Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Lukekaa lehtijuttu. Toimittajat kyllä yleensä tekevät neutraalin yhteenvedon julkisesta tiedotteesta.

On se kumma, että tasa-arvokaan ei toimi kuin yhteen suuntaan ja kerrankin, kun on edes mahdollisuus siihen, ettei irakki ole ollut kriminaali naisenalistaja, niin pitäisi vaieta? On näitä käyty aiemminkin turhaan istumassa ja paljonpa lämmittää, jos joskus (kun on taas ollut pettämässä ja ero tullut miehestä) nainen kertoo totuuden.

Onko nainen jotenkin pyhä jota ei saisi kritisoida, vaikka itse on itsensä nurkkaan ajanut, tiedä vaikka ollut aloitteellinenkin, eikä lehtijutun perusteella ole kuitenkaan vastaan laittanut? Ainoastaan hän ja tuomittu tietävät mitä on käynyt ja on hyvä myöntää, että sana-sanaa -vastaan juttuja varsinkin menee myös väärin, oletan varsinkin irakilaisten kärsivän tästä hieman (mitä en sinällään harmittele). Eikä se, että nostaa esiin epäkohtia naisen käytöksestä tarkoita pahantahtoista uhrin syyllistämistä, kuten jotkut haluavat ymmärtää.

Tuskin on toimittaja jättänyt oleellisia pois jutustaan, kun kritiikki häntä kohtaan olisi silloin murhaavaa. Sen huomaa tästäkin ketjusta, kun hyökkäillään, vaikka täällä vain toistellaan lehtijutun kertomaa.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja damfin »

Lassie kirjoitti:
NorthernDarkness kirjoitti:
Näimpä,hyvä että naisen reissu ei mennyt siinä mielessä kuitenkaan täysin hukkaan ja hän sai erittäin kulttuuririkkaan tuokion ja oppi varmasti paljon.
Vahingoniloista sarkasmia seksuaalirikoksen uhria kohtaan, olisiko mitään varattuna tekijälle? Sarkasmia lisää?

Aikalaista....
No millaista kommentointia sinä naisena oletat saatavan tuollaisessa tapauksessa, tyhmyys on tyhmyyttä eikä se muuksi muutu vaikka kuinka sääliteltäisiin ja oltaisiin osaaottavia. Yhtälailla miesten tyhmyydellä ivaillaan monessa asiassa jos mies vaikkapa omaa tyhmyyttään tulee huijatuksi tai joutuu onnettomuuteen.
Ja tässäkään tapauksessa ei ole epäilystäkään siitä etteikö naisen tyhmyydellä, sinisilmäisyydellä ja harkintakyvyn pettämisellä olisi osuutta tapahtuneeseen.
Ettehän te hyvät naiset voi jumankauta tuudittautua siihen että mitään pahaa ei voi tapahtua koska niin ei saa tehdä ja se on väärin, tämä maailma ja täällä elävät ihmiset eivät vaan ole niin täydellisiä että kenenkään ei tarvitsisi harkita omia tekemisiään eikä ajatella mahdollisia seurauksia.
Ja kyllä, raiskaus on väärin eikä niin saa tehdä, mutta kun niitä raiskauksia vaan jatkuvasti tapahtuu niin onko se nyt ihan pakko tietoisesti tunkea itsensä tilanteeseen jossa raiskauksen riski on erittäin suuri, ja jos itsensä sellaiseen tilanteeseen saattaa niin mitä hyötyä siitä jälkeenpäin on vetää hernettä nenään että joku asiaa ivallisen sarkastisesti kommentoi.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja meitzi »

damfin kirjoitti:No millaista kommentointia sinä naisena oletat saatavan tuollaisessa tapauksessa, tyhmyys on tyhmyyttä eikä se muuksi muutu vaikka kuinka sääliteltäisiin ja oltaisiin osaaottavia. Yhtälailla miesten tyhmyydellä ivaillaan monessa asiassa jos mies vaikkapa omaa tyhmyyttään tulee huijatuksi tai joutuu onnettomuuteen
Jeps, kuten jos vaikkapa tällaisessa tilanteessa tulee tuomituksi väärästä syytteestä, niin sai mitä ansaitsi. Paitsi ehkä tuomion pituus, se ei oikein täsmäisi.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Damfin. Älä laita sanoja suuhun, kukaan "naisista" ei ole puhunut tuudittautumisesta mihinkään. Ihan tätä keissiä ollaan kommentoitu ja itsekin totesin uhrin hyväuskoisuudesta - sitä voi pitää kritiikkinä.

