Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

chadspill
Neuvoja-Jack
Viestit: 535
Liittynyt: La Heinä 04, 2015 2:30 pm

Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja chadspill »

Sattuipa vaan tällainen twiitti eteen joka saa kyseenalaistamaan BBC:n ja ylipäätään valtamedioiden luotettavuuden ja kuinka he manipuloivat uutisia vastaamaan omaa, tiettyä agendaansa.
2017-04-12.jpg
2017-04-12.jpg (109.63 KiB) Katsottu 7864 kertaa
Linkki twiittiin: https://twitter.com/kpnewschannel/statu ... wsrc%5Etfw

Tähän ketjuun voitaisiinkin postailla näitä valtamedioiden manipulaatioyrityksiä.
Viimeksi muokannut chadspill, Ke Huhti 12, 2017 1:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2 200 euroa tienaavalle jää kuukaudessa 10 euroa aiempaa enemmän käteen.
Myös eläkeläisille on luvassa vastaava veronkevennys.
Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski on tyytyväinen 32 000 € kuukausipalkkaansa - "Minusta palkka on hyvä"
...

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=32&t=20395 Media ja totuus. Tosin näemmä Kaatopaikalla, mutta...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

chadspill
Neuvoja-Jack
Viestit: 535
Liittynyt: La Heinä 04, 2015 2:30 pm

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja chadspill »

Doctor Lecter kirjoitti:http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=32&t=20395 Media ja totuus. Tosin näemmä Kaatopaikalla, mutta...
Tämä ketju käsittelee pelkästään valtamediaa, ei mediaa yleisesti ja pois lukien ns. "valhemediat" tai "vaihtoehtomediat".

Ketjun aloituksen manipulaatioyritys on BBC:n, eli "Englannin Ylen" käsialaa, jolla on loputtomat resurssit käytössään ja silti he sortuvat tällaiseen.

Mielestäni aihe ei ole ollenkaan kaatopaikalle kuuluva ketju, varsinkaan nykyisessa vallitsevassä poliittisessa tilanteessa.
2 200 euroa tienaavalle jää kuukaudessa 10 euroa aiempaa enemmän käteen.
Myös eläkeläisille on luvassa vastaava veronkevennys.
Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski on tyytyväinen 32 000 € kuukausipalkkaansa - "Minusta palkka on hyvä"
...

Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Ketjun aloituksessa olevassa uutisoinnissa on otettava huomioon, että ensimmäisen uutisoinnin Kashmir Muslim -termi viittaa tuolloin hyvin kuumana käyneeseen keskusteluun Donald Trumpin "muslimikiellosta". BBC uutisoi, että Tanveer Hussainilta oli evätty viisumi ja tämä asia liitettiin juuri Trumpin asettamaan muslimimaista tulevien henkilöiden maahantulokieltoon. Siksi uskonto oli uutisoinnissa hyvin oleellinen tieto.

Toisessa, ikävämmässä uutisessa uskonto ei ollut oleellinen tieto. Huomioisin myös, että ensimmäisen uutisen otsikossa häntä ei nimetä (eli tapaus liitetään suurempaan viitekehykseen - muslimeiden kohteluun), mutta toisessa otsikossa hänen nimensä on (yksilöä - ei uskontokuntaa - koskeva rikosjuttu).
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

Totuuden Puolesta
Olivia Benson
Viestit: 709
Liittynyt: La Loka 22, 2016 11:54 am

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja Totuuden Puolesta »

PaxCow kirjoitti:Ketjun aloituksessa olevassa uutisoinnissa on otettava huomioon, että ensimmäisen uutisoinnin Kashmir Muslim -termi viittaa tuolloin hyvin kuumana käyneeseen keskusteluun Donald Trumpin "muslimikiellosta". BBC uutisoi, että Tanveer Hussainilta oli evätty viisumi ja tämä asia liitettiin juuri Trumpin asettamaan muslimimaista tulevien henkilöiden maahantulokieltoon. Siksi uskonto oli uutisoinnissa hyvin oleellinen tieto.

Toisessa, ikävämmässä uutisessa uskonto ei ollut oleellinen tieto. Huomioisin myös, että ensimmäisen uutisen otsikossa häntä ei nimetä (eli tapaus liitetään suurempaan viitekehykseen - muslimeiden kohteluun), mutta toisessa otsikossa hänen nimensä on (yksilöä - ei uskontokuntaa - koskeva rikosjuttu).
Höpö höpö. Ei tällainen selitys ja valkopesuyritys mene läpi aikuisille ihmisille.

Kyseessä on selvä vääristely vasemmistomedialta taas jälleen kerran. Mies on muslimi kun ei tule oleskelulupaa, mutta ei olekaan enää muslimi vaan pelkkä "intialainen urheilija" sen jälkeen kun syyllistyy pedofiliaan. Miksei voi uutisoida totuudenmukaisesti: Intialainen muslimi ei saanut oleskelulupaa ja intialainen muslimi syyllistyi pedofiliaan? Kumpikin lause on totta.

