Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Olkoon vaikka palohaava, mutta missä ne tikit siitä ohimon hiertymästä ovat joutuneet, joita konsta siinä väitti olleen?
Kysytkö, että missä ne tikit ovat joutuneet? Onko tuo Suomea? Tarkoitat varmaankin, että mihin ne tikit ovat joutuneet? Tosin melkoisen tyhmä kysymys sekin.

Kuva
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hassinen oikeudessa:
.....Ompelin haavoja. Vieressä oli kaksi poliisia ....

Kuten näkyy Hassinen ei tarkoin määrittele mitä haavoja siihen kuului. Voidaan arvata, että ainakin poskessa ja ohimolla olleet siihen kuuluivat. Yli 40-vuotta tapauksen jälkeen ei kannata kiinnittää huomiota kuluneeseen aikaan. Jos amanuenssi sanoo kestoksi noin puoli tuntia se voi aivan hyvin olla käytännössä 55 minuuttiakin. Ei siihen ole enää luottamista. Sillä ei kannata perustella yhtään mitään. Toisaalta voidaan pitää hyvin todennäköisenä, että myös ohimon ruhjehaava on ommeltu. Kummallista vedättämistä. Tuo on aivan luonnollista. Aivan kuin väittelijä kuvittelisi, että ei tuollaista voi myöntää, koska silloin luullaan, että epäilty ei olekaan syyllinen. Eihän tuollainen vaikuta syyllisyyteen sitä eikä tätä. Potilas pitää hoitaa joka tapauksessa ja ruhjehaavaa on sanottava ruhjehaavaksi eikä hiertymäksi riippumatta syyllisyyskysymyksestä. Sitä paitsi oikeus on todennut henkilön syyttömäksi.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En minäkään puutu sinun kirjoitusvirheisisi, vaikka niitä lukuisia onkin.

Jos et osaa muulla tavoin tänne kirjoittaa, niin älä kirjoita ollenkaan!

Olisiko Sariola niin, että Hassinen silloin aikanaan Gustafssonin naarmuja paikkaillessaan, ompeli sitä posken haavaa, koska se taisi olla sellainen repale, eli kaksiosainen, tuo haava ja siksi Hassinen piti sitä ikään kuin kahtena erillisenä vekkinä, häh?

Näin muistelisin olleen, joten saa noinkin muistella, ei se kiellettyä ole, vaikka metsään menisikin muistelo.

Onko tuossa Gustafssonin ohimossa sitten tikkejä, olen nähnyt paremmankin kuvan, jossa ei mitään tikkauksen jälkiä ole, joten eipä tuota ohimon vekkiä kovin kummoisena voi pitää.

Noihi selittämiisi murtumiin, en viitsi sen kummemmin enää ottaa kantaa, sillä kun ei ole röntgen kuvia olemassa, niin ei ole sitten murtumiakaan, näinhänsinäkin ajattelet.

Löysikö se Lunetta silloin aikoinaan ohimosta minkälaisen arven, tikatun vai itsestään parantuneen, oliko siitä mitään merkintää, saa sitä noinkin kysyä, ei se kiellettyä ole.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Jos amanuenssi sanoo kestoksi noin puoli tuntia se voi aivan hyvin olla käytännössä 55 minuuttiakin. Ei siihen ole enää luottamista. Sillä ei kannata perustella yhtään mitään.
Niin - jos ja jos - jos amanuenssi sanoo kestoksi noin puoli tuntia se voi aivan hyvin olla käytännössä vaikkapa 18 minuuttia 30 sekuntia. Ei siihen ole enää luottamista. Sillä ei kannata perustella yhtään mitään. Joo.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niin ja jos amanuenssi sanoo ettei pitänyt Gustafssonin vammoja vakavina, niin olivatko ne vai eivät?

