Kadonnut Olga Roo, 48v. Porvoo 3.11.2011

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Voi sentään. Minä niin toivoin, että Olgan katoaminen olisi ollut jotakin muuta kuin henkirikos. Mutta tuossa lehtijutussa nyt yksiselitteisesti sanotaan että riksta nyt haetaan.
Toki pitää muistaa etteivät venäläiset omaisetkaan välttämättä totuutta kerro, mutta kyllä nyt alkaa optimismi horjua.
Huomasitteko myös, miten näpsäkästi toimittaja nivoo Olga Roon ja Seppo Tirkkosen katoamiset yhteen. " Vain kuukauden kuluttua Olga Roon jälkeen katosi...." Olisipa kiinnostavaa jos näistä kahdesta katoamisjutusta saataisiin pyöräytettyä yhteinen paketti.
ok, kyse on varmasti vain toimittajan aasinsillasta eikä siitä, että hänellä olisi salattua sisäpiiritietoa, mutta aika näppärästi ja liukkaasti molemmat on saatu hukattua.

Kickan
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2015 9:14 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Kickan »

Katsoin tämän keskustelun läpi, porvoolaisena tämä tapaus tietenkin ihmetyttää, varsinkin siinä valossa että Uusimaan jutun perusteella Olgan katoaminen onkin ainoa selvittämätön tapaus Itä-Uudellamaalla viime viideltä vuodelta, tai itse asiassa olihan siinä yksi miespuolinenkin kadonnut, mutta ei selvinnyt että epäiltiinkö siinä rikosta. Sen halusin tähän lisätä että olen täysin samaa mieltä teidän kanssanne jotka ihmettelivät silloisen Borgåbladetin juttua (nykyäänhän se lehti on Östnyland). Muistaakseni kyseinen toimittaja on kirjoittanut asiasta kahdesti, tai ainakin niin että olen itse sattunut lukemaan. Se Olgan miesystävän haastattelu oli kerrassaan kummallinen (siis annettiinko hänen vain tilaa surkutella omaa kohtaloaan?). Ja tosiaan se että kadonneesta puhuttiin menneessä aikamuodossa, kun toisaltaa ei olla tietävinään mitä hänelle on tapahtunut. En pidä myöskään siitä että näissä ruotsinkielisissä jutuissa ollaan kirjoitettu ikään kuin vähän ironisoiden, niin kuin että tämä katoaminen olisi jonkinlainen etsiväleikki. Asiaan kuuluu myös se että toimittaja (joka laati ne molemmat jutut) on Olgan tuttu. Sekin tekee sen vähän oudoksi kun periaattessa ei tulisi tehdä juttuja omista tutuistaan, vaan joku kollega olisi kuulunut sen tehdä. No, mitä toimittajaan tulee niin hän omien sanojensa mukaan toimi tulkkina Olgalle kirkossa kun hän kävi jonkin ruotsinkielisen seurakunnan tilaisuuksissa. Eli kirkossakäyvä lähihoitaja katoaa ja mitään muuta selitystä ei ole kuin ne jutut jotka olivat ilmeisesti lähtöisin hänen miesystävältään niistä mahd. kytköksistä venäläisrikollisiin. ja sitten tietenkin poliisi alkujaan kai lähti siitä että olisi ollut itsemurha, mutta se on käsittääkseni osoittautunut mahdottomuudeksi, sillä ei pysty kyllä itse piilottamaan omaa ruumiistaan eikä kai mikään viittaa siihen että hän olisi ollut siihen taipuvainen? yhdyn ehdottomasti siihen että lähipiiriä tulisi tutkia perusteellisemmin; suurin vaara on naisilla ihan tilastollisesti partneri, muut läheiset (jonkintyyppinen mustasukkaisuuskohtaus?) ja vaikkapa naapurit (ajatelkaapa sitä Laajasalon murhaa, jossa ulkomaalainen nainen murhattiin kun oli huomauttanut koiriaan rääkkävälle naapurilleen). Sitä ei tiedä mitä ihminen tekee esim. äkillisessä psykoosissa.Tai mitä jos on levinnyt huhu että tällä Olgalla olisi ollut esim. käteistä rahaa kotonaan ja joku on ruvennut häntä kiristämään (kyllä ihan paikalliset ihmiset ovat siihen kykeneviä). Tai sitten hän on vaikka halunnut siitä miesystävästä eroon ja hän taas on valittanut kavereilleen ja sitten ollaan vaikka päätetty että nyt näytetään tälle venäläisnaiselle ja sitten se onkin mennyt överiksi. se tosiasia että lompakko jne löytyi kotoa mun mielestä viittaa siihen että tekijä on vienyt hänen laukkunsa takisin, jotta ei ole tarvinnut hankkiutua siitä eroon missään muualla. se taas viittaa siihen että Olga on itse poistunut kotoaan tapaamiseen tai muuten vaan ulos. mieleeni tuli vielä se että jos hänella todellakin oli sen miesystävän lisäksi joku muu, niin kuin se mies kai epäili, ja tämän toisen kanssa tulikin riitaa (jos suhde on hyvin salainen niin se viittaisi siihen että mies on naimisissa ja pienellä paikkakunnalla vaikkapa vielä julkisessa asemassa tms.) ja se päättyikin väkivaltaisesti. kovasti toivon kyllä että hänen kohtalonsa ratkeaa.

