinteistö Viimsi Vallassa,
hypoteekkilainalla ja sitä tuskin olisi myönnetty, jos taustalla olisi ollut merkintöjä rikoksista.
pankkilaina tms. ei katso rikosrekisteriä vaan tulot ja maksuhäiriöt.

suomessakin on tuhansia jos ei kymmeniätuhansia pankkilainallisia joilla on rikosrekisteri.

tiedän kaksi murhasta tuomittua joilla on tuomion jälkeen otettu asuntolaina,hyvin rullas pankissa kun oli työpaikka. pienemmistä rikosrekisterin omaavista puhumattakaan.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Blues »

Virossa asiat toimivat hieman eritavalla, kuin Suomessa :wink:
Siellä et saa yhtään mitään, jos jokin merkintä jossain rekisterissä on :)
Usko pois, asuin siellä jokusen vuoden, notta tiedän.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Blues kirjoitti:Virossa asiat toimivat hieman eritavalla, kuin Suomessa :wink:
Siellä et saa yhtään mitään, jos jokin merkintä jossain rekisterissä on :)
Usko pois, asuin siellä jokusen vuoden, notta tiedän.
No miten nuo suuremman luokan rikolliset sitten hienoja asuntoja saavat? Eivät näytä asunnottomiakaan olevan. Viro taitaa kuitenkin olla sen verran korruptoitunut maa, että laieista ja säännöistä poiketaan aika paljon.

Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

No mutta mutta... miksen heti huomannut, mieshän on varmasti ollut huumekuriiri! Hän on tullut lautalla Suomeen, vuokrannut auton, ja ajanut toimitukset Tampereelle ja Satakuntaan. Luultavasti kiloluokan kauppaa (todennäköisimmin amfetamiinia), ja vaihdot mahdollisesti tehty perinteiseen tapaan huoltoasemilla, missä vastaanottaja on lastiaan odotellut.

Mutta miksi Virolainen huumekuriiri olisi tapettu ja piilotettu Suomessa? Varmaan tavaran vastaanottaja on vain ryöstänyt hänet. Epätoivoinen ostaja, jolla ei ollut varaa maksaa. Ryöstö selittää senkin, miksi hänet on tapettu Suomessa. Virolaiset olisivat todennäköisesti tappaneet hänet Virossa, jos hän olisi varastanut tai vasikoinut. Kyllä ryöstö on todennäköisin, on ollut vaan paska ostaja. Käyttänyt omaa tuotettaan niin paljon, ettei ole ollut varaa maksaa.

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Isoviha kirjoitti:Virolaiset olisivat todennäköisesti tappaneet hänet Virossa, jos hän olisi varastanut tai vasikoinut.
On virolaiset ennenkin Suomessa tappaneet. Kymijoesta löytyi joskus virolaisen miehen ruumis. Se oli ihan pikkutekijä, mutta oli suututtanut rikoskumppaninsa käyttämällä itse huumeita, jotka piti myydä ja oli näin velkaantunut rikoskumppaneilleen. Se tuotiin tänne myymään huumeita, mutta kun se ei pystynyt maksamaan velkojaan, tapettiin tänne. Sitä ei edes toteutettu kovin ammattimaisesti. Surmaajat oli pysähtyneet kysymään venäläismieheltä, että mihin uhrin, joka oli tuolloin vielä elossa, voisi laittaa kiinni.

Tässä lyhyt maininta ko. rikoksesta:
Virolaismiehen murha
Pikkupojat löysivät sidotun miehen ruumiin Kymijoesta Anjalankosken Ummeljoella toukokuussa 1998. Mies tunnistettiin Suomessa asuneeksi virolaiseksi. Tekijöiksi paljastui tämän kaksi virolaista asuintoveria, jotka molemmat tuomittiin murhasta elinkautiseen.

Elinkautisen kesto: 12 vuotta (vapautui 2010), toisesta ei tietoa
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... t-istuivat

Tämä vaikuttaa olevan isomman luokan tekijä, ja uskon, että tähän liittyy jotain isompaa bisnestä. Ehkä kyse on jostain rikollisten kilpailusta. Poliisi sanoo, että katoaminen liittyy kansainväliseen rikollisuuteen, joten en usko, että tässä on jostain pikkujutusta kyse enkä myöskään että tekijä on suomalainen. Ehkä tilaustyötä.

Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Siltikin tuo Peedimaan liikkuminen Suomessa vaikuttaa ihan huumekuriirin liikkumiselta. Ei hän ole tänne asumaan muuttanut, vaan on tullut lautalla, vuokrannut auton, ja matkannut Tampereelle ja Satakuntaan. Uskoisin joka tapauksessa, että Peedimaa on ainakin itse kuvitellut toimivansa kuriirina.

