Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

annaanna

Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Mä tykkään.

wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja wretch »

Ok myönnän, tämä oli asiaton heitto tuolla toisaalla.En keskinyt yhtään tyhmempää.Omalta osaltani asia päättyy tähän, sillä eihän paska (jota "kirjoitukseni" oli) punniten parane...

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Miksen pitäisi. Ei kiihkeitä tunteita mihinkään suuntaan suomenruotsalaisten suhteen.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja damfin »

En henkilökohtaisesti tunne yhtäkään suomenruotsalaista, mutta jotenkin itselleni on muodostunut heistä hieman negatiivinen kuva, johtuen suurelta osin siitä ylimielisestä ja halveksuvasta asenteesta jota monet suomenruotsalaiset osoittavat pelkästään suomea puhuvia kohtaan.
Vastakysymyksenä voisimmekin pyytää suomenruotsalaisilta "vilpitöntä" vastausta siihen pitävätkö he suomenkielisistä?

Toisaalta minun mielestäni on outoa se seikka (toki lakiin kaksikielisyydestähän se perustuu) että 100-vuotiaasta suomesta edelleen löytyy täällä syntyneitä ja ikänsä asuneita henkilöitä jotka eivät joko osaa tai eivät vain suostu osaamaan suomea, minun mielestäni sekin osoittaa jonkinlaista halveksuntaa suomalaisia kohtaan.

Tämä oli minun vilpitön mielipiteeni, eikä perustu mihinkään faktaan vaan omiin kokemuksiin siitä kuinka esimerkiksi asiakaspalvelutilanteessa suomenruotsalaisella alueella myyjän hymy rapisee naamalta välittömästi ja muuttuu närkästyneeksi halveksunnaksi sillä sekunnilla kun hänelle kertoo asiansa suomeksi.

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja garcia »

Mä oon tuntenu niin monenlaista hurria. Yks on vankilassa tällä hetkellä edelleen, ja sit monta muuta.
Yks mikä niil on ollu: Ne mun tuntemet Espoossa on ollu ihan sympaattisia. Ja osa hevosihmisiä. Ei valittamista.
En tunne ketään hienostelevia hurreja. Ite oon Stadin suomalainen.

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Kait heidänkin kuoren sisällä on lopulta ihminen, jolla on tunteet tai näin olen ainakin ymmärtänyt. Työn puolesta tuttuja, mutta en heti kaveriksi ketään alkaisi kutsumaan.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Julma Elin
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Huhti 21, 2008 11:16 am

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja Julma Elin »

En pätkääkään. Lyhyen elämäni aikana olen tavannut tasan 2 inhimillistä ja järkevää tapausta. Kaikki muut ovat ovat olleet ylimielisiä/typeriä ja yleensä molempia. Lasken tämän pappa betalar porukan samaan kastiin mustalaisten, somalien ja Soldiers of Odin heimon kanssa.

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja TooToo »

En ole tavannut, enkä oikeasti haluakaan tavata.

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Mielestäni kysymyksen asettelu on "vähän" rasistinen...vastaan silti: en luokittele ihmisiä eri kasteihin, se aika on kai jo takana..eli jokainen suomenruotsalainen(kin) on kai oma erilainen
yksilönsä. Eli kysymykseen ei voi vastata. Joukossa on varmasti sekä kivoja että vähemmän kivoja henkilöitä, kuten aina missä vaan ryhmässä.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

annaanna

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Läpällä heitin ja wretch nokkelasti kuittasi vastaanotetuksi.

Tottakai kysymys on ihan helevetin typerä. Analyyttiseen ajatteluun kykenevä ei moiseen halpaan mene. Yleistykseen. Mikä tykkäämisasia suomenruotsalaiset, mustalaiset, juutalaiset tai turkulaiset on? Sinisistä silmistä voi tykätä. Tai ruskeista. Yleisestiottaen.

Ja Turusta poismuuttamalla voi pyyhkiä tuon turkulaisuuden. Jos ei tykkää olla turkulainen. Huomata dissaamisen jatkuvan ja tajuta, ettei dissattukaan turkulaisuuden, vaan oman kusipäisyyden takia.

Tykkäätkö Marco Bjurnströmistä vai Stan Saanilasta? Vastaat sitten niin tai näin, saat kuulla olevasi epäisänmaallinen suvakki tai ainakin suomenruotsalaisten rakastaja :D
Tykkäätkö puukengistä? Tuohonkin vastaamiseen voi käyttää hieman analyyttistä ajattelua ja miettiä, että tykkään niistä ruotsalaisista kantaremmillisistä, umpimallisista mustina ja koossa 43.
Ettet saa tuliaisena mitään koristemaalattuja matkamuistohollannikkaita.

Sitten on noita emotionaalisia ihmisiä, jotka joka asiaan menee tunne edellä, analyyttisyyden ja harkinnan unohtaen. Kutsukaamme heitä miehiksi. Ja tarkastelkaamme rikostilastoista prosenttimääräänsä.

Nimim. Kaikki mamut raiskaa koko ajan.

Trina
Harjunpää
Viestit: 336
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 12:45 pm

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja Trina »

Kait se on pakko pitää kun olen itse varttihurri.
- Kasvatan omenoita ja haluan antaa sinullekin yhden. Katso, leikkaan omenan kahtia ja syön itse toisen puolen - näet, että omena ei voi olla myrkytetty!

Avatar
NorthernDarkness
Jane Marple
Viestit: 1089
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 4:48 pm
Paikkakunta: Holo-Kaustisen Kansanmusiikkifestivaalit.

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

Kunhan eivät ole umpiruotsalaisena asiakaspalvelutehtävissä.Muuten ei ongelmaa :)
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.

Tunturisusi
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2012 4:33 pm

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi »

Juu pidän ja seuraan heidän kulttuuriaan tarkoin. Nuo kauniit kesäiset saaristot ja rannikon kulttuurikaupungit. Kauan aikaa sitten asuin Ullanlinnankadulla ja siinä talossa oli varakasta ruotsinkielistä väkeä, joista erääseen rouvaan Eva F. tutustuin hyvin. Puhuimme aina suomea. Luen sujuvahkosti ruotsia, mutta puhuminen on alkeellisehkoa.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja CSI »

Kaippa se on vastattava kyllä kun tulee pantua vähintään kerran viikossa yhtä hurria. Joka sattuu olemaan vaimoseni.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
GAZ-24
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 10, 2018 11:18 pm

Re: Pidätkö suomenruotsalaisista? Ole vilpitön.

Viesti Kirjoittaja GAZ-24 »

En.
"Sepolla oli suuret lupaukset – saisin vielä niin paljon seksiä, että loppujen lopuksi vielä pyytäisin, saisinko välillä olla taas rauhassa" Auer kertoo kirjassaan suhteen arjesta.

Vastaa Viestiin