Mistä ja miten uutta tietoa?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Toivottavasti mihinkään ei enää saada uutta verta, vaan asiat selviävät "kohilleen", ilman verenvuodatusta.

Tuo Assmann teoria on melko metka, vaikka nythän tuossa jutussa Assmann taitaa olla joku Hans-Christian Anderss.., ei kun Bielman, tai joku muu saksalainen, ei kait sen niin väliä, vai mitä D.r Lidll.

Sekin hiukka ihmetyttää, tämän Tulilahden äijän kohdalla, että miten hän on voinut verrata Zwickauta venäläiseen Popedaan, sillä eihän noilla perkele ole ollut muuta yhteistä, kuin se, etteivät ne tarpeen tulleen toimineet kumpikaan, jotta joo.

Niin, tuo Zwickau oli pahvista ja puusta koottu hökötys, eli tyyppimerkiltään P 70
joka tarkoitti sitä, että pahvia oli 70%.

Popeda oli mielestäni parasta, minkä Neuvstoliitto Volgan kera sai ikinä autojen kohdalla aikaan.

Puolalaista Zwickauta, ei ikinä voi verrata Popedaan, niin ulkonäöllisesti, kuin kooltaankaan, sillä Popeda, oli huomattavan suurikokoisempi ja talvella jopa kuumempi.

Niin ja Popeda oli vieläpä nelitahtinen, kun tuo pahviloota P 70, oli kaksitahtinen, josta varmasti sen ajan pikku-ukot olisivat vehkeet erottaneet.

Höpöjä, tämä Tulilahden ukko viäntää, häh häh, savolaisia nääs kun on.

aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja aniko »

Niin, kaikki lienevät jo huomanneet, että tämä Tulilahden uusi ylläritodistaja antoi saksalaisesta samat tuntomerkit kuin Nisse hypnoosissa. Mikä viittaa siihen että tarinansa on saanut hieman vaikutteita. Tai sitten se on totta, tietysti.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

strangelove kirjoitti:Kyllä pitää paikkansa! Siteeraan taas Urhoa:

Veren dna on tutkittu, ja se on yhdistelmäverta. Sikäli kun asiaa ymmärrän, niin jokainen mitattu arvo löytyy joltain Bodomin uhrilta. Ei pidä kuitenkaan innostua, ja veri on uudelleen tutkittavana Saksassa. Vastaavasti Hansin siskonpojasta otettu dna on sellainen, että sukulaisuus tyynyliinan spermajäljen jättäjään on hyvinkin mahdollinen. Yhteisiä arvoja on 1/4 mikä vastaa tuollaisen sukulaisuuden oletusarvoa.

Ja tämän poliisi jättää sikseen! Ei olisi iso kustannuserä verrata kelloista löytyneen veren dna:ta uhrien vastaavaan. Taitaa poliisi pelätä sitä, että ne täsmäävät!
Mielenkiintoista. Miksei Urho (Kekkonen) ole aiemmin maininnut kellon kuorien veritahroja?
http://forum.bodomjarvi.com/viewtopic.php?t=373

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Mariacka kirjoitti:
strangelove kirjoitti:Kyllä pitää paikkansa! Siteeraan taas Urhoa:

Veren dna on tutkittu, ja se on yhdistelmäverta. Sikäli kun asiaa ymmärrän, niin jokainen mitattu arvo löytyy joltain Bodomin uhrilta. Ei pidä kuitenkaan innostua, ja veri on uudelleen tutkittavana Saksassa. Vastaavasti Hansin siskonpojasta otettu dna on sellainen, että sukulaisuus tyynyliinan spermajäljen jättäjään on hyvinkin mahdollinen. Yhteisiä arvoja on 1/4 mikä vastaa tuollaisen sukulaisuuden oletusarvoa.

Ja tämän poliisi jättää sikseen! Ei olisi iso kustannuserä verrata kelloista löytyneen veren dna:ta uhrien vastaavaan. Taitaa poliisi pelätä sitä, että ne täsmäävät!
Mielenkiintoista. Miksei Urho (Kekkonen) ole aiemmin maininnut kellon kuorien veritahroja?
http://forum.bodomjarvi.com/viewtopic.php?t=373
Kuulusteluissa Gustafsson kertoo toistuvasti miljonaari-kellostaan. Tarkoitetaanko tässä nyt samaa kelloa?

Bettina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 8:47 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Bettina »

Joo ja kikkapihdeistä

Cannon
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 11:16 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Cannon »

Bettina kirjoitti:Joo ja kikkapihdeistä
Kadotetuista kikkapihdeistä ei taida olla kuvaa? Taisivat olla Facom merkkiset. Valmistajalta voisi ehkä saada kuvia, jos jollakin olisi aikaa kysellä niitä. Esim myyntiesitteissä niitä kuvia on todennäköisesti ainakin ollut.

Ketjun alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, uutta tietoa olisi aikakin saatavilla teltan verijälkien lisätutkinnalla. Erityisesti pohjan verijälkikerrostumien tutkinta voisi tuoda lisävaloa tapahtumien etenemiseen murhien aikana. Huhujen mukaan teltan verijälkitutkimuksia olisikin jatkettu viime aikoina. Myös rikospaikan skaannamisella ja verijälkitutkimuksen pohjlta animaatiota tekemällä eri tapahtumaskenaarioista voisi saada ehkä jotain lisätietoa. Tälläiset menetelmäthän ovat USA:ssa rutiinia kaikissa henkirikostutkimuksissa nykyisin.

