Ruotsinlaivalla kadonneet - sarjamurhaajako?

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Urkuri
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: La Elo 16, 2008 7:49 pm

Viesti Kirjoittaja Urkuri »

Listasin näitä jotka tässä keskustelussa on tullu:

-Jouni Mäki, Silja Serenade, 2004
-Niko Arkke, Silja Opera, 2004
-Niku Patronen, Viking Isabella, 2006
-Toni Nordborg, Cinderella, 1998
-Per Markus Leväniemi, Viking Isabella, 2007
-Ola Timonen, laiva?, 2005, löytynyt
-Kuopiolainen kultakauppias, Silja Serenade, 1993
-Petri Tapani Koivusalo, Sally Albatross, 1992
-Petra Bäckström, Silja Symphony, 1998
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17103
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Lisätään vielä nämä:

Syyskuussa 1992 katosi 46-vuotias vaasalainen rekka-auton kuljettaja Jouko Sakari Yli-Valkama. Laiva oli Silja Symphony ollen tuolloin matkalla Helsingistä Tukholmaan. Työkaveri muistaa nähneensä Yli-Valkaman vielä edellisenä iltana klo 23.

Joulukuussa 1993 katsoi 27-vuotias helsinkiläinen Kimmo Ilmari Reinelä - niin ikään Silja Symphonylla. Laiva oli matkalla Tukholmasta Suomeen. Reinelä nähtiin viimeisen kerran aamulla klo 4.30. Hän oli matkalla Suomeen palveltuaan vuoden YK-joukoissa.

Lähteenä HS arkisto
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
karvakorvat
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Su Joulu 28, 2008 8:23 am

Ola Timonen

Viesti Kirjoittaja karvakorvat »

Miten tämä tapahtui? En muista lukeneeni aiemmin mitään tapauksesta.

Luin nyt että tapahtui 3.12.2005 löytyi 27.04.2006 ja omaisille tieto löydöstä vasta 6.3.2007 (suomi24)

Miksiköhän tietoa pantattiin?
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:15 am

Viesti Kirjoittaja Kinsey Malone »

Eiköhän tuo sarjamurhaajateoria ole ihan varteenotettava, kaikilla muilla paitsi poliiseilla.
Onkohan poliisi tutkinut työntekijöiden taustoja , olisi aika karmeaa huomata että sama tyyppi on ollut töissä jokaisella risteilyllä, vai mitä?

Ihan liikaa katoaa tuolla ihmisiä jäljettömiin, mun makuun.
Kummiskin kun aatellaan ettei siitä laidan yli niin vaan vahingossa lipsahda vaikka kurkottelis.
No kerran ollut laivalla ja senkinajan makaisin kipeenä hytissä, jäävi sanomaan.

Itse liputan vahavasti sarjamurhaajateoria ja syyllinen löytyy miehistöstä, sanokaa mun sanonee.
Mat-Lock
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: La Syys 20, 2008 11:15 am

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Kinsey Malone kirjoitti:Eiköhän tuo sarjamurhaajateoria ole ihan varteenotettava, kaikilla muilla paitsi poliiseilla.
Onkohan poliisi tutkinut työntekijöiden taustoja , olisi aika karmeaa huomata että sama tyyppi on ollut töissä jokaisella risteilyllä, vai mitä?

Ihan liikaa katoaa tuolla ihmisiä jäljettömiin, mun makuun.
Kummiskin kun aatellaan ettei siitä laidan yli niin vaan vahingossa lipsahda vaikka kurkottelis.
No kerran ollut laivalla ja senkinajan makaisin kipeenä hytissä, jäävi sanomaan.

Itse liputan vahavasti sarjamurhaajateoria ja syyllinen löytyy miehistöstä, sanokaa mun sanonee.
Heh. Eiköhän epäilyt alkaisi heräämään siinä vaiheessa, kun kaikki katoamiset keskittyvät samaan laivaan. Ja murhaava miehistön jäsen tosiaan jää kiinni samantien kun epäilys herää, kun ei tarvitse kuin katsoa kenellä oli vuorot kaikkien katoamisten aikana.
stripe
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2009 6:37 pm

Viesti Kirjoittaja stripe »

Itse en sitten pätkääkään usko tähän henkilökunta sarjamurhaaja teoriaan.

Kyllä se syyllinen löytyy sieltä matkustajista, ja sieltäkin matkustajaluettelossa voi nimenä olla ihan mitä vain. Kunhan maksat käteisellä ja ilmoitat vaan varanneesi matkan tällä ja tällä nimellä.

Tutkijana kävisin matkustajaluetteloa läpi, ennemmin henkilökunnan jäseniä, yhteisönä kun henkilökunta on tiivis ja asuu muuten suurimmassa osassa laivoista kahden hengen hyteissä!
Mat-Lock
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: La Syys 20, 2008 11:15 am

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

stripe kirjoitti:Itse en sitten pätkääkään usko tähän henkilökunta sarjamurhaaja teoriaan.