Pedofiliaan syyllistyminen on olennainen osa musulmaanien uskontoa, kulttuuria ja politiikkaa. Siksi se on oleellinen tieto lasten seksuaalisista hyväksikäytöistä uutisoidessa.

Nythän otsikko voidaan muuttaa muotoon: "Intialainen muslimipedofiili ei saanut oleskelulupaa".
Pelkästään vuonna 2017 on tähän mennessä tapahtunut 1540 muslimien tekemää terrori-iskua 56 eri maassa, joissa uhreja 10661 kuollutta ja 11028 loukkaantunutta mukaan lukien lapsia.

The Religion of Peace

ViperFace
Martin Riggs
Viestit: 634
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 1:33 pm

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Totuuden Puolesta kirjoitti:
PaxCow kirjoitti:Ketjun aloituksessa olevassa uutisoinnissa on otettava huomioon, että ensimmäisen uutisoinnin Kashmir Muslim -termi viittaa tuolloin hyvin kuumana käyneeseen keskusteluun Donald Trumpin "muslimikiellosta". BBC uutisoi, että Tanveer Hussainilta oli evätty viisumi ja tämä asia liitettiin juuri Trumpin asettamaan muslimimaista tulevien henkilöiden maahantulokieltoon. Siksi uskonto oli uutisoinnissa hyvin oleellinen tieto.

Toisessa, ikävämmässä uutisessa uskonto ei ollut oleellinen tieto. Huomioisin myös, että ensimmäisen uutisen otsikossa häntä ei nimetä (eli tapaus liitetään suurempaan viitekehykseen - muslimeiden kohteluun), mutta toisessa otsikossa hänen nimensä on (yksilöä - ei uskontokuntaa - koskeva rikosjuttu).
Höpö höpö. Ei tällainen selitys ja valkopesuyritys mene läpi aikuisille ihmisille.

Kyseessä on selvä vääristely vasemmistomedialta taas jälleen kerran. Mies on muslimi kun ei tule oleskelulupaa, mutta ei olekaan enää muslimi vaan pelkkä "intialainen urheilija" sen jälkeen kun syyllistyy pedofiliaan. Miksei voi uutisoida totuudenmukaisesti: Intialainen muslimi ei saanut oleskelulupaa ja intialainen muslimi syyllistyi pedofiliaan? Kumpikin lause on totta.

Pedofiliaan syyllistyminen on olennainen osa musulmaanien uskontoa, kulttuuria ja politiikkaa. Siksi se on oleellinen tieto lasten seksuaalisista hyväksikäytöistä uutisoidessa.

Nythän otsikko voidaan muuttaa muotoon: "Intialainen muslimipedofiili ei saanut oleskelulupaa".
Ero valtamedian ja vaihtoehtomedian uutisoinnissa tulee siitä, että ns. valtamedia ei koe erityistä tarvetta liehakoida syytettyjen/tuomittujen uskonnolla, muutoin kuin islamistisen terrorismin yhteyksissä, kun taas ns. vaihtoehtomedioiden pääasiallinen, lähes yksinomainen tarkoitus, on erityisesti korostaa uskontoa yli kaiken, silloin kun minkä tahansa rikoksen tekijä sattuu olemaan muslimi, koska heidän lukijoilleen se on se kaikkein tärkein asia. Jos ns. valtamedia poikkeaa piirunkin tästä vaihtoehtomedioiden lukijoilleen asettamasta muslimiuden korostamisstandardista, alkaa metakka vääristelystä ja valkopesusta.

Kyllä lapsivaimohommat kehitysmaiden syrjäisissä yhteisöissä on kaikilla tiedossa, ja niistä on myös uutisoitu valtamedian toimesta. Se taas ei vaihtoehtomedioiden lukijoilla ehkä ole tiedossa, että islamilaisissa maissa (Iran ja Sudan tietyin poikkeuksin) on muslimipäättäjien toimesta asetettu suojaikärajat, jotka ovat linjassa länsimaiden kanssa. Niitä voi pällistellä vaikka tuosta:
http://www.independent.co.uk/news/world ... 15517.html
Esim. Hinduvoittoisessa Intiassa, mistä tämä muslimi on kotoisin, on ylipäätään paskat lait ja kulttuuri lasten naimisiinmenon suhteen, mutta tämä ei nytkään vaihtoehtomeedikoita juurikaan kiinnosta. Sen sijaan kiinnostaa se, että henkilö oli juurikin muslimi. Jos olisi ollut hindu, niin olisi paljon hiljaisempaa.

