Nainen surmasi miehen Jyväskylässä -06

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Atlanta kirjoitti:Ei sinun tarvitse anteeksi antaakaan, tuskin minäkään voisin, jos jollekulle läheiselleni kävisi niin. Mutta tarkoitin vaan, että syyttömät joutuvat usein näitten veritekojen tekijöiden puolesta kärsimään.
Et sinäkään varmaan näitä puukottajan poikia vihaa, he ovat viattomia ja hävenneet varmaan tarpeeksi.
Näillä rikollisillakin on omaiset, perhe ym. Heillä on omat tuskansa.
Niin tässä minun kertomassani nämä pojat olivat uhrin jälkeläisiä, eivät tekijän. Tekijä ei onneksi ainakaan vielä ole geenejään levitellyt ainakaan lisääntymistarkoituksessa, ja hyvä niin. Tässä tapauksessa oli kai kyse vähän "vahingosta", siltä pohjalta sitä ainakin oikeudessa käsiteltiin. Ja myös tuomio tuli samalta pohjalta. Uhri oli anbulanssimies - häntä tavallaan syyllistettiin (vaikka kuoli) siitä, että hänen olisi pitänyt ymmärtää, että puukotettuna ei kannattaisi lähteä juoksemaan sadan metrin päähän. Sinne hän kuoli. En tiedä, ehkä hän juoksi enemmänkin pois pahasta kuin turvaan. Mutta ammatin puolesta "olisi pitänyt ymmärtää".

No, tästä ei täällä ole aihetta, enkä itsekään aio sitä avata. Pojat ovat kyllä ihan mukavasti päässeet elämästä kiinni. Katkeria tosin ovat, eivätkä tykkää tekijän kanssa kaupassa joutua kasvotusten. Tekijäkin on samalta kylältä. Miksei hän olisi voinut vaihtaa paikkakuntaa? Itse ainakin vaihtaisin tuossa tilanteessa. Ettei uhrin omaisten tarvisi enää yhtään enempää kärsiä.

ektr
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 12:58 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja ektr »

Mä oikeastaan olen sitä mieltä, että Taija on rangaistuksensa suorittanut, mutta kuitenkin uhrin omaisena toki olen katkera. En toivo hänelle kivuliasta kuolemaa, enkä oikeastaan mitään pahaa, koska en ajattele "silmä silmästä". Pointtina aiemmassa kirjoituksessa oli se, että Taija kirjoitti täällä uhrista aiemmin negatiiviseen sävyyn, ja juttuja, joiden paikkansa pitävvyys ei ole varmaa. Se minua häiritsee. Varmasti nämä teot pysyvät hänen harteillaan koko iän ja hän niitä katuu syvästi. Ainakin toivon niin.

Sen verran täytyy kuitenkin kunnioittaa tappamaansa ihmisiä ja heidän läheisiään, ettei vihankaan vallassa sorru arvosteluun, ettei uhri niin hyvä tyyppi ollut, ettei kukaan jää kaipaamaan. Taija jo asiaa pyysikin anteeksi, toivottavasti kadut sanojasi ja olet oikeasti pahoillasi.

Avatar
Kalle-Ville
Axel Foley
Viestit: 2431
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:48 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

Ester kirjoitti:Tappajia ja tappajia on erilaisia, kuten tässä tapauksessa kyseinen tekijä joka 'ei tiedä' syytä miksi riisti nukkuvalta hengen, on mielestäni hyvin sopimaton ja vaarallinenkulkemaan ihmisjoukossa, viinaa ei pitäisi juoda jos se on vaaraksi muille, me ollaan vastuussa omista teoista, eikä kenenkään ole pakko laittaa lappuja silmille ja silittää kaksin kertaisen tappajan päätä. Kyllä huomaa Suomen mätäisyyden
Miespuoliset henkirikoksen tekijät, jotka ovat riistäneet hengen raukkamaisesti puolustuskyvyttömältä nukkuvalta ihmiseltä ovat saaneet järjestään elinkautisia tuomioita halveksittavista teoistaan, jotka on katsottu murhiksi niiden erityisellä raakuudella täysin puolustuskyvytöntä uhria kohtaan.

Jos Taija olisi ollut mies, niin ilman muuta hänelle olisi hänen halveksittavista ja raukkamaisista teoistaan langetettu elinkautiset tuomiot murhina, mutta Suomen oikeuslaitos kun suosii toista sukupuolta eli naisia näin räikeällä tavalla.
Suomen kansalaiset ovat muka tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia lain edessä, mutta toisilla meistä tätä tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta on jostakin syystä kuitenkin enemmän kuin muilla.

Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Hauska, että tappajakin on tullut keskusteluun antamaan oman panoksensa. Eipä ketjussa muuta sisältöä oikein olekaan. Jos tyypistä jotain positiivista haluaa löytää, niin ainakin teksti on asiallista, älykästä ja miellyttävää lukea. Nukkuvien tappaminen on toki karseeta, mutta ei kait normaalikokoinen nainen aikuista miestä muutoin kovin helpolla hengiltä saa? Kaikenmaailman unisurmaajaa ja kaurapuuronmyrkyttäjää sieltä naistappajien keskuudesta kait pääasiassa löytyy.

Motiiveista ja mielenliikkeistä olisi ihan kiva kuulla? Olitko ihan viinan ja bentsojen voimalla liikenteessä? Mikä miehissä otti päähän? Oletko hetero/bi/jtn muuta? Millaista on ollut vapaalla?

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8171
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Atlanta kirjoitti:Ei sinun tarvitse anteeksi antaakaan, tuskin minäkään voisin, jos jollekulle läheiselleni kävisi niin. Mutta tarkoitin vaan, että syyttömät joutuvat usein näitten veritekojen tekijöiden puolesta kärsimään.
Et sinäkään varmaan näitä puukottajan poikia vihaa, he ovat viattomia ja hävenneet varmaan tarpeeksi.
Näillä rikollisillakin on omaiset, perhe ym. Heillä on omat tuskansa.
Hei haloo!!!!!!!!!
Onko se mahdollisesti uhrien vika että tällaisten tappaja paskojen omaiset saa kärsiä???
Kenen pitäisi kantaa vastuunsa teoistaan, muutenkin kuin käymällä lusimassa muutama vuosi
Tappaja paskiaisten omaisten ei pitäisi antaa senkään vertaa anteeksi kuin uhrien omaisten.
Tappaja paskiainen todellakin vie monelta ihmiseltä ns. elämän, mutta itse porskuttaa valtion rahoilla kuula sekaisin välittämättä mistään mitään. Kakkosesta kuula kalloon koska eihän näillä paskoilla ole kanttia itseään lopettaa. Mikä tänkin tapon tekijä on? Yhteiskunnan syöpäläinen joka on uusinut tekonsa eli tappanut uudelleen. Sillekkö jotakin sääliä tai ymmärrystä? No ei todellakaan, mädäntyköön pystyyn.
Piilohomot on in.

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Ei ole uhrin omaisten eikä tekijän omaisten vika, kun tällaista tapahtuu, mutta he kärsivät kuitenkin ja tekijän omaiset vielä ehkä enemmän.
En puolusta murhaajia enkä veritekoja, mutta sen verran sanon, että suurin osa henkirikoksista on ns.kännitappoja. Molemmilla kuula sekaisin. Ei uhrikaan aina ole mikään herranenkeli. Joskus ihan omalla käytöksellään tai pään aukomisella joutunut tilanteeseen, missä henki on mennyt.
Kyllä tänne saa kirjoittaa kuka vaan, niin Taija kuin sinäkin. Taidat olla hyvin synnitön ja täydellinen ihminen, kun pystyt kivittämään toista noin pahasti.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

kip
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 10:10 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja kip »

Tuohon synnittömyyteen ^ viitaten; olen aina ihmetellyt miten paljon viattomia, täydellisiä ja kaikin puolin kelpoja kansalaisia Suomessa onkaan. Or not. Minfolla jengi osaa syyttää, kivittää, halveksia ja tuomita toisia ihan älyttömän tehokkaasti. Omaa toimintaa, ajatusmalleja tai jumiutuneita näkemyksiä ei kyseenalaisteta, ei edes havaita. On vaan mamut, pedarit ja muu pohjasakka ja itse ollaan niin upeita ihmis että. Itse olen varmaan mittareiden mukaan hyvä kansalainen, omastakin mielestä hyvä vanhempi ja puoliso, jne. Silti tiedän, että jos yhtenä yönä lapsuudessa eräs asia olisi mennyt toisin, voisin hyvinkin olla joko jo haudassa tai esimerkiksi täällä Taijan asemassa kirjoittamassa. Edelleen tiedän, että jos perhe kuolisi tms, saattaisin seota ja minusta voisi tulla sitä pohjasakkaa. Enkä helvetti sentään ole ainoa, kultalusikka suussa syntyneet toki eivät itsestään sellaista usko. (ei tainnut tämä vuodatus nyt ihan ketjun aiheeseen liittyä, turhauttaa vain koko minfo :roll: )

