Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Todistaja Markka kertoi nelikon käyneet illalla vierailulla Dahlbyn niemellä.
Valokuviakin kertoo ottaneensa. Kuvia, joissa näkyy kolme surmattua nuorta, luulisi tuollaisten olevan tallessa ja jopa kopiot otettu toisille "markkalaisille". Onkohan heidän jäämistöjään pengottu ja perheiltä kyselty.

Markka siis ilmoittui nelikon vierailusta. Joku seurue nähtiin kulkevan pelolla? Toisaalta niemeltä on niukasti havaintoja leiriytyjistä, teltta havaittiin mutta näkikö oikeastaan kukaan koko porukka yhdessä.
Joku pikkutyttö näki humalaisen Gustafssonin, pariskunta näki tytön ja pojan , entä muuta.
Havaintoja leirinuotiolta, vai poltettiinko sitä?
Vesi kantaa äänet, hiljaista oli.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

yövuoro kirjoitti:

Markka siis ilmoittui nelikon vierailusta. Joku seurue nähtiin kulkevan pelolla? Toisaalta niemeltä on niukasti havaintoja leiriytyjistä, teltta havaittiin mutta näkikö oikeastaan kukaan koko porukka yhdessä.
Joku pikkutyttö näki humalaisen Gustafssonin, pariskunta näki tytön ja pojan , entä muuta.
Havaintoja leirinuotiolta, vai poltettiinko sitä?
Vesi kantaa äänet, hiljaista oli.
Kerros lisää tuosta nähdystä seurueesta? Hieman tarkemmin siis, tarkoitatko motskarilla liikkumista vai jotain muuta?

Pyörät kiilteli ainakin jossain Vuokon tarinassa, mutta kummassa niemessä?

Nämä on niitä juttuja, nuotiot ja muut, että ne kuuluisivat sen paikkatutkimuksen piiriin.

Mutta kun KRP pääsi viimein paikalle, oliko se Ahtokari joka ihmetteli että mitä sitä' tutkitaan kun koko rikospaikka oli pakattu? Jotenkin näin.

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

P,
muistinvaraista tietoa tuo, että niityllä/pellolla nähtiin illan aikana kävelemässä jokin seurue.
Tavoitteenani on muistella ja kartoittaa iltahavaintoja turmaseurueesta.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

yövuoro kirjoitti:P,
muistinvaraista tietoa tuo, että niityllä/pellolla nähtiin illan aikana kävelemässä jokin seurue.
Tavoitteenani on muistella ja kartoittaa iltahavaintoja turmaseurueesta.
Ok, se olisi käsittääkseni uutta, ainakin minulle. Kerro jos tarkentuu. :lol:

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Selkiskö sulle Papi nuo Salosen havainnot noin karttapohjalla? Olen karttoihin koettanut sovittaa havaintoja mutta joku niissä mättää?

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Mikäs niissä reistaa? Mutta, olisko parempi siirtää tämä Salosen näkemiset tuonne Kulkijat ja reitit osastolle, on sitten helpompi koostaa jos saadaan jotain aikaiseksi.

Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Kiinnostaa erityisesti nämä otsikon muut. Onkohan heitä paljonkin pöytäkirjojen ulkopuolella?

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

No tuo Turun sea port on ehkä kaikista huonoin, eli ei mitenkään uskottava kun ei seurueesta kukaan oikein muista miten meni. Samoin tuo Porvoo hieman liian hyvää ollakseen totta.

Mutta muissa kyllä on potentiaalia lisäkysymyksiin. + lisäksi muut "uudet todistajat" jos niitä ilmaantuu.

Tuo armeija juttu on kans mielenkiintoinen, joku väitti ettei aliupseerit juo miehistön kanssa, mun aikana kantaporukkakin joi. Ja sai seuraamuksia... 8) Ja kyse ei ollut mistään puolikurssijuhlasta.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

EuroJR kirjoitti:Alibissa 9/2005 oli haastattelu Virpistä, 40. Lyhennän tähän Virpin osuuden tärkeimmät:
---------------------------------------------
Virpillä on tärkeää kerrottavaa, jotain mikä on vaivannut jo monta vuotta. Virpin tarina kuulostaa aika hurjalta, mutta nainen vakuuttaa puhuvansa totta. Hän on valmis kertomaan kokemuksestaan vaikka käsi ramatulla.