Kyllä se syyllinen löytyy sieltä matkustajista, ja sieltäkin matkustajaluettelossa voi nimenä olla ihan mitä vain. Kunhan maksat käteisellä ja ilmoitat vaan varanneesi matkan tällä ja tällä nimellä.

Tutkijana kävisin matkustajaluetteloa läpi, ennemmin henkilökunnan jäseniä, yhteisönä kun henkilökunta on tiivis ja asuu muuten suurimmassa osassa laivoista kahden hengen hyteissä!
Tutkijana etsisin ensin katoamisista jotain kaavaa. Sarjamurhaajillahan yleensä tapaa sellainen olemaan. Jos katoamiset painittuvat vaikka tiettyyn laivaan ja nuoriin naisiin, niin sitten sopii epäillä, että kyseessä olisi jotain muuta kuin tapaturmat.

Todennäköisesti joku poliisi on tällaista vertailua tehnytkin. Ainahan noista katoamisista tutkinta järjestetään.

Ylläoleva lista näyttää kyllä niin satunnaiselta että... Ehkä Hannibal Lecterin sanoin jopa epätoivoisen satunnaiselta.
:shock:
Helkama
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 8:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Helkama »

Eikös se Samuli Edelmankin joskus hypännyt jostain laivan kannelta? Vai muistelenko ihan väärin. Pelastettua se ainakin saatiin, mikäli sinne on pompannut.
BööD
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:57 pm

Re: Ruotsinlaivalla kadonneet - sarjamurhaajako?

Viesti Kirjoittaja BööD »

En sulje pois teorioita sarjamurhaajista ym. mutta....

Itsensä "kadottaminen" laivalla on helppoa! Olen itse todistanut itsemurhan laivankannelta kesäkuun lopulla 2007. Kannella oli väkeä nauttimassa suht viileästä kesäpäivästä. Huomasin 35-40v miehen, joka hymyili meikäläiselle kaiteen luota. Ennekuin olin edes noteerannut miestä sen kummemmin, kiipesi hän kaiteen ylitse ja hyppäsi mereen. Ilmoitin henkilökunnalle tapauksesta ja laivalta ammuttiin hätäpoijut nopeasti mereen! Tilanne oli hämmentävä ja absurdi! Mies halusi selvästi silminnäkijän teolleen. Hän oli asetellut omaisuutensa riviin kannelle (lompakko, kännykkä, aurinkolasit ja matkalippu). Omaisuuden ja asioiden järjesteleminen on kuulemma yleistä itsemurhaa toteuttaessa.
Vaikka laivalla oli runsaasti matkustajia ja auringonpaiste houkutteli väkeä kannelle, oli tapauksella vain muutama silminnäkijä (minä sekä pariskunta alemmalta kannella)! Voin kuvitella mikä on tilanne yöaikaan!
Laiva kääntyi takaisin noin viidessä minuutissa ja paikalle saapui nopeasti muitakin aluksia etsimään. Mies hyppäsi laivan (Viking Amorella) puolivälistä, joten imu imaisi miehen luultavasti potkureihin. Henkilökunnalta kuulin jälkikäteen tokaisun: -" Kyllähän näitä sattuu turhan usein"
Miestä ei ole löytynyt. Ja omaisia oli "lomareissulla" mukana.

Ohessa linkki:

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:
Ymmärrätkö mitä tajuan?
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsinlaivalla kadonneet - sarjamurhaajako?

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

Kova pokka täytyy kyllä olla kaverilla kun ensin hymyilee täysin vieraalle ja sitten yhtäkkiä tuosta vaan hyppää kaiteen yli mereen..Kuten edellä kirjoittanut mainitsikin,oli varmasti absurdi ja epätodellinen tilanne ja olo kun ymmärsit että "tuohan hyppäsi mereen"..!Eikä takuulla mukavaa niille omaisillekaan jotka laivalle jäivät..

Itse noilla laivoilla arviolta 3000kertaa olleena ei kuitenkaan ole koskaan tapahtunut vastaavaa että joku hyppäisi mereen ja laiva pysähtyisi etsintöjä varten.kaikille muille tuntuu näin käyneen.
pienikin hetki on arvokas
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Ruotsinlaivalla kadonneet - sarjamurhaajako?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Muistaako kukaan Isabellalla tässä joku vuosi sitten tapahtunutta henkirikosta? Uhri oli muistaakseni iäkkäämpi Turussa asunut ruotsalaismies. Hänet surmattiin laivan kannella ja heitettiin tämän jälkeen mereen. Ainakin Poliisi-tv:ssä oli aikoinaan juttua ja lehdistössäkin tapausta puitiin. Tämä uhri oli heitetty mereen muistaakseni Långnäsin sataman edustalla ja taidettiin hänet sitten sieltä löytää. En kuitenkaan kuullut tapauksesta sen koommin mitään.

