Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Miihkali74
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: La Tammi 28, 2017 8:06 pm

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Miihkali74 »

Olettekos kukaan vielä päässeet lukemaan tätä opusta? Tulleekohan tästä suomenkielinen versio?

Miihkali74
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: La Tammi 28, 2017 8:06 pm

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Miihkali74 »

Nyt ilmestynyt tiivistelmä suomeksi tästä kirjasta
http://www.roylabodom.fi/2018/08/18/bodomin-murha-3/

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Nyt juuri laitoin tilauksen kirjasta, löytyi edullisesti nettiantikvariaatista. En olisi uskonut että löytyy käytettynä, Adlibriksestä kyllä hintaan 28;40 ja Bookyssa 30;30. Periaatteessa hankin tuollaiset aina omaan rikoskirjastooni. Kiitos aiheen nostosta, ettei päässyt unohtumaan :)

Aihe kiinnostaa pysyvästi, kaikki muutkin Bodom-kirjat minulta löytyy, vain Lake Bodom Blood Murders on luvattoman heikko esitys, mutta omana sekin rikoshyllyssä.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Tuossa tiivistelmässä sanottiin, että Gyllström olisi uhitellut telttaseurueelle (murhatut + Nils), kun kävivät kioskilla ennen leiriytymistään. Oli siis väitetysti sanonut, että saavat katua jos leiriytyvät. Tuon olisi myös kuullut useampi ulkopuolinen henkilö.

Onko Gustafsson puhunut mitään Gyllströmin käytöksestä heitä kohtaan? Tuota asiaahan on aivan varmasti Nilsiltä itseltään kysytty, jos on huhuja ollut kioskimiehen uhkailuista juuri tuona päivänä. Gussen muistiaukko ei myöskään koske vielä tuota ajankohtaa, eli muistaisi kyllä, jos on ollut uhkailua. Itse en muista, että koskaan olisi uutisoitu Gustafssonin asiaa kuitenkaan kommentoineen. Urbaanilta legendalta siis kuulostaa, niin kuin todella moni muukin asia tuossa kirjassa. Kovasti tarjotaan nimiä, joita Gyllström on jopa ampunut 50-luvulla, mutta kukaan, edes nimismies, ei ole uskaltanut puuttua. Onko Gyllström oikeasti voinut olla edes lähellä kirjan kuvauksen kaltaista, asuinseutuaan terrorisoivaa mielipuolta? Olihan hän sotatraumatisoitunut, mutta jos se oikeasti olisi seillä vähän väliä ammuskellut tai laittanut partateriä omenoihin, niin luulisi että 60-luvunkin poliisi olisi hänet ottanut ainakin tutkintavankeuteen, eikä vain kuulustellut. Esim. Lehmusviita oli Kyllikki Saaren murhasta pidätettynä maksimiajan, kun aihetodisteet olivat vahvoja. Gyllström ei käsittääkseni ollut pidempää aikaa poliisin huostassa?

Mielenkiintoinen pointti oli tuo, että Gyllström itse olisi ollut toisen kenkäparin löytäjä, ja näin ollen saanut varmuuden vuoksi jätettyä ns. hyvällä syyllä sormenjälkensä kenkiin. Jos Gyllström ne itse kaivoi kivenkolosta tai pusikosta (en ole varma kummasta kenkäparista oli kyse) ja kiikutti poliisille, niin se olisi kyllä aikamoinen sattuma, ja melko raskas aihetodiste häntä vastaan. Mutta löysikö hän ne oikeasti, vai onko tuokin vain legendaa? Kirjassa mainittiin, ettei poliisia silloin kiinnostanut, kuka ne löysi, eli ehkäpä löytäjän nimeä ei ole mihinkään merkitty. Joka tapauksessa tuokin voi aivan hyvin olla jälkeenpäin väritettyä tarinaa. Gyllströmistä on pahamaineisena miehenä varmasti noiden murhien jälkeen laitettu liikkeelle vaikka mitä juoruja, oli hän syyllinen tai ei.