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Tämä Olgan tapaus on taas pistänyt mietittymään, koska nyt on ulkomaalaistaustainen nainen (Nela Saglenova / Utkina) kateissa. Olisipa Olgankin kadotessa noussut mediasirkus pystyyn niin ehkä tämä tapaus olisi voinut selvitä nopeammin. Kohta on Olga ollut kateissa neljä vuotta. :(

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Tämä tapaus jaksaa kummastuttaa minua edelleen. Olga ollut kateissa jo 4 vuotta. Mitä ihmettä hänelle tapahtui?
Jotenkin minun on vaikeaa Olgan kohdalla uskoa itsemurhaan. Uskon, että kyseessä saattaa olla onnettomuus - tai pahimmassa tapauksessa henkirikos. Vapaaehtoinen katoaminen ei myöskään tunnu "oikealta" vaihtoehdolta, vaikkakin parastahan se olisi, jos Olga olisi lähtenyt ulkomaille ja olisi hyvissä ruumiin ja sielun voimissa.

lammas1
Martin Beck
Viestit: 769
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Mitähän Olga Roolla oli yllä kun tuli tanssiharjoituksista? Tuskin kuitenkaan tuo lenkkeilypuku?
Oliko reppua purettu kotiin tulon jälkeen? Kuinkahan kauan on harjoitusten ja puhelun välillä?

Kaapista oli siis kadonnut ulkoiluasu? Epäilen että jos hän olisi mennyt tapaamaan jotain miestä suhteen merkeissä, hän olisi laittanut jotain naisellisempaa. Jospa asu on laitettu siksi että se on rento ja käytännöllinen liikkumiseen. Jospa häneltä oli hävinnyt jotain tärkeää ja lähtenyt etsimään. Pudottanut jotain lenkillä. Sitten on joku tehnyt hänelle jotain.
Toinen teoriani on auto .Menee johonkin jonkun kyydissä ja tulee kävellen pois. Kenen noin yöllä? Kukaan ei ole nähnyt mitään. Ihme, sillä kerrostalo kyyliä on joka paikassa.

Tai on lähtenyt hakemaan jotain. Joka tapauksessa uskon että syy ulos lähtemiseen ei liity katoamiseen-

Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Ajattelin Olgaa juuri tässä taannoin ja muistelin, että katoamisen vuosipäivä on tässä loppusyksystä. Elättelen yhä toivoa että Olga sai sinä iltana kuulla jotakin todella ikävää ja pakeni suin päin aloittamaan kotiseudullaan uuden elämän.
Mutta oikeasti kyllä epäilen että Olgan surmasi tuona iltana/yönä joku. Joku jonka autolla Olgan oli tarkoitus vain pyörähtää hakemassa jotakin. Joku jonka vuoksi ei kannattaisi nähdä vaivaa laittautua. Esimerkiksi juuri ex.
Olga on tullut tanssitunnilta ja joko menossa suihkuun tai juuri tulossa sieltä. Joku soittaa "minulla on muovikassillinen sun romujasi. Olen teidän parkkipaikallanne viiden minuutin kuluttua. Tule hakemaan ne hittoon." Silloin nykäistään ylle jotakin helposti puettavaa ja pistetään jalkaan ne kengät jotka ovella ensinnä vastassa ovat. Ärsyyntyneenä myöhäisillan häiriöstä tulee ehkä sanailtua jotakin ilkeätä ja se toinen henkilö näkee punaista. Lopputulos: kuollut nainen ja rikos jota kukaan ei suunnitellut.
Tekijä kaasuttaa paikalta ja dumppaa ruumiin pikapikaa johonkin. Jos hänellä on vene, meri olisi erittäin hyvä kätköpaikka. Marraskuussa saa mökkilaiturilla tai venevalkamassa touhuta kenenkään huomaamatta. Kun ruumis puuttuu eikä mitään merkkejä mistään yhteenotosta ole asunnossa eikä kukaan ole kuullut riitaa, on poliisin paha mitään tehdä. Kysellä toki voidaan mutta jos kukaan ei tiedä mitään niin mitäpä siinä sitten?

Minä vertaisin Olga Roon katoamista Birgitta Silanderiin ennemmin kuin Utkinaan. Nela oli ratkaisevasti nuorempi ja alusta asti aika selvä itsemurhaaja. Mutta Roo ja Silander ovat molemmat aikuisia naisia joiden katoamisessa on paljon yhteistä. Yhtäkkisyys ja se, ettei kukaan tiedä asiasta yhtään mitään eikä mitään perinteisiä syitä kuten huumeita tai velkoja näytä olevan kuvassa mukana.
Molempien kohdalla silmiinpistävää on, ettei ketään huolestuneita omaisia löydy huutelemaan perään. Ystäväpiirikin on hämillään ja hipihiljaa. Molempien katoamisesta annetaan julkisuuteen kovin kitsaasti tietoja ja molempien kohdalla olen äkäillyt sitä että lööppimedia ei piittaa kun kadonnut ei ole sievä typykkä.

Avatar
Morrigan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 8:35 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Viimein pääsee kommentoimaan (salasanaongelmien jälkeen).

Mulla on Olgan katoamisen suhteen aina ollut fiilis että se lähti kauppaan ja törmäsi siinä metsäpoluilla väärään ihmiseen.

Olga tulee kotiin tanssitunnilta, puhuu ystävänsä kanssa, tajuaa että kaupasta piti hakea jotain. Lähikauppa sulkee 22, eli äkkiä vaan ulkovaatetta päälle, parikymppiä taskuun ja menoksi. Puhelin voisi helposti jäädä jos on vauhdilla lähdössä, se ei satu olemaan juuri hollilla ja on vaan poikkemassa äkkiä lähikaupassa ja takaisin vartissa. Kauppahan tuossa on sen verran lähellä että tuskin kukaan urheilullinen (en edes minä laiskiainen) lähtisi autolla, vaan oikoteitä metsän poikki kaupalle päin.
Kuva
En jostain syystä saa koko kuvaa esille tähän mutta yläreunassa keltaisella korostuksella nykyinen Sale Huhtinen, joka saattoi olla silloin toisella nimellä. Kaupan kanssa samassa rakennuksessa pubi

Muistaakseni siinä kaupan vieressä oli noihinkin aikoihin kuppila, jossa liikkui enemmän tenujuoppoja kuin hipstereitä mokkakatajanmarjamartinilla. Ehkä lähikuppilasta oli samoihin aikoihin lähtenyt joku suuntaamaan kotiapäin, törmäsi polulla nättiin naikkoseen.Setä yritti jututtaa, koki saaneensa nöyryyttävät pakit ja pinna palo ja alkoi kovimmin ottein tekemään tuttavuutta. Ehkä ajatuksena oli vain päästää kettu koloon ja jotain meni pieleen. Ehkä pakit loukkasi miehistä egoa ja tarkoituksena oli hakata hänen mielestään koppavalle naiselle järkeä päähän. Ajoin vastikään noilla kulmilla ja paljonhan siellä on ryteikköä missä Olga voisi olla piilossa, tai sitten iski hätä ja ruumis saatiin sieltä muita reittejä pois.