Ivatkaa tekijämiestä ja suhteutetusti tietenkin pääpainoitteisesti jos hän on pääsyylliseksi näkemänne henkilö. (Tämä vain neutraalia ehdottamista, ei käskytystä, en nyt pysty paremminkaan muotoilemaan. )

Ja tuosta että pitäisi laittaa vastaan, niin se olisi ihanteellista mutta aina ei parasta. Fyysinen kamppailu alakynnessä olijan ns. provosoimana voi olla hengenvaarallista. Jotkut ihmiset menevät pelosta lamaannukseen, oikeasti.

Naisen kertomus oli johdonmukaista, miehen ei. Jos mies olisi syytön kansalainen, hän tietäisi kertoa saman tarinan. Mies myös itse myönsi naisen itkeneen ja syyttäneen häntä raiskauksesta paikan päällä. KO:n perusteluista oli lehtijutussa.

Vaikeita juttujahan nämä ovat ja samat jutut pätevät osaltani mitä laitoin aiempaan vastaavaan ketjuun. Voi olla että tapaus päätyy hoviin, en ehdi nyt klikkaamaan juttua sanottiinko siitä.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
Serenity
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 5:12 pm

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja Serenity »

On Anoi Kaa kirjoitti:
Onko nainen jotenkin pyhä jota ei saisi kritisoida, vaikka itse on itsensä nurkkaan ajanut, tiedä vaikka ollut aloitteellinenkin, eikä lehtijutun perusteella ole kuitenkaan vastaan laittanut? Ainoastaan hän ja tuomittu tietävät mitä on käynyt ja on hyvä myöntää, että sana-sanaa -vastaan juttuja varsinkin menee myös väärin, oletan varsinkin irakilaisten kärsivän tästä hieman (mitä en sinällään harmittele). Eikä se, että nostaa esiin epäkohtia naisen käytöksestä tarkoita pahantahtoista uhrin syyllistämistä, kuten jotkut haluavat ymmärtää.
Luin lehtijutun. Siinä ei kerrota vastustelusta mitään, oliko sitä vai ei. Toiset lamaantuvat seksuaalisen väkivallan uhreina, odottavat vain, että se on ohi ja pääsevät tilanteesta pois. Lehtijutussa ei kerrota muusta näytöstä, mutta sana-sanaa-vastaan -jutuissa punnitaan juuri se johdonmukaisuus, millä osapuolet kertovat tapahtuneesta. Jos tarina muuttuu kesken kaiken, niin se viittaa valehteluun. Näin oli irakilaismiehen kohdalla.

Myönnän, että oma ajatteluni tässä on sen verran mustavalkoista, etten tajua, miten naisen kritisoiminen ei ole uhrin syyllistämistä. Eikö tässä ole vain yksi syyllinen ja se on raiskaaja?
damfin kirjoitti:
Ja tässäkään tapauksessa ei ole epäilystäkään siitä etteikö naisen tyhmyydellä, sinisilmäisyydellä ja harkintakyvyn pettämisellä olisi osuutta tapahtuneeseen.
Ettehän te hyvät naiset voi jumankauta tuudittautua siihen että mitään pahaa ei voi tapahtua koska niin ei saa tehdä ja se on väärin, tämä maailma ja täällä elävät ihmiset eivät vaan ole niin täydellisiä että kenenkään ei tarvitsisi harkita omia tekemisiään eikä ajatella mahdollisia seurauksia.
Ja kyllä, raiskaus on väärin eikä niin saa tehdä, mutta kun niitä raiskauksia vaan jatkuvasti tapahtuu niin onko se nyt ihan pakko tietoisesti tunkea itsensä tilanteeseen jossa raiskauksen riski on erittäin suuri, ja jos itsensä sellaiseen tilanteeseen saattaa niin mitä hyötyä siitä jälkeenpäin on vetää hernettä nenään että joku asiaa ivallisen sarkastisesti kommentoi.
Kyllä, makeimmat naurut siitä saa, kun ihminen luottaa toiseen ja sitten tuleekin kusetetuksi, raiskatuksi, tapetuksi. Vitun hulvatonta. Ehkä mä olenkin sellainen huumorintajuton lehmä, kun en saa jonkun joutumisesta seksuaalisen väkivallan uhriksi vahingoniloisia kiksejä.

Nainen on varmasti kelannut tuota iltaa monta kertaa ja katunut valintojaan ja syytellyt itseään, että miksi luotti mieheen. Taatusti hän oppi jotakin, mutta kaikki oppi ei ole sen opetuksen arvoista.