Varsin mielenkiintoista on myös se, että silloin 2004 tutkinnan aikaan OBS-ohjelmassa, jossa oikeudessakin todistanut legendaarinen Markka kertoi hataria väittämiään, kertoi myös Gyllströmin vävypoika "tietävänsä" Gyllströmin olevan murhaaja, ja että murha-ase on tämän vanhalla tontillaan kuopassa, ja että se etsimällä kyllä löytyisi. Tästäkin lausumasta voi olla montaa mieltä, mutta on se jokseenkin merkittävää, että Gyllströmin tyttären mies on häntä syyllisenä pitänyt. Sehän tarkoittaa käytännössä sitä, että Gyllströmin oma tytärkin on kaiketi ollut syyllisyyden kannalla. En tähän hätään löytänyt vävypojan lausuntoa netin syövereistä, reilu vuosi sitten sen luin.

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Tällainen litteröinti löytyi Suomi24:ltä. Lähteestä huolimatta vaikuttaa aidolta. Olikohan tuo OBS siis tv- vai radio-ohjelma? Joka tapauksessa tuo Björn Ahlroos taitaa olla kioskimiehen vävypojan vävypoika.

Bodomin murhat, OBS 14.10.2005
Kirjoittaja Leonina societas päivämäärä 15.10.05 - 21:03

OBS 14.10.2005

Toimittaja Jesper Brandt:

"Tervetuloa Obsin pariin. Vaikka juttu voi jo tuntua loppuun kalutulta, aloitamme Bodomin murhilla. Emme kuitenkaan käsittele oikeudenkäyntiä tai vapautusta. Nyt tulee erilainen tarina, joka on yllättävä ja oudon uskottava."

o o o

Toimittaja Magnus Hertzberg:

"Bodomin seudulla ollaan tyytyväisiä, koska juttua ei viedä hovioikeuteen. Nils Gustafssonin syyllisyyteen ei täällä ole uskottu. Häntä on täkäläisten mielestä kiusattu ihan turhaan. Todellisena syyllisenä pidetään kioskimiestä. Hän oli omalaatuinen, kovin kuumaverinen mies, jonka sanotaan yleisesti terrorisoineen kylää.

Björn Ahlroosilla on kahvila läheisessä Bembölen kylässä. Hän tuntee teoriat kioskimiehestä."

o o o

Magnus Hertzberg:

"Kioskimiehellä oli kuulemma alibi murhayölle. Onko se totta?"

Björn Ahlroos:

"Ei hänellä sitä ollut, sillä hänen vaimonsa sanoi kuolinvuoteellaan, että mies ei ollut ollut kotona. Vaimo ei uskaltanut puhua siitä, koska pelkäsi kioskimiestä, joka oli sangen raaka mies."

Magnus Hertzberg:

"Kioskimies teki itsemurhan vuonna 1969. Hän oli sitä ennen tunnustanut muutamille ihmisille syyllisyytensä. Mitä tiedät asiasta?"

Björn Ahlroos:

"Sen, että he olivat saunoneet ja olivat molemmat humalassa. Hän oli tunnustanut tekonsa naapurille. Seuraavana aamuna hän hukuttautui, koska oli kai miettinyt, mitä tuli sanottua. Hän varmaankin hukuttautui, koska todistaja, joka näki sukelluksen, kertoi hänen sanoneen: 'Katso, nyt minä sukellan pitkälle!'"

Magnus Hertzberg:

"Kenen kanssa kioskimies oli saunonut?"

Björn Ahlroos:

"Erään naapurin, jonka nimi oli muistaakseni Börje Söderström."

Magnus Hertzberg:

"He olivat siis keskustelleet asiasta."

Björn Ahlroos:

"Niin, ja silloin hän oli tunnustanut."

Magnus Hertzberg:

"Börje Söderström soitti sen jälkeen poliisille, mutta mitään ei tehty."

Björn Ahlroos:

"Aivan, sehän tässä onkin outoa. Ei haluta tietää, kuka murhaaja on."

Magnus Hertzberg:

"Oletko sitä mieltä? - Kioskimiehen sanotaan täyttäneen kuopan murhan jälkeen."

