Meediot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Johan D.
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 10:51 am

Meediot

Viesti Kirjoittaja Johan D. »

Ensimmäinen posti on tosiasia. Olen selaillut palstaa ja meedioista on jo joissakin viestiketjuissa ollut jotain juttua.. Mm. jotkut mainitsivat Christina Wallista.

Täällä on varmasti ihmisiä ketkä ovat olleet erinäisissä tekemisissä meedioiden kanssa. Haluaisin kuulla kokemuksia istunnoista, tapaamisista jne.

Onko meediot taitavia huijareita vai oikeita henkimaailman kanavia?

Keskustelua, mielipiteitä...
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5185
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tunnen kaksi ihmistä, jotka ovat käyneet selvänäkijällä. Suomessa. Eri henkilöillä.
Mies X kertoi:
-että selvänäkijä kertoi hänellä olevan takana ero pitkästä suhteesta.
(ihmiset, miehet ehkä todennäköisemmin, tulevat selvänäkijälle yleensä jonkinlaisessa muutosvaiheessa)
-Tämä näki, että X tapaa naisen, tietyn horoskooppimerkkisen(?).
(X arveli ennustajan tarkoittavan hänen entistään, joka sopi kuvaukseen kaikin puolin. Myöhemmin hän kuitenkin tutustui toiseen naiseen, joka myöskin muistutti kuvausta horoskooppimerkkiä myöten)
-Yleensäkin X piti tapaamista hyvänä ja rauhoittavana kokemuksena. Meedio kertoi mm X:lle sopivista ammateista jne.

Toinen henkilö, nainen Y:
-Ennustaja kysyi heti onko Y:llä monta sisarusta. Tällä oli. Sitten ennustaja pyysi kertomaan sisarusten syntymäajat. Tämän jälkeen hän kertoi sisaruksista erinäisiä asioita. Luonteesta, sekä myös sisarusten elämästä! Olivat kuulemma osuvia.
_Sitten hän kertoi Y:n elämästä, menneestä ja tulevasta.
-Lopuksi ennustaja kertoi Y:n vanhemmista. Esimerkiksi hän sanoi, että tämän äiti tulee kuolemaan väkivaltaisesti(!) Y:n äiti elää vielä...

Itse en ole raskinnut tai uskaltanut käydä. -vielä. Mutta tuolle jälkimmäisen kävijän selvänäkijälle voisin joskus mennä.
Tämä Y muuten oli erittäin epäluuloinen ennustajaa kohtaan, eikä edelleenkään pidä tästä, vaikkakin ihmetteli sitä että tämä osui hyvin oikeaan.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Anteeksi maalaisuuteni, mutta olen luullut että ennustaja ja selvännäkijä ovat eri asioita? Että ennustaja ennustaa tulevaa ja selvänäkijä näkee jo tapahtuneita asioita? Jotenkin tämän pohjalta luulisi, että ennustajat ovat helpommin huuhaa-porukkaa ja selvännäkijät eivät, mutta mistäs minä tiedän. Kunhan tässä mutustelen...
Ainiin, mikäs meedio sitten on? Jompikumpi näistä vai molemmat vai joku muu, mikä?
Minney Magia
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: To Elo 16, 2007 9:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

ttp://www.skepsis.fi/ihmeellinen/meedio.html
Meedio

(engl. medium). Meedio on henkilö, joka väittää kykenevänsä ottamaan yhteyden kuolleisiin henkilöihin tai henkimaailmaan ylipäätään. Ottaessaan yhteyttä he vaipuvat usein transsiin. Meediot voivat myös luovuttaa ruumiinsa henkien käyttöön ja tuottaa motorisia automatismeja.

Erityisen suosittuja meediot olivat spiritualismin valtakaudella 1800-luvulla ja 1900-luvun alussa. Tuolloin he muun muassa tuottivat henkimaailmasta materialisoitunutta ektoplasmaa. Nykyisin meedioiden tehtäviä hoitavat kanavoijat.

http://www.yritysopas.com/h/ennustajat/
Ennustaja pyrkii kertomaan asiakkaalle hänen tulevaisuutensa. Keinoja ovat esimerkiksi korteista ennustaminen ja kädestä lukeminen. Ennustaja voi tehdä ennustuksensa asiakkaan elämästä yleensä tai pelkästään jostakin elämän osa-alueesta.

http://www.yritysopas.com/h/selv%E4n%E4kij%E4t/
Selvänäkijät pyrkivät auttamaan asiakkaitaan neuvomalla ja ohjaamalla heitä päätöksentekotilanteissa tai arjen asioissa ennustajan kykynsä avulla.
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Voihan nenä mun juttuni karkasi käsistä. Yritän uudestaan. :evil:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Onko meediot huijareita, en tiedä, jotakin tiedän istunnoista kuitenkin...

