Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Kukkakaali
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 1:31 pm

Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Kukkakaali »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201005 ... 4_ul.shtml
Taksikuski ratkaisi 15 vuotta vanhan kummitusmysteerin
Keskiviikko 19.5.2010 klo 11.22

Vuonna 1677 tulipalossa kuollut pikkutyttö ei ehkä sittenkään näyttäytynyt amatöörivalokuvaajan kuvassa.
Pikkutytöt ovat kummitelleet ahkerasti myös valkokankaalla. Kuva Hideo Nakatan Ring 2 -elokuvasta vuodelta 2005. Kelly Stables esitti kummitustyttöä.
Pikkutytöt ovat kummitelleet ahkerasti myös valkokankaalla. Kuva Hideo Nakatan Ring 2 -elokuvasta vuodelta 2005. Kelly Stables esitti kummitustyttöä. (ZUMAWIRE.COM)

Tony O'Rahilly valokuvasi vuonna 1995 Shrpshiren kreivikunnassa Englannissa palavaa Wemin kaupungintaloa ja huomasi kuvan kehitettyään talon oviaukossa pikkutytön.

O'Rahilly vakuutti, ettei hän ollut peukaloinut kuvaa, vaan "kummitustyttö" oli todellakin näyttäytynyt hänelle roihun keskeltä. Kukaan ei voinut myöskään todistaa kuvaa väärennökseksi.

Paikalliset asukkaat epäilivät, että kyseessä saattaisi olla vuonna 1677 kaupungintalon palossa kuollut 14-vuotias Jane Churm. 90-luvun palon jäljiltä korjattuun taloon jopa kiinnitettiin laatta, jossa mainostettiin paikalla asustelevaa kummitusta.

Sittenkin väärennös?

77-vuotias entinen taksikuski Brian Lear ei kuitenkaan ollut täysin vakuuttunut valokuvan aitoudesta.

Learin aavistukset vahvistuivat, kun hän huomasi paikallisessa sanomalehdessä tutun näköisen kuvan. Vuonna 1922 kuvatussa valokuvassa näkyy nuori tyttö, joka seisoo paikallisen liikkeen ovensuussa.

Valokuvan tyttö näyttää selvästi tutulta "kummitukselta".
- Oli kiehtovaa huomata, kuinka samanlaisilta he näyttävät. Heidän pukunsa ja päähineensä näyttävät olevan identtiset, Lear kertoo Telegraph-lehdelle.

Wemin kaupunki tuskin kuitenkaan suostuu tunnustamaan kuuluisaa valokuvaa väärennökseksi. Kaupunki saapuu nimittäin vuosittain sadoittain turisteja katsomaan kuuluisaa "kummitustaloa".
Tuossa vielä kuva Telegraph- lehden sivuilta.

Kuva

Itse olen kyllä melko (täysin) varma että kyseessä on väärennös. Tyttö on kuvassa aivan liian valokuvamainen. Ei sillä että olisin aitoa kummitusta ikinä nähnyt, mutta c´moon...

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

jep, väärennös melko varmasti. Noitahan on tasasesti julkisuudessa. Esim. kun on otettu perhepotrettia näkyy takana epämääräinen hahmo jne. Painosanalla epämääräinen tuossahan tytön kasvot näkyvät aikas selkeästi...mikä vahvistaa omaa ajatustani, että väärennös mikä väärennös.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Nooruska kirjoitti:jep, väärennös melko varmasti. Noitahan on tasasesti julkisuudessa. Esim. kun on otettu perhepotrettia näkyy takana epämääräinen hahmo jne. Painosanalla epämääräinen tuossahan tytön kasvot näkyvät aikas selkeästi...mikä vahvistaa omaa ajatustani, että väärennös mikä väärennös.

montako oikeaa kummistusta olet nähnyt/tutkinut? :shock:
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Siis en yhtäkään henk. koht. , mutta en väittänytkään onko kummituksia olemassa vai eikö ole. Tuo kuva vaan ei minua vakuuttanut :)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Aito tai ei, mutta huh kun tuli kylmät väreet... :lol:

Olen kummituksista lukenut enemmän kuin ehkä on ihmiselle tervettä, ja vaikka en niihin ehkä ihan uskokaan, niin tarinat ovat kyllä viihdyttäviä ja niiiin todentuntuisia... Jospa sittenkin...?
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Sajaki kirjoitti:Jospa sittenkin...?
Ei tänään. Ehkä seuraavalla kerralla.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

VoDKa kirjoitti:
Sajaki kirjoitti:Jospa sittenkin...?
Ei tänään. Ehkä seuraavalla kerralla.
Mutta kun! Kuten kettu aikoinaan sanoi, "I want to believe".... :lol:
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Nooruska kirjoitti:Tuo kuva vaan ei minua vakuuttanut :)
tämä on niitä nykyajan teräväpiirto kummituksia..led taustalla niin on kirkkaampi kuva..
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kuva

en minä nyt tiedä kuin HD-kummitus tuo on.
Ja oli tai ei, mä ainakin uskon niihin, koska olen yhden tavannut. Oli ihan HD ja ''aito''.

Kuva
Nuotio & Äreät Tiput

Manfreda
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 3:01 pm

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Manfreda »

Kuva
Kuva

Tuossa vielä vertailtavaksi daily.mailin kuvat 20-luvun postikortista, josta tyttöhahmo päätellään otetun kummituskuvaan :D .
This case is a mess. Whodunnit?

Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Eihän tuo ole yhtään samannäköinen :o
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Sajaki kirjoitti:Eihän tuo ole yhtään samannäköinen :o
ei niin :?
Ainoa eniten yhdistävä tekiä on tuo asento ja tuo mekossa oleva musta vyö
...Tosin, kuvia pystyy aika hyvin muokkaamaan. Mutta onko pystynyt jo vuonna -95?
En itse tiedä, koska olen tuolloin ollut niin pieni.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Manfreda
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 3:01 pm

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Manfreda »

Tässä vielä kuvat vierekkäin sivulta paranormal-mysteries.co.uk:

Kuva

Minusta kuvat ovat hyvin samanlaiset, hieman alas sivulle katsova kulmiaan kurtistava tyttö, tumma kaulanauha, vyön yläpuolella oleva mekon laskos samoin kuin hatun laskos samassa paikassa molemissa kuvissa. Kuvaa näyttäisi jonkin verran jälkikäsitellyn, vaalennetun muun muassa. So busted :D.
This case is a mess. Whodunnit?

Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Sama kuva se selkeästi on. Tyttöä on hieman kierretty vastapäivään, joten asento vaikuttaa erilaiselta, mutta muuten kaikki täsmää.

Sulavesi
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2010 2:48 pm

Re: Kummitustyttö Jane Churm, väärennös vai ei?

Viesti Kirjoittaja Sulavesi »

Minusta kummitustytöllä on vaaleat hiukset tuossa portaikossa otetussa kuvassa ja tuossa missä seisoo kadulla häl on tummat hiukset. Pyydän anteeksi nöyrästi jos olen väärässä. :oops:

Vastaa Viestiin