Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

tyyppi85 kirjoitti:uskon olevani..todella moni kyllä sanoo että ymmärtää ja hyväksyy ihmisten erilaisuuden mutta kun vastaan tuleekin tosipaikka jolloin se hyväksyminen pitäisi tulla ilmi ja näkyä niin sitten ollaankin vastaan ja jyrkkiä,ei uskalleta puolustaa omaa väitettyä mielipidettä.tällaiseen olen törmännyt usein.
No mutta. Sehän on jo hienoa, että suomalainen ihminen osaa ja uskaltaa myöntää itsestään positiivisia asioita, tai yleensäkin juttuja, missä tuntee olevansa hyvä tai erikoisosaaja. Minusta on hienoa, että tunnet omaavasi empaatisia kykyjä ja uskallat sen myöntääkin, ainakin sulla on hyvä itseluottamus ja se ei ole ollenkaan huono asia.

Tämä ketju on kieltämättä vähän ihmeellisesti otsikoitu ja typeräkin, jokainen on jossain hyvä ja useinmiten joku muukin osaa/pystyy samaan kuin itse. Esimerkiksi se varpaiden päällä käveleminen, myös minä olen sitä joskus pienenä harrastanut ja nyt mm. nuorin tyttäreni kävelee mennen tullen varpaiden päällä, ehkä se on erikoisosaamista, ehkä ei, ehkä se on jopa perinnöllistä ;)

Ehdotuksia otsikointiin: "Oletko friikki? ... Omaatko yliluonnollisia kykyjä?... Uskallatko kehua itseäsi? ... Missä sinä olet mielestäsi hyvä, ellet erinomainen? etc, etc"
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

rosamarine ymmärtää hyvin,kiitos :)

kuten rosamarine sanoikin ja olen täysin samaa mieltä,suomalaiset ovat todella huonoja kehumaan itseään,ylipäänsä puhumaan suoraan.jos niin tekee niin todella helposti heti ajatellaan että kyseinen ihminen on ylimielinen.täällä suomessa rakastetaan tasaisia perusduunareita jotka eivät erotu massasta ja jotka puhuvat vaan asioita joita muut tahtovat kuulla,tylsää mielestäni.jokaisella on oma mielipiteensä ja se pitää sanoa ääneen,on se mitä tahansa,ja vaikka se aiheuttaisi silloin tällöin keskusteluakin :wink:

tämä maa on täynnä näitä "teen parhaani ja katson mihin se riittää","en mä oikeen tiedä,ihan sama"-tyyppejä jotka alistuvat,eivät uskalla kertoa mielipidettään ja tuntemuksiaan niin kuin itse ne kokevat.
pienikin hetki on arvokas

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja Damien »

tyyppi85 kirjoitti:tämä maa on täynnä näitä "teen parhaani ja katson mihin se riittää","
Ehkä näillä henkilöillä ei ole tarvetta jatkuvaan itsekorostukseen ja huomion keskipisteenä olemiseen
niinkuin niillä jotka hästäävät kauheasti, joka asiassa hieman puolivillaisin tuloksin mutta ovat suulaana
siitä kuitenkin jatkuvasti huutelemassa.Siinä että ihminen yrittää parhaansa eikä ole vaatimassa siitä
mitään palkintoa itselleen, ei ole mitään alistumista. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

se EI ole itsensä korostamista jos kertoo suoraan mielipiteensä tai esim sanoo toimittajalle ennen peliä että "kyllä me lähdetään tosissaan voittamaan tämä peli ja laitetaan vastustaja ahtaalle"- kuin tämä perussuomalainen sanoisi"noo me lähdetään tekemään parhaamme ja katotaan miten käy"

jälkimmäinen kuulostaa omissa korvissani niin vaatimattomalta,haluttomalta ja alistuneelta.
pienikin hetki on arvokas

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja Damien »

tyyppi85 kirjoitti:jälkimmäinen kuulostaa omissa korvissani niin vaatimattomalta,haluttomalta ja alistuneelta.
Egoisti ei ehkä noita kahta asiaa toisistaan erota.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja Chopper »