Taija
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 2:53 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Taija »

Isoviha kirjoitti:Hauska, että tappajakin on tullut keskusteluun antamaan oman panoksensa. Eipä ketjussa muuta sisältöä oikein olekaan. Jos tyypistä jotain positiivista haluaa löytää, niin ainakin teksti on asiallista, älykästä ja miellyttävää lukea. Nukkuvien tappaminen on toki karseeta, mutta ei kait normaalikokoinen nainen aikuista miestä muutoin kovin helpolla hengiltä saa? Kaikenmaailman unisurmaajaa ja kaurapuuronmyrkyttäjää sieltä naistappajien keskuudesta kait pääasiassa löytyy.

Motiiveista ja mielenliikkeistä olisi ihan kiva kuulla? Olitko ihan viinan ja bentsojen voimalla liikenteessä? Mikä miehissä otti päähän? Oletko hetero/bi/jtn muuta? Millaista on ollut vapaalla?
Ei tämä kommentointi tänne ole ollenkaan hauskaa, mutta kun olen ottanut tämän linjan, niin sillä jatkan.
Kysyit motiiveista ja mielenliikkeistä; niitä en ala tässä puimaan sen kummemmin.
Kyllä, olin ihan viinan ja bentsojen voimin liikkeellä.
Miehissä yleensä vai näissä miehissä? No siis ei tarvitse tarkentaa, mutta en tarkenna sitä minäkään.
Olen ollut suhteissa niin miesten kuin naistenkin kanssa.
Rauhallista on ollut vapaalla ja hyvä niin.
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.

Taija
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 2:53 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Taija »

kakkosurpo kirjoitti:
Atlanta kirjoitti:Ei sinun tarvitse anteeksi antaakaan, tuskin minäkään voisin, jos jollekulle läheiselleni kävisi niin. Mutta tarkoitin vaan, että syyttömät joutuvat usein näitten veritekojen tekijöiden puolesta kärsimään.
Et sinäkään varmaan näitä puukottajan poikia vihaa, he ovat viattomia ja hävenneet varmaan tarpeeksi.
Näillä rikollisillakin on omaiset, perhe ym. Heillä on omat tuskansa.
Hei haloo!!!!!!!!!
Onko se mahdollisesti uhrien vika että tällaisten tappaja paskojen omaiset saa kärsiä???
Kenen pitäisi kantaa vastuunsa teoistaan, muutenkin kuin käymällä lusimassa muutama vuosi
Tappaja paskiaisten omaisten ei pitäisi antaa senkään vertaa anteeksi kuin uhrien omaisten.
Tappaja paskiainen todellakin vie monelta ihmiseltä ns. elämän, mutta itse porskuttaa valtion rahoilla kuula sekaisin välittämättä mistään mitään. Kakkosesta kuula kalloon koska eihän näillä paskoilla ole kanttia itseään lopettaa. Mikä tänkin tapon tekijä on? Yhteiskunnan syöpäläinen joka on uusinut tekonsa eli tappanut uudelleen. Sillekkö jotakin sääliä tai ymmärrystä? No ei todellakaan, mädäntyköön pystyyn.
Kakkosurpolla on edelleen oikeus mielipiteeseensä. Niin myös minulla mielipiteeseeni kakkosurposta. Erona tässä on vaan se, että kun kakkosurpo kertoo sen, se on ok. Kun minä kerron omani, saan pari viikkoa banaania.
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.

joku76
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2014 2:27 am

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja joku76 »

Huh huh olihan viesti ketju... tekis mieli sanoo tosi rumasti näille kirjottajille jotka luulee niin helvetin hyvin tuntevansa ja tietävänsä...mä olen tuntenut taijan yli 20vuotta ja en voi sanoa kun että on maailman ihanin ihminen.En taijan tekoja puolustele,ei kellään ole oikeitta toisen henkeä riistää,mutta kun niin paljon taijaa haukutte vaikka yksikään teistä ei ihmisenä taijaa tunne!!Joten antakaa ihmisen olla ja ihmetelkää niitä tekoja niin paljon kun haluatte!!!mä olen näistä tapahtumista taijan kanssa puhunut,mutta ne asiat ei teille kuulu...Minun ystävä hän on kuitenkin ikuisesti vaikka karmeita tekoja on tehnytkin!

