Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Laama
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:10 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Laama »

Täällä joku/jotkut aiemmin peräänkuulutti, miksei Teijo anna mitään haastatteluja. Vaikuttaa Facebook-profiilinsa perusteella aika viinaanmenevältä. Lisäksi mulla oli näköjään Teijon kanssa yksi yhteinen kaveri, joka on Piikkiössä asunut, muttei ole sieltä kotoisin ja tiedän hänen liikkuvan aika lailla "alan piireissä".

Börjestä vielä: oliko se Piian päiväkirjasta ote, mistä kävi ilmi, että kyytiinmeno oli tapahtunut Ahvenanmaalla? Muistan vaan, että se on täällä ketjussa tullut ilmi, mutta oliko oikeasti lainaus sieltä vai jotain kuulopuhetta? Mielenkiintoinen nimittäin myös tämä, jos yksityispuolella on käyty keskustelua, että sillä nimellä kutsuttu tyyppi olisikin voinut olla joku Piikkiön seudulla ajellut.
Älä tule hyvä kakku, tule paha kakku.
Laama
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:10 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988

Viesti Kirjoittaja Laama »

Waakku kirjoitti:Päiväkirjamerkinnät ihastuksista kadonneiden-jaksosssa:
03.05-1988:
"Tänään me vilkutettiin kahdelle jätkälle jotka ajoi autolla ohi, ne pysähtys ja me hypättiin kyytiin."

05.05-1988:
"Eilen diskon jälkeen me taas vilkutettiin niille, mä hyppäsin sen Börjen autoon, hän oli yksin silloin, me käytiin metsässä."

18.08-1988:
"Mä olen selvästi rakastunut, siis ihastunut yhteen jätkään."

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ei Börje mahdoton nimi ollut tuohon aikoihin Turun alueella (oli myös haukkuma/yleisnimi), itsellänikin oli luokkakaverina samanniminen henkilö, ollaan nelisen vuotta nuorempia.

Tuo Börje ei taida tuon mukaan olla mistään Ahvenanmaan reissusta.

Eli 04.05 käynyt Diskossa, silloin ollut Keskiviikko. http://kalender-365.de/kalenteri.php?yy=1988

Muistaakseni ei noihin aikoihin ollut diskoja arkisin...

-------------------------------------------------------------------------------------

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=13244#p13244
Tuossa viestissä taas Piian luokkakaveri puhuu että nuo olisi tapahtunut luokkaretkellä Maarianhaminassa. Parin päivän luokkaretki Maarianhaminaan missä disko keskiviikkona...
Vastaan itselleni. Tuosta lainauksesta löytyy tekstit Piian päiväkirjasta. Mutta viittaus Ahvenanmaan luokkaretkeen on tullut joltain entiseltä luokkatoverilta, liekö siis varmaa tietoa vai ei..
Älä tule hyvä kakku, tule paha kakku.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988

Viesti Kirjoittaja skoone »

Laama kirjoitti:
Waakku kirjoitti:Päiväkirjamerkinnät ihastuksista kadonneiden-jaksosssa:
03.05-1988:
"Tänään me vilkutettiin kahdelle jätkälle jotka ajoi autolla ohi, ne pysähtys ja me hypättiin kyytiin."

05.05-1988:
"Eilen diskon jälkeen me taas vilkutettiin niille, mä hyppäsin sen Börjen autoon, hän oli yksin silloin, me käytiin metsässä."

18.08-1988:
"Mä olen selvästi rakastunut, siis ihastunut yhteen jätkään."

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ei Börje mahdoton nimi ollut tuohon aikoihin Turun alueella (oli myös haukkuma/yleisnimi), itsellänikin oli luokkakaverina samanniminen henkilö, ollaan nelisen vuotta nuorempia.

Tuo Börje ei taida tuon mukaan olla mistään Ahvenanmaan reissusta.

Eli 04.05 käynyt Diskossa, silloin ollut Keskiviikko. http://kalender-365.de/kalenteri.php?yy=1988

Muistaakseni ei noihin aikoihin ollut diskoja arkisin...