Terveydenhoitoalalla työskentelevä Virpi sanoo tavanneensa Nils Gustafssonin vuonna 1982.

"Olin tuolloin 17-vuotias ja kävin talouskoulua. Oli syksy ja arkipäivä ja muistaakseni se oli joskus neljän aikaan jolloin tapasin Nilsin.
Olin odotellut omaa linja-autoani ja yhtäkkiä erään toisen bussin kuljettaja alkoi tehdä ystävyyttä. Tuo kuljettaja oli Nils Gustafsson.

Se oli 92, joka meni Juvanmalmille. Nils istui bussin sisäpuolella ja pyysi minua juttelemaan. Menin etupenkille, häntä vastapäätä. Puhuttiin niitä näitä, ihan normaalia keskustelua. Jossain vaiheessa Gustafsson sanoi, että muistuttaisin hänen edesmennyttä ystäväänsä. Hän kysyi olenko kuullut puhuttavan Bodomjärven surmista. Olin niistä joskus kuullut mutta en sen enempää. En tiennyt sitäkään että tämä Nils on ainoana jäänyt henkiin.

Gustafsson pyysi minua katsomaan hänen kasvoissaan olevia arpia. En niitä kuitenkaan nähnyt. Hän kertoi lyhyesti Bodomjärven tapahtumista ja kertoi olevansa henkirikosten takana. Ainakin minut hän sai vakuuttuneeksi siitä, että nimenomaan hän on vastuussa kolmen ihmisen kuolemasta. Muistikatkoksesta ei ollut tietoakaan kun keskustelimme Bodomista.

Hän suhtautui koko asiaan kylmästi ja vaikutti suorastaan ylpeältä siitä, kuinka helppoa on tehdä tällaista niin, ettei siitä jää kiinni. Hän koki huvittavana sen, ettei kukaan hoksannut epäillähäntä. Hän suorastaan naureskeli sen aikaisille rikostutkijoille.

Nils mainitsi vielä, että murha-asetta ei tulla koskaan löytämään. Sitä ei kuulemma ole etsitty oikeasta paikasta. Sitä ei kuulemma löydy maasta eikä vedestä. Hän totesi, että poliisien olisi kannattanut aikoinaan katsoa enemmän puiden latvojen suuntaan.

Gustafsson sanoi myös, että "kaikkea se mustasukkaisuus teettää". Muistan hänen myös sanoneen "ettei naisiin voi luottaa". Teltassa oli ollut riitaa ja pojat ottivat yhteen.

Nils kertoi saneensa puukosta ja että arpia oli tullut paljon. Sitä ihmettelen, että kun Gustafsson on paljon puhunut takaraivossa olleista vammoistaan. Minulle hän ei maininnut muista kuin kasvon seudun vammoista.

Gustafsson kertoi uhrin näyttelemisen olleen helppoa."

-----------------------------------------------------------
Virpi vakuutaa, ettei antanut haastattelua julkisuuden tai rahan takia. Tästä jutusta ei maksettu ainuttakaan euroa.

Alibin toimitus otti yhteen Mikkelissä asuvaan Markoon joka kertoi:
"Virpi kertoi minulle tästä ensimmäisen kerran silloin, kun Åke Lindmanin tv-ohjelma esitettiin."
Toisaalla aihetta taas hieman sivuttu, joten lienee asiallista taas muistia virkistää. jospa taas löytyisikin jotain uutta.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Damien »

Kummallista kuinka mies jolla on tapana kehuskella tapahtumista täysin tuntemattomille,
on onnistunut pysymään vapaan kaikki nämä vuosikymmenet. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja papillon »

