Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Lautamiehethän olivat siinä käsityksessä, että Virpin koulua ei ollut olemassakaan, mutta...

- hymm -
Lautamiehet eivät käsitelleet asiaa, koska Virpillä oli syyttäjän mukaan uskottavuusongelma, joten häntä ei kelpuutettu todistajaksi.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin, oikeudessahan tätä asiaa ei ole käsitelty - vielä.

Lautamiehet olivat ainoastaan höpötysten varassa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Virpin tarina. En ole varma, että onko tämä jo täällä jossain, mutta laitetaan vielä kertaalleen. On täällä turhempaakin.

>>Terveydenhoitoalalla työskentelevä Virpi sanoo tavanneensa Nils Gustafssonin vuonna 1982.

"Olin tuolloin 17-vuotias ja kävin talouskoulua. Oli syksy ja arkipäivä ja muistaakseni se oli joskus neljän aikaan jolloin tapasin Nilsin.
Olin odotellut omaa linja-autoani ja yhtäkkiä erään toisen bussin kuljettaja alkoi tehdä ystävyyttä. Tuo kuljettaja oli Nils Gustafsson.

Se oli 92, joka meni Juvanmalmille. Nils istui bussin sisäpuolella ja pyysi minua juttelemaan. Menin etupenkille, häntä vastapäätä. Puhuttiin niitä näitä, ihan normaalia keskustelua. Jossain vaiheessa Gustafsson sanoi, että muistuttaisin hänen edesmennyttä ystäväänsä. Hän kysyi olenko kuullut puhuttavan Bodomjärven surmista. Olin niistä joskus kuullut mutta en sen enempää. En tiennyt sitäkään että tämä Nils on ainoana jäänyt henkiin.

Gustafsson pyysi minua katsomaan hänen kasvoissaan olevia arpia. En niitä kuitenkaan nähnyt. Hän kertoi lyhyesti Bodomjärven tapahtumista ja kertoi olevansa henkirikosten takana. Ainakin minut hän sai vakuuttuneeksi siitä, että nimenomaan hän on vastuussa kolmen ihmisen kuolemasta. Muistikatkoksesta ei ollut tietoakaan kun keskustelimme Bodomista.

Hän suhtautui koko asiaan kylmästi ja vaikutti suorastaan ylpeältä siitä, kuinka helppoa on tehdä tällaista niin, ettei siitä jää kiinni. Hän koki huvittavana sen, ettei kukaan hoksannut epäillähäntä. Hän suorastaan naureskeli sen aikaisille rikostutkijoille.

Nils mainitsi vielä, että murha-asetta ei tulla koskaan löytämään. Sitä ei kuulemma ole etsitty oikeasta paikasta. Sitä ei kuulemma löydy maasta eikä vedestä. Hän totesi, että poliisien olisi kannattanut aikoinaan katsoa enemmän puiden latvojen suuntaan.

Gustafsson sanoi myös, että "kaikkea se mustasukkaisuus teettää". Muistan hänen myös sanoneen "ettei naisiin voi luottaa". Teltassa oli ollut riitaa ja pojat ottivat yhteen.

Nils kertoi saneensa puukosta ja että arpia oli tullut paljon. Sitä ihmettelen, että kun Gustafsson on paljon puhunut takaraivossa olleista vammoistaan. Minulle hän ei maininnut muista kuin kasvon seudun vammoista.

Gustafsson kertoi uhrin näyttelemisen olleen helppoa." <<



Pari seikkaa pistää heti silmään. Missä välissä NG olisi saanut puukosta, jos olisi surmaaja, kuten virpi väittää? Miksi NG olisi valehdellut saaneensa puukosta jos tunnustaisi surmat ja kertoisi miten surmat meni?

NG:llä muuten näkyy vieläkin arpi poskessa.

Tutkijoiden mukaan hyökkäys telttaan alkanut ulkopuolelta, eli teltassa yhteen otto ei käy tarinaan, sekä se, että sepi kuollut niille sijoilleen. Eli kuka olisi puukottanut Nilsiä? Ei ihme ettei virpin tarinaan uskottu.

Mustasukkaisuusteoria oli jo julkaistu kun virpi kertoi tarinansa lehdille

Ja mille NG olisi ollut mustasukkainen niin että olisi ottanut sepin kanssa yhteen?
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Ron_Burgundy kirjoitti: Pari seikkaa pistää heti silmään. Missä välissä NG olisi saanut puukosta, jos olisi surmaaja, kuten virpi väittää? Miksi NG olisi valehdellut saaneensa puukosta jos tunnustaisi surmat ja kertoisi miten surmat meni?

