Turussa kadonneet opiskelijat - Mystinen "jokeenheittäjä"

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Sue-Ellen
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 2:26 pm

Turussa kadonneet opiskelijat - Mystinen "jokeenheittäjä"

Viesti Kirjoittaja Sue-Ellen »

Turussa kun on kadonnut (osa jo löytynytkin, osa ei) monia opiskelijapoikia. Jussi Neuvonen, Atso Luoma ja Mikko Heino tulee ensimmäisenä mieleen, mutta taitaa niitä muitakin olla.

Saman ikäluokan kolleja katoaa suunnilleen samalla tavalla. Yksi uskottava selitys on toki yhdistelmä "kova humala + Aurajoki = hukkumiskuolema" eli itse olisivat jokeen pudonneet.

Muistan joskus kulleeni huhua mystisestä jokeenheittäjästä. Siis miehestä joka hyökkää kimpuun ja viskoo ihmisiä jokeen. Kuulemma joku työvuorosta palaamassa ollut nuori mies olisi tämän jokeenheittäjän kohdannut, mutta hyvän kuntonsa ansiosta selvinnyt siitä kertomaan. Mies olisi kuulemma hypännyt sekavana tämän töistä palaavan eteen ja huutanut että "nyt mä heitän sut jokeen", yms...

Voi toki olla urbaania legendaakin. Onko joku muu kuullut tällaisesta?

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Huhut lähtevät elämään omaa elämäänsä kun yksi henkilö sanoo katoamisten aikaan esim. "oisko joku jokeenheittäjä?" Seuraava sanookin jo sitten että kuulin että on joku "jokeenheittäjä." Tokihan tuo mahdollista on, mutta en missään nimessä usko etteikö tutkinta olisi tästä jollain lailla tietoinen jos asiassa olisi yhtään totta.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Toistan hieman itseäni ja totean tähän saman, mitä tuonne toiseen ketjuun, jossa puhuttiin näistä laivakatoamisista: Olen itse toisaalta salaliittoteoriafani, joten sanomisistani ei tarvitse sen kummemmin välittää :D Mutta olen sitä mieltä, että jos sarjamurhaajia olisi täällä pohjolassakin olemassa, ei todellakaan ole sanottua, että kyseessä olisi sen luokan ammattitaidottomat kaverit, jotka jäisivät tekosistaan helposti kiinni. Nuo poikien katoamiset vaikuttavat toisaalta niin selviltä jutuilta (juuri tuo aurajoki + känni = kuolema), että kaikkia muutoin ajattelevia pidetään vähintäänkin vainoharhaisina. Toisaalta, jos itse olisin sarjamurhaaja, en kohdistaisikaan iskujani niihin, joiden kuolema vaikuttaisi kaikista odottamattomimmalta :) Minä lähtisin risteilylle, heittelemään humalaista jengiä laidan yli ja Turkuun, tyrkkimään sillalta alas. Kiinnijäämisen riski on heti paljon pienempi, kuin jos nappaisi kotirouvia iltakävelyiltään.

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Joeyn linjoilla olen itsekin. Täällä lintukolossa (Härmässä) ollaan sitä mieltä, ettei "meillä ole mitään tällaista". Näinhän se oli ennen Jokelaakin, eikö.

Ruotsinlaivoilla on päässyt mahdollinen sarjamurhaaja hillumaan aivan vapaasti, kun kansille eivät köyhät laivayhtiöt ole vaivautuneet laittamaan kunnon kameravalvontaa.

Mitä taas tulee mystiseen Aurajoen "tyrkkääjään", en kyllä sano jöötä enkä juuta. Näitä juttuja on ollut liikkeellä yllättävän paljon.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Seuraavaa tyrkkäystä odottamaan, siis.

(Täytyy kyllä myöntää, että olen itsekin kovasti ihmetellyt, miten näitä poikia tuntuu katoavan nyt kokoajan.. Toisaalta, tottakai katoamisia osuu välillä ajallisesti ja maantietellisestikin lähelle toisiaan, mutta silti..)