Kerron siitä kuinka pilasin meedioistunnon. En kerro miksi menin istuntoon, sillä siihen liittyy tapaus, josta henkilöllisyyteni on tunnistettavissa. Menin kuitenkin lehdessä mainostettuun istuntoon(maksoi 20 Smk), koska halusin nähdä miltä tuo meedio näytti, en kerro syytä
miksi tuon ihmisen näkeminen oli minulle tärkeää.

Meedion nimi on Ritva Lippo. Tästä on aikaa ~10 vuotta. Tilaisuus alkoi musiikilla Ave Maria, ja Isä meidän-rukouksella. Meedio oli pukeutunut hyvin ja hiukset oli kauniisti laitettu. Valaistus oli aivan normaali pöydällä valkoinen liina ja kukkia ja kynttilä, ei mikään peloittava tunnelma.
Koko aikana en nähnyt mitään erikoista -ei kummituksia, ei ilman värähtelyjä tai muutakaan pölyhiukkasta.

Tilaisuudessa oli muutama kymmenen ihmistä ja viestit yleensä alkoivat siten, että meedio kuvaili aivan tavallisella äänellä silmät auki
( aivan kuin hän olisi nähnyt jotakin) ihmisen, joka halusi ottaa yhteyttä henkimaailmasta.
Es. täällä on noin 40-v mieshenkilö jolla on raitapipa päässä jne.
Omaiset tunnistivat henkilön vaatetuksesta tai kuvaillusta ulkoisesta olemuksesta. Jos joku oli kuollut johonkin sairauteen, hän yleensä kertoi meedion välityksellä, että kaikki kipu on poissa jne.

Viestit eivät mielestäni olleet mitään kovin henkilökohtaisia, be kuullostivat jotensakin ympäripyöreiltä, mutta kaikissa oli jotensakin omaisia lohduttava sävy, että turha murehtia, kaikki on hyvin jne.
Aika meni nopeasti ja jotkin omaiset, jotka saivat viestin, purskahtivat itkuun.

Kaikki meni hyvin siihen saakka kunnes meedio sanoi:"Täällä on auto-onnettomuudessa 12-vuotiaana kuollut tyttö, jonkun serkku..."

Minä ajattelin, että kas vaan, jollakin on serkku kuollut 12-vuotiaana, ihan kuin minullakin. Minkähän näköiselle ihmiselle tämä viesti menee, katselin ympärilleni ihmettelevän näköisenä. Kukaan ei ilmoittautunut ja meedio jatkoi, kuka on se henkilö, jolla on 12-vuotiaana kuollut serkku
auto-onnettomuudessa, loukkaantui tähän kohtaan, hän näytti rintakehäänsä.
Kukaan ei ilmoittautunut ja yleisö alkoi liikehtiä levottomana, että mitä se meedio nyt oikein meinaa.

Tässä vaiheessa olisi minun pitänyt nostaa käsi ylös, mutta olin aivan paniikissa. Enhän edes kovin hyvin ollut tuntenut tuota serkkutyttöä, mitä asiaa sillä nyt muka minulle voisi olla. En halua saada mitään viestiä, kun en tullut edes sen takia tänne, ajattelin ja sydämeni hakkasi pelosta
ja jännityksestä ja käsi oli kuin liimattu alas, en olisi saanut sitä kauhultani ylös nostettua, minulleko muka 1965-vuonna kuolleelta serkulta viestiä, tuskin olin edes jutellut hänen kanssaan, muistinkin vain hyvin hämärästi.

Jouduin johonkin ihme paniikkiin, jota jälkeen päin ihmettelin. Ehkä syy oli se, että olen aina pelännyt yllätysesiintymisiä, es. luentojen loputtua minun on tosi vaikea esittää mitään kysymyksiä, vaikka haluaisinkin, etenkin jos yleisöä on paikalla enemmän kuin 10 henkilöä.
Kiitos kuuluu ilkeälle kansakouluopettajalle, joka kysyi aina vain silloin kun en viitannut, jos tiesin vastauksen hän pilkkasi minua siitä, että en viitannut vaikka tiesin, ja jos en tiennyt hän uhkasi laskea numeroitani, mikä oli myös mielestäni kohtuuton rangaistus ujoudesta.