BBC:n artikkelien eroavaisuudet johtuvat juurikin tuosta, mitä PaxCow sanoi. Ensimmäinen artikkeli käsittelee sen hetkisen muslimikiellon seurausta muslimiurheilijalle, joten tieto uskonnosta on katsottu merkitykselliseksi raportoida. Loppujen lopuksihan uskonnolla ei olisi ollut vaihtoehtomeedioille merkitystä. Vaikka mies olisi piinkova ateisti, niin pelkkä lähi-itä-alkuperä riittäisi vaihtoehtomediolle syyksi nostaa tapaus yli muiden ja samalla syyttää valtamediaa vaikenemisesta, koska se ei olisi niissä pääuutinen.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

YLE käyttäytyy härskisti:

Johtuuko YLEnkin boikotti minua kohtaan ulkovaltojen sekaantumisesta?

Päätin tarttua kynään, kun nyt on kolmas kerta, kun minut kutsutaan YLE:n keskusteluohjelmiin, mutta viime hetkellä joku vetää narusta ja kutsu perutaan. Näin tapahtui jälleen, kun minut buukattiin ja vahvistettiin huomiseen A-studioon puhumaan suurmoskeijasta. Kaikki oli sovittu, ja juttelin reportteri Helmiina Suhosen kanssa eilen noin tunnin verran taustoittaen hänelle suurmoskeijahanketta. Hän pyysi minua ehdottamaan muita sopivia henkilöitä, joita ohjelmaan voisi kutsua. Annoin hänelle pari nimeä. Sama reportteri soitti vielä tänään aamulla ja toivotti tervetulleeksi ohjelmaan. Samalla hän vahvisti, että olen ensimmäinen vahvistettu osallistuja, muut kutsutut asiantuntijat ovat vielä tavoittamatta eivätkä he ole vahvistaneet osallistumistaan.

Mutta tänään kello 18 maissa soi puhelin. Langan päässä oli YLE:n Ville Kolari, vastaava tuottaja, joka kysyi, kuka minut on kutsunut ohjelmaan. Heillä on kuulemma vieraat valmiina, eikä minulle välttämättä löytyisi ohjelmasta tilaa. Selitin heidän toimittajan toiminnan, joka eilen aamulla soitti. Selitin, olleeni ensimmäinen buukattu henkilö, eikä eilen toimittaja edes tiennyt, keitä muita aikoo kutsua. Kolari sanoi soittavansa hetken päästä uudestaan, ja näin teki, peruuttaakseen osallistumiseni.

Tämä on kolmas kerta, kun YLE peruuttaa viime hetkellä osallistumiseni eri ajankohtaisohjelmiin. Sattumaa? Vai onko taustalla jokin agenda? Jos toimittajien valintoihin puututaan ylhäältä, toivoisin, että he itse tuovat sen esiin. Itse en ole koskaan pyytänyt, että minua kutsutaan mihinkään ohjelmaan, taustalla on organisaation oma sisäinen venkslaus.

Skenaario muistuttaa kovasti sitä, mitä tapahtui vuonna 2013 kun työskentelin Maanpuolustuskorkeakoulun strategian laitoksella. Silloin, heti kun tutkimukseni oltiin julkaistu, Iranin suurlähettiläs ja hänen delegaationsa sekaantuivat Suomen asioihin ja pystyivät sensuroimaan kirjoitukseni. Myöhemmin suomalaisille valehdeltiin, korkealtakin tasolta, että väitteet ovat perättömiä, mutta koska minulla oli kaikki todisteet taskussa, joutuivat virallisetkin tahot myöntämään, että Iranin pyynnöstä tutkimus tosiaan vedettiin pois netistä. Minulle esitettiin viralliset anteeksipyynnöt, mikä oli kiva, mutta entä anteeksipyynnöt Suomen kansalle siitä, että ulkovallat pystyvät näin helposti vaikuttamaan maan sisäisiin asioihin?

Itse uskon, että Suomessa vaikuttavat vahvasti korkealle soluttautuneet lobbaajat, jotka pyrkivät ajamaan vieraiden valtojen agendaa. He ovat pieni mutta vahva joukko. Mikäli halutaan, että Suomessa oikeusvaltio jatkaa olemassaoloonsa, on heidät saatava julki.

Tutkijana olen pätevä. Luennoin ja kirjoitan jatkuvasti geopoliittisista teemoista puolueettomasti, ja taustoitan säännöllisesti YLEnkin toimittajia, ennen kuin he tekevät juttujaan Lähi-idästä. Useana vuonna pidin valtakunnallisen maanpuolustuskurssin Lähi-idän katsauksen, ja Suomessa on vain harva ministeriö, jossa en olisi käynyt luennoimassa. On vähintäänkin harmi, että eri organisaatiot Suomessa saavat rauhassa syrjiä sellaisia asiantuntijoita, jotka eivät edusta tietynlaista näkökantaa. On selvää, että henkilökohtaisella tasolla monia projektejani ja pyrkimyksiäni on estetty, mutta se on vain jäävuoren huippu, sillä tiedän että minulla on kymmeniä kohtalotovereita. Vaikka tiedämme, ketkä taustalla vaikuttavat, on vastassa koko järjestelmä. Nyt kutsun asianajajia ja oikeusoppineita nostamaan äänensä sitä vastaan, että ulkovallat saavat sekaantua Suomen sisäisiin asioihin, sekä puolustamaan minua ja kymmeniä kaltaisiani asiantuntijoita, joita systeemi polkee.