Onko tosiaan niin että kotikulmilla ei ole koskaan kävelty koirien kanssa?
Watch the papers. God always stays ahead.

xluder
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 4:03 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja xluder »

Tämä onkin jännä tapaus. Asuin itse tapahtumahetkellä samassa rapussa kuin Olga ja muistan kun poliisit tulivat kyselemään (aika/liian myöhään katoamisen jälkeen) jos oltiin kuultu tai nähty mitään katoamisiltana. Oli tosin aika vaikea sanoa mitään tarkalleen, sillä ei ole tapana reagoida jokaiseen ääneen ja liikkeeseen kun kerrostalossa asuu, rapuissa nyt aina joku juoksee ja pitää ääntä, tottuu siihen ja oppii jättämään huomioimatta. :?

Mutta jos nyt ihan yritän muistella niin kyllä silloin katoamisiltana oli jotain riehumista ja riitelyä/huutamista (venäjäksi? ei ainakaan suomeksi) siellä rapuissa. Sen takia itse aina epäilin sitä että Olgaa joko pakotettiin mukaan/siepattiin ja mahdollisesti tapettiin myöhemmin muualla, tai että se pakeni jonkun mukana jostain syystä.

Miesystävästä en pysty mitään sanomaan, en muista että olisi koskaan käynyt siellä tai nähnyt käyvän (tosin ei kiinnostanutkaan koskaan seurata muiden puuhia). Muistan vaan että Olgalla oli joskus välillä kaverit kylässä ja ne kikattelivat ja puhuivat kovaan ääneen parvekkeella mutta lopettivat aina melkein tasan klo 22:00. :lol:

Tosin Olga oli aika outo tyyppi omasta mielestäni. Törmättiin aina joskus rapuissa olevassa polkupyörävarastossa eikä se koskaan moikannut jos sille moikkas. Tai jos vastas jotain niin vihaisena mutisi. Eikä koskaan hymyillyt. Ja sillä oli myös tapana siirrellä muiden polkupyöriä pois jos oli vahingossa laittanut oman pokupyörän "hänen" paikalleen. Sen takia rupesin myöhemmin säilyttämään polkupyöräni toisessa varastossa xD Kerran oltiin samaan aikaan hakemassa pyöriä, ja mä ehdin ekana, niin se pillastui kun mulla kesti liian kauan ottaa mun pyörä ulos kun sillä oli kiire :D

Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Mikäili Xluder tietää mistä puhuu (anteeksi epäluulo mutta ymmärtänet millaisella foorumilla nyt ollaan), tuossa on enemmän tietoa kuin mitä Olga Roon elämästä on tähän asti ollut tarjolla.
Hän on ollut herkästi kiivastuva ja temperamentikas nainen ja rapussa on katoamisiltana riidelty venäjäksi. Olgalla oli myös ystäviä joiden kanssa hän juhli, mutta noudatti pilkuntarkasti talonyhtiön sääntöjä.
Tuo, että rapussa on selvitelty välejä on erityisen kiinnostavaa. Joku todella siis tuli Olgaa tapaamaan ja oli siis viimeinen joka hänet elossa näki. Olga mahdollisesti surmattiin joko tämän välikohtauksen päätteeksi tai aika pian tämän jälkeen. Joku jonka kanssa Olga riiteli muulla kuin suomen kielellä. Oliko Olgan exä suomalainen?

xluder
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 4:03 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja xluder »

Aikaisemman keskustelun perusteella näyttäisi olevan suomalainen, sen miesystävä siis. "Mikko" 56v. tapahtumahetkellä. Ex-mies näköjään venäläinen mutta kuollut. Muista ex-miesystävistä en huomannut mitään keskustelua.

Poliiseja ei vaikuttanut kiinnostavan niin paljon koko tapaus, vähän ne kirjoittivat muistiinpanoja kun vastailimme kysymyksiin, ja lähtivät sitten aika äkkiä pois.

