Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6467
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lif ... #gs.04vxmw
Liftasiko kohta kaksi vuotta sitten kadonnut Riina, 19, väärään kyytiin? Nuori nainen saattoi joutua rikoksen uhriksi – mutta mikä on jo aiemmin kiinniotetun miehen rooli katoamisessa?
Menee hieman asian sivusta, mutta Piialle kävi sama kaava? Piikkiössä tiedettiin, että voidaan liftata väärään kyytiin?
wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

peimari kirjoitti:
wine_1 kirjoitti:Piia on kuin pumerangi joka palaa lähtö pisteeseensä ja vain siitä syystä ettei yksikään silmin näkijä ilmoittaudu eikä yksikään vihje johda oikein mihinkään. Ei ole tarvetta syyttää Heikkiä tämä nyt vain menee näin niin kauan kuin tapaus on ratkaisematta. Kummallisinta on se ettei edes Heikin takia nämä silmin näkijät ilmoittaudu. Tässä sitä taas olen pumerangi kädessä.
Yksi vihje on jo johtanut kiinniottoon ja poliisilla on yksi selkeä epäilty tapauksessa. Henkilö johon viitattiin kirjeen avulla.

Eikö poliisilla ole mitään mahdollisuutta tuoda esiin tätä henkilöä nimeltä? Silloin saataisiin varmasti hänen lähipiiriinsä kuuluneet henkilöt vuodelta 1988 selville. Siinä henkilöpiirissä on myös kirjeen kirjoittaja.
Niin.Sehän siinä hassua onkin et ketään ei vieläkään nähnyt Piia.
Alunperin jo kirjoitin et nyt on näkiöitä ja toivoin sitä sydämmeni pohjasta.
Siinä kohtaa ku poliisi teki omat liikkeensä hävisi minultakin viimeinen epäillys.
Kaikki tutkintalinjat on auki!
Nuo pumerangit on siis isoäidin kirjoituksia ei minun.

Kaikki tutkintalinjat on tietenkin auki, kun asiasta ei ole 100% varmuutta. Poliisi tuo kuitenkin jatkuvasti esiin, että Piia pitäisi löytää ja samoin se kirjeen kirjoittaja.

Tapauksesta tietää useampi henkilö, mutta hiljaista on. Muistaakseni Heinonen sanoi, että niillä on jotain 6-10 hyvää vihjettä.

Itse mietin, että jos Piia vietiin sinne puuliiteriin aluksi ja sen jälkeen käytiin heittämässä ruumis veteen siellä piikkiönlahdella. Siinähän meni kuukausi, että odoteltiin ja odoteltiin...
Laama
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:10 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Laama »

Minä en edelleenkään pidä outona sitä, ettei näköhavaintoja ole. Totta kai jos joku Piian tuntenut/tietänyt olisi nähnyt hänet vaikka kävelevän Pontelan ohi, se todennäköisesti jäisi mieleen ja sen osaisi liittää vielä pidemmänkin ajan jälkeen juuri kyseiseen iltaan. Mutta jos joku muu piikkiöläinen saati toiselta paikkakunnalta oleva olisikin nähnyt Piian ohimennen tai kauempaa, olisiko välttämättä a) tunnistanut häntä, b) muistanut kuukausien päästä että oli kyseessä juuri katoamisilta ja c) kertonut edes havainnostaan poliisille.
Älä tule hyvä kakku, tule paha kakku.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Täällä yksi nikki olisikohan ollut wexford ,hän väitti että on olemassa silminnäkijä joka on Piian pontelassa nähnyt. Väittikö tietoaan vieläpä sataprosenttiseksi. Tätä silmin näkijää perään kuulutan. Miksei tule esiin ja kerro mitä on nähnyt. Joku on ehkä nähnyt Piian lähdön ikkunasta? tällaisestakin on lehdestä saanut lukea. nämä vihjeet antavat aina sen kuvan että Piia on poistunut kotoa, mutta ne näkijät vain eivät tule esiin.
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

