Poliisin osallisuus

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:Nuo omat tarinasiko Japi ovat sitten uskottavia?
No hyvä ihme, eivät varmasti ole, kun en sellaisia ole edes kirjoitellut.
Hessu52 kirjoitti:En minä tarinoitani ole uskonkappaleiksi tarkoittanut, mutta kun niitä on vain tapahtunut, ei se sen kummempaa ole!
Ja kuka niihin täällä foorumilla sitten uskoo ?
Hessu52 kirjoitti:Entä Gustafssonin tarinat, nekö ovat mielestäsi uskottavia, mitä, että puukkoa on mennyt silmän vierestä sisään, eikä mitään arpia jää näkyviin, vaikka sellainen pitäisi näkyä silmällä ja ennen kaikkea nykyaikaisella kuvatamisella, mutta mitään arpia ei ole, heh, on siinä tarinaa kerrakseen
Gustafssonin kertomukset eivät voi pitää paikkaansa, sen kaikki täällä jo varmasti tietää
Hessu52 kirjoitti:Ihmettelen kuitenkin suuresti, miksi poliisi luovutti kaiken sen suuren todistemateriallin pois, vaikka juttu oli ihan "kylmä", siihen haluaisin vastauksen, ennemin, kuin selittelisin tekemisiäni entisajan "pintapiirien pippaloissa"!
Sitä ihmettelen minäkin. Tuskin kukaan on kiinnostunut tekemisistäsi, vaan Bodomin tapauksesta.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kysyhän Wagnerilta!

Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:Kysyhän Wagnerilta!
Ilman muuta, mitä haluat että kysyn ?

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja papillon »

Japi kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Kysyhän Wagnerilta!
Ilman muuta, mitä haluat että kysyn ?
No vaikka että onko siellä Siperiassa nyt kylmä?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Noin huonostiko Japi muistaa omia kirjoituksiaan?

"Tuskin kukaan on kiinnostunut tekemisistäsi....."

Siitä voit kysyä Wagnerilta, kunhan hän vapautuu Siperian lumitöistä tänne palstalle, kuinka kiinnostunut hän on käymisistäni tietyissä "pippaloissa".

Saattaa tuo kertoa joitain nimiäkin, mutta älä usko niihin, sillä hän ei ole ollut siellä mukana.

Elikkä olen ollut tietoinen poliisijohdon ja Arskan faijan suhteista, mutta Bodominjärvi ei ole kuulunut niihin millään lailla!

Ts. Arskan faija ei ollut -60 luvun alussa missään sellaisessa asemassa, jossa hän olisi voinut lahjoa niin politiikot, valtion hallituksen, kuin poliisijohdon, myös sen ylemmistä komisarioista, alimpaan konstaapeliin.

-60 luvun loppu ja -70 luvun alku, olivat muuttaneet tilannetta Arskan faijan suhteen, mutta siltikään hänellä ei olisi ollut ikinä niin paljon rahaa, eikä vaikutusvaltaa, jolla olisi saanut valtiojohdon ja poliisien suut hiljaisiksi, joten tuo Arska saaga on ihan huuhaata!!

Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:Noin huonostiko Japi muistaa omia kirjoituksiaan?

"Tuskin kukaan on kiinnostunut tekemisistäsi....."

Siitä voit kysyä Wagnerilta, kunhan hän vapautuu Siperian lumitöistä tänne palstalle, kuinka kiinnostunut hän on käymisistäni tietyissä "pippaloissa"
Eli olin siis väärässä, joku onkin kiinnostunut satuiluistasi tällä foorumilla.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Asiaa pukkaan, muut satuilevat, kuten Japi, joka ei osaakkaan muuta, kuin arvostella aiheetta muiden kirjoituksia.

Palaa takaisin kivesi alle, tai ala kirjoittamaan asiaa.

Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:Asiaa pukkaan, muut satuilevat, kuten Japi, joka ei osaakkaan muuta, kuin arvostella aiheetta muiden kirjoituksia.

Palaa takaisin kivesi alle, tai ala kirjoittamaan asiaa.
Lupaan olla kommentoimatta ja lukematta kirjoituksiasi, satusetä.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:<blabla>Siitä voit kysyä Wagnerilta, kunhan hän vapautuu Siperian lumitöistä tänne palstalle, kuinka kiinnostunut hän on käymisistäni tietyissä "pippaloissa".
Saattaa tuo kertoa joitain nimiäkin, mutta älä usko niihin, sillä hän ei ole ollut siellä mukana.
Elikkä olen ollut tietoinen poliisijohdon ja Arskan faijan suhteista<blabla>
..ja tietoinen eriasteisista kestityksistä, kuten olet kertonut paitsi YV:nä myös palstalla.