Tämä ei ole henkilökohtainen, vaan valtakunnallinen ongelma. Iranissa boikotoidaan, sensuroidaan ja mustamaalataan ihmisiä, en uskonut että törmään samaan täällä sananvapauden kärkimaassa.


Alan Salehzadeh
IL blogi
12.4.2017

Suomessa ei ole korruptiota, Suomessa on sananvapaus, Suomessa on puolueeton media, Suomen poliisin voi luottaa, Suomi on oikeusvaltio...

Kaikki nämä totuutena julistetut väitteet ovat nahistumassa yksi kerrallaan. Siitä tuskin voi syyttää äärioikeistoa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Totuuden Puolesta
Olivia Benson
Viestit: 709
Liittynyt: La Loka 22, 2016 11:54 am

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja Totuuden Puolesta »

ViperFace kirjoitti:valtamedia ei koe erityistä tarvetta liehakoida syytettyjen/tuomittujen uskonnolla, muutoin kuin islamistisen terrorismin yhteyksissä,
Paitsi silloin kun muslimin mainitseminen tukee valtamedian agendaa, ja juuri sitä tuossa BBC:n uutisessa ollaan haettu. Islamistisen terrorin uutisoinnissa yritetään valtamediassa aina ensin vedota mielenterveysongelmiin, olosuhteisiin, syrjäytymiseen jne. muihin tekosyihin ja vain pakon edessä mainitaan kyseessä olleen musulmaani.

Älä myöskään sekoita ketjun aihetta, joka on VALTAmedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat, ei vaihtoehtomediat. Vaihtoehtomedioista höpinät parasta viedä muualle.
Pelkästään vuonna 2017 on tähän mennessä tapahtunut 1540 muslimien tekemää terrori-iskua 56 eri maassa, joissa uhreja 10661 kuollutta ja 11028 loukkaantunutta mukaan lukien lapsia.

The Religion of Peace

Totuuden Puolesta
Olivia Benson
Viestit: 709
Liittynyt: La Loka 22, 2016 11:54 am

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja Totuuden Puolesta »

Doctor Lecter kirjoitti:YLE käyttäytyy härskisti:

Johtuuko YLEnkin boikotti minua kohtaan ulkovaltojen sekaantumisesta?

Päätin tarttua kynään, kun nyt on kolmas kerta, kun minut kutsutaan YLE:n keskusteluohjelmiin, mutta viime hetkellä joku vetää narusta ja kutsu perutaan. Näin tapahtui jälleen, kun minut buukattiin ja vahvistettiin huomiseen A-studioon puhumaan suurmoskeijasta. Kaikki oli sovittu, ja juttelin reportteri Helmiina Suhosen kanssa eilen noin tunnin verran taustoittaen hänelle suurmoskeijahanketta. Hän pyysi minua ehdottamaan muita sopivia henkilöitä, joita ohjelmaan voisi kutsua. Annoin hänelle pari nimeä. Sama reportteri soitti vielä tänään aamulla ja toivotti tervetulleeksi ohjelmaan. Samalla hän vahvisti, että olen ensimmäinen vahvistettu osallistuja, muut kutsutut asiantuntijat ovat vielä tavoittamatta eivätkä he ole vahvistaneet osallistumistaan.

Mutta tänään kello 18 maissa soi puhelin. Langan päässä oli YLE:n Ville Kolari, vastaava tuottaja, joka kysyi, kuka minut on kutsunut ohjelmaan. Heillä on kuulemma vieraat valmiina, eikä minulle välttämättä löytyisi ohjelmasta tilaa. Selitin heidän toimittajan toiminnan, joka eilen aamulla soitti. Selitin, olleeni ensimmäinen buukattu henkilö, eikä eilen toimittaja edes tiennyt, keitä muita aikoo kutsua. Kolari sanoi soittavansa hetken päästä uudestaan, ja näin teki, peruuttaakseen osallistumiseni.

Tämä on kolmas kerta, kun YLE peruuttaa viime hetkellä osallistumiseni eri ajankohtaisohjelmiin. Sattumaa? Vai onko taustalla jokin agenda? Jos toimittajien valintoihin puututaan ylhäältä, toivoisin, että he itse tuovat sen esiin. Itse en ole koskaan pyytänyt, että minua kutsutaan mihinkään ohjelmaan, taustalla on organisaation oma sisäinen venkslaus.