"Raiskauksia tapahtuu". Se on luonnonvoima, sitä ei voi estää, voi ainoastaan yrittää suojautua. Niin tätäkään raiskausta ei olisi tapahtunut, jos nainen ei olisi seurannut juttukaveriaan hänen työpaikalleen. Ehkä se oli suorastaan hänen syytään, täytyihän se nyt raiskata, kun se tuppautui ulkomaalaisen seuraan. Vai, olisiko raiskaus jäänyt tapahtumatta, jos mies ei olisi valinnut raiskata?
But silent let me sink to earth,
With no officious mourners near:
I would not mar one hour of mirth,
Nor startle friendship with a tear.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Lassie kirjoitti:Naisen kertomus oli johdonmukaista, miehen ei. Jos mies olisi syytön kansalainen, hän tietäisi kertoa saman tarinan. Mies myös itse myönsi naisen itkeneen ja syyttäneen häntä raiskauksesta paikan päällä. KO:n perusteluista oli lehtijutussa.
Kyllä, ja kuten lehtijutussa kerrotaan, tuo oli osa kokonaisuutta, joka kallistaa kohti syyllisyyttä. Ensikertalainen ei väkivallattomasta raiskauksesta saa tässä maassa noin kovaa tuomiota, joten jotain jätettiin kertomatta. Veikkaan että joko toimittajan tuttu, tai jo laajalti tunnistettu tai jotain, ja sitten on toimittaja päättänyt, että nyt on aika kivapuheelle. Tai sitten yksityiskohdat voivat olla naiselle niin häveliäitä, ettei haluta nostaa esille.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Käytöstä voi kyseenalaistaa ilman uhrin syyllistämistarkoitusta vai moniko teistä naisista tekisi saman kuin tämä saman viiteryhmän uhriksi tullut yksilö? Eikö ole ihan hyvä tietää mitä tapahtuu, niin ei välttämättä kaikkien tarvitse tulla raiskatuksi?
Tässähän oli melkeinpä kaikki riskitekijät, en olisi ihmetellyt vaikka pitsauunista olisi hypännyt miehen kuusi saalistajaveljeään ja ulissut jotain kummaa joukkoraiskatessaan ja räkiessään uhria.

Puheiden johdonmukaisuuteen voi vaikuttaa kulttuurierot, enkä nyt yhtään vitsaile. Rispektimiehelle saattaa olla kova puhua seksistä muuten kuin, että "hän janosi sitä, hän nautti". Korjatkaa te, jotka näiden kanssa seksistä enemmän keskustelette, jos pahasti erehdyn.

Hyvä ettei nainen hengestään päässyt, itse en olisi moiseen luolaan sosialisoimaan päissäni yöllä lähtenyt, enkä muutenkaan. Pysykää erossa, harmi on todennäköinen lopputulos. Saman neuvon annan irakilaismiehille.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 966
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Serenity kirjoitti:Myönnän, että oma ajatteluni tässä on sen verran mustavalkoista, etten tajua, miten naisen kritisoiminen ei ole uhrin syyllistämistä.
Itse en ymmärrä miten asioita voidaan kokonaisuutena käsitellä neutraalisti jos ei voida kritisoida lähtökohtaisesti aivan kaikkea.

Onko väärin kritisoida aikuista ihmistä heroiinin käytöstä?
Onko väärin kritisoida aikuista ihmistä joka työntää haarukan pistorasiaan?
Onko väärin kritisoida 60v miestä joka lähettää kaikki rahansa nettirakkaalle joka tekeytyy nuoreksi ja kauniiksi naiseksi?
Onko väärin kritisoida naimisissa olevaa naista joka lähtee alkoholin vaikutuksen alaisena kahdestaan jatkoille tuntemattoman miehen kanssa?

Noissa kaikissa aktiviteeteissa on riskinsä ja yleisesti ottaen maalaisjärki kehoittaa ihmisiä jättämään kyseiset touhut väliin. Ei se ole mikään ihme, jos se herättää ihmisissä tunteita kun noita asioita joku menee silti tekemään.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Kirjoitit tuossa aivan asiaa, OAK.

Toivottavasti tapausten uutisoinneilla olisi ennaltaehkäiseviä vaikutuksia, nimenomaan.

Olisinko tehnyt samoin kuin jutun nainen, en. Mulla on ylipäätään varovaisempi suhtautuminen ihmisiin. Tosin oon sortunut riskeihinkin aiemmin, epäilen että moni on. Ei holtittomuutta mutta ei voi sanoa kaikkea parhain päinkään.