No takaisin tilaisuuteen. Kaiken olisin laskenut vielä yhteensattumien joukkoon, mutta kävi niin, että meedio sanoi, en saa yhteyttä nyt enää henkimaailmaan, sillä takana istuva vaaleahiuksinen sinipaitainen naishenkilö toivoo, ettei saisi viestiä.

Meedio osoitti sanansa vasemmalla puolellani istuvalle naiselle, joka heti suutahti ja sanoi kimpaantuneesti:"Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa!"
Yleisö alkoi mutista levottomana.
Panin merkille, että meitä istui salissa tasan kaksi tummansinipaitaista
naista. Toinen olin minä, jonka kasvoilla väri vaihtui, mutta onneksi kaikki katsoivat ihmetellen sitä toista sinipaitaista naista.
Vitsi mikä pelkuri olinkaan. Siinä vaiheessa kun kaikki oli jo pilalla, en olisi voinut nostaa kättäni ja kysyä oliko se viesti minulle.
Niin suurta rohkeutta minulta ei olisi löytynyt.

Meedio yritti vielä keskittyä, mutta välikohtaus oli ollut niin voimakas, että hän ei saanut enää viestejä.
Olin tosi häpeissäni ja syyllisen oloinen, mikä siinä viestin saamisessa olisi ollut niin peloittavaa. Livahdin ovesta pihalle muiden mukana ja pihassa kaksi naista keskustelivat keskenään: "Olipa lyhyt istunto, viime kerralla kesti ainakin kaksi tuntia."

En voinut olla ihmettelemättä, mistä meedio tiesi, että sinipaitainen nainen halunnut viestiä.
En tiedä mihin kohtaan serkkuani sattui, mutta hän kuoli välittömästi kuorma-auton alle polkupyöräillessään.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
fitness
Sabrina Duncan
Viestit: 368
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 11:19 pm

Viesti Kirjoittaja fitness »

Mulla olisi tarkoitus käydä meedioistunnossa, jos uskallan. En tiedä uskonko näihin, vaiko en. Jää nähtäväksi. Kertoilkaa lisää näistä kokemuksistanne, jos olette käyneet. Kaikki tieto kiinnostaa, onko yhteyksiä syntynyt, miten olette tilaisuuden kokeneet ym.?
susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja susse »

Lydia07 kirjoitti:Onko meediot huijareita, en tiedä, jotakin tiedän istunnoista kuitenkin...

Kerron siitä kuinka pilasin meedioistunnon. En kerro miksi menin istuntoon, sillä siihen liittyy tapaus, josta henkilöllisyyteni on tunnistettavissa. Menin kuitenkin lehdessä mainostettuun istuntoon(maksoi 20 Smk), koska halusin nähdä miltä tuo meedio näytti, en kerro syytä
miksi tuon ihmisen näkeminen oli minulle tärkeää.

Meedion nimi on Ritva Lippo. Tästä on aikaa ~10 vuotta. Tilaisuus alkoi musiikilla Ave Maria, ja Isä meidän-rukouksella. Meedio oli pukeutunut hyvin ja hiukset oli kauniisti laitettu. Valaistus oli aivan normaali pöydällä valkoinen liina ja kukkia ja kynttilä, ei mikään peloittava tunnelma.
Koko aikana en nähnyt mitään erikoista -ei kummituksia, ei ilman värähtelyjä tai muutakaan pölyhiukkasta.

Tilaisuudessa oli muutama kymmenen ihmistä ja viestit yleensä alkoivat siten, että meedio kuvaili aivan tavallisella äänellä silmät auki
( aivan kuin hän olisi nähnyt jotakin) ihmisen, joka halusi ottaa yhteyttä henkimaailmasta.
Es. täällä on noin 40-v mieshenkilö jolla on raitapipa päässä jne.
Omaiset tunnistivat henkilön vaatetuksesta tai kuvaillusta ulkoisesta olemuksesta. Jos joku oli kuollut johonkin sairauteen, hän yleensä kertoi meedion välityksellä, että kaikki kipu on poissa jne.

Viestit eivät mielestäni olleet mitään kovin henkilökohtaisia, be kuullostivat jotensakin ympäripyöreiltä, mutta kaikissa oli jotensakin omaisia lohduttava sävy, että turha murehtia, kaikki on hyvin jne.
Aika meni nopeasti ja jotkin omaiset, jotka saivat viestin, purskahtivat itkuun.