Yksi varteenotettava uusi menetelmä on muistinjälkitesti. Tätähän käytettiin mm. Raisa Räisäsen surman tekijäksi epäilyn kohdalla jonkin aika sitten. Eli menetelmä on nykyisin hyväksytty myös KRP:ssä käyttöön. Se mielestäni voisi tuoda lisätietoa tähänkin tapaukseen.

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Hmph...tunsivatkohan Hans A. ja kioskinpitäjä toisensa???

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

villivadelma kirjoitti:Hmph...tunsivatkohan Hans A. ja kioskinpitäjä toisensa???
Mahdollisesti. Ainakin olivat joskus juttusilla erään henkilön kertoman mukaan. En tiedä tunsivatko silti sen paremmin, tuskin mitään kavereita ainakaan olivat.

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Maza »

strangelove kirjoitti:
villivadelma kirjoitti:Hmph...tunsivatkohan Hans A. ja kioskinpitäjä toisensa???
Mahdollisesti. Ainakin olivat joskus juttusilla erään henkilön kertoman mukaan. En tiedä tunsivatko silti sen paremmin, tuskin mitään kavereita ainakaan olivat.
Mitä mieltä olet itse tästä asiasta, Urho?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ovatko nämä jutut kioskimiehestä ja akentti Assmannista jotain uutta tietoa ja kuka Assmannin on taas nostanut tekijäkandidaatiksi, vaikka tuo sai jo hetken akaa olla rauhassa?

Ai niin strangehan se ja Sariola, heheheh!

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Ovatko nämä jutut kioskimiehestä ja akentti Assmannista jotain uutta tietoa ja kuka Assmannin on taas nostanut tekijäkandidaatiksi, vaikka tuo sai jo hetken akaa olla rauhassa?

Ai niin strangehan se ja Sariola, heheheh!
Vinca-kelloon liittyvät asiat ovat uutta tietoa, vai oletko arvon satusetä tiennyt niistä jo aiemmin?

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä olen ollut tietoinen Assmannin jäämistöön kuulema jääneestä Vincan kuorista, jossa ei ole mitään tunnusta, onko kello ollut yleensäkään Vinca, vai joku muu, sillä noita samoja kuoria käyttivät muutkin kellomerkit, kuin Vinca, tietääkseni.

Paloarohan noista kirjoitti jo Assmann kirjassaan.

Edes pohjalevyä ei ole, josta olisi saanut selville valistuserän, jota Paloaro muistaakseni kirjassaan jotain kirjotti, jos oiksin muistan, saattaahan olla, että minäkin muistan kerran väärin.

Ei tuo "kellonkuorijuttu" minulle todellakaan ole mikään uusi asia ja ihmettelen, kuinka se on sinultakin mennyt ohi, heh?

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Kyllä olen ollut tietoinen Assmannin jäämistöön kuulema jääneestä Vincan kuorista, jossa ei ole mitään tunnusta, onko kello ollut yleensäkään Vinca, vai joku muu, sillä noita samoja kuoria käyttivät muutkin kellomerkit, kuin Vinca, tietääkseni.

Paloarohan noista kirjoitti jo Assmann kirjassaan.

Edes pohjalevyä ei ole, josta olisi saanut selville valistuserän, jota Paloaro muistaakseni kirjassaan jotain kirjotti, jos oiksin muistan, saattaahan olla, että minäkin muistan kerran väärin.

Ei tuo "kellonkuorijuttu" minulle todellakaan ole mikään uusi asia ja ihmettelen, kuinka se on sinultakin mennyt ohi, heh?
Ei kyllä kerrottu Paloaron kirjassa. Koko kellon kuori löytyi vasta 2007 ja verijälki huomattiin vasta hiljattain.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mielestäni kerrottiin juuri Paloaron kirjassa, tosin ohimennen ihan vaan mainiten, sillä en minä sitä kait muualta ole lukenut.

Siinä kerrottiin noita Assmannin jäämistöjä, jossa oli jotain muutakin muka merkittävää rojua, lukasehan kirja uudelleen, kyllä se sieltä pitäisi löytyä, jollen sitten ole vahingossa lukenut jotain sellaista yleisesti julkaisematonta painosta, voihan sitä niinkin ajatella.

Niin ja onhan minulla tuo selvänäkijänkykykin, joka tapauksessa, minulla on ollut jo muutaman vuoden ajan tiedossa nuo tavarat.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Mielestäni kerrottiin juuri Paloaron kirjassa, tosin ohimennen ihan vaan mainiten, sillä en minä sitä kait muualta ole lukenut.

Siinä kerrottiin noita Assmannin jäämistöjä, jossa oli jotain muutakin muka merkittävää rojua, lukasehan kirja uudelleen, kyllä se sieltä pitäisi löytyä, jollen sitten ole vahingossa lukenut jotain sellaista yleisesti julkaisematonta painosta, voihan sitä niinkin ajatella.

Niin ja onhan minulla tuo selvänäkijänkykykin, joka tapauksessa, minulla on ollut jo muutaman vuoden ajan tiedossa nuo tavarat.
En nyt jaksa alkaa pläräämään tuota eeposta tällä hätää, mutta väitän kivenkovaa ettei siitä ollut mainintaa.

Vastaa Viestiin