Kuten joku jo mainitsi aikaisemmin, niin aika jännä miten miesystävä puhui Olgasta imperfektissä siinä borgåbladetin jutussa. "– Hon var perfekt, säger hennes pojkvän Mikko, en 56-årig Borgåbo, spontant. Omtänksam och snäll." Jotenkin vaikea kuvitella sen perusteella mitä itse näin, tosin enhän minä tuntenut Olgaa ja näin sen aina vain joskus pyörävarastosas kun se lähti tai tuli töistä.

Onko muilta Olgan läheisiltä, muilta kuin miesystävältä, koskaan tullut lehtijuttuihin mitään kommentteja esim. Olgan personaallisuudesta ja muista harrastuksista jne? En muista nähneeni. Miksi pysyivät niin hiljaisina asiasta?

Mitenköhän paljon aikaa poliisit pistivät tän tapauksen selvittämiseen?

Jokienvalloittaja
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: Ti Tammi 19, 2016 4:33 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Jokienvalloittaja »

Aulis Käkelä tulee mieleen tästä, ainakin siltä osin että kotoa lähdetty nopeasti ja tuskin ajateltu lähteä kauas, jos poikaystävä puhuisikin totta ja velkojat vieneet mukanaan? Olga ei vaikuta kuvista päätellen kylläkään päihdeongelmaiselta, mahtoiko olla töissä tai opiskellut?(en ole ehtinyt lukemaan koko ketjua). Jos päihdeongelmia ei ole on vaikea uskoa venäläisiin rikollisiinkaan, siinä mielessä pidän olennaisena tuota henkilöhistoriaa siltä osin..

On vaikea uskoa että tyttöystävällä olisi rikollistuttuja ja poikaystävä olisi jokin puhdas pulmunen. Vielä absurdimpaa on ajatella ettei poikaystävä tietäisi näistä tutuista tai siihen liittyvistä asioista mitään sen enempää, kuin vain että "venäläisiä rikollisia".. Tuohan on aivan pinnallinen tieto vain. Sellainen pinnallinen (epä)tieto toista osapuolta uhkaavista rikollistutuista häiritsisi suhteessa varmasti, ja jos tilanne on siinä pisteessä että kotoakin saatetaan alkaa hakemaan nirhausmielessä niin varmasti häiritsisi ja pelottaisi Olgaakin, eikä tästä sen enempää avautuisi omalle poikaystävälleen kuin vain pinnallisesti tokaissen?

Salailu tai paskapuhesireenit vilkkuu

Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Salander »

Morrigan kirjoitti:Lähikauppa sulkee 22, eli äkkiä vaan ulkovaatetta päälle, parikymppiä taskuun ja menoksi.
Toi kauppa oli tuohon aikaan M-market ja auki korkeintaan 21.00 asti.
"The darkest place is under the candlestick"

Kickan
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2015 9:14 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Kickan »

xluder kirjoitti:Aikaisemman keskustelun perusteella näyttäisi olevan suomalainen, sen miesystävä siis. "Mikko" 56v. tapahtumahetkellä. Ex-mies näköjään venäläinen mutta kuollut. Muista ex-miesystävistä en huomannut mitään keskustelua.

Poliiseja ei vaikuttanut kiinnostavan niin paljon koko tapaus, vähän ne kirjoittivat muistiinpanoja kun vastailimme kysymyksiin, ja lähtivät sitten aika äkkiä pois.

Kuten joku jo mainitsi aikaisemmin, niin aika jännä miten miesystävä puhui Olgasta imperfektissä siinä borgåbladetin jutussa. "– Hon var perfekt, säger hennes pojkvän Mikko, en 56-årig Borgåbo, spontant. Omtänksam och snäll." Jotenkin vaikea kuvitella sen perusteella mitä itse näin, tosin enhän minä tuntenut Olgaa ja näin sen aina vain joskus pyörävarastosas kun se lähti tai tuli töistä.

Onko muilta Olgan läheisiltä, muilta kuin miesystävältä, koskaan tullut lehtijuttuihin mitään kommentteja esim. Olgan personaallisuudesta ja muista harrastuksista jne? En muista nähneeni. Miksi pysyivät niin hiljaisina asiasta?

