Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Frigg
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 9:18 pm
Paikkakunta: Susiraja

Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Viesti Kirjoittaja Frigg »

Sattuisikohan kukaan muistamaan ko. tapausta taikka löytämään jostakin lisätietoja? Eli syyskuussa 1996 löytyi mies tapettuna pakettiautosta Joensuun Hukanhaudalla. Itse en täältä ainakaan mitään topicceja asiasta löytänyt ja ainoa juttu netistä, jonka löysin oli HS:n arkiston lyhennelmä:

JOENSUU - Joensuulainen, vuonna 1953 syntynyt mies on löytynyt surmattuna pakettiautosta Joensuun Hukanhaudalla. Poliisi sai keskiviikkona ilmoituksen, että Koivuniemeen ja Sulkuniemeen johtavalta tieltä haarautuvalla sivutiellä on auto, jossa on kuollut mies. Tutkimuksissa on ilmennyt, että mies on surmattu. Poliisi epäilee, että uhri on tuotu kuolleena pakettiauton löytöpaikalle tiistai-iltana. Tutkimusten yhteydessä poliisi on pidättänyt kaksi joensuulaista miestä. Poliisi pyyt. . .

HS - Kotimaa - 27.9.1996 -


Minkälaiset ja miten pitkät tuomiot tuli ja kuinka monelle?

Itse olen täällä Murhainfossa jonkin aikaa taustaillut ja nyt sitten rohkenin rekisteröityä :D

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Huonosti on minkäänlaisia muisti- ym. kuvia. Ainoa mitä tiedän tuon kertomasi lisäksi on, että pakettiauto oli Fiat, rekisterinumero OFF-751. Oliko tuo auto surmatun?

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Frigg kirjoitti:
Itse olen täällä Murhainfossa jonkin aikaa taustaillut ja nyt sitten rohkenin rekisteröityä :D
Tervetuloa vaan "joukkoon tummaan"... mikäs siinä rekisteröitymisessä niin arvelutti? Hetihän sait jonkunmoisen vastauksen kyselyysikin (eiköhän tuo arvon tohtorimme vielä jotakin muutakin lisätietoa kaiva, kunhan annetaan vähän aikaa) :)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

Frigg
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 9:18 pm
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja Frigg »

Kiitos kiitos :D. Lähinnä se epäilytti, että onkohan minulla mitään annettavaa foorumille. Mutta aika näytää..

Pakettiautosta ei hirveästi itsellä ole muistikuvia, mutta mielestäni useampi ihminen tästä teosta tuomittiin. Ja yksi tekijöistä (ei päätekijä) kuoli itse muutama vuosi tuon tapauksen jälkeen.

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Eipä tämä minunkaan antini palstalle aina niitä asiapitoisimpia ole, mutta sillointällöin sentään jotain avauksiakin olen saanut aikaiseksi. Ihmeen paljon kuitenkin on mieleen jäänyt pelkästään juttujen lukemisestakin ja moni asiayhteys on kirkastunut mielenkiintoisten juttujen tiimoilta.
Yritähän vaan houkutella tänne asiallisia kavereitasikin (mitään rähinäveikkoja ei kuitenkaan tartte mukaan pyydellä) 8)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Viesti Kirjoittaja vandt »

Mie rekisteröidyin ihan tämän takia :)

Mutta siis tapaus on tuttu. Käsitykseni mukaan vain yksi tuomittiin. Jäi kiinni aikalailla saman tien, ja vapautui jotakuinkin kolme vuotta sitten.

Siis uhri ja tekijähän olivat kavereita, ja sitten toista vitutti. Suomalainen peruskuvio.

Tästä oli silloin juttua Alibissa, ja olen tuskissani yrittänyt metsästää sitä lehteä, mutta ei tunnu mistään löytyvän.

Pahoittelen jos nyt kuitenkin annoin väärää tietoa. En ole viitsinyt kysellä tarkemmin niiltä ihmisiltä, joita tämä ihan henkilökohtaisesti kosketti.

Frigg
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 9:18 pm
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja Frigg »

Tervetuloa vandt!

Itse taas muistelin, että useampi sai tuomion tästä. Mutta voihan olla, että muistelen väärin. Jotenkin vaan semmonen mielikuva on, että tekijöitä oli 2. Tai sitten tämä toinen ei ollut tekijänä vaan todistajana.

No jospa joku ystävällinen sielu saisi jostain tarkempaa tietoa kaivettua esiin.

vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Viesti Kirjoittaja vandt »

Kokeilen kysyä asianomaisilta, jos vain saan fiksun tilanteen missä kysyä. Aikaa voi kulua, en näe usein kyseistä henkilöä, mutta katsotaan :)

Kiinnostaa toki itseänikin.

vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Viesti Kirjoittaja vandt »

Sain tietää, että useampia tuomittiin tosiaan. Päätuomittu on jo tapettu tai muuten kuollut.

Tämän lisäksi sain vain tietää, että "ei kuulu sulle, eikä kellekään muullekaan" :lol: Eli se siitä.

jnsman
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: La Helmi 23, 2019 9:06 pm

Re: Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Viesti Kirjoittaja jnsman »

Eikös tää ollu Jarkka/Pikkis geissi?

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Valaiseppa jnsman että mitä muistat tapauksesta jarkka/pikkis?
"If you aim for a king, you better not miss"

jnsman
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: La Helmi 23, 2019 9:06 pm

Re: Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Viesti Kirjoittaja jnsman »

Dope Boy kirjoitti:Valaiseppa jnsman että mitä muistat tapauksesta jarkka/pikkis?

Mitäpä paska-jätkän (Jarkka) tekemisistä valaisemaan mitään, mädätköön helevetissä . Kellään muulla kuin paska-ämmälä ei jäänyt ikävä.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Kiinnosta vaan tietää että mitä on tapahtunut. Motiivi lähinnä kiinnostais... Miks jarkka oli niin ei toivottu tyyppi?
"If you aim for a king, you better not miss"

jnsman
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: La Helmi 23, 2019 9:06 pm

Re: Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Viesti Kirjoittaja jnsman »

Dope Boy kirjoitti:Kiinnosta vaan tietää että mitä on tapahtunut. Motiivi lähinnä kiinnostais... Miks jarkka oli niin ei toivottu tyyppi?

Kyrpähä se oli. Jokainen tappo minkä kerkes "puuhastella" sattui ilman mitään järkevää syytä. Tähän vois lisätä veljensä itsemurhan , johon Jarkka oli tavallaan "syypää"..
Tohon viimeisempään hukitsulla sattuneeseen tappoon voi lisätä, uhrihan oli muutto kuskina Jarkalle ja tämä kiitti kaveriaan illan päätteeksi tappamalla. Jos en ihan väärin muista , uhri taisi olla sammuneena/nukkumassa kun Jarkka kiitti muutto kuskina olosta.
Pikkis vainaan pakotti raadon kantoon..
Kertoo sekin jotain, Kyrpä kun henkensä heitti niin muijansa Joensuun kaduilta skutsille muutti jemmaan.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Miehen tappo Joensuun Hukanhaudalla 1996

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Että semmonen sankari..
"If you aim for a king, you better not miss"

Vastaa Viestiin