Tuon "suustaan kiinni jäämisen keskustelutripeille" ymmärrän, itselläkin käynyt samaa joskus vieraidenkin kanssa siirtymättä paikasta toiseen. Yhden parhaimmista elämänvinkeistä sain ns kulkurilta/pultsarilta ratikkapysäkillä. 8)

Turvallisuus on tolkullista asiaa. Suomeen ei tarvita myöskään lisää turvallisuusriskejä.
Viimeksi muokannut Lassie, Ma Maalis 25, 2019 6:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
Serenity
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 5:12 pm

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja Serenity »

Rubiskreebeli kirjoitti:
Serenity kirjoitti:Myönnän, että oma ajatteluni tässä on sen verran mustavalkoista, etten tajua, miten naisen kritisoiminen ei ole uhrin syyllistämistä.
Itse en ymmärrä miten asioita voidaan kokonaisuutena käsitellä neutraalisti jos ei voida kritisoida lähtökohtaisesti aivan kaikkea.

Onko väärin kritisoida aikuista ihmistä heroiinin käytöstä?
Onko väärin kritisoida aikuista ihmistä joka työntää haarukan pistorasiaan?
Onko väärin kritisoida 60v miestä joka lähettää kaikki rahansa nettirakkaalle joka tekeytyy nuoreksi ja kauniiksi naiseksi?
Onko väärin kritisoida naimisissa olevaa naista joka lähtee alkoholin vaikutuksen alaisena kahdestaan jatkoille tuntemattoman miehen kanssa?

Noissa kaikissa aktiviteeteissa on riskinsä ja yleisesti ottaen maalaisjärki kehoittaa ihmisiä jättämään kyseiset touhut väliin. Ei se ole mikään ihme, jos se herättää ihmisissä tunteita kun noita asioita joku menee silti tekemään.
En pyrikään käsittelemään asioita neutraalisti silloin, kun puhutaan raiskauksista. En näe harmaata aluetta näissä tapauksissa. Syyllisyys on vain toisella osapuolella.

Sen voin vastata, että minä en olisi toiminut kuten tämä nainen. En olisi lähtenyt jatkoille, en olisi mennyt edes miestä jututtamaan. Koska minä pelkään. Minä pelkään tuntemattomia miehiä julkisissa kulkuvälineissä, baarissa, uimahallissa, puistossa, jos olen yksin. Minä pelkään ja profiloin etnisesti, onko täällä turvallinen ihmisjoukko. Minä pelkään ja sovittelen avainnipusta nyrkkirautaa. Minä pelkään ja kävelen nopeammin. Ja minä olen siihen helvetin kyllästynyt. Ja minä haluan, että meidän ei tarvitsisi pelätä aina pahinta. Minä haluan, että voimme olla vapaita juttelemaan kenen kanssa haluamme, juhlimaan missä porukassa haluamme, olemaan kenen kanssa haluamme ilman ainaista varautumista seksuaalisen väkivallan uhkaan. Ja puolustan aina niitä ihmisiä, jotka pystyvät olemaan vapaita, uskaltavat, ottavat ehkä riskejäkin, mutta ovat helvetti vapaita.
But silent let me sink to earth,
With no officious mourners near:
I would not mar one hour of mirth,
Nor startle friendship with a tear.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja damfin »

Serenity kirjoitti:Minä pelkään tuntemattomia miehiä julkisissa kulkuvälineissä, baarissa, uimahallissa, puistossa, jos olen yksin. Minä pelkään ja profiloin etnisesti, onko täällä turvallinen ihmisjoukko. Minä pelkään ja sovittelen avainnipusta nyrkkirautaa. Minä pelkään ja kävelen nopeammin. Ja minä olen siihen helvetin kyllästynyt. Ja minä haluan, että meidän ei tarvitsisi pelätä aina pahinta. Minä haluan, että voimme olla vapaita juttelemaan kenen kanssa haluamme, juhlimaan missä porukassa haluamme, olemaan kenen kanssa haluamme ilman ainaista varautumista seksuaalisen väkivallan uhkaan. Ja puolustan aina niitä ihmisiä, jotka pystyvät olemaan vapaita, uskaltavat, ottavat ehkä riskejäkin, mutta ovat helvetti vapaita.
Olen pahoillani jos ammun alas unelmasi, mutta nuo haluamasi asiat eivät vaan tule toteutumaan niin kauan kuin maailmassa on naisia ja miehiä tai edes niitä "muunsukupuolisia" koska niin kauan kuin on ihmisiä tulee olemaan naisia jotka käyttävät seksiä ja miesten seksinhimoa hyväkseen saavuttaakseen taloudellista etua tai julkisuutta, ja niin kauan tulee myös olemaan miehiä jotka raiskaavat naisia seksinhimoaan ja vallanhimoaan tyydyttääkseen, koska nuo piirteet sisältyvät ihmiseen siinä missä mikä tahansa eläinten lajityypillinen tai siitä poikkeava käyttäytyminen, eli jos villieläinten hyökkäykset halutaan saada kokonaan loppumaan pitää lopettaa kaikki villieläimet, ja jos raiskaukset halutaan saada kokonaan loppumaan pitää lopettaa ihmiset, näin se vaan on ja tulee olemaan.