Kaikki meni hyvin siihen saakka kunnes meedio sanoi:"Täällä on auto-onnettomuudessa 12-vuotiaana kuollut tyttö, jonkun serkku..."

Minä ajattelin, että kas vaan, jollakin on serkku kuollut 12-vuotiaana, ihan kuin minullakin. Minkähän näköiselle ihmiselle tämä viesti menee, katselin ympärilleni ihmettelevän näköisenä. Kukaan ei ilmoittautunut ja meedio jatkoi, kuka on se henkilö, jolla on 12-vuotiaana kuollut serkku
auto-onnettomuudessa, loukkaantui tähän kohtaan, hän näytti rintakehäänsä.
Kukaan ei ilmoittautunut ja yleisö alkoi liikehtiä levottomana, että mitä se meedio nyt oikein meinaa.

Tässä vaiheessa olisi minun pitänyt nostaa käsi ylös, mutta olin aivan paniikissa. Enhän edes kovin hyvin ollut tuntenut tuota serkkutyttöä, mitä asiaa sillä nyt muka minulle voisi olla. En halua saada mitään viestiä, kun en tullut edes sen takia tänne, ajattelin ja sydämeni hakkasi pelosta
ja jännityksestä ja käsi oli kuin liimattu alas, en olisi saanut sitä kauhultani ylös nostettua, minulleko muka 1965-vuonna kuolleelta serkulta viestiä, tuskin olin edes jutellut hänen kanssaan, muistinkin vain hyvin hämärästi.

Jouduin johonkin ihme paniikkiin, jota jälkeen päin ihmettelin. Ehkä syy oli se, että olen aina pelännyt yllätysesiintymisiä, es. luentojen loputtua minun on tosi vaikea esittää mitään kysymyksiä, vaikka haluaisinkin, etenkin jos yleisöä on paikalla enemmän kuin 10 henkilöä.
Kiitos kuuluu ilkeälle kansakouluopettajalle, joka kysyi aina vain silloin kun en viitannut, jos tiesin vastauksen hän pilkkasi minua siitä, että en viitannut vaikka tiesin, ja jos en tiennyt hän uhkasi laskea numeroitani, mikä oli myös mielestäni kohtuuton rangaistus ujoudesta.

No takaisin tilaisuuteen. Kaiken olisin laskenut vielä yhteensattumien joukkoon, mutta kävi niin, että meedio sanoi, en saa yhteyttä nyt enää henkimaailmaan, sillä takana istuva vaaleahiuksinen sinipaitainen naishenkilö toivoo, ettei saisi viestiä.

Meedio osoitti sanansa vasemmalla puolellani istuvalle naiselle, joka heti suutahti ja sanoi kimpaantuneesti:"Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa!"
Yleisö alkoi mutista levottomana.
Panin merkille, että meitä istui salissa tasan kaksi tummansinipaitaista
naista. Toinen olin minä, jonka kasvoilla väri vaihtui, mutta onneksi kaikki katsoivat ihmetellen sitä toista sinipaitaista naista.
Vitsi mikä pelkuri olinkaan. Siinä vaiheessa kun kaikki oli jo pilalla, en olisi voinut nostaa kättäni ja kysyä oliko se viesti minulle.
Niin suurta rohkeutta minulta ei olisi löytynyt.

Meedio yritti vielä keskittyä, mutta välikohtaus oli ollut niin voimakas, että hän ei saanut enää viestejä.
Olin tosi häpeissäni ja syyllisen oloinen, mikä siinä viestin saamisessa olisi ollut niin peloittavaa. Livahdin ovesta pihalle muiden mukana ja pihassa kaksi naista keskustelivat keskenään: "Olipa lyhyt istunto, viime kerralla kesti ainakin kaksi tuntia."

En voinut olla ihmettelemättä, mistä meedio tiesi, että sinipaitainen nainen halunnut viestiä.
En tiedä mihin kohtaan serkkuani sattui, mutta hän kuoli välittömästi kuorma-auton alle polkupyöräillessään.
mielenkiintoinen stoori!ihmettelen miksi teitä oli monta,kun olimme menossa(muuten juuri aivan samalle)meediolle niin hän sanoi että ei saa samaan aikaan tulla,ettei mene energiat sekaisin :roll:
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Tilaisuudessa oli 30-50 henkilöä (aioin kirjoittaa henkeä =) ) 5-6 penkkiriviä.