-------------------------------------------------------------------------------------

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=13244#p13244
Tuossa viestissä taas Piian luokkakaveri puhuu että nuo olisi tapahtunut luokkaretkellä Maarianhaminassa. Parin päivän luokkaretki Maarianhaminaan missä disko keskiviikkona...
Vastaan itselleni. Tuosta lainauksesta löytyy tekstit Piian päiväkirjasta. Mutta viittaus Ahvenanmaan luokkaretkeen on tullut joltain entiseltä luokkatoverilta, liekö siis varmaa tietoa vai ei..
Tuota noin. Koska yleensä luokkaretkiä tehdään? Keväällä. Ja nuo toukokuun tekstilainaukset ovat tosiaan Ahvenanmaan luokkaretkellä ja siellä järjestettiin sitten se diskokin.

Ja tuo vika teksti on päivätty elokuulle samana vuonna...

Näistä asioista on keskusteltu useamman kerran. On todella turhauttavaa tulla tänne lukemaan uusia viestejä, kun odottaa, että olisi jotain uutta asiain tiimoilta. Ja sitten täällä keksitään pyörä uudelleen ja uudelleen.
Muista lähdekritiikki!
Laama
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:10 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Laama »

Olen kyllä lukenut ketjut läpi ja tiedän, että aiheesta on keskusteltu. Mistä aiheesta täällä ei jo olisi keskusteltu. Tartuin tähän nyt vain siksi, koska tuossa aiemmin toiset mainitsivat Börjeksi ehkä nimitetyn myös jotain paikallista tyyppiä.
Selvittämättömissä tapauksissa hyvin harvoin pystytään tekemään läpimurtoa keskustelupalstalla. Vaikka en viestejä tänne olekaan kirjoittanut, niin keskustelua olen seurannut jo vuosia, enkä yrittänytkään mitään esittää omana uutena ideana.
Älä tule hyvä kakku, tule paha kakku.
Polaris
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Polaris »

Täällä on spekuloitu tuota jonkun tuntemattoman kyytiin menemistä ja perusteltu sillä, että Piia on hyvinkin voinut liftata jonkun tuntemattoman kyytiin, koska on ennenkin mennyt auton kyytiin päiväkirjamerkintöjen perusteella.
Jos tuo päiväkirjojen kyytiin hyppääminen on tapahtunut luokkaretkellä, se ei ole ihan suoraan verrattavissa jonkun tuntemattoman kyytiin hyppäämiseen Piikkiössä. Ensimmäisessä merkinnässä puhutaan "me hypättiin kyytiin", mutta toisessa "mä hyppäsin sen Börjen autoon". Tästä ainakin itse saan käsityksen, että ekalla kerralla tuohon kyytiin on hypännyt Piia ja kavereita. Toisella kerralla Piia ehkä on ollut yksin, mutta kyseessä on kirjoituksen mukaan ollut sama auto ja tässä tapauksessa Piia on jo tuntenut kuskin nimeltä. Toisessakin tapauksessa on voinut olla kavereita mukana, mutta ovat esim. menneet toiseen autoon ja vain Piia on mennyt Börjen autoon.
Börje muuten viittaa nimenä vähän enemmän Ahvenanmaan suuntaan, kuin paljasjalkaiseen piikkiöläiseen :)

En tiedä olenko missannut jotain, mutta eikö tässä keskustelussa ole kukaan kertonut olevansa Piian tai Teijon tuttu? Kyllä Piikkiössä nyt muutama tuhatta ihmistä on tuolloin asunut, eikä muka yksikään ole Ristikankareitten kanssa viettänyt aikaa tuolloin tai sen jälkeen? Eikö kukaan uskalla puhua, eikö kukaan halua puhua vai eikö Piialla ja Teijolla ole tuolloin ollut liiemmälti kavereita?
Ainoastaan Teijon nuoruudesta olen kuullut jotain huhuja, mutta niillä ei suuremmalti ole painoarvoa, kun ovat niin monen välikäden kautta kuultuja.
Hydrogenium
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: To Loka 22, 2009 10:15 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Hydrogenium »