Damien kirjoitti:Kummallista kuinka mies jolla on tapana kehuskella tapahtumista täysin tuntemattomille,
on onnistunut pysymään vapaan kaikki nämä vuosikymmenet. :wink:
Jolla on väitetty olleen tapana kehuskella.
Ei nuo kehuskelut edes oíkeuteen riittäneet uskottavuudessaan.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Damien »

papillon kirjoitti:Jolla on väitetty olleen tapana kehuskella.
Ei nuo kehuskelut edes oíkeuteen riittäneet uskottavuudessaan.
Eihän niistä mihinkään olekaan ilman aihetodisteita.
Tuntuu vain että "Virpi" on ollut vain huomion perässä...
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja papillon »

Damien kirjoitti:
papillon kirjoitti:Jolla on väitetty olleen tapana kehuskella.
Ei nuo kehuskelut edes oíkeuteen riittäneet uskottavuudessaan.
Eihän niistä mihinkään olekaan ilman aihetodisteita.
Tuntuu vain että "Virpi" on ollut vain huomion perässä...
Niin. Toisaalta ihmeen monta ilmoittautui, samankaltaisin jutuin. Mutta esim. se seaportin porukka, vain yksi kertoi jutuista, toiset vaan kiinnitti huomiota heppuun joka tavallaan häiriköi tai tungetteli. Vaikea sanoa.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja konsta »

papillon kirjoitti:
Damien kirjoitti:
papillon kirjoitti:Jolla on väitetty olleen tapana kehuskella.
Ei nuo kehuskelut edes oíkeuteen riittäneet uskottavuudessaan.
Eihän niistä mihinkään olekaan ilman aihetodisteita.
Tuntuu vain että "Virpi" on ollut vain huomion perässä...
Niin. Toisaalta ihmeen monta ilmoittautui, samankaltaisin jutuin. Mutta esim. se seaportin porukka, vain yksi kertoi jutuista, toiset vaan kiinnitti huomiota heppuun joka tavallaan häiriköi tai tungetteli. Vaikea sanoa.
Tuotahan voisi kokeilla käytännössä. Laitetaan jonkun tuntemattoman(esimerkisi 60-luvulla Saksassa kuolleen) tyypin kuva lehtiin ja kerrotaan, että hän on todennäköisesti murhannut monta ihmistä Suomessa. Voidaan vielä pyytää ihmisten havaintoja viimeseltä 30 vuodelta(siis jolloin hän on ollut jo haudassa). Ja sitten vain odotteleemaan puhelinsoittoja. Veikkaisin, että 10 puhelinsoittoa Krp:lle , jutut Alibissa, Seiskassa ja Hymyssä jne on vielä ihan keskiarvoissa ja odotettua.

Poliisi osaisi paremmin kertoa, minkä tyyppisiä yhteydenotot tyypillisesti ovat, koska heillä niitä riittää. Onko tuo tunnustus/kerskailu tavallista, vai kokisiko joku joutuneensa uhatuksi. Itse veikkaisin, että yhteydenotot perustuisivat ihan vaatetusta(Nissellä on kahdessa "tunnustuksessa" sama asu, kuin oikeusalissa) myöten mediassa esittettyihin kuviin ja mielikuvaan persoonasta. Leppoisa, viinaan menevä bussikuski olisi tehnyt leppoisia, humalassa tehtyjä tunnustuksia. Julman näköinen psykopaatti olisi tietenkin uhkaillut ja kerskunut teolloillaan. JNE.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kas konsta kun et ole tietoinen, että linja-auton kuljettajalla on ihan laissa säädetty virkpuku olemassa ja silloin todistajatkin ovat tietenkin kertoneet sen, mitä tällä tarinaniskijällä on ollut päällään, eli työaikana linja-autokuskin ajopuku.

Olisivatko nuo Turun ja Porvoon keikat olleet jotain yökeikkoja tilausajossa, jolloin olisi pitänyt käyttää virkapukua, joka ei ole ollut ainakaan este kapakkaan sisäänpääsyssä.

Vastaa Viestiin