Tapani Linnanton surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Livia
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 10:48 am

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja Livia »

kakkosurpo kirjoitti:Kyllä, oikeassahan oikeus oli taas. Kyllä se on kunnostautunut murhaaja ja spesialisoitunut myöhemmin naisten hakkajaksi. Aikaisemmin oli niin nuori ja tyhmä ettei ollut niitä naisia hakattavaksi, mutta nyt kun on vähän vanhempi ja edelleen tyhmä niin potenttiaalisia hakattavia riittää.
No johan pomppasi! Nyt oli jo ihan pakko ottaa itse kantaa aiheeseen. Olen kyseisen miehen vaimo ja voin kertoa, ettei minua pahoinpidellä noin 10-vuotta kestäneessä suhteessamme. O. on ihana isä tyttärellemme ja rakastava aviomies, hellä sellainen. Suhteessamme on ollut kaksi tapausta, joilla lehti on nyt päättänyt retostella. Tuotakoon nyt kaikille kuitenkin tiedettäväksi, etten ole ollut tilanteissa mikään uhri vaan iskuja on tullut täältäkin suunnalta. Sekin jo kuitenkin kertoo paljon, että fyysisiä jälkiä oli ainoastaan O:ssa, ei minussa. O. nyt sai kuitenkin tapauksista tuomiot menneisyytensä vuoksi, mikä on sinänsä naurettavaa, että menneisyys saa määritellä ihmisen. Tappeluahan ei ikinä voi puolustella, mutta sen haluan tuoda tiettäväksi, että O. ei todellakaan ole mikään naistenhakkaaja ja minua kuvottaa ajatellakin, että joku tällaista luulisi. Hän elää joka päivä menneisyytensä kanssa ja voin kertoa, että se painaa ja kovasti.

Roy Orbison
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 5:47 pm

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja Roy Orbison »

Kyllä elämä on pilalla tuollaisen teon jälkeen.MItä muutakaan voi odottaa.Jos ihmistä ei painaisi murha,olisi hän psykopaatti silloin.On toivoa ettei ihminen murhaa toista kertaa jos asia vaivaa.Sääliä en kuiteskaan tunne murhaajia kohtaa.Valinta kun on ollut heidän oma ja kenenkään ykkös vaihtoehto ei voi olla toisen hengen riisto.Sitä saa mitä tilaa.

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8171
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Ihanko itsekkin uskot että sai tuomion menneisyyden vuoksi? Miksi sinä et kuulusteluissa ole kertonut että olit itse aktiivinen osapuoli omassa pahoinpitelyssäsi? On se vaan väärin kun taas on syytön tuomittu vääristellyin todistein, ihan meinaa tulla tippa silmäkulmaan. Siis sellainen tatuoitu tippa.
Piilohomot on in.

littlebluebird
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 7:33 am

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja littlebluebird »

Mitä tuohon O:hon tulee, niin on hän ihmisenä rauhoittunut kovastikin sitten nuoruusvuosien mitä viimeksi näin häntä. Taisi lapsen syntymä vain tehdä pelkkää hyvää. Eihän hänen elämä aina helpolta ole näyttänyt, mutta ainakin O. tekee kaikkensa henkisten voimavarojen mukaan, että asiat olisivat perheellään ja noin yleensäkin hyvin. Tuolla kaduilla huitelee sata ellei tuhat kertaa vaarallisempia tapauksia joista minä olen enemmänkin huolissani. Mitä noihin pitelyihin tulee, niin on se kumma jos 10 vuoden yhdessä olon jälkeen muillakin ala yhdessäolo tuntumaan nahoissa. Sehän on päivän selvä, että jokaisessa parisuhteessa tapellaan ja joka toisessa fyysisesti. Niitä ei vain puida lehdissä ja foorumeilla.