Björn Ahlroos:

"Aivan. Appiukkoni sanoi minulle tietävänsä, missä puukko on. Se on kuopassa, jonka hän täytti viikkoa myöhemmin."

Magnus Hertzberg:

"Missä kuoppa on?"

Björn Ahlroos:

"Pihalla. Piha ei ole iso, joten kyllä se löytyisi. - Kesällä 1995, kun Åke Lindmanin ohjelma asiasta oli ajankohtainen, tapasin vävyn ja kysyin tietääkö hän mitään, eli missä puukko on. Hän vastasi, että kuopassa."

Magnus Hertzberg:

"Se oli siis kioskimiehen vävy."

Björn Ahlroos:

"Aivan."

Magnus Hertzberg:

"Kioskimiehen tontin nykyinen omistaja Anna Ruusunlehti ei haluaisi, että uusi pihanurmi revitään auki. Ruusunlehti osti tontin vuosi sitten kioskimiehen lapsenlapselta. - Eikö siellä ole kaivettu?"

Björn Ahlroos:

"Ei. Vanhaa asiaa ei ole haluttu avata, koska kyläläiset tiesivät syyllisen. - Kun Gustafsson nyt vangittiin ja koko touhu lähti käyntiin ja kioskimiehen lapsenlapsi on muuttanut Ruotsiin ja myynyt talon, asiaa voisi tutkia tarkemmin."

Magnus Hertzberg:

"Oletko sitä mieltä, että asiaa pitäisi tutkia?"

Björn Ahlroos:

"Minä ja moni muu."

o o o

Magnus Hertzberg:

"Moni tekijä osoittaa, että kioskimiestä pitäisi tutkia uudelleen. Hänen sanotaan piilottaneen murha-aseen tontilleen, vaimon sanotaan kuolinvuoteellaan peruneen miehensä alibin, hänen sanotaan tunnustaneen naapurille juuri ennen itsemurhaa ja johtavan espoolaispoliisin kerrotaan sanoneen, että kioskimies on murhaaja. Bodom-arvoituksen voi toisaalta jättää rauhaan, mitä kioskimiehen syyllisyydestä varmoja olevat, eivät hyväksy."

Björn Ahlroos:

"Poliisin pitäisi jatkaa tutkimuksia ja selvittää murhaaja. Kioskimiehen ruumis kaivetaan esiin ja siitä otetaan dna-näyte, jota verrataan veriseen pyyhkeeseen, jolla ei ole yhdenkään uhrin verta. Sehän voi olla kioskimiehen verta. Se selviäisi siten."

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Mikä erinomainen lähde- siis Suomi 24.

Omien tietojeni mukaan kioskimies ei hukuttautunut, vaan hukkui.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

paccasucco kirjoitti:Mikä erinomainen lähde- siis Suomi 24.

Omien tietojeni mukaan kioskimies ei hukuttautunut, vaan hukkui.
Ja pointti oli? Kuten tuossa mainitsin, niin tuo haastattelun litterointi vaikuttaa aidolta, lähteestään huolimatta. Vai luuletko että joku on tuon koko tekstin kirjoittanut omasta päästään, koska Suomi24? Nuo nimet voi myös helposti tarkistaa, että onko kyseisiä henkilöitä olemassa vai ei. Mitä ilmeisimmin tuollainen haastattelu on siis OBS:issa aikanaan ollut. Se on sitten eri asia, mitä painoarvoa itse haastattelulle antaa.

Mitä tulee Gyllströmin hukkumiseen tai hukuttautumiseen, niin siihen tuskin koskaan saadaan varmuutta. Sen verran erilaisia kertomuksia on tapahtumien kululle, eikä paikalla olleita henkilöitä enää ole elossa.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Stobbart kirjoitti:Mitä tulee Gyllströmin hukkumiseen tai hukuttautumiseen, niin siihen tuskin koskaan saadaan varmuutta. Sen verran erilaisia kertomuksia on tapahtumien kululle, eikä paikalla olleita henkilöitä enää ole elossa.
Olin soutelemassa uimarannan ulkopuolella kun tuo hukkuminen tapahtui.
Kalapäiväkirjassa olisi tarkka päivä muistaaksen elokuun alkupäivinä 1969.