Mitenköhän paljon aikaa poliisit pistivät tän tapauksen selvittämiseen?
samaa mieltä, aika vähän tuntui poliiseja kiinnostavan. hän on silti ainoa jäljettömiin kadonnut Itä-Uudellamaalla viime aikoina, niin, tosiaan nyt tänä kesänä kadonneen nuoren naisen lisäksi. muutama ruotsinkielinen toimittaja kirjoitti siitä kun yksi taisi tuntea hänet henk.koht. toiselta paikallistoimittajalta satuin kysymään asiasta, hän väitti että huhutaan että olisi itsemurha, mutta haluaisin kyllä tietää miten kadottaisi itse ruumiinsa (siis jos veteen olisi kaatunut niin olisi kyllä ilmaantunut jo kauan sitten). mutta sen verranhan sanottiin poliisin toimesta että viitteitä rikokseen on. ja mielestäni tässä tapauksessa oli viitteitä myös siihen muutama talvi sitten Sipoosta löytyneeseen kadonneeseen opettajaan, josta en usko hetkeäkään että se oli itsemurha.

Roly
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 1:05 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Roly »

Olisipa mielenkiintoista tietää missä tuo poikaystävä oleilee nykyään. Ja kyllä esim. Silanderin voi kuvitella myös noihin (Hki-)Porvoo-Loviisa akselin äkkikadonneisiin. Muutenkin minusta näitä kadonneiden naisten tapauksia alkaa olla turhan paljon. Naisia, jotka yhtäkkiä ja ainakin ulkopuolisen silmissä usein täysin ilman syytä katoavat, jotkut kuin savuna ilmaan (toivottavasti ei kirjaimellisesti) ja jotkut löytyvät hukkuneina. Onko näillä jokin yhteinen tekijä (nimenomaan ihmissellainen)? Pitäisiköhän näihin kadonneiden naisten tapauksiin suhtautua paljon vakavammin. Mielestäni naisen perusluonteeseen kuuluu lähimmäisten välittäminen ja se sotii mitään ilmoittamatta-äkkikatoamista vastaan. Joten perusolettamukseen kuuluisi tapaukseen liittyvän rikos, jos ei ole selvästi mielenterveysongelmainen tapaus kyseessä.

Kickan
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2015 9:14 pm

Re: Kadonnut Olga Roo, 48v. -Porvoo, 3.11.2011

Viesti Kirjoittaja Kickan »

Roly kirjoitti:Olisipa mielenkiintoista tietää missä tuo poikaystävä oleilee nykyään. Ja kyllä esim. Silanderin voi kuvitella myös noihin (Hki-)Porvoo-Loviisa akselin äkkikadonneisiin. Muutenkin minusta näitä kadonneiden naisten tapauksia alkaa olla turhan paljon. Naisia, jotka yhtäkkiä ja ainakin ulkopuolisen silmissä usein täysin ilman syytä katoavat, jotkut kuin savuna ilmaan (toivottavasti ei kirjaimellisesti) ja jotkut löytyvät hukkuneina. Onko näillä jokin yhteinen tekijä (nimenomaan ihmissellainen)? Pitäisiköhän näihin kadonneiden naisten tapauksiin suhtautua paljon vakavammin. Mielestäni naisen perusluonteeseen kuuluu lähimmäisten välittäminen ja se sotii mitään ilmoittamatta-äkkikatoamista vastaan. Joten perusolettamukseen kuuluisi tapaukseen liittyvän rikos, jos ei ole selvästi mielenterveysongelmainen tapaus kyseessä.
Niin juuri, kannattaisi ottaa ne tapaukset paljon vakammin. Näillä mainitsemillasi naisillahan oli molemmilla muistaakseni jonkintyyppinen miesystävä, jolla myös pääsy kummankin asuntoon. Siitä Porvoon tapauksesta tulee vaan mieleeni se, että ehkä hän tapaili myös muita mieihiä, ei pelkästään sitä työpaikalta tuttua miestä. Tosin en tiedä, mutta saattaa olla, esim. naimisissa olevaa, jolloin olisi ehkä puhjennut skandaali jos olisi tullut ilmi. Tai muuta vastaavaa. Mutta se että hän on poistunut asunnosta (tyyliin jotakuta tapaamaan) ja sitten se että on aivamet ja laukku palautettu (?) asunnolle niin viittaisi kyllä hänelle tuttuun tekijään.

Vastaa Viestiin