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8171
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Mikä oli tarpeesi rekisteröityä ja postata tänne?
Ihmisen teot kertoo mitä ihminen on ja tämä paska on riistänyt 2:lta puolustuskyvyttömässätilassa olevalta ihmiseltä hengen, ja toista tappamaansa henkilöä kohtaan hyökännyt myös tällä palstalla.
Voi olla että tunnetkin(itse häpeäisin tunnustaa tuntevani), tämän on niitä tyyppejä jotka ansitsevat mahdollisimman suuren määrän paskaa viimeiseen hengen vetoon.
Ei valuisi kyynel poskelle jos kuulisin että tämä on tappanut itsensä tai tullut tapetuksi.
Mutta ei tällä ole muuhun sisua kuin tappamaan puolustukyvyttömiä ihimsiä.
Piilohomot on in.

The Uolevi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 121
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:01 am
Paikkakunta: Los Jakomäglös

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja The Uolevi »

Enpä ole nähnyt tarpeelliseksi kirjoitella puolustuskirjoituksia rikoksentekijöistä. En sitä tässäkään tee, koska en tunne juttua ja sen osapuolia muuten kuin tämän viestiketjun huolimattoman lukaisun perusteella. Keskustelu näyttää juuttuneen kakkosurpon ja Taijan väliseksi. Siinä ei yhteistä säveltä löydy.

En ihmettele kakkosurpon pohjatonta vihaa Taijaa kohtaan, se on tavallaan ymmärrettävää. Tämä vihan pohjalle ei voida kuitenkaan rakentaa mitään uutta ja entisiä asioita ei saa tekemättömiksi. Mitä hyvää siitä seuraisi, jos koko lähipiiri ja yhteiskunta alkaisi todenteolla vihata ja hyljeksiä tätä jo rikoksensa kärsinyttä. Se synnyttäisi todennäköisesti vihaa tällaista yhteiskuntaa kohtaan. Vihan seuraamukset eivät ole koskaan hyvät. Jos maamme oikeusjärjestelmä on liian lepsu (monissa tapauksissa mielestäni on), niin ei se ole suinkaan rikollisen syy.

On mahdollista, että vanha sananlasku " ei kahta ilman kolmatta" pitää paikkansa. Yhteiskunnan ja miksei läheisten tehtävä on kuitenkin tehdä voitavansa, ettei näin kävisi. Kai kaikkien, eikä vähiten Taijan, kannalta olisi onnellisinta, että hän onnistuisi elämässään ja pystyisi olemaan osana yhteiskuntaa niin kuin kuka muu tahansa.

Siispä toivon, että tämä kahteen erittäin raakaan rikokseen syyllistynyt todellakin onnistuu kääntämään elämänsä suunnan lopullisesti. En ole mielestäni naivi, mutta lukemieni kirjoitusten perusteella siihen on olemassa hyvät mahdollisuudet.

NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1578
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

joku76 kirjoitti:mä olen tuntenut taijan yli 20vuotta ja en voi sanoa kun että on maailman ihanin ihminen.
Millainen moraalikäsitys ihmisellä täytyy olla, että kaksi puolustuskyvytöntä ihmistä tappanut on maailman ihanin ihminen? Varmaankin sen täytyy olla yhtä perseestä kuin Taijalla.

Olen kakkosurpon kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että jos Taijalla ei puolustelun määrästä päätellen kykyä katumukseen, niin toivon paljon kummituksia nurkkiin kolistelemaan.

semiconcious
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: To Loka 18, 2018 2:27 pm

Re: Nainen surmasi miehen Jyväskylässä -06

Viesti Kirjoittaja semiconcious »

No se on rekostaijakin potkassu tyhjää vissiin. Seikkailin fbssä ja eksyin profiiliin, oli muutettu muistoprofiiliksi.

Avatar
myrskylyhty
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 4:01 pm

Re: Nainen surmasi miehen Jyväskylässä -06

Viesti Kirjoittaja myrskylyhty »

Semmoset cv:t sieltä.
"Olin sitä mieltä, että ketään ei tapeta, asiat pitää selvittää muuten." -Metsuri

Vastaa Viestiin