NG:llä muuten näkyy vieläkin arpi poskessa.

Tutkijoiden mukaan hyökkäys telttaan alkanut ulkopuolelta, eli teltassa yhteen otto ei käy tarinaan, sekä se, että sepi kuollut niille sijoilleen. Eli kuka olisi puukottanut Nilsiä? Ei ihme ettei virpin tarinaan uskottu.

Mustasukkaisuusteoria oli jo julkaistu kun virpi kertoi tarinansa lehdille

Ja mille NG olisi ollut mustasukkainen niin että olisi ottanut sepin kanssa yhteen?
Erittäin hyviä huomioita! Tämä minuakin ihmetyttää... :roll:
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Virpin sanoin:
Nils mainitsi vielä, että murha-asetta ei tulla koskaan löytämään. Sitä ei kuulemma ole etsitty oikeasta paikasta. Sitä ei kuulemma löydy maasta eikä vedestä. Hän totesi, että poliisien olisi kannattanut aikoinaan katsoa enemmän puiden latvojen suuntaan.
Yo. kohta Virpin "todistuksessa" on kuitenkin mielenkiintoinen, vaikka oletetaan että lausunto yleensä oli pötyä. Mistä V. keksi tuon? Ei ainakaan omasta päästään. :shock:
Nothing is quite what it seems
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Maybrick kirjoitti:Virpin sanoin:
Nils mainitsi vielä, että murha-asetta ei tulla koskaan löytämään. Sitä ei kuulemma ole etsitty oikeasta paikasta. Sitä ei kuulemma löydy maasta eikä vedestä. Hän totesi, että poliisien olisi kannattanut aikoinaan katsoa enemmän puiden latvojen suuntaan.
Yo. kohta Virpin "todistuksessa" on kuitenkin mielenkiintoinen, vaikka oletetaan että lausunto yleensä oli pötyä. Mistä V. keksi tuon? Ei ainakaan omasta päästään. :shock:
Miksei muka olisi keksinyt? Tuolla hän ehkä yritti tuoda uskottavuutta tarinaansa, sillä eihän kovin yleisesti ole ehdotettu murha-aseen olevan mahdollisesti puussa. AIka loogista mielestäni: ei löytynyt maasta eikä vedestä, mutta entäpä puusta...
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Ron_Burgundy kirjoitti:Pari seikkaa pistää heti silmään. Missä välissä NG olisi saanut puukosta, jos olisi surmaaja, kuten virpi väittää? Miksi NG olisi valehdellut saaneensa puukosta jos tunnustaisi surmat ja kertoisi miten surmat meni??

NG:llä muuten näkyy vieläkin arpi poskessa.?
Jospa tuo sai teltassa sepin puukosta/monosta/jostain muusta ja heitettiin sen jälkeen pihalle? Olihan siellä teltassa Nissen vertakin...
Ron_Burgundy kirjoitti: Tutkijoiden mukaan hyökkäys telttaan alkanut ulkopuolelta, eli teltassa yhteen otto ei käy tarinaan, sekä se, että sepi kuollut niille sijoilleen. Eli kuka olisi puukottanut Nilsiä? Ei ihme ettei virpin tarinaan uskottu.
Sopii hyvin tarinaan, mikäli rähinä on alkanut teltassa ja nisse poistettu sieltä...
Ron_Burgundy kirjoitti: Mustasukkaisuusteoria oli jo julkaistu kun virpi kertoi tarinansa lehdille

Ja mille NG olisi ollut mustasukkainen niin että olisi ottanut sepin kanssa yhteen?
Niin oli. Irmelille.
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Aha, siis nisse sai sepin puukosta teltassa jonka jälkeen poistettiin. Just joo. Tuo oli paras vitsi.

Miksi Irmelistä mustasukkainen? Hän sattui olemaan kyseisen tytön kanssa telttaretkellä vaikka olivat tunteneet n 3 vkoa.

Muita huomioita Virpin tarinasta:

Bussi nro 82 reitti kestää 45 min/suunta eli kuski ajaa 1,5 tuntia. (lähtö espoon keskuksesta/takaisin siellä) Nro 82 saapuu keskukseen 15.55 (aikatalu) ja lähtee uudelleen 1,5 tuntia kestävälle reissulle klo 16.15. En tunne yhtäkään kuskia joka ei kävisi tauolla tuossa välissä. Ja tuossa välissäkö NG olisi vain istuskellut dösässä ja pyytänyt jonkun ulkona seisoskelevan naisen bussiin kertoakseen surmista. Kuski kyllä saapuu bussille jo ennen klo 16.15 koska se on lähtöaika, eli kyytiläisten pitää olla bussissa silloin. Ja oletettavasti tuossa vuorossa niitä riittää.