Kumma kun Sariola tällaisissa asioissa tuomitsee ammattimiehen, sillä kyllä luulisi amanuenssia "vihellyttävän", kun juuri ennen vuoronsa loppua tuodaan eteen paikattavaa,

Jos silloin ei amanuenssikaan osaa arvioida kuinka kauan ompelukseen käytti aikaansa, niin oli hyvä, ettei jatkanutkaan sitten uraansa hoitavana lääkärinä, vaan siirtyi erilaisiin tehtäviin jossa menestyi mainiosti.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Jep, ja amanuenssi oli juuri lopettelemassa työvuoroaan ja oli aivan varmasti hyvin tietoinen kellonajoista. Saattoipa hänelläkin olla jopa sovittua menoa helluntain aikoina?

Tämä ompeleita suunnitteleva opiskelija katsoi kellon aivan varmasti hyvin huolellisesti. Saattoi siinä tietysti olla pieni parin minuutin heitto, mutta hyvin tarkkaan hän sen katsoi. Näin olen sen arvioinut. Hyvin tarkka on tuo arvioni. Saa kai sitä tämänkin sanoa.

Ei ole syytä epäillä tuota puolen tunnin arviota. Ja siinä ajassa keskiverto amanuenssi ompelee noin 5 tikkiä. Saa sitä yrittää. Ei ole kiellettyä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: ..... Tämä ompeleita suunnitteleva opiskelija katsoi kellon aivan varmasti hyvin huolellisesti. Saattoi siinä tietysti olla pieni parin minuutin heitto, mutta hyvin tarkkaan hän sen katsoi. Näin olen sen arvioinut. Hyvin tarkka on tuo arvioni. Saa kai sitä tämänkin sanoa.

Ei ole syytä epäillä tuota puolen tunnin arviota. .
Saattoi tehdä noin silloin vuonna 1960 ja katsoa ajan mikä se olikin. On kokonaan toinen juttu 45 vuotta myöhemmin. Nyt ei ole lausunnon antajana "ompeleita suunnitteleva opiskelija", vaan muinaisessa nuoruudessa tehty ompeleminen, josta on kulunut aikaa jo 45 vuotta. Nyt aika-arvio saattaa jo mennä pahasti pieleen. Kyllähän awa tämän myöntää, että lausunnon antaja oikeudessa ei ollut enää "ompeleita suunnitteleva opiskelija", vaan uransa toisella alalla tehnyt jo vanha mies, joka nyt on jo eläkkeellä. Muistikuva operaation ajasta saattaa jo heittää paljonkin. Ainakaan oikeudessa tuota aikamääritettä ei pidettäisi enää luotettavana. Loogisuutta awa!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vai aikoo Sariola alkaa muuttelemaan ajankuluakin, heh!

Toivottavasti Sariola ei koskaan ala tutkimaan Isänmaamme lähihistoriaa, sillä silloin kaikki kääntyisi ylösalaisin, eikä historia olisikaan niin kuin se on oikeasti ollut (vrt. edesmennyt Neuvostoliitto)!

Tuolla "introlla" tarkoitan sitä, että kyllä vanhempikin mies luullakseni muistaa tuollaisen tilanteen, jossa valtavan mediakohun keskeinen henkilö on ollut hänen paikkailtavanaan, sekä kuinka juttu on edennyt ja kuinka hänen vuoronsa lopussa on tullut potilas, kuin "kiusaksi" hänen hoidettavakseen.

Kyllä tuollainen asia jää sata varmasti mieleen, joten älä Sariola taas ala peliäsi ja heittelemään kapuloita rattaisiin selvän asian kanssa!

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:D 45 vuotta sitten tehtyyn ompeluoperaatioon kulunut aika ei voi enää olla mielessä luotettavasti. Se on selvä asia. Siihen ei voi enää luottaa. :D

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti::D 45 vuotta sitten tehtyyn ompeluoperaatioon kulunut aika ei voi enää olla mielessä luotettavasti. Se on selvä asia. Siihen ei voi enää luottaa. :D
Ei varmaankaan tarkasti, mutta tapahtuman uhrin paikkaus on kuitenkin sen verran merkittävä tapaus, että noin aika varmaankin on jäänyt mieleen.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Epäilen, että Hassinen muistaa tapahtuman hyvin tarkasti, mutta on syyttäjä-puolustus -ristitulessa siinä asemassa, että ei osaa sanoa muuta kuin sen mitä teki.