Sue-Ellen
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 2:26 pm

Viesti Kirjoittaja Sue-Ellen »

Jep, juttuja ja huhuja liikkuu aina kun jotain sattuu ja tapahtuu, osa tietysti huuhaata mutta kyllä niissä jossain huhuissa saattaa totuuden siemenkin piillä.

Ja näin palstan uutena käyttäjänä, huomasin juuri että täällähän on muitakin Dallaslaisia. :o Hauska sattuma! :D
I am what you made me

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

EuroJR kirjoitti:Joeyn linjoilla olen itsekin. Täällä lintukolossa (Härmässä) ollaan sitä mieltä, ettei "meillä ole mitään tällaista". Näinhän se oli ennen Jokelaakin, eikö.

Ruotsinlaivoilla on päässyt mahdollinen sarjamurhaaja hillumaan aivan vapaasti, kun kansille eivät köyhät laivayhtiöt ole vaivautuneet laittamaan kunnon kameravalvontaa.

Mitä taas tulee mystiseen Aurajoen "tyrkkääjään", en kyllä sano jöötä enkä juuta. Näitä juttuja on ollut liikkeellä yllättävän paljon.
Noo Sue-Ellen älähän säikähdä,meidän JR on suhteellisen vakiokamaa :lol:
Mitä tulee näihin tapauksiin,niin hienoa,että ollaan samoilla linjoilla,inhoan lukea lehdistä näitä"tapaukseen ei epäillä liittyvän rikosta" juttuja.Miten helppo onkaan näin sanoa,kun vaikkapa täysin uimataidoton ihminen vain on saatettu veden varaan. :evil:

Lisähuomautus,kummallisesti muuten viimeaikoinan on kato käynyt näistä nuorista miehistä aksentilla Turku-Kotka,onkohan tämä jotenkin tarttuva merihirviö vai mikä :twisted:
Totuus on tarua ihmeellisempää

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mietin vaan noita sarjamurhaajia, et ei tule ainakaan mieleen sellaista joka olisi tyytynyt "vaan" heittää uhrin mereen. Yleensä kait ne tekee jotain ruumiillista väkivaltaa tms myös?

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Bombay kirjoitti:Mietin vaan noita sarjamurhaajia, et ei tule ainakaan mieleen sellaista joka olisi tyytynyt "vaan" heittää uhrin mereen. Yleensä kait ne tekee jotain ruumiillista väkivaltaa tms myös?
Mistäs tiedät, etteivät ole tehneet (jos oletetaan että näitä ylipäätään on)? Näita kadonneiden ruumiita ei yleensä löydetä, joten ties vaikka olisi tehnyt niistä jauhelihaa ennen mereenheittämistä.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joey kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Mietin vaan noita sarjamurhaajia, et ei tule ainakaan mieleen sellaista joka olisi tyytynyt "vaan" heittää uhrin mereen. Yleensä kait ne tekee jotain ruumiillista väkivaltaa tms myös?
Mistäs tiedät, etteivät ole tehneet (jos oletetaan että näitä ylipäätään on)? Näita kadonneiden ruumiita ei yleensä löydetä, joten ties vaikka olisi tehnyt niistä jauhelihaa ennen mereenheittämistä.
Juu, tarkoitin lähinnä ton JR:n laivasarjatappaja spekulaatioille, et varmaan sieltä olisi löytynyt teknisiä jälkiä jos olisi tehny ihmispurilaisia :p Tai no, mistäpä sitä tosiaan tietää.

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Bombay kirjoitti:Mietin vaan noita sarjamurhaajia, et ei tule ainakaan mieleen sellaista joka olisi tyytynyt "vaan" heittää uhrin mereen. Yleensä kait ne tekee jotain ruumiillista väkivaltaa tms myös?
Käsittääkseni vain seksuaalisarjamurhaajat askartelevat ruumiin kanssa tai käyttävät yletöntä väkivaltaa saaden siitä tyydytystä. Sarjamurhaaja voi kuitenkin olla myös ilman seksuaalista motiivia. Näissä jokeenheitto-tapauksissa kyseeseen tulisi ehkä ennemmin ryöstösarjamurhaaja tai jonkinlaista kieroutunutta vallanhalua ja patoumiaan purkava henkilö.
Every ship must sail a world.