Kaiken lisäksi tämä virpi olisi mennyt istuskelemaan aivan toiseen bussiin jota itse odotti.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja konsta »

Maybrick kirjoitti: Yo. kohta Virpin "todistuksessa" on kuitenkin mielenkiintoinen, vaikka oletetaan että lausunto yleensä oli pötyä. Mistä V. keksi tuon? Ei ainakaan omasta päästään. :shock:
Ainakin Waldemarin netti-keskusteluissa tämä spekulaatio oli tullut esiin ennen kuin Virpi astui parrasvaloihin. Kysyin muuten puu-teorian fanaattisimmalta kannattajalta, että Onko Virpi hänen tuttunsa, johon vastaisi ensin, että on. Sitten kielsi asian. Joku saattaa muistaakin tuon nimimerkin, heh.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Ron_Burgundy kirjoitti: Kaiken lisäksi tämä virpi olisi mennyt istuskelemaan aivan toiseen bussiin jota itse odotti.
Ei ollut vitsi. Jotainhan siellä teltassa on sattunut, kun kerran nissen vertakin sieltä löytyi. Ja kertomuksen mukaanhan nisse itse pyysi Virpin bussiinsa. Jos nyt oikein muistan...

Jos tarina on valhetta, niin mistä Virpi osasi kertoa mitä linjaa nisse ko. ajankohtana kuljetti?
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja konsta »

peltirumpu kirjoitti: Jos tarina on valhetta, niin mistä Virpi osasi kertoa mitä linjaa nisse ko. ajankohtana kuljetti?
Tuo tieto on mahdollisesti olut koko jutun juurena, sille se sitten on rakennettu, tyhjänpäiväinen hömppä. Mistä lie saanut selville, mainittiinko se esim Nykypostin tai Alibin jutuissa, vai tiesikö tuon joku kertoa.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Maybrick kirjoitti:Virpin sanoin:
Nils mainitsi vielä, että murha-asetta ei tulla koskaan löytämään. Sitä ei kuulemma ole etsitty oikeasta paikasta. Sitä ei kuulemma löydy maasta eikä vedestä. Hän totesi, että poliisien olisi kannattanut aikoinaan katsoa enemmän puiden latvojen suuntaan.
Yo. kohta Virpin "todistuksessa" on kuitenkin mielenkiintoinen, vaikka oletetaan että lausunto yleensä oli pötyä. Mistä V. keksi tuon? Ei ainakaan omasta päästään. :shock:
Alibissa lukee: "...katsoa enemmän puiden suuntaan."
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Eiköhän tuolla Espoossa aika moni bussia käyttävä henkilö tiennyt että bodomin surmista selvinnyt mies ajaa bussia 82 vuonna -80 olleen lehtijutun perusteella.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Ron_Burgundy kirjoitti:Eiköhän tuolla Espoossa aika moni bussia käyttävä henkilö tiennyt että bodomin surmista selvinnyt mies ajaa bussia 82 vuonna -80 olleen lehtijutun perusteella.
Eiköhän moni Espoossa tiennyt, että kotialousoppilaitos aloitti toimintansa vasta 1989:
[lähde:Omnian ammattiopiston kotitalousopetuksen vaiheet ja oppilaitoksen nimenmuutokset]

1982 Elias Lönnrotin emäntäkoulun toimipiste Espooseen
1989 Espoon koti- ja laitostalousoppilaitos
1993 Vantaan ammatillisten oppilaitosten talouskoulun sekä peruslinjan siirto Espooseen
1996 Espoon palvelualojen oppilaitos (ESPA)
2005 Espoon seudun ammattiopisto Omnia
2006 Omnian ammattiopisto

No, Marjattakin muisteli olleensa Oittaan leirintäalueella 1960, vaikka kyseistä leirintäaluetta alettiin rakentamaan vasta 70-luvun loppupuolella.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Olen samoilla linjoilla Wagnerin kanssa näistä ns. "yllätystodistajista". Haapala itse kävi haastattelemassa Virpiä, mutta ei hyväksynyt häntä todistajaksi. Minä luulen, että Haapala kyllä havaitsi Virpin narraavan, vaikka sitä ei ole kerrottu. MS:n kertomus on oikeuden päätöksessä nuijittu matalaksi, ja on lopuksi todettu, että sitä ei tule ottaa huomioon asiaa arvioitaessa. Näin oli arvioinut käräjäoikeus ja mielestäni tässä asiassa se oli aivan oikeassa. Julkisuudenkipeitä!
Vastaa Viestiin