Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Eräs kaverini ei ikinä rekisteröityisi minfolle koska "minfo on poliisien perustama vihjeiden kalastuskeino".
Olen itse pitkään ihmetellyt, miten poliisien tekemiä rikoksia ei täällä juurikaan noteerata, esim. YLEllä tapahtunut työpaikkakiusaaminen herätti suurta mielenkiintoa, Lounais-Suomen poliisijohdon sen sijaan ei...
Olen myös ihmetellyt vaisua reagointia eläinsuojelurikoksiin - milloin ne ovat viranomaisten virkatoimenaan tekemiä.
Olen myös ihmetellyt minfolla lisääntynyttä rasismia (sen jälkeen kun poliisien omassa facebook-ryhmässä olleet rasistiset kirjoitukset herättivät laajaa huomiota).

Näiden tosiseikkojen perusteella on pakko yhtyä kaverini huomioon.

Aiheesta oli avattu myöhemmin toinenkin ketju. Se yhdistetty tähän alkuperäiseen ketjuun
-NILS-

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Radiopuhelimen ja URSA ainakin poliiseja - tai wannabe-poliiseja. URSAn nimimerkkiä en muistanut (enkä viitsinyt etsiä yhdestä ketjusta), mutta vastasikin jo itse yhteen viranomaisia arvostelevaan kirjoitukseeni.

DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: To Syys 24, 2015 5:20 pm

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

Sellaset psykoosit siellä..
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.

Gladys
David Starsky
Viestit: 4507
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Rouva poliisimestarietsivä Gladys tavattavissa Prisonin suvakkinurkassa epäsäännöllisin ajoin.
Pamppua en anna, mutta käsiraudat voin laittaa ja pepulle läpsäyttää jos oikein nätisti pyydät. 8)
All is pretty.
- Andy Warhol

Tiinas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1445
Liittynyt: Su Helmi 11, 2018 11:00 am

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Tiinas »

Että sellaista.
Paras vitsi on, että radiopuhelin olisi poliisi. Kyllä poliisiksi kouluttautumiseen jonkinlaisia taitoja tarvitaan. Pitää olla ylioppilas ja henkisesti terve. Kuntotestikin on aika kova.
Tackleberry kirjoitti: ↑
Eli tänä vuonna poliisi on ampunut 42 valkoista ja 31 mustaa.
Valkoisia maassa on sellaiset 234 miljoonaa ja mustia 40 miljoonaa, mutta ongelma tässä on se, että "valkoisia tapetaan enemmän, saatana!"
Ei helvetti

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

En tiedä miten henkinen terveys noissa pääsyvaatimuksissa todetaan kun kuitenkin virassa olevissa poliiseissa on ihan helkkaristi kusipäitä? Tosin kusipäisyys ei ole pääsyvaatimus, mutta sen puute on este etenemiselle. Elfgren taitaa olla se vahvistava poikkeus tälle säännölle, mutta tuskinpa hänkään nykypäivänä poliisilaitoksessa etenisi.

Kardemumma

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Tiinas kirjoitti:Pitää olla ylioppilas ja henkisesti terve. Kuntotestikin on aika kova.
Ei tarvitse olla ylioppilas, ammattikoulu riittää. Ei tarvi myöskään olla henkisesti terve, riittää, että on lääkitys. Armeijaakaan ei ole pakko käydä päästäkseen poliisiksi. Kuntotesti on lähinnä vitsi. Pitää pystyä nostamaan joku 60 kg penkistä. Sen verran nostmaa rapakuntoinen alkoholistikin ja vielä kymmenen kertaa.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja damfin »

Kardemumma kirjoitti:
Tiinas kirjoitti:Pitää olla ylioppilas ja henkisesti terve. Kuntotestikin on aika kova.
Ei tarvitse olla ylioppilas, ammattikoulu riittää. Ei tarvi myöskään olla henkisesti terve, riittää, että on lääkitys. Armeijaakaan ei ole pakko käydä päästäkseen poliisiksi. Kuntotesti on lähinnä vitsi. Pitää pystyä nostamaan joku 60 kg penkistä. Sen verran nostmaa rapakuntoinen alkoholistikin ja vielä kymmenen kertaa.
Ok, eli jos saat lääkityksen kohdilleen niin pistä ihmeessä hakemus vetämään. :mrgreen:

Kardemumma

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

damfin kirjoitti:Ok, eli jos saat lääkityksen kohdilleen niin pistä ihmeessä hakemus vetämään. :mrgreen:
En käytä lääkkeitä. Onko sinulla joku poliisiin kohdistuva homofetissi vai miksi ihmeessä haluat minun alkavan poliisiksi?

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja damfin »

Kardemumma kirjoitti:
damfin kirjoitti:Ok, eli jos saat lääkityksen kohdilleen niin pistä ihmeessä hakemus vetämään. :mrgreen:
En käytä lääkkeitä. Onko sinulla joku poliisiin kohdistuva homofetissi vai miksi ihmeessä haluat minun alkavan poliisiksi?
Ajattelin vaan että joku säännöllinen työ tekisi hyvää, ja työhän se poliisin työkin on, ja arvelin sinun olleen kiinnostunut kun olit nuo pääsyvaatimuksetkin selvittänyt. Mutta tosiaan unohda koko juttu jos kerta et käytä lääkkeitä, eihän nuo kertomasi vaatimukset siinä tapauksessa ihan täyty kohdallasi.

