Henkirikos Sininauhasäätiön asuntolassa-Hki,Vallila 19.9.13

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Henkirikos Sininauhasäätiön asuntolassa-Hki,Vallila 19.9

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Nimimerkki Broidi! Sinulle yksityisviesti.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Porin

Re: Henkirikos Sininauhasäätiön asuntolassa-Hki,Vallila 19.9

Viesti Kirjoittaja Porin »

Atlanta kirjoitti:Minä olen paheksunut sitä, että kaupunki järjestää asunnon,vaikka perheitäkin on ilman asuntoa.
Miksi niitä perheitä pitää hyysätä?
Eikö siihen sitten päde logiikkasi? Eli ei kannata hankkia lapsia jos ei ole varaa niihin?
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Henkirikos Sininauhasäätiön asuntolassa-Hki,Vallila 19.9

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Joo, onhan se näinkin, että lapsiperheitäkin tuetaan paljon. Kyllä varmaan jokainen miettii, kun lasta harkitsee, mistä joutuu luopumaan ja mihin on varaa. Olen kyllä sitä mieltä. että jokaisen pitäsi todellakin huolehtia lapsistaan itse ilman yhteiskunnan apua, mutta köyhiä perheitä pitää tukea.
Ja eikö se ole järkevää ajattelua, että kun kerran asuntoja rakennetaan, niin eikö ole parempi, että lapsiperheet, jotka maksavat itse vuokransa, pääsevät niihin asumaan, kuin nämä piripäät, joiden menot muutenkin sossu kustantaa.
Eivät nämä ole oikein vertailukelpoisia.

Mutta ajatellaan meidän suurien ikäluokkien, sotien jälkeen syntyneiden vanhempia. He maksoivat sotavelat, rakensivat Suomen uudelleen, ja siinä sivussa kasvattivat lapsensa ilman yhteiskunnan tukia. ja kummasti pärjäsivät.
Mutta alakoholistit silloinkin elivät muiden kustannuksella.

Joo, totta on, että verorahoja menee lapsilisiin, mutta mieti miten kalliiksi tulevat piripaäiden katkaisuhoidot monta kertaa vuodessa ja sen päälle löhöily holistilassa. Sitten jaksaakin taas dokata.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6660
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Henkirikos Sininauhasäätiön asuntolassa-Hki,Vallila 19.9

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

matlockb kirjoitti:Alibissa olleen jutun perusteella surma oli erityisen raaka ja murhaajalla, Jorma Tapani Hänninen (s. 27.2.1970) ilmeisesti ennestään jo mielenterveysongelmia.
Luulisin ja toivon että tekijä viettää vuosikausia, toivottavasti loppuelämänsä Niuvassa.
Maikkarin Helsingissä vuosina 2000-2015 tapahtuneita henkirikoksia käsittelevässä artikkelissa kirjoitetaan, että tekijä ei saanut rangaistusta. Ilmeisesti hän oli siis syyntakeeton, eli pääsi Niuvaan tai vastaavaan laitokseen.

Syyntakeettomalta menonsa kuulostikin. Hänninen oli artikkelin mukaan pahoinpidellyt uhria 1-2 tuntia potkimalla sekä lyömällä tätä 17 kertaa veitsellä. Hänninen leikkasi myös uhrinsa korvat ja katkaisi tämän akillesjänteet.
Vastaa Viestiin