Itseni eivät nuo pippaloväittämäsi kiinnosta, kas kun ohessa tuli väittämiä, jotka eivät olleet tosia.
En tässä niitä sen enemmin analysoi sen kummemmin kuin muitakaan tarinoitasi. Se siitä.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tämmöinen, ehkä poliisin toimintaan liittyen:

Jorma Palo epäili poliisin pimittäneen Bodomin esitutkinnan papereita
Julkaistu: 22:00


Jorma Palo

Kesäkuun alussa kuollut emeritusprofessori Jorma Palo epäili vielä keväällä, että keskusrikospoliisi pimitti häneltä osan Bodominjärven kolmoissurman esitutkinnassa syntyneestä aineistosta.

Epäily käy ilmi Palon asiakirjajulkisuutta koskevista valituksista, jotka hän teki ensin Helsingin hallinto-oikeudelle ja siellä hävittyään korkeimmalle hallinto-oikeudelle.


Erimielisyys asiakirjoista alkoi kehittyä viime vuoden lokakuussa, kun Jorma Palo pyysi erään toisen henkilön kanssa keskusrikospoliisilta jäljennöksiä Bodom-jutun esitutkinta-aineistosta.

Hän halusi kopiot omasta, vuodelta 1963 peräisin olevasta kuulustelukertomuksestaan sekä rikostapaukseen liittyneiden lääkärien ja hoitajien kuulustelupöytäkirjoista.

Palon mukaan jälkimmäisiä piti olla yli 50 sivua, koska eräs poliisi oli sanonut näin Helsingin Sanomien haastattelussa.


Krp lähetti Palolle hänen oman kertomuksensa sekä 42 liuskaa muuta tekstiä. Poliisin mukaan Palo sai kaiken pyytämänsä, eikä mitään jäänyt toimittamatta. Haastattelutilanteessa annettu sivumäärä oli ollut arvio, ei tarkka tieto.

Palo epäili ilmoitusta myös sen vuoksi, että poliisin lähettämissä lääkäreiden ja hoitajien kertomuksissa oli merkintä "lyhennysjäljennös". Palo päätteli tästä, että poliisi oli jättänyt joitain osia tekstistä pois. Keskusrikospoliisin mukaan merkintä oli jo alkuperäisissä asiakirjoissa.


Asiakirjojen pyytäminen näyttää liittyneen Palon kirjan Nils Gustafsson ja Bodomin varjo valmisteluun. Kirjassa on käytetty aineistona myös esitutkintamateriaalia.

Hallinto-oikeuden ratkaisu annettiin huhtikuun lopussa ja jatkovalitus KHO:een lähti toukokuun alkupuolella. Siellä asian käsittely kuitenkin raukesi kesällä Palon kuoleman takia. Palo kuoli kesäkuun alussa muutama päivä ennen kirjan ilmestymistä.

9. elokuuta 2006 0:08:53
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Wagner kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:<blabla>Siitä voit kysyä Wagnerilta, kunhan hän vapautuu Siperian lumitöistä tänne palstalle, kuinka kiinnostunut hän on käymisistäni tietyissä "pippaloissa".
Saattaa tuo kertoa joitain nimiäkin, mutta älä usko niihin, sillä hän ei ole ollut siellä mukana.
Elikkä olen ollut tietoinen poliisijohdon ja Arskan faijan suhteista<blabla>
..ja tietoinen eriasteisista kestityksistä, kuten olet kertonut paitsi YV:nä myös palstalla.

Itseni eivät nuo pippaloväittämäsi kiinnosta, kas kun ohessa tuli väittämiä, jotka eivät olleet tosia.
En tässä niitä sen enemmin analysoi sen kummemmin kuin muitakaan tarinoitasi. Se siitä.
Hyvin mielenkiintoista kuitenkin on se, että Hessu itse on kertonut Arskan faijan pitkään kestinneen juuri Bodom-tutkinnan poliisijohtoa, kuten Knut Aasia ja kuitenkin raivokkaasti kiistää Arskan osuuden surmiin.

8)

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Älähän Waakku taas vääristele kirjoituksiani, sillä missä olen noin muka kirjoittanut?