TriPadre
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Joulu 03, 2013 8:58 am

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja TriPadre »

littlebluebird kirjoitti:Mitä noihin pitelyihin tulee, niin on se kumma jos 10 vuoden yhdessä olon jälkeen muillakin ala yhdessäolo tuntumaan nahoissa. Sehän on päivän selvä, että jokaisessa parisuhteessa tapellaan ja joka toisessa fyysisesti. Niitä ei vain puida lehdissä ja foorumeilla.
No sehän on päivänselvää, että edes yli 32 vuoden yhdessäolon jälkeen minulla ei ole MITÄÄN syytä "pitelyyn". Rakastan vaimoani eikä tulisi edes umpihumalassa mieleen "pidellä" häntä. Eli lehdissä/foorumeilla ei meidän avioliittoamme tarvitse koskaan puida.

Kaikki muu on selittelyä, jos minulta kysytään (ja tuskin kysytään).

Alice
Neuvoja-Jack
Viestit: 563
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 6:01 pm

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja Alice »

TriPadre kirjoitti:
littlebluebird kirjoitti:Mitä noihin pitelyihin tulee, niin on se kumma jos 10 vuoden yhdessä olon jälkeen muillakin ala yhdessäolo tuntumaan nahoissa. Sehän on päivän selvä, että jokaisessa parisuhteessa tapellaan ja joka toisessa fyysisesti. Niitä ei vain puida lehdissä ja foorumeilla.
No sehän on päivänselvää, että edes yli 32 vuoden yhdessäolon jälkeen minulla ei ole MITÄÄN syytä "pitelyyn". Rakastan vaimoani eikä tulisi edes umpihumalassa mieleen "pidellä" häntä. Eli lehdissä/foorumeilla ei meidän avioliittoamme tarvitse koskaan puida.

Kaikki muu on selittelyä, jos minulta kysytään (ja tuskin kysytään).
Samaa mieltä, ei noin monessa suhteessa tarvitse tapella fyysisesti, etenkään, jos vanhemmat ovat hyviä lapsilleen ja puolisoilleen. Mutta joissain piireissä se sitten taitaa olla päivänselvää.
No, toivottavasti asiat ovat hyvin ko. perheellä, jossa mies sai tuomion vain menneisyytensä vuoksi, sillä hyvä äiti ei viitsinyt sanoa totuutta, miksi?
- boldaus omani

littlebluebird
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 7:33 am

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja littlebluebird »

Eipä tässä O:n ja vaimonsa tapauksessa voida puhua minkään tietyn ”piirin” tapauksena ellei nyt leikkipuiston jengiä lasketa. :) Ihmisiä katsos voi vertailla monessa eri kategoriassa. Ei se tarkoita sitä jos vanhemmat joskus tappelee, niin että asiat olisivat muuten huonosti. Usein se tarkoittaa vain puhdistunutta ilmapiiriä. Nykypäivänä se tuppaa menemään, että jos parisuhteessa menee vähänkin huonosti, niin erotaan kuin sukkia vaihtamalla. Jotkut kuitenkin tekevät ongelmilleen jotain eivätkä jää märehtimään. Se että kaikenmaailman foorumiasiantuntijat ja pyhimykset tulevat tuomitsemaan toisten ihmisten elämän vastoinkäymisiä, niin se on omiaan kertomaan oman elämän puutteesta, valheellisesta paremmuudesta ja yksikantaisesta ajattelutavasta. Se vain on totuus jos ihmiset laitetaan samalle viivalle, niin alkaa niitä luurankoja löytyä kaapista jokaisella tai jos ei löytyisi, niin sekin on omiaan kertomaan ihmisestä itsestään, että ei kaikella elämän saralla suksi oikein luista... Itse uskon siihen että jotkut ihmiset haluavat elämällään vain muutosta parempaan niillä korteilla mitkä on jaettu, eikä se ole helpoin ja nopein tapa rakentaa. Lähinnä minulle tämä kertoo ihmisten henkisestä vahvuudesta ja päättäväisyydestä jos on päättänyt voittaa ongelmat joihin moni jättää leikin sikseen.