No mää oon ylivertaisempi kuin muut koska hyväksyn homot,lesbot,biit,motoristit jopa sellaiset jotka kantaa liivejä ja joilla on parta,sit mää hyväksyn lävistykset,tatuoinnit jne... Eihän siis kaikki noitakaan hyväksy.
Voi että kun tuli hyvä olo kun kehui itseään,täytyy tehdä tätä useammin.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja Damien »

Minäpä hyväksyn myös transsukupuoliset.Lällällää.. :mrgreen:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

kerro damien asioita joissa olet hyvä.chopperkin innostui.

tässä sen vaan näkee kuten chopper osoittaa,moni suomalainen ei pysty kehumaan itseään ihan normaalilla tavalla(tästä paistaa läpi vit...u) :)
pienikin hetki on arvokas

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja Damien »

tyyppi85 kirjoitti:kerro damien asioita joissa olet hyvä.chopperkin innostui.

tässä sen vaan näkee kuten chopper osoittaa,moni suomalainen ei pysty kehumaan itseään ihan normaalilla tavalla(tästä paistaa läpi vit...u) :)
Juurihan kerroin. :wink: Omaan sen verran terveen itsetunnon ettei minun tarvitse alkaa listaamaan
asioita joissa olen "ylivertaisesti muita parempi".On asioita joissa olen parempi kuin moni muu mutta
tähän maailmaan mahtuu tallaajia sen verran että joku sen kuitenkin tekee paremmin, ja hyvä niin.
Kehun itseäni mieluummin niistä jokapäiväisistä pikkuasioista joiden tekeminen on mielekästä,
ja joista ennen kaikkea tulee hyvä mieli myös muille.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

muuta eikös tämän nimenomaisen-oletko ylivertaisesti parempi jossain,kuin kukaan-ketjun tarkoitus ole nimenomaan kehua itseään?tämän ketjun tarkoitus ei siis ole tulla vähättelemään itseään tai haukkumaan muita jotka vastaavat kysymykseen,eikö? :)
pienikin hetki on arvokas

LadyA
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 9:47 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja LadyA »

Minulla on aika hyvä kasvomuisti (nimiä en muista :lol: ), ehh valehtelen aika hyvin (harvoin jään kiinni) ja tutut sanovat että lapset (2.v - 14.v) tottelevat minua paremmin kuin heitä :'D Eli lapset kuuntelevat ja tottelevat minua erittäin hyvin (lapset ovat itkeneet perääni kun olen lähtenyt heidän kotoaan). :P
Sam: So, which one are you? Grumpy, Sleepy, or Douchy?

tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

olen ylivertaisesti paras murhaInfo palstalla ärsyttämään muita tahattomasti :) näin olen tulkinnut :)
pienikin hetki on arvokas

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja Damien »

tyyppi85 kirjoitti:olen ylivertaisesti paras murhaInfo palstalla ärsyttämään muita tahattomasti :) näin olen tulkinnut :)
Valitettavasti tässäkin jäät muiden jalkoihin.Eräät ovat onnistuneet ärsyttämään vielä useampia.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

Damien kirjoitti:
tyyppi85 kirjoitti:olen ylivertaisesti paras murhaInfo palstalla ärsyttämään muita tahattomasti :) näin olen tulkinnut :)
Valitettavasti tässäkin jäät muiden jalkoihin.Eräät ovat onnistuneet ärsyttämään vielä useampia.
mitä tarkoitit että TÄSSÄKIN jään jalkoihin?en nimittäin jää jalkoihin kellekään,vai oletko jokin ylijumala joka voi kertoa kuka meistä keskustelijoista on toista parempi? :) eikös meistä jokainen saa ihan rauhasa täällä tuoda esiin niitä omia mielipiteitään ja jätettäisiin se mollaaminen jo vähemmälle,jookos :)

jatketaanpa aiheesta,kiitos :D
pienikin hetki on arvokas

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Viesti Kirjoittaja Damien »

Tuumasin vain että älä innostu liikaa. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

Vastaa Viestiin