Olen eläkkeellä erittäin elossa edelleen :lol:

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Wagner kirjoitti:
Stobbart kirjoitti:Mitä tulee Gyllströmin hukkumiseen tai hukuttautumiseen, niin siihen tuskin koskaan saadaan varmuutta. Sen verran erilaisia kertomuksia on tapahtumien kululle, eikä paikalla olleita henkilöitä enää ole elossa.
Olin soutelemassa uimarannan ulkopuolella kun tuo hukkuminen tapahtui.
Kalapäiväkirjassa olisi tarkka päivä muistaaksen elokuun alkupäivinä 1969.

Olen eläkkeellä erittäin elossa edelleen :lol:

8)
Puhun nyt henkilöistä, jotka olivat Gyllströmin seurassa tuolloin, ainakin siis Ture Fäldt. Eli henkilöistä, joilla olisi ensikäden tietoa Gyllströmin käyttäytymistä ja sanomisista ennen sukellusta. Se että mahdollisesti soutelit tuolloin siellä päin, ei tarkoita että sinulla olisi mitään tarkempaa tietoa siitä, oliko Gyllströmin kuolema itsemurha vai tapaturma.

Vankivapaana
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 6:12 pm

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Vankivapaana »

Täytyy hattua nostaa - on se Wagner kyllä sitkeä sissi ystävänsä Arskan kanssa. 15 vuotta saanut jo lukea samaa juttua... laitas nyt oikeesti jotain mietittävää meille välillä... :shock:
Mikä on vankikarkurin ammattitauti :idea:
- Pakokauhu.

Kunto Kalpa
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 1:17 pm

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa »

Stobbart kirjoitti:
Mielenkiintoinen pointti oli tuo, että Gyllström itse olisi ollut toisen kenkäparin löytäjä, ja näin ollen saanut varmuuden vuoksi jätettyä ns. hyvällä syyllä sormenjälkensä kenkiin. Jos Gyllström ne itse kaivoi kivenkolosta tai pusikosta (en ole varma kummasta kenkäparista oli kyse) ja kiikutti poliisille, niin se olisi kyllä aikamoinen sattuma, ja melko raskas aihetodiste häntä vastaan. Mutta löysikö hän ne oikeasti, vai onko tuokin vain legendaa? Kirjassa mainittiin, ettei poliisia silloin kiinnostanut, kuka ne löysi, eli ehkäpä löytäjän nimeä ei ole mihinkään merkitty. Joka tapauksessa tuokin voi aivan hyvin olla jälkeenpäin väritettyä tarinaa. Gyllströmistä on pahamaineisena miehenä varmasti noiden murhien jälkeen laitettu liikkeelle vaikka mitä juoruja, oli hän syyllinen tai ei.

Varsin mielenkiintoista on myös se, että silloin 2004 tutkinnan aikaan OBS-ohjelmassa, jossa oikeudessakin todistanut legendaarinen Markka kertoi hataria väittämiään, kertoi myös Gyllströmin vävypoika "tietävänsä" Gyllströmin olevan murhaaja, ja että murha-ase on tämän vanhalla tontillaan kuopassa, ja että se etsimällä kyllä löytyisi. Tästäkin lausumasta voi olla montaa mieltä, mutta on se jokseenkin merkittävää, että Gyllströmin tyttären mies on häntä syyllisenä pitänyt. Sehän tarkoittaa käytännössä sitä, että Gyllströmin oma tytärkin on kaiketi ollut syyllisyyden kannalla. En tähän hätään löytänyt vävypojan lausuntoa netin syövereistä, reilu vuosi sitten sen luin.
Gyllströmistä on joskus sanottu, että hän olisi kuokkinut kaiken kohun keskellä pihamaata, mikä haluttiin nähdä epäilyttävänä.