Eikä Peedimaa vaikuta myöskään jengin johtajalta. Oletko katsonut hänen facebook-profiiliaan? Siellä on kuva Peedimaasta kahden kovannäköisen muskelimiehen seurassa. Kun kerran itsekin tykkäät spekuloida, niin heitetään nyt sellainen arvaus, että ne kaksi voisivat olla jengissä ylemmällä tasolla. Mun mielestä Peedimaa vaikuttaa niihin verrattuna kiltiltä pikku huumekuriirilta, oli hänen tappamisen motiivi sitten mikä tahansa. Kyllä liiga voi olla varakaskin, ja Peedimaa myös, mutta en usko että Peedimaa olisi korkeinta johtoa.

Veikkaan varkautta motiiviksi, ja korostaisin, että Peedimaan liikkuminen Suomessa näyttää hyvin selvästi huumekuriirin liikkumiselta. Kansainvälinen huumerikollisuus tarkoittanee tässä tapauksessa enintään Suomi-Viro-Venäjä akselia. Mutta olisiko jollain muulla heittää jotain toista motiivia, johon tapauksen yksityiskohdat sopisivat yhtä hyvin?

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Olen itse ihan varma siitä, että kyseessä on joku Viron mafian sisäinen konflikti. Ei kukaan suomalainen uskalla noiden bisneksiin sotkeutua ja murhata jonkun niistä: se tietäisi melko varmaa hengen lähtöä itsellekin. Vaikea sanoa motiivista mitään, kun ei tiedä Peedimaan asemaa hierkarkiassa. Voi olla, ettei motiivi ole mikään perinteinen kuten vaikka välistä vetäminen huumekaupassa.

Toinen aika uusi tapaus, johon epäillään liittyvän virolaisia, on tuo sipoolaisen Seppo Tirkkosen tapaus, jossa kadonnutta on viimeksi kuljetettu autolla, jossa on virolaiset rekisterikilvet. Se voi toki olla vaikka suomalaisen tekemä tilaustyö.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Blues »

Olen yrittänytt kaivella vaikka ja mitä, mutta todella vähän Margusesta löytyy mitään. Auto-/moottoripyöräurheilun tiimoilta jotain.

Etsiskelin Postimiehen, Õhtulehden, Delfin, Reporterin ja err:n artikkelit,
josko kommenteissa olisi ollut jotakin mielenkiintoista, mutta laihaakin laihempi lohtu oli se.

Jonkun lehden uutisen kommenteissa joku "tiesi" kertoa Margusen lähteneen Suomeen hakemaan velkaa,
sille tielle jäi. Mitään tarkempaa ei valitettavasti ollut mainittu.
Sama kommentoija kirjoitti Margusen olleen yksinhuoltaja, Rebecca -tyttärelleen.

Toinen taas kommentoi, suurinpiirtein, että "Onhan se niin, että jos tuttavapiiristä löytyy huumediilereitä, olet tottakai sellainen itsekin. Typerää!"

Jossakin kommentoitiin, että "jotkut miehet" olisivat yrittäneet katoamisen jälkeen saada Margusen kiinteistön siirrettyä omille nimilleen.
Nythän tosiaan kiinteistö on pakkohuutokaupattu, tai ainakin kaupan, en tiedä onko kukaan ostanut.

Todella vähän löytyy mitään :S

Suomalaisilla en usko olevan mitään tekemistä tämän asian kanssa, eiköhän ne tuolta Eestinmaalta löydy tekijätkin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kadonnut virolainen Margus Peedimaa Suomessa keväällä 2010

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Blues kirjoitti:Jonkun lehden uutisen kommenteissa joku "tiesi" kertoa Margusen lähteneen Suomeen hakemaan velkaa,
sille tielle jäi.
tunnen teda
25.08.2011 19:25läks Soome võla järgi, tagasi enam ei tulnud,kasvatsa üksi oma last, normaalne poiss oli, oma auto remondi firma oli ja Viimsis oma maja, kahju temast, narko lugu on kuidagi kahtlane, pigem narko vennad jäid talle mingi tehingu eest võlgu, ja selle pärast ongi kadunud.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... 1&no=0&s=1

Jotkut veljekset olleet velkaa hänelle tai jotain, mikäli tuossa mitään perää on. Niin virolaisissa kuin suomalaisissakin uutisissa on sanottu, että Peedimaalla on kytköksiä kansainväliseen huumebisnekseen, niin siitä päättelin, että ehkä kyseessä ei ole ihan pikkutekijä tai ei ainakaan sellainen reppana kuin Kymijoen tapauksen uhri, että olisi itse käyttänyt myytäväksi tarkoitettuja huumeita tms.
Margus Peedimaa lahkus kodust 15.04.2010, selgitades, et sõidab väliskomandeeringusse, ega ole seni tagasi pöördunud.
http://politsei.ee/et/politsei-palub-ab ... edimaa.dot

Mitä tarkoittaa väliskomandeeringusse?

Vastaa Viestiin