Zessie kirjoitti:Edelleen ihmettelen sitä, mihin Piia oli matkalla silloin myöhään perjantai-iltana ihan extempore? Jos hän halusi katsoa TV:stä vaikka 18:45 alkavaa Susikoira Roita, kun veli halusi katsoa loppuun Tunturin teräsmiehet. Tuolloin kaukosäädinriita olisi ollut mielekäs. Piia olisi lähtenyt jonnekin, jossa sai katsoa haluamaansa ohjelmaa. Ilonan luona se ei ollut. Kuka muu se olisi voinut olla? Joku lähellä tai bussimatkan päässä. Missä hänen äitinsä asui? Vaikka äidillä oli tapaamiskielto niin kai Piia saattoi silti mennä hänen luokseen. Näkikö kukaan äidin asunnon luona Piiaa?
Mihin aikaan nuorisojoukko tappeli Pontelassa? Tuskin ne vielä klo 19-20 olivat niin humalassa, että olisivat käyneet kimppuun. Ehkä olivat vasta tulossa Pontelaan. Norkoiliko joukko nuoria tai joku Piian ihastus (vaikka bändipoika) autossa Shellin pihassa ja odotteli vaikka Pontelan avautumista? Ehkä olisivat silloin saaneet Piian vielä mukaansa autoon. Päihteiden käyttö muutti sitten tilanteen fataaliksi?
On todella kummallista ettei kukaan nähnyt Piia esim. Shellin pihalla. Ovatko suut todella noin suljetut ettei kukaan kerro?
Mitä tai kuka Sauvossa oli, kun Piiaa sieltä etsittiin?
Kolmoselta tuli klo 19.00 MURHASTA TULI TOTTA dekkarisarja
Siitäkö riita kaukosäätimestä ? Siitäkö kaikki alkoi?
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Heippa pitkästä aikaa. Jospa minä nyt tarkennan tuota yksityisviestiä hiukan.
Sain sen nikiltä joka ei itse kirjoittele tänne mutta on joillekin lähettänyt yksityisviestejä.
No tällaisiin suhtaudun hieman varauksella mutta laitan tähän nyt ulkomuistista vapaasti kirjoitettuna sen mitä ehdotti minulle mietittäväksi tai tänne jaettavaksi.

Asiaan siis: Hän jostain syystä haluaa heittää kysymyksen, mitä jos Piikkiössä olisi vähän erikoinen ruotsalaisen sukunimen omaava henkilö? voisiko häntä kutsua Börjeksi.
Tämä Piikkiöläinen kaveri on Piian katoamisen aikoihin kavereidensa kanssa kutsunut jotain henkilöä Börjeksi ja sillä perustelee kysymyksensä. Mainitsi myös että on poliisille omat tietonsa ja epäilynsä kertonut, hänen epäiltynsä on kertomansa mukaan kuollut samoin tämä häirikkökin jonka oletan olleen se Börjeksi kutsuttu tyttöjä kuskaillut henkilö.
No haluaako tämä kaveri antaa nyt vain sen kuvan että tekijä olisikin kuollut?

Haluaisin jostain saada tiedon milloin tuo Ahvenanmaan luokkaretki on tehty??
Minulle ei riitä jonkun "koulukaverin" tänne kirjoittama tieto, tässä keississä on jonkin verran johdattelun tuntua jotta mentäisiin sivuun asiasta. Esimerkiksi jos aletaan keskustella JT seurakunnan osallisuudesta.

Omituinen tuo vihjepuhelu Piian sukulaisnaiselle, menikö siinä kymmenen vuotta ennen kuin paikka selvisi ja löytyi. Tässä jutussa on aika paljon tullut vihjeitä ja muutenkin sellainen tuntu että pyritään viemään sivuraiteille tai ainakin pois jos, nähtävästi itselle arka aihe.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja skoone »

isoäiti kirjoitti:..
Haluaisin jostain saada tiedon milloin tuo Ahvenanmaan luokkaretki on tehty??
Minulle ei riitä jonkun "koulukaverin" tänne kirjoittama tieto, tässä keississä on jonkin verran johdattelun tuntua jotta mentäisiin sivuun asiasta....
No voi hyvät hyssykät! Nuo päiväkirjan merkinnät päivämäärineen on esitetty monissa asiaa käsittelevissä dokumenteissa. Silloin toukokuussa kun luokkaretki Ahvenannmaalle tehtiin!

