Atila Sahin katosi Espoossa v. 2007

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Urkuri
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: La Elo 16, 2008 7:49 pm

Viesti Kirjoittaja Urkuri »

Sisäpiirin tietona: työntekijöiden keskuudessa liikku huhu, että mies ois lähteny ihan vapaaehtosesti pois, vaikka rekan mukana. Inexillä on niin paljon ulkomaisia työntekijöitä joilla saattaa olla vähän erikoinenki tausta kotimaassaan..

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Aika ihmemies on saanut olla, jos tuolta on huomaamatta päässyt poistumaan. Kaikkia terminaaleja kun kuvaa useampikin kamera, eikä käytännössä mistään pääse kulkemaan ilman kulunvalvontaa. No eihän tuolla toki yöllä ole kuin pari sataa henkeä töissä, niin helpostihan tuolla kulkemaan pääsee ilman että kukaan huomaa.

Noista puristimista sen verran, että nykyisten määräysten mukaan niin biojäteastiat kuin puristimet joihin edes saatetaan laittaa biojätteitä pestään jokaisen tyhjennyksen yhteydessä. Joten parin tyhjennyksen jälkeen taitaa olla aika turhaa etsiä puristimesta verijälkiä...

Niin ja kyllä tuolla on kamerat nauhoittaneet katoamisen jälkeenkin. Syy miksi niitä ei heti ole ollut käytettävissä on yksinkertainen. Niitä ei heti saatu siirrettyä sellaiseen muotoon, että poliisi pystyisi niitä katsomaan muuta kuin suoraan tallentimelta. Koska tuskin ovat koko tallennin järjestelmää (=läjä teollisuus-pc:tä ja iso pino kovalevyjä...) Nihtisiltaan raahanneet.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Urkuri kirjoitti:Sisäpiirin tietona: työntekijöiden keskuudessa liikku huhu, että mies ois lähteny ihan vapaaehtosesti pois, vaikka rekan mukana. Inexillä on niin paljon ulkomaisia työntekijöitä joilla saattaa olla vähän erikoinenki tausta kotimaassaan..
Lähtenyt mistä syystä jälkiä jättämättä?

Antti_
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Antti_ »

Rescuer kirjoitti:Aika ihmemies on saanut olla, jos tuolta on huomaamatta päässyt poistumaan. Kaikkia terminaaleja kun kuvaa useampikin kamera, eikä käytännössä mistään pääse kulkemaan ilman kulunvalvontaa. No eihän tuolla toki yöllä ole kuin pari sataa henkeä töissä, niin helpostihan tuolla kulkemaan pääsee ilman että kukaan huomaa.

Noista puristimista sen verran, että nykyisten määräysten mukaan niin biojäteastiat kuin puristimet joihin edes saatetaan laittaa biojätteitä pestään jokaisen tyhjennyksen yhteydessä. Joten parin tyhjennyksen jälkeen taitaa olla aika turhaa etsiä puristimesta verijälkiä...

Niin ja kyllä tuolla on kamerat nauhoittaneet katoamisen jälkeenkin. Syy miksi niitä ei heti ole ollut käytettävissä on yksinkertainen. Niitä ei heti saatu siirrettyä sellaiseen muotoon, että poliisi pystyisi niitä katsomaan muuta kuin suoraan tallentimelta. Koska tuskin ovat koko tallennin järjestelmää (=läjä teollisuus-pc:tä ja iso pino kovalevyjä...) Nihtisiltaan raahanneet.
Itse olen ollut töissä eräässä terminaalissa. Siellä silloin sattui semmoinen tapaus, että siellä kävi yöaikaa tupakkivarkaita. ( Ennenkin ko.terminaalissa oli varkaita käynyt.)
Siellä terminaalissa jätepuristin sijaitsee ulkona seinän vieressä. Jätepuristimen täyttöpuolella on ramppi, eli roskat niin kuin heitetään(tai roskis kaadetaan) ylhäältä alas. Tuosta ko.rampista varkaat pääsivät nousemaan ja saivat murrettua jotenkin nosto-oven rikki ja auki sen verran, että pääsivät sen alta.
Yöllähän terminaalissa ei ollut ketään, joten ei auttanut kuin selailla videoilta, että mitä videokameroille on jäänyt. Mutta videokameroille ei ollut jäänyt kuin vain muutama kuva varkaista. Näkyi mistä ne tuli sisään terminaalin ja mistä poistui ulos(; menivät ulos eri reittiä). Ulkona on ko.terminaalissa pari kameraa, mutta eipä ko.varkaita näkynyt niissä.