Olen ollut myöhemmin meediotilaisuudessa jossa oli useita satoja henkilöitä.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 659
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

Todella mielenkiintoinen tarina Lydialla, eikä vähiten sen vuoksi että olet itse kokenut sen, eikä serkun kummitäti tmv. :)

Itse olen kuullut asiasta vain toisen tai kolmannen käden tiedon kautta. Meedio on tiennyt kuolleen henkilön ystävästään käyttämän lempinimen, joka oli oikeasti sellainen ettei sitä voinut arvata mitenkään.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Eräs perheenjäseneni asioi jokin aika sitten meediolla, viralliseksi syyksi kertoi meille muille sen, että "halusi kokeilla".

Jälkeenpäin sain hänet kertomaan hyvin tarkasti kaikista yksityisimmätkin asiat, joita meedio oli hänelle kertonut. Käsittääkseni meedio ei ollut ollut yhteydessä henkiin (joistain huoneessa olevista enkeleistä oli tosin maininnut), mutta oli tiennyt aika tarkkaan asiakkaansa ajatusmaailmasta. Perheenjäseneni oli tietysti hyvin liikuttunut ja vakuuttunut meedion kyvyistä. Eikä siinä mitään, uskon, että todella hyvän ihmistuntija-manipuloijan tapaaminen on aina sykähdyttävä kokemus.

Minua ei puolestaan oikein vakuuttanut se, että meedion perheenjäsenelleni kertomat "tiedot" ko. henkilön ajatusmaailmasta ovat luettavissa netistä, sen kun vaan googlettaa nimellä (ja nimi oli siis ilmoitettu meediolle etukäteen ajanvarauksen yhteydessä).

Mutta tuo Lydian tarina oli kieltämättä aika mielenkiintoinen... Olen itseasiassa suunnitellut kokeilevani meedion palveluita itsekin, jahka saan jostakin käsiini tuon perheenjäseneni käyttämän meedion yhteystiedot. Minua on aina kiinnostanut tietää, kuinka helppo tai vaikea minua on tulkita.
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 659
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

joey kirjoitti:... Olen itseasiassa suunnitellut kokeilevani meedion palveluita itsekin, jahka saan jostakin käsiini tuon perheenjäseneni käyttämän meedion yhteystiedot. Minua on aina kiinnostanut tietää, kuinka helppo tai vaikea minua on tulkita.
Kokeile jotain toista tyyppiä, jos kerran tämä sukulaisesi käyttämä vaikuttaa olevan Google-meedio :)
kid

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja kid »

Haluaisin toki päästä moiseen istuntoon, jos vain tietäisin missä, milloin ja kuinka paljon moinen lysti maksaa. Ja mieluiten haluaisin istuntoon, jossa on mahd. vähän ihmisiä.
kid

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja kid »

Tää ei nyt sinänsä liity meedioihin, vaan ehkä enemmänkin selvänäkijöihin. Joka tapauksessa tossa viime vkloppuna baarissa mulle yks nainen yhtäkkiä rupes analysoimaan mun luonnetta ja muuta semmosta ihan täydellisesti ja sano vielä lopuks, että "sä löydät Lontoosta jotain, jonka takia tuut jäämään sinne." Mistä helvetistä se tiesi et oon menossa Lontooseen keväällä?!

Note, vaikka oltiin baarissa niin hirveessä humalassa en myönnä olleeni. Enkä ollu maininnu sille mitään Lontoonreissusta enkä mistään. Huhhuh kyllä on asia muuten vaivannut mieltä...
Healing subconsciously
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 7:13 am
Paikkakunta: Rmk

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Healing subconsciously »

Mun käsitykseni on sellanen että niihinkin mahtuu huijareita sekaan (kuten on tässä ollutkin mainintaa noista Google-meedioista ja sellaisista, jotka ehkä vetää vähä hatusta) - mutta että on myös sellaisia, joilla oikeasti on yhteys henkimaailmaan. Toivon itsekin vielä sopivan tilaisuuden tullen tapaavani oikean meedion, se voi viedä aikaa ja yrityksiä mutta sitä toivon ja siihen uskon. En ole vielä itse käynyt meediolla mutta lähisukulaiseltani kyllä olen kuullut ihan hänen henk.koht. kokemuksista. Tahtoisin niin kuulla jotain kahdesta edesmenneestä perheenjäsenestäni...
Rakkaus on sitä, että on 60 vuotta naimisissa, eikä oksenna kertaakaan.
- Rauno Repomies
Vastaa Viestiin