isoäiti kirjoitti:Täällä yksi nikki olisikohan ollut wexford ,hän väitti että on olemassa silminnäkijä joka on Piian pontelassa nähnyt. Väittikö tietoaan vieläpä sataprosenttiseksi. Tätä silmin näkijää perään kuulutan. Miksei tule esiin ja kerro mitä on nähnyt. Joku on ehkä nähnyt Piian lähdön ikkunasta? tällaisestakin on lehdestä saanut lukea. nämä vihjeet antavat aina sen kuvan että Piia on poistunut kotoa, mutta ne näkijät vain eivät tule esiin.
Tais olla jossain toisella sivustolla tämä wexford myös huutamassa varmasta näköhavainnosta.
Mä olen itse kalastanut Piikkiön,Paimion,Kemiön ja Paraisten melkee joka lahdessa aikanaan enemmän ja vähemmän.Ihan joka paikkaan niitä lupiakaan ollut nuorempana.Tuli laskettuu verkot millonmihinkin mihin parhaaksi nähtiin.Ei se piikkiönlahti keissi välttämättä verkkoankkurin tai katiskan heittämistä pahempi ole !2000-luvun alussa ainakin moni ammattikalastaja oli myös kalastuksen valvoja.Tämähän on vain veikkaus et sumussa yllätti salakalastajat sattumoisin.!
Se on totta et Piikkiö oli pääväylän varrella tku-hki 1988.Ja olihan sitä liftauskulttuuria silloin ku oli vielä 2000-luvun alussakin.

Enitenhän se minua vaa ihmetyttää nämä jotka on nähnyt Piian ja pari yyveetä jotka osoittavat jonnekkin aivan muualle.Nämä ihmiset eivät ole mitään muuta kirjoitelleet ku omat epäillynsä Piikkiössä ja olenko minä paikallinen !Osoittanutkin nämä et lähettäis poliisille ei peimarille.

Mut en kyllä vieläkään nää mitään itsemurhaa tai äkkijuoksemista bussipysäkille menossa Paimioon.
Sen kaukosäätimen mä voin kuvitella.
Ehkä olen vain vähä hölö ja en anna periksi ku tähänki asti päässyt.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Muistelinkin että se olit sinä peimari joka olit kehoittanut yv lähettäjien ottamaan yhteyttä poliisiin eikä sinuun. Minullekin on pari viestiä tullut. Viimeisessä yhteyttä otti henkilö joka viestin mukaan oli noin parikymppinen piian katoamisen aikaan ja on ollut epäiltynä kuulusteltavanakin mutta hänellä on ollut kuulemma alibi teko aikaan. Ekassa viestissään mainitsee TEKO AIKANA toisessa viestissään TAPAHTUMA AIKAAN. tuo teko aikana jotenkin pisti silmääni. Tämä samainen henkilö kertoi että hän kavereineen kutsuivat jotain heppua Börjeksi.
Tämä Börjeksi kutsuttu heppu oli tarjoillut kyytejä itseään huomattavasti nuoremmille tytöille.. Olikohan tämä yv lähetetty tietojen kalastelu tarkoituksessa lähinnä sitä että kuka minä olen ja tiedänkö jotain asiasta. Voitaisiinko peimari vaihtaa yksärillä viestit joita olemme saaneet olisiko niissä jotain samaa keskenään, ei nyt sanasta sanaan mutta lähettäjä ja pääpiirteittäin asia, kävisikö tämmöinen.
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

Voihan ne Isoäiti tännekkin kirjoittaa.Niissä on kuitenkin todennäköisesti vaan sitä manipulointi yritystä.
Mä oon kyl ihan tyytyväinen ku nokkaa kaivellessa yläkerta heitti et .
Noh.Ei sieltä mitään löytynyt!

Jotenkin oli hassunkurista et perhettä ei epäilty ja silti teki kotietsinnän .Koirien kanssa.Meikkipussi vai ? DNA ?

Nyt ei ole enää syytä epäillä.Tämä epäillys saatiin pois käymällä siellä.Turha puhua paskaa enempää.
Mää luatan mitä kylillä puhutaan ja eihän se voi olla väärin
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

peimari kirjoitti:Voihan ne Isoäiti tännekkin kirjoittaa.Niissä on kuitenkin todennäköisesti vaan sitä manipulointi yritystä.
Mä oon kyl ihan tyytyväinen ku nokkaa kaivellessa yläkerta heitti et .
Noh.Ei sieltä mitään löytynyt!

Jotenkin oli hassunkurista et perhettä ei epäilty ja silti teki kotietsinnän .Koirien kanssa.Meikkipussi vai ? DNA ?

Nyt ei ole enää syytä epäillä.Tämä epäillys saatiin pois käymällä siellä.Turha puhua paskaa enempää.
Mää luatan mitä kylillä puhutaan ja eihän se voi olla väärin
Ja sit tälle hunttinkil ni ketä ja missä on sanottu et Piia on liftannut.?
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