Kardemumma

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

damfin kirjoitti:säännöllinen työ
Selvitä ensiksi mitä tuo lause pitää sisällään. Voin paljastaa, ettei saamasi perustoimeentulotuki ja eläke ole tarkoitettu elinkeinoksi, vaikka niitä sellaisena pidätkin. Tämänpäiväisen annoksen Lyricaa oletkin varmaan jo ottanut, että se boostaa Obamoxin vaikutusta? Kerkeät vielä käydä pöllimässä kaljaa Alepasta se typerä duunarilakki päässäsi, jota käytät osoittaaksesi kuuluvasi vasemmistoliittoon ja muuhun mielisairaaseen yhteisöön, jossa arvioitte eri päihdepillereitä ja suunnittelette anarkisti-iskujanne mummoja ryöstellen. Vähän huvittaa, kun luulette kannabiksen polttamisen ja reilun kaupan avokadojen syömisen tekevän teistä ekologisteja. Se nuuskaamanne amfetamiini on kemianteollisuuden tuote. Miten kommentoit?

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja damfin »

Kardemumma kirjoitti:
damfin kirjoitti:säännöllinen työ
Selvitä ensiksi mitä tuo lause pitää sisällään. Voin paljastaa, ettei saamasi perustoimeentulotuki ja eläke ole tarkoitettu elinkeinoksi, vaikka niitä sellaisena pidätkin. Tämänpäiväisen annoksen Lyricaa oletkin varmaan jo ottanut, että se boostaa Obamoxin vaikutusta? Kerkeät vielä käydä pöllimässä kaljaa Alepasta se typerä duunarilakki päässäsi, jota käytät osoittaaksesi kuuluvasi vasemmistoliittoon ja muuhun mielisairaaseen yhteisöön, jossa arvioitte eri päihdepillereitä ja suunnittelette anarkisti-iskujanne mummoja ryöstellen. Vähän huvittaa, kun luulette kannabiksen polttamisen ja reilun kaupan avokadojen syömisen tekevän teistä ekologisteja. Se nuuskaamanne amfetamiini on kemianteollisuuden tuote. Miten kommentoit?
Saatiinhan me paskottua tämäkin ketju oftopikilla, mutta toisaalta eiköhän tämä ketju ole kaatopaikalle päätymässä muutenkin joten eipä sillä niin väliä :lol:

Siinä olet oikeassa että "säännöllisestä työstä" olen itse jo vuosia sitten luopunut kun ryhdyin yrittäjäksi, varjopuolena siinä toki on se että en ole oikeutettu mihinkään perustoimeentulotukeihin enkä eläkkeisiin, toki työeläkemaksuahan yrittäjän on pakko maksaa, mutta sekin menee silleen väärinpäin että minä maksan sitä eikä niin että minä nostaisin sitä siitä seinässä olevasta reiästä (no ehkä sitten joskus jos tarpeeksi vanhaksi elän).
Säännölliseksi työksihän tätä yrittämistä ei tosiaan voi kutsua, kun olen luonteeltani niin pirun laiska että teen töitä silloin kun huvittaa joten siksi saatan istua päivisinkin näpyttelemässä vaikkapa tänne minfoon jotain älyttömyyksiä kun jokin asia vaatii mielestäni kommentointiani.
Ostolaskuja maksellessahan se sitten aina kostautuu kun huomaa että eihän sitä laskutettavaakaan tule jos ei ole töitä viitsinyt tehdä mutta toisaaltahan sekin korjaantuu sillä kun pistää myyntikatteet kohdalleen :mrgreen:
Ei vaan, olen niin lepsuluonteinen kaveri että persaukihan tässä saa lähes aina olla, kun työ ei aina huvita eikä asiakkaitakaan kehtaa turhasta laskuttaa, mutta omillaan toimeen tullaan silti, kelaa ja verottajaakin on saanut hieman sponsoroitua että riittää rahaa niille elintasopakolaisille työntää.

Pistetään nyt vähän ketjun aihettakin kommentoiden, en nyt ihan usko että minfo poliisien perustama on, mutta kyllä poliisit varmasti palstaa seuraavat ja hyödykseen käyttävät, ehkä he joskus jopa saavat palstan pyörittäjiltäkin tukea vinkkien muodossa vastineena siitä että palsta saa toimia rauhassa palstalla esiintyvästä anonyymistä "vihapuheesta" huolimatta, ja hyvä niin.

Kardemumma

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Yrittäjällä tarkoitat varmaan asemaasi kannabiksen kotikasvattajana? Pitääkö muuten paikkansa, että nykyisillä ledi-valoilla pystyy saamaan kohtuullisen sadon?

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja damfin »

Kardemumma kirjoitti:Yrittäjällä tarkoitat varmaan asemaasi kannabiksen kotikasvattajana? Pitääkö muuten paikkansa, että nykyisillä ledi-valoilla pystyy saamaan kohtuullisen sadon?
Pahoittelen mutta kannabikseen en ole koskenutkaan pariinkymmeneen vuoteen, enkä muihinkaan huimausmömmöihin, eli jos et muualta saa ostettua niin joudut varmaan tyytymään siihen tor-kauppiaan tramaliniin. Muistat vaan sen tramalinin kanssa että liian suuret annokset saattaa pilata haiman lisäksi maksankin.

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11301
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Minfo profiloitu poliisien palstaksi

Viesti Kirjoittaja URSA »

Pizzaman kirjoitti:Radiopuhelimen ja URSA ainakin poliiseja - tai wannabe-poliiseja. URSAn nimimerkkiä en muistanut (enkä viitsinyt etsiä yhdestä ketjusta), mutta vastasikin jo itse yhteen viranomaisia arvostelevaan kirjoitukseeni.
Joku syytti minua joskus poliisivihamielisyydestä täällä minfossa (varmaan sekoitti johonkin toiseen nimimerkkiin) mutta tämä on vielä hauskempaa.

Vastaa Viestiin