Tämä jäi mieleeni siksi, että olin samaan aikaan tuolla laivalla ja näin mahdollisesti nuo tekijät. Hyttini oli kannella 10 - tuo teko tehtiin sattumalta samalla kannella. Mieltäni jäi kalvamaan kaksi vastapäisessä hytissä oleillutta miestä. Illalla kun lähdin kiertelemään laivaa, oli tuon vastakkaisen hytin ovi auki. Toinen miehistä nojaili ovella ikään kuin vartijana, mutta en enää muista mitä se toinen teki. Tuo ovella seisonut kaveri katsoi minua tuimasti ja lähti sitten kävelemään perääni. Hissiaulassa en enää tuota miestä nähnyt joten kai hän kääntyi takaisin. En osannut epäillä mitään, mutta hieman kummastelin kun tuonne ulkokannelle ei myöhemmin illalla saanut mennä. Siihen oli vedetty portti eteen ulkokautta tulevien esteeksi. Kun pari viikkoa myöhemmin luin Iltasanomista tästä tapauksesta, se kieltämättä vähän kylmäsi. Etenkin kun tuo mahdollinen tekijä lähti seuraamaan!

Oli minun onneni etten nähnyt mitä siellä hytissä tapahtui :shock: !!
Paikallinen Rutku
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Elo 24, 2010 3:02 pm

Re: Ruotsinlaivalla kadonneet - sarjamurhaajako?

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Rutku »

Sarjamurhaaja teoriaa on epäilty jo 70-luvulla. Löysin vanhan lehden jossa on raflaavat otsikot: Yhä useampi katoaa jäljettömiin Itämerenlaivoilla. Onko murhaaja sittenkin liikkeellä? "Miten raikkaasti merituuli puhaltaakaan, kuinka rauhoittavaa on nojata kaiteeseen ja seurata laivan valojen uppoamista mustaan veteen. Pimentoon piiloutunut hahmo on odottanut juuri tätä hetkeä. Kuin äänetön kissa se lähestyy uhriaan, vilkuilee ympärilleen varmistaakseen ettei kukaan satu paikalle. Sitten voimakas isku selkään ja yli laidan. Sairas mieli kehrää tyytyväisyyttää. Itämerellä kadonneitten lista kasvaa yhdellä.

Lehdessä on listattuna matkustajalaivaliikenteessä (etupäässä Suomi-Ruotsi) 1.1.1971- 31.12 1975 henkilöt, ja näitä on tässä aivan hurja määrä, 23, kadonneita on enemmänkin, mutta nämä on ilmoitettu! Onkohan näitäkään henkilöitä koskaan löydetty, mistä sen saisi tietoon? Kyseinen lehti on Uusimaailma, nro 16, 17.8. 1977. Tein nimittäin aikamoisen lehtiaarre löydön, tässä meneekin aika mukavasti selaillessa. Jos nykyaikana sanotaan että media repostelee otsikoissa, niin mielestäni näissä vanhoissa 60-80-luvun lehdissä on aika sensaatiomaisia juttuja, että ei ole uusi ilmiö.
Mä joskus kaipaan, sun käsiesi kosketusta
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta

- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
Antarktis
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 8:01 am
Paikkakunta: Nordbotten

Re:

Viesti Kirjoittaja Antarktis »

metallikukko kirjoitti:Niinpä tämä ei kerro kenellekkään sairaudestaan vaan jatkaa elämää niinkuin ennenkin lukuunottamatta sitä että nostaa henkivakuutuksen korvaussumman jäljellä olevan lainan suuruiseksi.
En usko että henkivakuutuksen summaa saa nostettua enää sen jälkeen, kun kuolettava sairaus on todettu.
Magenta
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 7:40 pm

Re: Ruotsinlaivalla kadonneet - sarjamurhaajako?

Viesti Kirjoittaja Magenta »

karvakorvat kirjoitti:Luin nyt että tapahtui 3.12.2005 löytyi 27.04.2006 ja omaisille tieto löydöstä vasta 6.3.2007 (suomi24)

Miksiköhän tietoa pantattiin?
Tapausta tuntematta voisin epäillä että jos vainaja on vedessä puolikin vuotta niin tunnistamisessa voi hieman kestää?
smith
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Su Elo 15, 2010 6:52 am

Re: Ruotsinlaivalla kadonneet - sarjamurhaajako?

Viesti Kirjoittaja smith »

yksi teoria monesti tullut mieleen näistä laiva jutuissa, tyrmäystippoja etc hyttiin. ja huumattuna talutettu autokannelle autoon kun laiva tullut satamaan. Kukaan kiinnitä huomiota moiseen jos yks laivalta lähtiä vähän heikossa hapessa. Tämän jälkeen kaiffari myyty elinkauppiaille munuaiset,maksa, sydän, keuhkot,sarveiskalvot .... melko kallista kauppatavaraa. Yhden raadon arvo vähintään 100000e tai yli, jos miettii että paljonko ihmiset olisivat valmiita maksaa uudesta munuaisesta tai maksasta jollei uutta luovuttajaa ole saatavilla ja ilman vaihtoo edessä olisi varma kuolema.
Vastaa Viestiin