Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
rane
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 5:17 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Viesti Kirjoittaja rane »

On aina ollut kiinnostus, katselen rikosTV-ohjelmia, -sarjoja ja mitä nyt telkusta tulee...Kuva
Suurinta suvaitsemattomuutta esiintyy siellä, missä omasta mielestä ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.

oolu
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 4:13 am
Paikkakunta: en arrière de lumiere

Re: Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Viesti Kirjoittaja oolu »

Meinasin aivan unohtaa tuon graafisen tarjonnan, mäki katon telkusta liki kaiken todenperäisen ja sitten fiktiosta mieluiten Criminal Mindsiä ja toisinaan Mentalistia. Investigation Discovery on ollu pitkään :wink:

Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Oikeastaan samoihin aikoihin Nora Bhatian tapauksen kanssa, kun kiinnostuin yleensäkin katoamistapauksista. Sen jälkeen kuulin tästä palstasta, ajauduin lukemaan ja liityin mukaan.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"

hirvoska

Re: Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

Oon pienestä pitäen ollut kiinnostunut kaikenlaisista rikoksiin liittyvistä asioista. Jo pienenä luin alibeja meille tuli se kotiin ja sitten luin hesarit, iltasanomat- lehdet rikospostin ja nyt aikuisena oon kiinnostunut alasta eritoten selvittämättömistä henkirikoksista luen kyllä välillä noitä selvittettyjäkin ....Lähes päivittäin käyn täällää minfon sivuilla...ja kiinnostus vain kasvaa koko ajan ..kun täällä tapahtuu koko ajan henkirikoksia..
jo pienenä toiveammattina oli rikospoliisi mut en sitten mennyt poliisikouluun vaan tämä on jäänyt harrastukseksi

TinTin
Poliisikoira Rex
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 2:31 pm

Re: Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Viesti Kirjoittaja TinTin »

Olen lapsesta saakka ollut kiinnostunut varsinkin henkirikoksista ja ihmisen pimeästä puolesta. Taisin ensimmäisen alibin ostaa viikkorahoilla joskus 12 vuotiaana. Uskon että jos en olisi kasvanut ns. hyvässä ja rakastavassa kodissa istuisin itse linnassa luultavasti huume tai jostain muusta rikoksesta (tappo tai murha) koska kärsin mm. ADHD ja aspergerista enkä kykene tuntemaan normaalia empatiaa. Tosin en todellakaan pystyisi enkä haluaisi tappaa ketään tällä hetkellä mutta uskon että jos olisin kasvanut erilaisissa olosuhteissa voisin olla täysin vastakkaisessa elämäntilanteessa. (olen normi työssä käyvä perheellinen)

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Minä kiinnostuin jo lapsena, kun tapahtui Kyllikki Saaren ja Elli Immon murhat. Kuulin aikuisten puhuvan niistä.Kuuntelin myös tarkkaan, kun vanhemmat lukivat huononäköiselle mummolleni ääneen, mitä lehdessä milloinkin oli.
Olin astumassa teini-ikään, kun tapahtuivat surmatyöt Tulilahdella ja sitten Bodomilla. Ja sitten Sirkka-Liisa Waljus Turussa ja Kuopion nailonsukkamurhat. Kahden viimeksi mainitun kohdalla olin jo sellainen 13-15v.
Tuli seurattua ja myös keskusteltua kavereitten kanssa.

Sitten surmattiin Susanne Lindholm ja Heleena Korlin. Kiinnostusta riitti, koska olin silloin uhrien kanssa miltei samanaikäinen. Osasi samaistua heidän elämäänsä.
Siksi kiinnostivat ja kiinnostavat nekin jutut edelleen.

Tälle palstalle löysin vahingossa, kun etsin googlesta tietoa eräästä surmajutusta.
Jäin lukemaan viestejä ja innostuin osallistumaan.

Otin aikoinaan osaa myös Bodom-keskusteluun 2000-luvun alussa.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

Harmaa rouva
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2018 2:59 pm

Re: Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Viesti Kirjoittaja Harmaa rouva »

Kiinnostus syttyi lapsuudessa, ehkä vaikuttavana tekijänä se, että isäni on poliisi ammatiltaan. Kotoa kirjahyllystä löytyi useampi Pohjolan poliisi kertoo ja sitten kirjahyllyn kaapista hiukan piilotettuna ruskea opus nimeltään Rikospaikkatutkimus. Niitä sitten lueskelin ja tutkiskelin, alkuun tietysti salaa, koska varsinkin jälkeen mainitsemani teos sisälsi melkoisen karmeaa kuvamateriaalia. Vielä mainitsemisen arvoinen ehdottomasti on mummun ja papan kirjahyllystä: Aake Jermon Murha ei vanhene koskaan, josta tutustuin ensimmäisen kerran Kyllikki Saaren, Bodomin ja Tulilahden tapauksiin.

Henkirikokset ja ihmisen pimeä puoli on kiehtoneet aina, kuten joku muukin mainitsi. Haluaisin vastauksia, miksi ihminen toimii niin kuin toimii. Onko puhdasta pahuutta olemassa?

Jossain vaiheessa olin keskittynyt oikeastaan vain sarjamurhaajiin, ne ovat edelleen erityinen kiinnostuksen kohde, mutta sittemmin olen taasen "laajentanut piiriä".

originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: Kertokaa, mistä ja miten syttyi mielenkiintonne "alaan&

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Ensimmäisenä kuulin viiltäjä jackista ehkä 9 vuotiiana ja luin kaike siitä, sit ku pienenä oli maksukanavat kotona ni katoin mtw faktalta ohjelmaa jäjillä, mistä porukat ei oo tykänny mutta halusin rikospoliisiks pienen. On muute iha mahtava ohjelma vieläki, sit tuli muitaki rikosohjelmia katottua, esim gangland. Nykyää luen aikalaila sarjamurhaajista ja yhdysvaltain järjestäytyneestä rikollisuudesta. Tosi nuorena alko kiinostaa rikokset

Vastaa Viestiin