Skenaario muistuttaa kovasti sitä, mitä tapahtui vuonna 2013 kun työskentelin Maanpuolustuskorkeakoulun strategian laitoksella. Silloin, heti kun tutkimukseni oltiin julkaistu, Iranin suurlähettiläs ja hänen delegaationsa sekaantuivat Suomen asioihin ja pystyivät sensuroimaan kirjoitukseni. Myöhemmin suomalaisille valehdeltiin, korkealtakin tasolta, että väitteet ovat perättömiä, mutta koska minulla oli kaikki todisteet taskussa, joutuivat virallisetkin tahot myöntämään, että Iranin pyynnöstä tutkimus tosiaan vedettiin pois netistä. Minulle esitettiin viralliset anteeksipyynnöt, mikä oli kiva, mutta entä anteeksipyynnöt Suomen kansalle siitä, että ulkovallat pystyvät näin helposti vaikuttamaan maan sisäisiin asioihin?

Itse uskon, että Suomessa vaikuttavat vahvasti korkealle soluttautuneet lobbaajat, jotka pyrkivät ajamaan vieraiden valtojen agendaa. He ovat pieni mutta vahva joukko. Mikäli halutaan, että Suomessa oikeusvaltio jatkaa olemassaoloonsa, on heidät saatava julki.

Tutkijana olen pätevä. Luennoin ja kirjoitan jatkuvasti geopoliittisista teemoista puolueettomasti, ja taustoitan säännöllisesti YLEnkin toimittajia, ennen kuin he tekevät juttujaan Lähi-idästä. Useana vuonna pidin valtakunnallisen maanpuolustuskurssin Lähi-idän katsauksen, ja Suomessa on vain harva ministeriö, jossa en olisi käynyt luennoimassa. On vähintäänkin harmi, että eri organisaatiot Suomessa saavat rauhassa syrjiä sellaisia asiantuntijoita, jotka eivät edusta tietynlaista näkökantaa. On selvää, että henkilökohtaisella tasolla monia projektejani ja pyrkimyksiäni on estetty, mutta se on vain jäävuoren huippu, sillä tiedän että minulla on kymmeniä kohtalotovereita. Vaikka tiedämme, ketkä taustalla vaikuttavat, on vastassa koko järjestelmä. Nyt kutsun asianajajia ja oikeusoppineita nostamaan äänensä sitä vastaan, että ulkovallat saavat sekaantua Suomen sisäisiin asioihin, sekä puolustamaan minua ja kymmeniä kaltaisiani asiantuntijoita, joita systeemi polkee.

Tämä ei ole henkilökohtainen, vaan valtakunnallinen ongelma. Iranissa boikotoidaan, sensuroidaan ja mustamaalataan ihmisiä, en uskonut että törmään samaan täällä sananvapauden kärkimaassa.


Alan Salehzadeh
IL blogi
12.4.2017

Suomessa ei ole korruptiota, Suomessa on sananvapaus, Suomessa on puolueeton media, Suomen poliisin voi luottaa, Suomi on oikeusvaltio...

Kaikki nämä totuutena julistetut väitteet ovat nahistumassa yksi kerrallaan. Siitä tuskin voi syyttää äärioikeistoa.
Onko Atte Jääskeläinen hyvävelikerhoineen taas ottanut ohjat käsiinsä ja rajoittanut sananvapautta ja toimittajien vapaata tiedon levitystä?

Ei Suomi ole oikeusvaltio eikä Suomessa ole puolueetonta mediaa.
Pelkästään vuonna 2017 on tähän mennessä tapahtunut 1540 muslimien tekemää terrori-iskua 56 eri maassa, joissa uhreja 10661 kuollutta ja 11028 loukkaantunutta mukaan lukien lapsia.

The Religion of Peace

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Ei liity ketjun otsikkoon, paitsi siten, että näinhän islamia meille näytetään valtamediassa, kuten tietyt nimimerkit täällä, esimerkki tästä alla:
ViperFace kirjoitti: Kyllä lapsivaimohommat kehitysmaiden syrjäisissä yhteisöissä on kaikilla tiedossa, ja niistä on myös uutisoitu valtamedian toimesta. Se taas ei vaihtoehtomedioiden lukijoilla ehkä ole tiedossa, että islamilaisissa maissa (Iran ja Sudan tietyin poikkeuksin) on muslimipäättäjien toimesta asetettu suojaikärajat, jotka ovat linjassa länsimaiden kanssa. Niitä voi pällistellä vaikka tuosta:
http://www.independent.co.uk/news/world ... 15517.html
Hmmm, että tuollainen höpölista. Todellisuudesta voi sitten lukea esim. Saudi-tyttölapsien osalta vaikkapa täältä: http://www.arabianbusiness.com/no-minim ... 76044.html
ja lapsiavioliitoista laajemmin vaikkapa World Economic forumin julkaisusta, missä myös kartoin eroteltu naimisiinmenoiät sukupuolittain.
Kaikki hiemankaan islamia tuntevat tietävät varsin hyvin sen, että kaiken maailman mullahit, allahit, muftit ja suursmurffit haistattavat pikkulapsen vitut laeille, silloin kun ne kontraavat sharian tai näiden smurffi-miesten oman tahdon ja seksuaalisen mielihyvän kanssa, naisiltahan ei muslimit kysele. Siksi onkin mielenkiintoista, että kaikenlaiset kyynsikiöt, yrittävät kaunistella käytäntöjä, vaikka paremmin tietävät. Ai niin, taqiyya...