Saattaa olla, että joku luokkakavereista / kiusaajista kuuli, että Piia olisi ollut siellä Börjen kyydissä ja siitä sitten oli kaikki Piian mahdolliset ihailijat (autolla liikkuvat ainakin) saanut nimen Börje.
Muista lähdekritiikki!
Laama
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:10 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Laama »

Polaris kirjoitti:En tiedä olenko missannut jotain, mutta eikö tässä keskustelussa ole kukaan kertonut olevansa Piian tai Teijon tuttu? Kyllä Piikkiössä nyt muutama tuhatta ihmistä on tuolloin asunut, eikä muka yksikään ole Ristikankareitten kanssa viettänyt aikaa tuolloin tai sen jälkeen? Eikö kukaan uskalla puhua, eikö kukaan halua puhua vai eikö Piialla ja Teijolla ole tuolloin ollut liiemmälti kavereita?
Ainoastaan Teijon nuoruudesta olen kuullut jotain huhuja, mutta niillä ei suuremmalti ole painoarvoa, kun ovat niin monen välikäden kautta kuultuja.
Eipä täällä liiemmälti ole Ristikankareiden tuttuja ilmoittautunut, lähes ainoita taitaa olla tuon linkin takana jota Waakun viestistä lainasin.
Ja tuskin se Börje sen enempää on oikea nimi kuin Tom on Boråskaan että pitkälle ei vie tämäkään linja.
Älä tule hyvä kakku, tule paha kakku.
Laama
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:10 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Laama »

HolyWhiskey kirjoitti:
Laama kirjoitti:Täällä joku/jotkut aiemmin peräänkuulutti, miksei Teijo anna mitään haastatteluja. Vaikuttaa Facebook-profiilinsa perusteella aika viinaanmenevältä. Lisäksi mulla oli näköjään Teijon kanssa yksi yhteinen kaveri, joka on Piikkiössä asunut, muttei ole sieltä kotoisin ja tiedän hänen liikkuvan aika lailla "alan piireissä".


Mutta mitäpä Laama itse tarkoittaa tällä? Miten tämä liittyy Piian katoamiseen? Eniten ihmettelen silti tuota vikaa lausetta, mitä haet takaa tällä? Yhteinen facebook kaverinne liikkuu Alan piireissä... Miten liittyy asiaan tuo? Kerro?
Ei liity Piian katoamiseen mitenkään. Pahoittelen, että ajatus lauseen takana jäi vähän vajaaksi. Oli siis tarkoitettu vain kommentiksi ja mahdolliseksi selittäväksi tekijäksi siihen, miksei Teijo ole antanut haastatteluja. Eli viina vaikuttaisi maistuvan, ehkä ne piirit ovat vieneet mukanaan, eikä ole kiinnostusta ruotia menneitä asioita mediassa. En epäile suinkaan hänellä olevan mitään yhteyttä itse katoamiseen.
Älä tule hyvä kakku, tule paha kakku.
Hydrogenium
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: To Loka 22, 2009 10:15 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Hydrogenium »

Kolmoselta tuli klo 19.00 MURHASTA TULI TOTTA dekkarisarja
Siitäkö riita kaukosäätimestä ? Siitäkö kaikki alkoi?
Hyvää iltaa kaikille kirjoittajille.

Minua alkoi kiinnostamaan tämä Piian tapaus ja lueskelinkin tätä kakkos-ketjua takaperin aika pitkälle.
Tämä juttu on sen tyyppinen että ei oikein saa otetta mistään.
Ainoa henkilö joka tästä on antanut lausuntoja on Heikki, Piian Isä.
Heikki oli kellarissa olevassa saunassa saunomassa appensa kanssa kun Piia oli riidellyt veljensä kanssa samanaikaisesti kaukosäätimestä.
Tämän jälkeen Piia oli kävellyt ovesta ulos klo 20.00 ja hävinnyt totaalisesti ja perinpohjin kuin tuhka tuuleen, eikä 30-vuoden kuluessa ole tutkinnassa tullut edistystä nimeksikään vaan on jäänyt alkuvaiheeseen. Uutta on esim. Kirje Tom on Borås, tappelu Pontelassa

Gunilla kuitenkin syytti Heikkiä Piian katoamisesta. Vaikka Gunilla oli juoppo? niin kyllä hän varmaankin tunsi millainen mies Heikki pohjimmiltaan oli.

Heikillä oli asuntovaunu Piian katoamisen aikaan. Kun muurari Heikki läksi lauantaina Kallen kanssa muurailemaan niin:
1. Missä hän muuraili?
2. Menikö työpaikalle asuntovaunun kassa?
3. Miksi Kalle hoki että: Mennään hakemaan minun Piia kotiin, mennään hakemaan minun Piia kotiin.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005861671.html
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

skoone kirjoitti:
isoäiti kirjoitti:..
Haluaisin jostain saada tiedon milloin tuo Ahvenanmaan luokkaretki on tehty??
Minulle ei riitä jonkun "koulukaverin" tänne kirjoittama tieto, tässä keississä on jonkin verran johdattelun tuntua jotta mentäisiin sivuun asiasta....
No voi hyvät hyssykät! Nuo päiväkirjan merkinnät päivämäärineen on esitetty monissa asiaa käsittelevissä dokumenteissa. Silloin toukokuussa kun luokkaretki Ahvenannmaalle tehtiin!