Eli luulen, että ei tarvitse olla ihmemies jos haluaa poistua hiljaa sieltä..

Itse en oikein usko, että jätepuristin olisi puristanut Atilan. Eiköhän tuo lie ole kadonnut vapaaehtoisesti.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Antti_ kirjoitti:Itse olen ollut töissä eräässä terminaalissa. Siellä silloin sattui semmoinen tapaus, että siellä kävi yöaikaa tupakkivarkaita. ( Ennenkin ko.terminaalissa oli varkaita käynyt.)
Siellä terminaalissa jätepuristin sijaitsee ulkona seinän vieressä. Jätepuristimen täyttöpuolella on ramppi, eli roskat niin kuin heitetään(tai roskis kaadetaan) ylhäältä alas. Tuosta ko.rampista varkaat pääsivät nousemaan ja saivat murrettua jotenkin nosto-oven rikki ja auki sen verran, että pääsivät sen alta.
Yöllähän terminaalissa ei ollut ketään, joten ei auttanut kuin selailla videoilta, että mitä videokameroille on jäänyt. Mutta videokameroille ei ollut jäänyt kuin vain muutama kuva varkaista. Näkyi mistä ne tuli sisään terminaalin ja mistä poistui ulos(; menivät ulos eri reittiä). Ulkona on ko.terminaalissa pari kameraa, mutta eipä ko.varkaita näkynyt niissä.

Eli luulen, että ei tarvitse olla ihmemies jos haluaa poistua hiljaa sieltä..

Itse en oikein usko, että jätepuristin olisi puristanut Atilan. Eiköhän tuo lie ole kadonnut vapaaehtoisesti.
Tuolla Inexillä vartiointi on hiukan toista luokkaa, siellä nimittäin kameroita riittää. Ja tuolla on toimintaa 24h joten hiukan ihmeellistä olisi jos kukaan ei olisi poistumista nähnyt...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Antti_
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Antti_ »

Rescuer kirjoitti:
Antti_ kirjoitti:Itse olen ollut töissä eräässä terminaalissa. Siellä silloin sattui semmoinen tapaus, että siellä kävi yöaikaa tupakkivarkaita. ( Ennenkin ko.terminaalissa oli varkaita käynyt.)
Siellä terminaalissa jätepuristin sijaitsee ulkona seinän vieressä. Jätepuristimen täyttöpuolella on ramppi, eli roskat niin kuin heitetään(tai roskis kaadetaan) ylhäältä alas. Tuosta ko.rampista varkaat pääsivät nousemaan ja saivat murrettua jotenkin nosto-oven rikki ja auki sen verran, että pääsivät sen alta.
Yöllähän terminaalissa ei ollut ketään, joten ei auttanut kuin selailla videoilta, että mitä videokameroille on jäänyt. Mutta videokameroille ei ollut jäänyt kuin vain muutama kuva varkaista. Näkyi mistä ne tuli sisään terminaalin ja mistä poistui ulos(; menivät ulos eri reittiä). Ulkona on ko.terminaalissa pari kameraa, mutta eipä ko.varkaita näkynyt niissä.

Eli luulen, että ei tarvitse olla ihmemies jos haluaa poistua hiljaa sieltä..

Itse en oikein usko, että jätepuristin olisi puristanut Atilan. Eiköhän tuo lie ole kadonnut vapaaehtoisesti.
Tuolla Inexillä vartiointi on hiukan toista luokkaa, siellä nimittäin kameroita riittää. Ja tuolla on toimintaa 24h joten hiukan ihmeellistä olisi jos kukaan ei olisi poistumista nähnyt...
Varmasti on. Ei ole tietoa ko.terminaalista. Mutta jos jätepuristimen lähellä ei ole muuta kuin tuo yksi( tai muutama) kamera niin se jo saattaa riittää semmoiseen karkaamiseen, että kukaan ei ole huomannut.