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Täällä on sivuttu ruotsinlaivalta kadonneita, joten kannan korteni kekoon:

Vuosia sitten reissasin laivalla Hesasta Tukholmaan. Drinksuja baarin puolella tuli otettua ihan kiitettävästi ja alkoi paha olo yllättää. Hakeuduin kannelle raittiiseen ilmaan (oli talvi ja kylmä tuuli). Jostain ilmestyi taakseni miekkonen, joka nappasi minut takaapäin puristukseensa ja selvällä suomen kielellä kysyi: mitäs tykkäisit, jos heittäisin sut mereen?

En tajunnut edes pelästyä, vaan nauraa kikatin, ett joo joo. Tyyppi irrottti otteensa ja katosi laivan sokkeloihin. Palasin baariin ja kerroin kaveriporukalle mitä olin kokenut. Eräs frendini pakotti minut purserin luo kertomaan, mutta eipä tapaus laivan henkilökuntaa tuntunut kiinnostavan.

Aina kun luen, kuulen jne jonkun kadonneen ruotsinlaivalla, tää oma kokemus tulee tietysti mieleen.

Mun moka: kuuluisi varmaan "Ruotsinlaivalla kadonneet-sarjamurhaajako" osioon

Kataja
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:58 pm

Viesti Kirjoittaja Kataja »

Itse kasvoin Turkua noin kymmenen kertaa pienemmässä joen halkomassa kaupungissa/kunnassa ja kyllä oman nuoruuteni aikana aikalailla vuosittain muutama nuoren ja vanhemman miehen ruumis joesta naarattiin.

Näiden pohjalta yhteiset tekijät ovat juuri alkoholi, taajamassa sijaitseva vesistö sekä uhrien sukupuoli, naisia en juuri muista jokeen joutuneen. Nuo tekijät ovat ilman ulkopuolista apuakin melko vaarallinen yhdistelmä.

Itse odottaisin että mereen ja jokeenheittelijältä löytyisi myös jokunen epäonnistunut yritys, joista uhri olisi jäänyt tapahtumista kertomaan.
Annelin edellämainitsema tapaus oli varmasti säikäyttävä kokemus mutta menee vielä enemmän kännisen huonon huumorin piikkiin kuin murhan yrityksen, omassa mielessäni siis.

Toki juuri se, ettei näitä osaa tappoina ajatella, tekisi tavasta pirullisen onnistuneen. "Plausible but highly unlikely"-sanoisivat Mythbustersin pojat ei toki täysin busted.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Aika pelottavaa, Kataja. Pienissä kunnissahan tunnetusti listitään väkeä enemmän, joten ties miten moni pienten kuntien kadonneista onkin kohdannut hieman korkeamman asteen listijän :shock:

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1848
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Itsellä on myös vähän samantapainen kokemus omalta kotipaikkakunnalta kuin Katajalla. Asukasluku oli myöskin suunnilleen tuo 10% Turun volyymista ja keskustan tuntumassa vesistöä. Joinain kesinä katosi useampiakin miehiä, osa humalassa. Välillä oli useampikin mies kateissa samaan aikaan. Lopultahan ne kaikki kadonneet ukot sitten järvestä löytyi ja yleensä eräästä tietystä lahdesta.

Jotkut kaverit noistakin epäili puolitosissaan, että paikkakunnalla liikkuisi humalaisia miehiä vihaava niittäjä. Omasta mielestäni teoria oli lähinnä naurettava - tai ei nyt ainakaan todennäköinen. Yksinäinen mies, laskuhumala ja vesistö on vaarallinen yhtälö muutenkin.

Opiskeluajaltakin muistan myös, että yksi joidenkin kaverien tuntema tyyppi katosi bailuillan jälkeen mystisesti. Sekin lopulta hukkuneena löytyi.

Eli pointtini on, että ei ole harvinaista, että bailuillan jälkeen kadonnut mies löytyy hukkuneena. Joku Turku tai Kotka vaan on meren ympäröimiä ja hukkuneen löytyminen kestää vähän kauemmin ja kerää vaan siksi enemmän huomiota kuin jossain muulla paikkakunnalla.

Vastaa Viestiin