OK. Nimimerkki oli timovaan, harrastustensa vuoksi (autoilu/ autot)oli kuulusteltuna epäiltynä. alibin hänelle antoi se että teko aikaan oli todistettavasti ollut kasarmilla armeijan leivissä..Tämä nikki ehdotti että esittäisin teille tämän kysymyksen: Mitäs jos Piikkiössä olisi Piian katoamis aikaan vaikuttanut joku vähän erikoisempi ruotsinkielisen sukunimen omaava henkilö voisiko tällainen henkilö olla Börje?.Tämän timovaan nikin kaveri porukka kutsui jotain valkoisella autolla ajelevaa heppua Börjeksi, tämä Börje tykkäsi pyydellä kyytiinsä itseään huomattavasti nuorempia tyttöjä. Kyllä varmaankin nikki timovaan ymmärtää miksi tämä nyt tuodaan esiin. Häneltä tuli kaksi viestiä ja sitten loppuivat. Minun viimeinen viestinikin on jäänyt roikkumaan,siltä ainakin näyttäisi että on lähdössä. Niin muistui mieleeni että tämä timovaan mainitsi että hänen epäilemänsä henkilö on kuollut ja kait se Börjekin. kertoi myös kertoneensa poliisille omat epäilynsä tuosta Börjeksi kutsutusta henkilöstä..

-Toinen vihje koski jh seurakunnan nuorten miesten harrastamaa tyttöjen metsästystä jota on useampikin kuulemma miettinyt syyksi Piian katoamiseen.. Tämän nikin nimimerkkiä en paljasta.. Hän ei ole epäilyistään kertonut poliisille koska ei ole varma henkilöistä. Tämän nikki on havainnut tällaista toimintaa 60 luvulla kuuluessaan jh seurakuntaan, sittemmin eronnut siitä. Hän olettaa ja niin minäkin samanlaisen touhun olevan tätä päivääkin.

-Olen samaa mieltä kanssasi peimari siitä että nämä tällaiset viestit saattavat olla mitä suuremmalla toden näköisyydellä manipulointi ja harhaan johtamis mielessä lähetettyjä. Tietysti pieni mahdollisuus on että joku asia on johonkin kolahtanut ja yrittää onkia selville mitä nikki tietää tai kuka nikki on ja missä vaikuttaa tai on vaikuttanut.

Se että yksikään silmin näkijä ei ilmoittaudu ja tule esiin saa asian näyttämään tekaistulta, oikeasti ei ole mitään silmin näkijöitä vaan vain harhaan johtamista ja illuusion luomista siitä että Piia olisi nähty kodin ulko puolella lähtönsä jälkeen? .. Miksi näin pitää jonkun toimia.

TÄMÄ että sinä joka olet silmin näkijä ja todistaja sille että Piia on poistunut kotoaan katoamis iltana, kun et tule esiin saat koko tämän tarinasi aivan itse näyttämää tekaistulta, samoin myös se oletettu ikkunasta mahdollisesti Piian lähdön nähnyt henkilö. Jos tämä näkemäsi on totta voit aivan hyvin tulla tietosi kanssa esiin Mutta jos et tule jäljelle jää vain se vaihtoehto että kertoilet satuja.. ja taas kysyn MIKSI pitää satuilla. Olisi myös hyvä ja rohkea teko jos tulet esiin siinäkin tapauksessa että olet vain halunnut hiukan leikkiä tällä sivustolla?
Ciccarelli
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 8:45 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

isoäiti kirjoitti:OK. Nimimerkki oli timovaan, harrastustensa vuoksi (autoilu/ autot)oli kuulusteltuna epäiltynä. alibin hänelle antoi se että teko aikaan oli todistettavasti ollut kasarmilla armeijan leivissä..Tämä nikki ehdotti että esittäisin teille tämän kysymyksen: Mitäs jos Piikkiössä olisi Piian katoamis aikaan vaikuttanut joku vähän erikoisempi ruotsinkielisen sukunimen omaava henkilö voisiko tällainen henkilö olla Börje?.Tämän timovaan nikin kaveri porukka kutsui jotain valkoisella autolla ajelevaa heppua Börjeksi, tämä Börje tykkäsi pyydellä kyytiinsä itseään huomattavasti nuorempia tyttöjä. Kyllä varmaankin nikki timovaan ymmärtää miksi tämä nyt tuodaan esiin. Häneltä tuli kaksi viestiä ja sitten loppuivat. Minun viimeinen viestinikin on jäänyt roikkumaan,siltä ainakin näyttäisi että on lähdössä. Niin muistui mieleeni että tämä timovaan mainitsi että hänen epäilemänsä henkilö on kuollut ja kait se Börjekin. kertoi myös kertoneensa poliisille omat epäilynsä tuosta Börjeksi kutsutusta henkilöstä..
Lyhensin hiukan lainausta. Tuo Börje minuakin on askarruttanut, minulle on ollut epäselvää oliko tuo Börje siellä Ahvenanmaalla vai Piikkiön seudulla. Mutta ilmeisesti siellä Piikkiön seudulla jos isoäiti on saanut yv:llä oikeaa informaatiota.. Tuo lempinimi Börje voi tosiaan tulla sukunimestä.. mutkan kautta tiedän kaverin Turun seudulta jota nuoruudessaan sanottiin börjeksi. Ja nimenomaan tuo väännös oli sukunimestä. Tämä tietämäni Börje on ollut aivan liian nuori liittyäkseen Piian katoamiseen, mutta tulipa vain mieleen. Hänellä on kyllä vanhempi veli(syntynyt -67), mutta en tiedä miksi häntä on kutsuttu. Tämä veli on jonkinverran erikoinen, mutta syy siihen on onnettomuus lapsena. En usko kuitenkaan että hänellä on mitään tekemistä asian kanssa. Hyvin mahdollista kuitenkin että häntäkin on kutsuttu börjeksi sukunimen perusteella, tiedä häntä.