Yle teki islamia kaunistelevaan linjaansa, mihin esim tuossa aiemmassa blogissa viitataan, suht vasta yllättävän poikkeuksen esittämällä palkitun dokumentin Sharialakia Tanskassa, joka on nähtävissä vielä reilun kuukauden.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Totuuden Puolesta
Olivia Benson
Viestit: 709
Liittynyt: La Loka 22, 2016 11:54 am

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja Totuuden Puolesta »

Lisää valtamedian vääristelyä ja suoranaista valehtelua. Tällä kertaa asialla Ilta Sanomien Pauli Poutanen lähteenään Saksalainen uutistoimisto DPA:

http://www.iltalehti.fi/urheilu/2017041 ... 5_ur.shtml
Räjähdys Borussia Dortmundin bussin vieressä - "Se oli hyökkäys, jossa käytettiin voimakkaita räjähteitä"

Tiistai 11.4.2017 klo 23.40

Poliisi kertoo tutkinnan etenemisestä Twitterissä.

Joukkueen bussiin kohdistettiin räjähde-isku, sanoo poliisi.
Räjähdykset, joita oli kolme, tapahtuivat kun joukkue matkasi otteluun.
Räjähdykset tapahtuivat ajoneuvon vieressä tiistaina illalla.
Bussin ikkunat särkyivät räjähdyksien voimasta.
Joukkueen espanjalaistähti Marc Bartra sai vammoja käteensä.
Hän on sairaalahoidossa.

Tähänastisten tutkimusten perusteella kyse oli nimenomaan pommi- tai räjähdeiskusta.

- Kyse on hyökkäyksestä, jossa käytettiin voimakkaita räjähteitä, tviittaa Dortmundin poliisi.

Viranomaiset kertovat lisää tapauksesta tiedotustilaisuudessa.

Saksalaisen uutistoimisto DPA:n mukaan kyseessä ei ole terroristinen teko.

Iltalehti seuraa tilannetta.

PAULI POUTANEN
[email protected]
Ei terroristinen teko. Sitten totuus, jossa siinäkin yritetään vielä kierrellä ja kaarrella viimeiseen asti ääri-islamistien olevan terroristeja:
http://www.is.fi/mestarienliiga/art-2000005168410.html
Dortmundin pommi-iskussa pidätys – tekijöiksi epäillään kahta ääri-islamistia

Julkaistu: 12.4. 15:43

Mestarien liiga Saksan poliisi on tehnyt pidätyksen Dortmundin pommi-iskuun liittyen.
Saksan poliisi on pidättänyt yhden epäillyn liittyen saksalaisjoukkue Borussia Dortmundia vastaan tehtyyn iskuun, kertoo muun muassa uutistoimisto Reuters.

Dortmundin joukkue oli tiistai-iltana matkalla kotistadionilleen Mestarien liigan otteluun Monacoa vastaan, kun joukkueen bussin kohdalla kadulla sattui kolme räjähdystä.

Joukkueen espanjalaispelaaja Marc Bartra sai tilanteessa vammoja käteensä ja joutui sairaalaan leikkaukseen.

Poliisi kuvailee pidättämäänsä epäiltyä islamistiksi, jonka mahdollista terrorismikytköstä tutkitaan parhaillaan. Poliisi kertoi kahden ääri-islamistin olevan pääepäiltyinä teosta.

– Kahdesta islamistista on tullut tutkintamme pääkohteita. Heidän asuntonsa on tutkittu, ja toinen heistä on pidätetty, pääsyyttäjä Frauke Koehle sanoi.

Yleensä terrorismintutkintaa hoitavat valtakunnansyyttäjät ovat ottaneet Dortmundia vastaan tehdyn iskun tutkintaansa.

Syyttäjien mukaan iskussa käytetyt kolme voimakasta räjähdettä sisälsivät metallinpaloja. Tutkinnassa on myös tapahtumapaikalta löytynyt kirje.

Jelena Leppänen
Pelkästään vuonna 2017 on tähän mennessä tapahtunut 1540 muslimien tekemää terrori-iskua 56 eri maassa, joissa uhreja 10661 kuollutta ja 11028 loukkaantunutta mukaan lukien lapsia.