Saattaa olla, että joku luokkakavereista / kiusaajista kuuli, että Piia olisi ollut siellä Börjen kyydissä ja siitä sitten oli kaikki Piian mahdolliset ihailijat (autolla liikkuvat ainakin) saanut nimen Börje.
Kiitoksia infosta. Pitääpä tarkemmin katsella nuo dokumentit.
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

Polaris kirjoitti:Täällä on spekuloitu tuota jonkun tuntemattoman kyytiin menemistä ja perusteltu sillä, että Piia on hyvinkin voinut liftata jonkun tuntemattoman kyytiin, koska on ennenkin mennyt auton kyytiin päiväkirjamerkintöjen perusteella.
Jos tuo päiväkirjojen kyytiin hyppääminen on tapahtunut luokkaretkellä, se ei ole ihan suoraan verrattavissa jonkun tuntemattoman kyytiin hyppäämiseen Piikkiössä. Ensimmäisessä merkinnässä puhutaan "me hypättiin kyytiin", mutta toisessa "mä hyppäsin sen Börjen autoon". Tästä ainakin itse saan käsityksen, että ekalla kerralla tuohon kyytiin on hypännyt Piia ja kavereita. Toisella kerralla Piia ehkä on ollut yksin, mutta kyseessä on kirjoituksen mukaan ollut sama auto ja tässä tapauksessa Piia on jo tuntenut kuskin nimeltä. Toisessakin tapauksessa on voinut olla kavereita mukana, mutta ovat esim. menneet toiseen autoon ja vain Piia on mennyt Börjen autoon.
Börje muuten viittaa nimenä vähän enemmän Ahvenanmaan suuntaan, kuin paljasjalkaiseen piikkiöläiseen :)

En tiedä olenko missannut jotain, mutta eikö tässä keskustelussa ole kukaan kertonut olevansa Piian tai Teijon tuttu? Kyllä Piikkiössä nyt muutama tuhatta ihmistä on tuolloin asunut, eikä muka yksikään ole Ristikankareitten kanssa viettänyt aikaa tuolloin tai sen jälkeen? Eikö kukaan uskalla puhua, eikö kukaan halua puhua vai eikö Piialla ja Teijolla ole tuolloin ollut liiemmälti kavereita?
Ainoastaan Teijon nuoruudesta olen kuullut jotain huhuja, mutta niillä ei suuremmalti ole painoarvoa, kun ovat niin monen välikäden kautta kuultuja.
Niin se on.Tutkinta on ääneen todennut Piian lähteneen ja ei ole syytä epäillä perheen liittyvän katoamiseen.
En voi minäkään enempää.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6454
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

On varmaan ennenkin kysytty, että mikä bändi Pontelassa silloin soitti, tai ken ties oliko joku tuttu roudariroope paikalla?
Laama
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:10 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Laama »

Hydrogenium kirjoitti:Gunilla kuitenkin syytti Heikkiä Piian katoamisesta. Vaikka Gunilla oli juoppo? niin kyllä hän varmaankin tunsi millainen mies Heikki pohjimmiltaan oli.
Itse ajattelen tämän ennemmin syntipukin hakemisena, mitä varmasti monet kadonneen henkilön omaiset tekevät. Ei siis suorana syytöksenä, että Heikki olisi jotain Piialle tehnyt, vaan tyyliin 'mikset ollut paikalla silloin, kun Piia lähti, olisihan sinun pitänyt kuulla riitely ja estää Piiaa lähtemästä' tms.

Ilta-Sanomathan on muuten nyt julkaissut jonkun suomalaisia rikostarinoita koskevan lehtisen. Ymmärsin, että jotain tähän tapaukseenkin liittyvää siinä on, ei mitään uutta varmastikaan, mutta jos joku on kiinnostunut. Voisi sen itsekin ostaa.
Älä tule hyvä kakku, tule paha kakku.
Vastaa Viestiin