Hieman epäilen, että J.Palo, joka kirjassaan ilmoitti "sivulauseessa" puuhastelevansa puolustuksen asiantoimittajana, on hyvinkin ollut yhteydessä Hassiseen. Ja tätä Hassinen on todellakin pelästynyt. Saa sitä tätäkin epäillä. Ei ole kiellettyä.

Oli siellä oikeudessa myös eräs sepittäjä, jonka "käsiala" oli epäilyttävästi J.Palon tiedossa.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Lukaisin parin viikon postaukset ja jotain kommenteja nousi mieleen.
Täällä oli haastatelu naisesta , joka oli Hämeenlinnassa Gustafssonin kyydissä, Nainen tulkitsi sen viittaavan syyttömyyteen.
Toisaalta tuo vahvistaa Gustafssonin " taipumusta" ajella ja lyöttäytyä naisten kanssa juttusille Bodomista.
Krjoittaja kyseli myös oliko Gustafssonilla kuplaa, oli ainakin 64 eteenpäin kun faijansa kanssa Bodomilla kävi helluntaisin.
Oliko nuo paineen purku keinoja, testejä epäilläänkö häntä, naisten reaktiot?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja papillon »

Jatta kertoo että leiripaikalle mentiin teitä pitkin, loppumatkan pojat talutti pyöriä.
On olemassa pientä toivoa että tuo reitti tarkentuisi, toivottavasti asia etenee.
Sitten Jatta kertoo että rantoja pitkin kuljettiin. Ensin Nilsin porukka kävi pulloineen, sitten seuraavana aamuna Jatan porukka kävi tarkistamassa tilanteen kuultuaan sireenien äänen.
Joki tai puro ylitettiin puuta tms. pitkin. Kuvasin alueen syksyllä, vähällä vedellä ei ole ongelma ylittää vesiestettä, toista on sitten varmaankin jos vettä on roimasti, kuten vuonna -60 näyttää olleen asia. Jokisuu on leveä mutta muutama kynmmenen metriä ja joki kapenee alle puoleen, sitten tulee pato jota pitkin voi ylittää, sekä taas muutama kymmenen metriä ja tulee maantie ja sen silta. Mene ja tiedä.

Tässä kumminkin ilmakuva alueelta -60.

Lähde KRP/ETP
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Vuonna 1960 nykyinen uimaranta oli mutaikkokaislikkoa, karjan laiduinaluetta, piikkilangat ulottuivat järveä kohden noin metrin syvyyteen. Karjaa vartioi sonni, joka ei sallinut ulkopuolisa alueellaan.
Bodomin kanaalissa oli lukuisia venepaikkoja 1960, mutta ei ensimmäistäkään kaatunutta puuta, jonka yli tuo täysin keksitty Marjatan porukka olisi väittämänsä mukaan voinut tuon kanaalin ylittää.
Villa oli hyvin eristetty dobermanneineen, aidat joka suuntaan. 8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Just just, mutta siitä huolimatta Marjatta seurueineen on voinut liikkua leiripaikaltaan, aina murhaniemen läheisyyteen asti, ei ole mahdoton tehtävä, olen sen itsekin kulkenut monen monta kertaa.

En myöskään pidä mahdottomana tuota Marjatan kertomaa reittiä, kyse on kuitenkin nuorista ihmisistä ja he liikkuvat aika villisti. Toistan vielä, että Marjatan kertomuksesta ei mielestäni ole löytynyt mitään sellaista seikkaa, joka ehdottomasti poissulkisi tuon reitin. Täysin mahdollinen - piikkilangat, sonnit ja dobermannit ovat kevyttä kauraa nuorille - varisinkin mikäli niitä ei näy mailla ei halmeilla.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Vastaa Viestiin