The Religion of Peace

Totuuden Puolesta
Olivia Benson
Viestit: 709
Liittynyt: La Loka 22, 2016 11:54 am

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja Totuuden Puolesta »

Helsingin Sanomien toimittaja Minna Nalbantoglu ja kunnanvaltuutettu Habiba Ali määrittelevät tunnetun rikossanaston uusiksi vääristelemällä "vihapuheen" tarkoittamaan "sylkemistä ja huivin repimistä": http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005164129.html
”Vihapuhe on lisääntynyt”, Ali sanoi HS:lle demarien vaalivalvojaisissa sunnuntai-iltana. Hän on kokenut tämän henkilökohtaisestikin: hänen huiviaan on revitty ja hänen päälleen on syljetty.
Pelkästään vuonna 2017 on tähän mennessä tapahtunut 1540 muslimien tekemää terrori-iskua 56 eri maassa, joissa uhreja 10661 kuollutta ja 11028 loukkaantunutta mukaan lukien lapsia.

The Religion of Peace

ViperFace
Martin Riggs
Viestit: 634
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 1:33 pm

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Totuuden Puolesta kirjoitti:
ViperFace kirjoitti:valtamedia ei koe erityistä tarvetta liehakoida syytettyjen/tuomittujen uskonnolla, muutoin kuin islamistisen terrorismin yhteyksissä,
Paitsi silloin kun muslimin mainitseminen tukee valtamedian agendaa, ja juuri sitä tuossa BBC:n uutisessa ollaan haettu. Islamistisen terrorin uutisoinnissa yritetään valtamediassa aina ensin vedota mielenterveysongelmiin, olosuhteisiin, syrjäytymiseen jne. muihin tekosyihin ja vain pakon edessä mainitaan kyseessä olleen musulmaani.
Ei, vaan niitä ei suljeta pois, ennen kuin joku asioita tutkiva viranomaistaho niin kertoo.
Totuuden Puolesta kirjoitti:Lisää valtamedian vääristelyä ja suoranaista valehtelua. Tällä kertaa asialla Ilta Sanomien Pauli Poutanen lähteenään Saksalainen uutistoimisto DPA:

http://www.iltalehti.fi/urheilu/2017041 ... 5_ur.shtml
Räjähdys Borussia Dortmundin bussin vieressä - "Se oli hyökkäys, jossa käytettiin voimakkaita räjähteitä"

Tiistai 11.4.2017 klo 23.40

Poliisi kertoo tutkinnan etenemisestä Twitterissä.

Joukkueen bussiin kohdistettiin räjähde-isku, sanoo poliisi.
Räjähdykset, joita oli kolme, tapahtuivat kun joukkue matkasi otteluun.
Räjähdykset tapahtuivat ajoneuvon vieressä tiistaina illalla.
Bussin ikkunat särkyivät räjähdyksien voimasta.
Joukkueen espanjalaistähti Marc Bartra sai vammoja käteensä.
Hän on sairaalahoidossa.

Tähänastisten tutkimusten perusteella kyse oli nimenomaan pommi- tai räjähdeiskusta.

- Kyse on hyökkäyksestä, jossa käytettiin voimakkaita räjähteitä, tviittaa Dortmundin poliisi.

Viranomaiset kertovat lisää tapauksesta tiedotustilaisuudessa.

Saksalaisen uutistoimisto DPA:n mukaan kyseessä ei ole terroristinen teko.

Iltalehti seuraa tilannetta.

PAULI POUTANEN
[email protected]
Ei terroristinen teko. Sitten totuus, jossa siinäkin yritetään vielä kierrellä ja kaarrella viimeiseen asti ääri-islamistien olevan terroristeja:
http://www.is.fi/mestarienliiga/art-2000005168410.html
Dortmundin pommi-iskussa pidätys – tekijöiksi epäillään kahta ääri-islamistia

Julkaistu: 12.4. 15:43

Mestarien liiga Saksan poliisi on tehnyt pidätyksen Dortmundin pommi-iskuun liittyen.
Saksan poliisi on pidättänyt yhden epäillyn liittyen saksalaisjoukkue Borussia Dortmundia vastaan tehtyyn iskuun, kertoo muun muassa uutistoimisto Reuters.

Dortmundin joukkue oli tiistai-iltana matkalla kotistadionilleen Mestarien liigan otteluun Monacoa vastaan, kun joukkueen bussin kohdalla kadulla sattui kolme räjähdystä.

Joukkueen espanjalaispelaaja Marc Bartra sai tilanteessa vammoja käteensä ja joutui sairaalaan leikkaukseen.

Poliisi kuvailee pidättämäänsä epäiltyä islamistiksi, jonka mahdollista terrorismikytköstä tutkitaan parhaillaan. Poliisi kertoi kahden ääri-islamistin olevan pääepäiltyinä teosta.