Se, että jos hän on tuonne jätepuristimeen joutunut ja litistynyt niin miten se on käynyt..
Siis jos tuollaiseen jätepuristimeen vie jonkun roskiksen niin muistaakseni sitä nappia pitää painaa pitkään aluksi, että se pyöräyttää sen roskiksen ylösalas ja silloinhan henkilön on vaikea seisoa roskiksen kulkureitillä/kohdalla; koska hänen pitää painaa sitä nappia = ei ylety kädet roskiksen kohdalta nappiin.. Olenko väärässä/oikeassa tuossa? :o
Jos hän on sitten mennyt jätepuristimen sisälle, niin voikohan hän olla litistynyt silloin jos siellä on ollut roskia paljon? :roll:

Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Viesti Kirjoittaja Priora »

No jos jätepuristimelta pääsee ulos ja sitten hiipii laitureiden viertä/autojen ali sopivaan ajoneuvoon niin ei välttämättä näy kameroissa? En kyllä ole tuolla Kilon Inexillä käynyt, joten en tarkemmin tiedä. Tosin kuulostaa kyllä aika omituiselta katoamistempulta.

Antti_
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Antti_ »

Priora kirjoitti:No jos jätepuristimelta pääsee ulos ja sitten hiipii laitureiden viertä/autojen ali sopivaan ajoneuvoon niin ei välttämättä näy kameroissa? En kyllä ole tuolla Kilon Inexillä käynyt, joten en tarkemmin tiedä. Tosin kuulostaa kyllä aika omituiselta katoamistempulta.
Mikäli siinä on laiturilta täyttö( tai maantasosta) niin eihän silloin tarvitse käydä jätepuristimen sisällä!
Jätepuristintahan täytyy käydä hakemassa kuorma-auto, joten jätepuristimen lähelle pääsee autolla = sillä alueella kameroita mitenkä.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Antti_ kirjoitti: Mikäli siinä on laiturilta täyttö( tai maantasosta) niin eihän silloin tarvitse käydä jätepuristimen sisällä!
Jätepuristintahan täytyy käydä hakemassa kuorma-auto, joten jätepuristimen lähelle pääsee autolla = sillä alueella kameroita mitenkä.
Eiköhän tuolla ole vaihtosäiliöillä olevat puristimet. Eli itse koneisto on kiinteänä ja ainoastaan säiliökontti lähtee mukaan. Eli tuo jätetila voi olla täysin umpinainen ja ovia lukuunottamatta ulospääsy on ainoastaan puristimen läpi...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Viesti Kirjoittaja Priora »

No enhän mä sanonutkaan, että tarvis käydä siellä puristimessa sisällä. Tosin en oo Kilon Inexin jätepuristimeen tutustunut.

pekkaeric
Hetty Wainthropp
Viestit: 451
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 10:04 pm

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Tuskin on Atila on puristimeen joutunut vahingossa.

katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Atila Sahin

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Minua häiritsee asiassa suuresti se, että useassa lehtijutussa on kerrottu että "Viimeinen havainto kadonneesta on valvontakameran kuva hieman ennen aamukuutta, jolloin hän oli samassa huoneessa, jossa jätteidenpuristin on". Tässä puhutaan, että henkilö on ollut samassa huoneessa eli puristin EI tämän mukaan ole missään ulkona, jos oikein käsitän..Onko kyseiseen huoneeseen useampi kuin yksi ovi? Kuvaako kamera kokoajan samaa kohtaa, vai onko se sellainen joka liikkuu? Jos henkilön on nähty kamerakuvista menevän huoneeseen, niin kamera siis kuvaa ovesta kulkevia henkilöitä. Jos Kamera on paikallaan, ei henkilö ole (ellei ole näkymättömäksi muuttunut) voinut poistua tästä ovesta, joten jäljelle jää vaihtoehto puristin tai jos muita ovia on, niin se että henkilö on poistunut toisesta ovesta. Tosin, jos on katsottu tarpeelliseksi laittaa yhtä ovea kuvaamaan kamera, niin eikö olisi oletettavaa että myös muilla ovilla sellainen olisi, jos muita ovia on? Jos kamera taas on liikkuvaa sorttia, on henkilö hyvinkin voinut poistua ovesta ilman että kamera olisi sitä onnistunut kuvaamaan(oli ovia sitten yksi tai useampia), mutta siinä tapauksessa luulisi että kamera olisi onnistunut edes jonkinlaista kuvaa henkilön liikkeistä huoneessa onnistunut saamaan, sillä olisiko onnistunut kokoajan pysymään kameralta pimennossa? Miten voi olla mahdollista, ettei mitään muuta kamerakuvaa henkilöstä ole, jos on itse poistunut paikalta ja kadonnut vapaaehtoisesti? Jos täällä puheet pitävät paikkansa ja alueella on paljon kameroita, niin PAKKOHAN silloin olisi melkein jotain kuvaa henkilöstä olla kun tämä olisi poistumassa? Toki kuukaudessa varmaankin oppii kameroiden paikat ja mahdollisesti pimeät kulmat(tosin mistä voi olla varma mikä on kameran kuvausalueen leveys, jollei ole päässyt näkemään kameran kuvaamaa kuvaa-> siivoojana tosin voi olla esim.pääsy valvontahuoneeseen jos sellainen on olemassa), mutta siinä saisi olla hyvin tarkkana, ettei vilaustakaan missään näy. Löytyivätkö henkilön arkivaatteet työpaikalta vai onko henkilö mennyt töihin työvaatteet päällään(oliko siis pukuhuone) Jos pukuhuone, niin entä henkilökohtainen omaisuus, avaimet, puhelin, lompakko? Vai oliko henkilöllä kaikki omaisuus työvaatteiden taskussa? Onko kotoa löytynyt em.omaisuutta? Oliko henkilöllä varallisuutta minkä verran? Onko siis taloudellinen tilanne ollut sellainen, että tahallinen katoaminen olisi mahdollista? Entä passi, onko se kotona vai kadoksissa? Ja miksi katoamisilmoitus on tehty vasta 2 päivän päästä??
Tässäpä omaa pohdintaani asioista, jotka herättävät kysymyksiä ja mietteitä..jos jollakin on vastauksia, niin mielelläänhän niitä kuulisi?
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?

Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Atila Sahin

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Pyörin itse aika paljon Kilon Inexillä (eikös se muuten ole Kerassa??) 2004 kun hengailin vielä tyttäreni isän kanssa. Se oli silloin kuorkkikuski. Kukaan ei kiinnittänyt muhun minkäänlaista huomiota vaikka olin ulkopuolinen. Samoin keikkaillessani varastolla suurin osa tuskin edes tajusi että talossa oli tuuraaja. Jos tähän heppuun on suhtauduttu samoin,olisi varmasti ollut helppo livistää jos vain on onnistunut kameroita välttämään.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"

StrayBullet
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 6:12 pm

Re: Atila Sahin

Viesti Kirjoittaja StrayBullet »

Crishelle kirjoitti:Pyörin itse aika paljon Kilon Inexillä (eikös se muuten ole Kerassa??) 2004 kun hengailin vielä tyttäreni isän kanssa. Se oli silloin kuorkkikuski. Kukaan ei kiinnittänyt muhun minkäänlaista huomiota vaikka olin ulkopuolinen. Samoin keikkaillessani varastolla suurin osa tuskin edes tajusi että talossa oli tuuraaja. Jos tähän heppuun on suhtauduttu samoin,olisi varmasti ollut helppo livistää jos vain on onnistunut kameroita välttämään.
Ainakin 2007 siellä jo oli sääntönä että jos autossa on ulkopuolisia henkilöitä mukana niin heidän täytyy odottaa autossa, eivät saa tulla terminaaliin sisälle. Tätä myös valvottiin ainakin päiväs aikaan.

mumis69
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 3:50 pm

Re: Atila Sahin katosi Espoossa v. 2007

Viesti Kirjoittaja mumis69 »

Mikäs sinivaatteinen siilitukka sieltä pohjoisesta löytyi auton alle jääneenä?

Vastaa Viestiin