Edit. Börjen veljen syntymävuosi(kaveri on Facebookissa niin bongasi sieltä)
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

Kaikille! Jos pitäisi äänestää, että kuka on tekijä, niin mikä olisi arvauksenne? Oma arvaus on, että se henkilö, johon viitattiin kirjeen avulla!

Harri Leppinen, joka tuomittiin Pia-surmista, on syntynyt vuonna 1968. Henkilö, johon viitattiin kirjeellä on syntynyt vuonna 1959. Jos miettii noita Pia-surmia, niin kai tässäkin tapauksessa on tapahtunut jotain vastaavaa?

Olisi mielenkiintoista saada tietää, että mitä kaikkia vihjeitä poliisi on saanut. Aikaa on kulunut, mutta toivo elää vielä. Kimmo Heinonenkin on sanonut, että kyllä tämä vielä selviää. Nyt olisi ratkaisevan vihjeen aika.
Ciccarelli
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 8:45 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

Mielestäni tuo vihjekirjeen kirjoittaja on varteenotettava epäilty.. kuin myös henkilö josta vihje annettiin
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
Raindog
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Heinä 22, 2018 4:44 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Raindog »

wine_1 kirjoitti:Kaikille! Jos pitäisi äänestää, että kuka on tekijä, niin mikä olisi arvauksenne? Oma arvaus on, että se henkilö, johon viitattiin kirjeen avulla!
Tähän uskon itsekin, jos oletetaan että Piia on murhattu. Kyseessä on luultavasti henkilö, joka on ahdistellut enemmänkin nuoria naisia/tyttöjä tuolla seudulla ja yrittänyt mm. kiskoa liftareita valkoiseen autoonsa.
Todennäköisimpänä pidän kuitenkin edelleen sitä, että Piia on tippunut läheiseen jokeen tai metsässä kallionkoloon tms.
wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

Onko muuten koskaan saatu selville, että miten kova se Teijon ja Piian riita oli? Eli menikö se fyysiseksi tönimiseksi yms? Mietin vain, että missä kunnossa Piia lähti ulos. Isä Heikki Ristikankare on vain sanonut, että kyllä ne tuon ikäiset ottaa aika kovasti yhteen.

Varmaa vain on, että Piia lähti riidan seurauksena ulos. No, eipä tuossa muuta kuin, että on käynyt todella huono tuuri sen jälkeen.

Sekin tulee vielä mieleen, että jos Piia on nähty kävelevän Pontelan ohi, mutta ei ole poikennut. On sanottu, että 1988 on poliisille kerrottu tuo tieto. Sitten jälkeenpäin on todettu, että osa tutkintamateriaalista on kadonnut, joten on pitänyt aloittaa alusta ja kuulustella isä ja poika.

Eipä ole nyt ollut lehdissä mitään juttua. Onkohan poliisilla menossa se vaihe, että yrittävät kuulustella kaikki, jotka oli Pontelan nuorisotalolla silloin?
Ciccarelli
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 8:45 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

Hengitetään kaikki syvään ja lasketaan kymmeneen. Jokaisella on oma mielipiteensä. Piian katoaminen ei kuitenkaan selviä siten että alamme täällä riitelemään siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Ainoastaan katoamiseen liittyvät henkilö/henkilöt ja mahdollisesti hänen/heidän lähipiirinsä tietävät mitä Piialle tapahtui. Jos taas Piia joutui veden varaan tai putosi paikkaan josta häntä on vaikea löytää, kukaan ei tiedä asiasta. Joka tapauksessa poliisi tietää enemmän kuin me, ja heillä on mahdollisuus tehdä asian eteen jotain konkreettista. Pitäkäämme mielemme avoimena eri mahdollisuuksille. Lisättäköön tähän vielä että itse en usko Heikillä olevan osaa eikä arpaa Piian katoamiseen. Se on minun mielipiteeni, ja olen valmis myöntämään erehdykseni jos siihen syytä ilmaantuu.
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
Vastaa Viestiin