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8171
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Tuossapa yläpuolella voikin piillä totuudensiemen. Ehkä perheväkivalta on ymmäretty täysin väärin. Ehkä eri kansankerroksissa vaimonsa hakkaamista aika ajoin pidetään parisuhteen puhdistamisriittinä. Ehkä pyhimykset eivät ole vajonneet niin alas että se olisi heillä keino selkeyttää parisuhdeongelmia.
Ehkä nämä puolisoiden tapot ja murhatkin on käsitetty väärin. Niissähän onkin vapautettu se rakas puoliso velvoitteista ja vastuista hyvässä yhteishengessä. Kovasti katumalla saadaan melkein oikeuskin uskomaan tätä ihkauutta teoriaa.
Ei ylläkirjoittajalle ole tullut mieleen että vain kusipääidiootit turvautuvat väkivaltaan parisuhteessa? Ja voi vittu noita hyvä isä ja puoliso kirjoituksia. Ihan helvetin hyvä isä kun näyttää lapsille kuinka äitiä vedetään turpaan. Saatanan pelle kun ei pysty kokeilemaan miestä vastaan. Ja kaiken huippuna mahdollinen äiti tulee tänne puolustelemaan tätäkin paskahousupelleä.
Piilohomot on in.

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja aga »

Ei kiinnosta kyllä paskan vertaa puolustaa sellaisia naisia, jotka hakeutuvat varta vasten väkivaltaisten miesten seuraan. Sitä saa mitä tilaa, sano. Itselläni ei ole koskaan tehnyt mieli hakata naista, koska tiedän olevani riittävän kova ihminen pärjätessäni fyysisessä taistelussa naiselle ilman nyrkinheiluttamistakin ja olen jopa sanonut asiasta naiselle, että mua ei kannata lyödä eikä potkia koska toiseksi jäät sen tien valitessasi, olkoonkin vaikka sitten uhkailua kehottaa välttämään fyysistä väkivaltaa...

littlebluebird
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 7:33 am

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja littlebluebird »

Eiköhän sananvapautta voida nimimerkin takana käyttää yhtälailla ihmisen puolustamiseen kuin toisten lynkkaamiseen tarkoitettuja ylimielisiä vihakirjoituksia. Kertoo kyllä paljon jos on tarvetta lähetellä tuhansia avolaitospotilas tasoisia viestejä nimimerkin takana kuinka ihmisen mokat määrittelee ihmisen koko loppuelämän… Ei heru ymmärrystä ja sympatiaa niille jotka saavat viboja toisten ihmisten ongelmista ja tarpeesta lietsoa niistä negaa julkisesti!

Paistaa niin läpi noista teksteistä, että huudellaan asioista mistä ei tiedä mitään. Ensinnäkin. 1. Lapsi ei ollut kotona vaan hoidossa. 2. Mikä vittu tuo ”miestä vastaan juttu on???” Jotenkin oikeutetumpaa väkivaltaa kenties? Kertoo enemmänkin taipumuksesta väkivaltaan jos näin ilmaisee. 3. Ehkä tämä vaimo puolustaa miestään juuri siksi, että hän ei ota joka sunnuntai turpaan kotonaan ja tuntee tämän miehensä ihmisenä mitä muut ei tunne. Jos näin olisi niin tuskin olisi odotellut linnatuomion loppuun asti ja ollut 10 vuotta yhdessä.

Pahoitteluni ala-arvoisesta kommentistani, mutta vain kusipääidiootit turvautuu vihanlietsontaan hänelle itselleen tuntemattoman ihmisen asioista ja elämästä, mitkä hänelle kuulu pätkääkään!

Eikö ole mukavaa tulla muistetuksi yhtenä älyvapaana ihmisvihaajana vaikkakin nimimerkin takana?

Pitäkää hiekkalaatikkonne. Piste ja adios!

Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Toivottavasti lapsen ei tartte tuollaisessa perheessä nähdä tätä parisuhdeväkivaltaa (nyt tai tulevaisuudessa)..
Ei se ole yhtään parempaa väkivaltaa, jos äitikin osallistuu mätkimään isää, eikä vain isä äitiä :roll:
Miten lapsi oppii ratkomaan riidat siellä hiekkalaatikolla tai koulun pihalla, jos ei kotona osata puhumalla ratkoa asioita?

Itse asiaan.
Muistaako kukaan Nahka-Tapsan tuntenut sitä, kun se usein jossain vaiheessa (90-luvun lopulla) puhui hänellä olevan vain pari vuotta elinaikaa? En muista miksi näin sanoi, mikä oli syynä. Muistaako tai tietääkö joku?

jupuduu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2012 1:50 am

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja jupuduu »

Scilla kirjoitti:
Itse asiaan.
Muistaako kukaan Nahka-Tapsan tuntenut sitä, kun se usein jossain vaiheessa (90-luvun lopulla) puhui hänellä olevan vain pari vuotta elinaikaa? En muista miksi näin sanoi, mikä oli syynä. Muistaako tai tietääkö joku?
Pahoittelut vuoden vanhan aiheen nostamisesta, mutta kyllä Nahka-Tapsa puhui jatkuvasti siitä kuinka hänellä on vain pari vuotta elinaikaa. Harmiton tyyppi kyllä oli, vaikkakin vähän rasittava. Kovasti aina pyyteli anteeksi ja anoi armoa vaikkei ollut kellekään mitään pahaa tehnyt. Noita syyllisiä saatananpalvojia en tuntenut mutta kyllähän vuosituhannen vaihteessa Jyväskylässä oli melko aktiivinen vaikkakin pieni scene tuollaisia, muutamaan otteeseen sain törmätä mm. paloiteltuihin jyrsijöihin ja dekapitoituihin puluihin, ja kuulla kerskumista niistä.

Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 937
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Tosiaan Nahka-Tapsa oli harmiton näky Jyväskylän kirkkopuistossa.
Tuli siellä monasti törmättyä, kun alaikäisenä oli ns.pussikaljalla. Alkoholi juomia jaksoi kyllä ruikuttaa ja kovasti, monasti annettiin porukalla pikkasen rahaa, sanottiin, että töppöstä toisen eteen ja alkon eteen hakijaa ettiin, kun reppana niin huonossa kunnossa et mitään ite saanut.

Tapsan surmaajat oli aivan reppanoita, ei niistä ollut mihinkään mitä joskus aikanaan kauppaa halusivat tehdä.
Kauheella uholla tuli tapaamiseen, mutta se kyllä loppui lyhyeen ja jatkossa asiat toimi hyvin.
Kepeät mulla legendaariselle Nahka-Tapsalle.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "

Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Minkä takia Nahka-Tapsa epäili kuolevansa? Joku sairaus vai elämäntapa?

Monesti olen miettinyt jälkikäteen, onko tuo porukka jotenkin tuttua, ainakin ulkonäöltään, ei muuten. Juttuja kuulin "saatananpalvojista" kaverilta, joka tunsi noita jollain tavalla.
Yhtä poikaa/miestä olen miettinyt, että liittyykö juttuun. Asui joskus -96-97 rautpohjassa valmetin vieressä vaaleissa matalissa kerrostaloissa. Tietääkö kukaan täsmääkö keneenkään tuosta porukasta?
Nimet on unohtunut vuosien saatossa, olisko tekijöistä kuvia?

Coyote
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 5:48 pm
Paikkakunta: JKL

Re: Tapani Linnanon surma 2001 - selvisi 8 vuotta myöhemmin

Viesti Kirjoittaja Coyote »

Scilla kirjoitti: Yhtä poikaa/miestä olen miettinyt, että liittyykö juttuun. Asui joskus -96-97 rautpohjassa valmetin vieressä vaaleissa matalissa kerrostaloissa. Tietääkö kukaan täsmääkö keneenkään tuosta porukasta?
Tunsi kaikki osapuolet mutta ei liity juttuun.

Vastaa Viestiin