Oma Bodom aktiivisuuteni sai alkusysäyksen, Gyllsträmin tyttären tytär oli kertonut työnantajalleen, joka puolestaan kertoi minulle, että kyllä se vissiin se meidän pappa oli, kun se oli niin kiivas luontoinen. Hänen puolisonsa toisti suurin piirtein saman Aino Merville lähes 10 vuotta sitten.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Wagner »

xDööDx kirjoitti:Täytyy hattua nostaa - on se Wagner kyllä sitkeä sissi ystävänsä Arskan kanssa. 15 vuotta saanut jo lukea samaa juttua... laitas nyt oikeesti jotain mietittävää meille välillä... :shock:
17 vuotta - enkä suotta.
Arska ei ole ystäväni.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Kunto Kalpa kirjoitti:
Stobbart kirjoitti:
Mielenkiintoinen pointti oli tuo, että Gyllström itse olisi ollut toisen kenkäparin löytäjä, ja näin ollen saanut varmuuden vuoksi jätettyä ns. hyvällä syyllä sormenjälkensä kenkiin. Jos Gyllström ne itse kaivoi kivenkolosta tai pusikosta (en ole varma kummasta kenkäparista oli kyse) ja kiikutti poliisille, niin se olisi kyllä aikamoinen sattuma, ja melko raskas aihetodiste häntä vastaan. Mutta löysikö hän ne oikeasti, vai onko tuokin vain legendaa? Kirjassa mainittiin, ettei poliisia silloin kiinnostanut, kuka ne löysi, eli ehkäpä löytäjän nimeä ei ole mihinkään merkitty. Joka tapauksessa tuokin voi aivan hyvin olla jälkeenpäin väritettyä tarinaa. Gyllströmistä on pahamaineisena miehenä varmasti noiden murhien jälkeen laitettu liikkeelle vaikka mitä juoruja, oli hän syyllinen tai ei.

Varsin mielenkiintoista on myös se, että silloin 2004 tutkinnan aikaan OBS-ohjelmassa, jossa oikeudessakin todistanut legendaarinen Markka kertoi hataria väittämiään, kertoi myös Gyllströmin vävypoika "tietävänsä" Gyllströmin olevan murhaaja, ja että murha-ase on tämän vanhalla tontillaan kuopassa, ja että se etsimällä kyllä löytyisi. Tästäkin lausumasta voi olla montaa mieltä, mutta on se jokseenkin merkittävää, että Gyllströmin tyttären mies on häntä syyllisenä pitänyt. Sehän tarkoittaa käytännössä sitä, että Gyllströmin oma tytärkin on kaiketi ollut syyllisyyden kannalla. En tähän hätään löytänyt vävypojan lausuntoa netin syövereistä, reilu vuosi sitten sen luin.
Gyllströmistä on joskus sanottu, että hän olisi kuokkinut kaiken kohun keskellä pihamaata, mikä haluttiin nähdä epäilyttävänä.

Oma Bodom aktiivisuuteni sai alkusysäyksen, Gyllsträmin tyttären tytär oli kertonut työnantajalleen, joka puolestaan kertoi minulle, että kyllä se vissiin se meidän pappa oli, kun se oli niin kiivas luontoinen. Hänen puolisonsa toisti suurin piirtein saman Aino Merville lähes 10 vuotta sitten.
Onko tuo Gyllströmin lapsenlapsi vielä elossa? Tai muita sukulaisia.. Tämä kioskiukon syyllisyyskysymys on kinkkinen juttu, kun 60-luvun pöytäkirjat eivät taida vielä olla julkisia. Kyllikki Saaren tapauksen tutkintamateriaalihan tuli julkiseksi tänä vuonna, ja sieltä kyllä selviää tapahtumien kulku ja syylliset 99% todennäköisyydellä. Olisi äärimmäisen kiinnostavaa tietää, oliko Gyllströmin kanssa samansuuntainen tilanne kuin Vihtorin ja Arvon kohdalla Isojoella, että aihetodisteet olivat vahvoja, mutta kovan näytön puuttuessa syytettä ei voitu nostaa.