Mielestäni olen antanut vallankin hyvin sen todellisen kuvan asioista, ettei ylintä poliisijohtoa ole kestitetty sen kummemmin, vaan saunailloissa kävi suurimmalta osalta ihan tavallisisa poliisimiehiä.

Sinä sotket Wagner tuon sen aikaisen maan tavan, saunottaa asiakkaita, johonkin epämääräiseen surmatöiden peittelyihin, kun totuus on ihan toinen.

Oletko noin saakelin tollo, että luulisit poliisijohdon tyytyneen satunnaisiin saunailtoihin ja kaljoihin, nakkien, sekä perunasalaatin kera, no jo olisivat helppoja lahjottavia?

Oletko seurannut yhtään Suomen poliisilaitoksen sisäisiä skismoja, kuinka siellä on myös viime vuosina syytelty sinne ja tänne, juuri poliisijohtajien suuntaan.

Ei Poliislaitos ole duunipaikkaa kummempi, jossa kilpailu paremmista virkapaikoista on ihan normaalia, joten kyllä tuollaiset salaliitot olisivat paljastuneet aikapäiviä sitten ja jos lasketaan siihen myös syytöksesi, että mukana olisi ollut poliittista johtoa ja maan ylimpiä virkamiehiä, niin kovin kaukaiselta asia tuntuu, kun sitä järkevästi ajattelee, vai onko sinulla Wagner edellytyksiä siihen?

Mitä pahaa tuntemamme henkilö Arska on sinulle tehnyt, sillä tuollainen hatusta veto, että Arska, noin 15 v., olisi käynyt telttailijoiden kimppuun, joista kaksi on ollut motoristeja, ja olisi ollut hänellekin melko varmaa, että mukana teltassa oli miespuolisia henkilöitä?

Sitä paitsi väität Arskan ihmetelleen, että yksi on jäänyt hänen tekosensa jälkeen henkiin.

Kyllä tuo olisi Arskankin pitänyt tietää, sillä kait hän on ollut lukutaitoinen ja Gustafssonin henkiin jäämisestä kirjoitettiin siihen aikaan kovastikin, jos muistat?

Sitten nuo syytöksesi siitä, että olisin muka jonkinlainen Arskan bulvaani, joka on ostettu rahalla kirjoittamaan tänne ja muille palstoille näitä juttuja, niin asiaa tutkitaan ja katsotaan kuinka tulee käymää, eli jokainen paskakirjoituksesi millä tahansa palstalla, saa poliisin perääsi, näin on.

Tuollaiset syytökset ovat vainoharhaisen ihmisen kommenntteja, sillä ihan todistettavasti minulla ei ole mitään tekemistä tuollaisen bulvaniuden kanssa, koeta nyt jo se ymmärtää, joten yritä ajatella, mitä seuraavaksi kirjoitat, jollet halua lopullisesti todellisiin vaikeuksiin virkavallan kanssa, jälleen!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Älähän Waakku taas vääristele kirjoituksiani, sillä missä olen noin muka kirjoittanut?
Laitanko pari lähettämääsi YV:tä palstalle ?

Kyllä vai ei ?

:P

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ymmärrätkö mitä yksityisviesti tarkoittaa?

No se on yksityisviesti ja jos tuota rikot, julkaisemalla täällä kahdenvälisiä keskustelujamme, niin taatusti joudut vaikeuksiin.

Noissa yksityisviesteissä on muutakin, esimerkiksi ihmisten nimiä, joita en halua julkaistavan, joten pidä ne viestit vaan ihan yksityisinä, jollet halua todellisiin vaikeuksiin, usko jo nyt Wagner!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Joo. Otetaan nimet siis pois.

Kyllähän tuolla "A:lla" raameja olisi ainakin ollut ja tyhmyyttäkin, vai liekö järkeä, samaten kuin isänsä kautta suhteita ylempään poliisijohtoon, joita **** **** kestitsi melko usein, ja runsain mitoin, ellei peräti viikottain Konalan ****** saunatiloissa.

Olin kerran eräissä isommissa kekkereissä viinurina, jotka pidettiin kutsuvieraille Saabin vaihtoautohallissa, joissa oli tämä K*** A**, ja siinä sitten oli itseään tärkeänä pitävä ukko.

Ei meinannut lähteä kekkereistä ulos millään, vaikka bileet olivat jo aikaa sitten loppuneet


Tuntuuko tutulta ?

:P

Vastaa Viestiin