– Kahdesta islamistista on tullut tutkintamme pääkohteita. Heidän asuntonsa on tutkittu, ja toinen heistä on pidätetty, pääsyyttäjä Frauke Koehle sanoi.

Yleensä terrorismintutkintaa hoitavat valtakunnansyyttäjät ovat ottaneet Dortmundia vastaan tehdyn iskun tutkintaansa.

Syyttäjien mukaan iskussa käytetyt kolme voimakasta räjähdettä sisälsivät metallinpaloja. Tutkinnassa on myös tapahtumapaikalta löytynyt kirje.

Jelena Leppänen
Mikähän tuossa oli "vääristelyä ja suoranaista valehtelua"? Missä kohtaa yritettiin kierrellä ja kaarrella? Siinäkö kun kerrottiin poliisin kertovan, että epäillyt ovat ääri-islamisteja, joiden terrorismikytköksiä tutkitaan?

Ei siinä mitään, että on kriittinen mediaa kohtaan, se on ihan järkevää. Mutta kun aletaan näkemään manipulointia ja salailua sielläkin, missä sitä ei selvästi ole, niin aletaan jo menemään vahvasti folihattupuolelle.

Totuuden Puolesta
Olivia Benson
Viestit: 709
Liittynyt: La Loka 22, 2016 11:54 am

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja Totuuden Puolesta »

ViperFace kirjoitti:Mikähän tuossa oli "vääristelyä ja suoranaista valehtelua"? Missä kohtaa yritettiin kierrellä ja kaarrella? Siinäkö kun kerrottiin poliisin kertovan, että epäillyt ovat ääri-islamisteja, joiden terrorismikytköksiä tutkitaan?
Luetun ymmärtäminen. Ensimmäisessä uutisessa ei puhuta mitään ääri-islamistista ja lainataan virheellistä lähdettä ettei kyseessä ole terroristinen teko. Siinä siis verrataan kahta ERI uutista. Luulin, että tämä oli selvää kirjoituksestani. Ainakin useimmille lukijoille.
Pelkästään vuonna 2017 on tähän mennessä tapahtunut 1540 muslimien tekemää terrori-iskua 56 eri maassa, joissa uhreja 10661 kuollutta ja 11028 loukkaantunutta mukaan lukien lapsia.

The Religion of Peace

ViperFace
Martin Riggs
Viestit: 634
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 1:33 pm

Re: Valtamedian luotettavuus ja manipulointitaktiikat

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Totuuden Puolesta kirjoitti: Luetun ymmärtäminen. Ensimmäisessä uutisessa ei puhuta mitään ääri-islamistista ja lainataan virheellistä lähdettä ettei kyseessä ole terroristinen teko.
Ensimmäinen uutinen on julkaistu päivää ennen jälkimmäistä. Siinä vaiheessa ei ole ollut vielä tarkkoja tietoja tapauksesta, mistä kertoo sekin, että turvaudutaan poliisin Twitter-päivitykseen. Toimittaja on tehnyt aivan oikein, kun on raportoinut, että saksalaisen uutistoimiston "mukaan" kyseessä ei olisi terrori-isku. Toimittaja ei totea tätä faktana, vaan kertoo millaista tietoa saksanmaalta on siihen mennessä kuulunut, ja kertoo mikä taho näin on väittänyt. Ei ole "valehtelua" raportoida mitä paikalliset uutistoimistot raportoivat, vaikka ne osoittautuisivatkin myöhemmin virheellisiksi tiedoiksi. Samalla tavalla raportoidaan suoraan tapahtumapaikoilla liikkuvista huhuista, mutta niiden ei väitetä olevan faktoja.
Totuuden Puolesta kirjoitti:Siinä siis verrataan kahta ERI uutista. Luulin, että tämä oli selvää kirjoituksestani. Ainakin useimmille lukijoille.
Sinä kirjoititi tarkalleen näin:
Sitten totuus, jossa siinäkin yritetään vielä kierrellä ja kaarrella viimeiseen asti ääri-islamistien olevan terroristeja:
Minä tarkoitin, että mikä tässä uutisessa, joka on totuus, oli "kiertelyä ja kaartelua". Siinä ei ole mitään "kiertelyä ja kaartelua". Ainakaan useimpien mielestä. Siinä on kerrottu, mitä poliisi on tiedottanut.

e: Sinähän saarnaat muissa ketjuissa, että annetaan oikeuden tutkia, eikä tehdä tunteiden vallassa oletuksia. Miksi toimittajan olisi nyt pitänyt mielestäsi tehdä poikkeus tästä periaatteestasi ja raportoida mitään muuta kuin, mitä paikallinen poliisi ja media oli tuohon mennessä sanonut?

Vastaa Viestiin