Gyllströmin syyllisyyttä koskien on Johanssonin kirjassa paljon viitteitä, mutta kun on mahdotonta tietää, mitkä ovat huhuja ja mitkä totta. Juu, ärhäkkä mies oli, mutta oliko kolmoismurhaaja? Muutama ratkaiseva väite kirjassa kun saisi vahvistuksen: Ensinnäkin se, oliko Gyllström todellakin sen toisen kenkäparin löytäjä seuraavana päivänä, jolloin sai hyvän syyn sormenjäljilleen kengissä? Jos se oikeasti ne löysi ja poliisille kiikutti, niin aikamoinen sattuma olisi, ja melko raskas viite syyllisyyteen.

Sitten tuossa kirjan suomenkielisessä tiivistelmässä oli jotakin mainintaa, että joku lapsi/nuori olisi nähnyt niitä teltalta kadonneita tavaroita, oliko peräti Gyllströmin hallussa? Tai sitten se, että oliko Gyllström uhitellut telttaseurueelle, ja varoittanut leiriytymästä niemeen, tai saisivat katua? Tuo väite haiskahtaa, koska tottahan Gustafsson olisi tämän muistanut, ja kertonut julkisuuteen. Muistiaukkonsa ei ulottunut kuitenkaan niin kauas taaksepäin. Tai sitten nuo Gyllströmin tunnustuksen kuulleet neljä ihmistä. Ovatko he menneet poliisin puheille, eli ovatko ns. valaehtoisesti kuulusteluissa todistaneet kuulleensa Gyllströmin tunnustuksen? Tai se nainen, jolle väitetysti Gyllströmin vaimo oli kertonut tämän uhanneen tappaa hänet, jos kertoisi murhayön tapahtumista. On aika valtava ero sillä, ovatko nuo henkilöt kertoneet asiansa poliisille, vai onko kyseessä vain muutama kyläjuoru. Poliisin tutkintamateriaalista nuokin selviäisi.

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

"– Minä ja kaikki muutkin pohjoisespoolaiset olemme aina tienneet, kuka murhaaja oli, Johansson vakuuttaa."

On se kova äijä. Ja että me kaikki muutkin olemme tienneet syyllisen :D

Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Karl Valdemar Gyllström oli murhaaja

Viesti Kirjoittaja Julperi »

Stobbart kirjoitti:
Mielenkiintoinen pointti oli tuo, että Gyllström itse olisi ollut toisen kenkäparin löytäjä, ja näin ollen saanut varmuuden vuoksi jätettyä ns. hyvällä syyllä sormenjälkensä kenkiin. Jos Gyllström ne itse kaivoi kivenkolosta tai pusikosta (en ole varma kummasta kenkäparista oli kyse) ja kiikutti poliisille, niin se olisi kyllä aikamoinen sattuma, ja melko raskas aihetodiste häntä vastaan. Mutta löysikö hän ne oikeasti, vai onko tuokin vain legendaa? Kirjassa mainittiin, ettei poliisia silloin kiinnostanut, kuka ne löysi, eli ehkäpä löytäjän nimeä ei ole mihinkään merkitty. Joka tapauksessa tuokin voi aivan hyvin olla jälkeenpäin väritettyä tarinaa. Gyllströmistä on pahamaineisena miehenä varmasti noiden murhien jälkeen laitettu liikkeelle vaikka mitä juoruja, oli hän syyllinen tai ei.

Olen lukenut aika monta ketjua läpi täällä, tässä tapauksessa näitä ketjuja on ihan perkeleesti. Eli en siis kaikkia. Mutta oliko niin että Gyllström löysi kenkäparin? Ainakin muistelen että yhden parin löysi joku solttupoika? Näihin kenkiin on muuten aika hyvin keskitytty. Onhan niillä jokin juju miksi ne oli viety minne oli. Tarkoitan sitä että miksi joku ulkopuolinen otti ne mukaansa ja jemmas sit eri paikkoihin? Ja toisaalta miksi Nisse olis roudannut ne sinne? Taitaa kyllä kuulua kenkäketjuun, mut ihan hyvä että saadaan vielä tästäkin tapauksesta keskustelua.

Vastaa Viestiin