Oletteko osallistuneet murhakävelyille?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Condense
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 05, 2014 10:37 am

Oletteko osallistuneet murhakävelyille?

Viesti Kirjoittaja Condense »

Minä olen osallistunut ulkomailla, nyt konsepti on tullut Suomeenkin.

Onko kukaan osallistunut?

Alf
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Huhti 21, 2014 8:54 pm

Re: Oletteko osallistuneet murhakävelyille?

Viesti Kirjoittaja Alf »

Kerro toki lisää, mikä juttu tämä on?

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Oletteko osallistuneet murhakävelyille?

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Alf kirjoitti:Kerro toki lisää, mikä juttu tämä on?
Olisiko näitä rikospaikalta toiselle kävelyjä. Oikeisiin tapahtumiin perustuen siis, kuljetaan esimerkiksi jonkin kuuluisan rikospaikan tapahtumapaikoilla oppaan opastamana.

Itse olen tavallaan osallistunut, lunttasin netistä kierroksen pisteet ja olin jo vuosia lukenut aiheesta, niin ei tarvinnut opasta siihen kierrokseen. Kävin kierroksen itsekseni joskus vuosia sitten, tapahtumapaikkana Lontoon Whitechapel ja tapauksena tietysti Jack the Ripper. Oppaan avustuksella kierros olisi sujunut varmasti nopeammin, nyt sai tulkita täysin vieraassa paikassa karttaa itsekseen ja selvittää tiensä pisteeltä toiselle. Hyvin löytyi kuitenkin loppujen lopuksi kaikki ja vähän ylimääräistäkin.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Oletteko osallistuneet murhakävelyille?

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Luulin aluksi, että idea olisi sama kuin lapsuuden "murhaleikissä" - kokoonnutaan ja arvotaan laput hatusta, joku on murhaaja ja sitten valot pois päältä ja huivit silmille - rikollinen tekee hirmuisen ristikuvion jonkun selkään ja yksi lakoaa maahan, sitten selvitetään. Kaikista suosituin leikki oli synttäreillä, siitä oli sitten vielä edistyneempi versio :) , jossa istuttiin ringissä ja tehtiin jotain silmäniskumurhia.

Murhakävelyssä voisi olla jokin mysteerileikki päällä samaan tyyliin.

Mutta ilmeisesti ei?
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

janita
Jane Marple
Viestit: 1003
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Oletteko osallistuneet murhakävelyille?

Viesti Kirjoittaja janita »

VoDKa kirjoitti:Itse olen tavallaan osallistunut, lunttasin netistä kierroksen pisteet ja olin jo vuosia lukenut aiheesta, niin ei tarvinnut opasta siihen kierrokseen. Kävin kierroksen itsekseni joskus vuosia sitten, tapahtumapaikkana Lontoon Whitechapel ja tapauksena tietysti Jack the Ripper. Oppaan avustuksella kierros olisi sujunut varmasti nopeammin, nyt sai tulkita täysin vieraassa paikassa karttaa itsekseen ja selvittää tiensä pisteeltä toiselle. Hyvin löytyi kuitenkin loppujen lopuksi kaikki ja vähän ylimääräistäkin.
Mun on tullut tehtyä just sama!

On kyllä varsin kätevä kohde tuohon tarkoitukseen, kun tapahtumapaikat sijaitsevat pienten etäisyyksien päässä toisistaan ja aiheesta on myös tosi paljon tietoa saatavilla.

Jonkun laajalla alueella vaikuttaneen sarjamurhaajan jälkien seurailu menisikin sitten jo itsemurhakävelyksi.

Vastaa Viestiin