Ja jos nyt luet tuon kirjoitukseni huolella, niin voit todeta että en yritä sanoa että kaikki raiskaavat tai että se olisi jotenkin normaalia ja hyväksyttävää käyttäytymistä, sanon vain että niin kauan kuin on ihmisiä ja eläimiä, niin kauan tulee myös olemaan poikkeavaa käyttäytymistä ja sääntöjen rikkomista ja sen kanssa vain täytyy oppia elämään.

Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 966
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Serenity kirjoitti:
Rubiskreebeli kirjoitti:
Serenity kirjoitti:Myönnän, että oma ajatteluni tässä on sen verran mustavalkoista, etten tajua, miten naisen kritisoiminen ei ole uhrin syyllistämistä.
Itse en ymmärrä miten asioita voidaan kokonaisuutena käsitellä neutraalisti jos ei voida kritisoida lähtökohtaisesti aivan kaikkea.

Onko väärin kritisoida aikuista ihmistä heroiinin käytöstä?
Onko väärin kritisoida aikuista ihmistä joka työntää haarukan pistorasiaan?
Onko väärin kritisoida 60v miestä joka lähettää kaikki rahansa nettirakkaalle joka tekeytyy nuoreksi ja kauniiksi naiseksi?
Onko väärin kritisoida naimisissa olevaa naista joka lähtee alkoholin vaikutuksen alaisena kahdestaan jatkoille tuntemattoman miehen kanssa?

Noissa kaikissa aktiviteeteissa on riskinsä ja yleisesti ottaen maalaisjärki kehoittaa ihmisiä jättämään kyseiset touhut väliin. Ei se ole mikään ihme, jos se herättää ihmisissä tunteita kun noita asioita joku menee silti tekemään.
En pyrikään käsittelemään asioita neutraalisti silloin, kun puhutaan raiskauksista. En näe harmaata aluetta näissä tapauksissa. Syyllisyys on vain toisella osapuolella.

Sen voin vastata, että minä en olisi toiminut kuten tämä nainen. En olisi lähtenyt jatkoille, en olisi mennyt edes miestä jututtamaan. Koska minä pelkään. Minä pelkään tuntemattomia miehiä julkisissa kulkuvälineissä, baarissa, uimahallissa, puistossa, jos olen yksin. Minä pelkään ja profiloin etnisesti, onko täällä turvallinen ihmisjoukko. Minä pelkään ja sovittelen avainnipusta nyrkkirautaa. Minä pelkään ja kävelen nopeammin. Ja minä olen siihen helvetin kyllästynyt. Ja minä haluan, että meidän ei tarvitsisi pelätä aina pahinta. Minä haluan, että voimme olla vapaita juttelemaan kenen kanssa haluamme, juhlimaan missä porukassa haluamme, olemaan kenen kanssa haluamme ilman ainaista varautumista seksuaalisen väkivallan uhkaan. Ja puolustan aina niitä ihmisiä, jotka pystyvät olemaan vapaita, uskaltavat, ottavat ehkä riskejäkin, mutta ovat helvetti vapaita.
Mutta jos syyllisyys on vain toisella osapuolella, niin eikö siihen lopputulokseen päädytä myös sen neutraalin tarkastelun kautta? Juuri siksi tunteiden sekoittaminen asioiden käsittelyyn ei koskaan tuo parannusta lopputulokseen muuta kuin sattuman tai tuurin kautta.

Tuohon toiseen osioon sanoisin, että kyllähän me vapaassa maassa eletään olettaen, että asut Suomessa. Siinä ei ole mitään vikaa, että pelkää tehdä asioita joilla saattaa olla negatiivisia seurauksia. Päin vastoin itse ainakin kunnioitan suuresti sitä, että jollain on itseensä niin hyvä kontrolli, ettei tyhmyyksin tule lähdettyä. Itselläni ei aina ole ollut, mutta nykyään pääsääntöisesti on ja olen siitä iloinen. Ehkä meidän ero on juuri siinä. Jos et ole mokaillut vielä elämässäsi tarpeeksi niin ruoho saattaa näyttää vihreämmältä aidan toisella puolen. Ja hei: ei meidän tarvitse aina pelätä pahinta.

Se on kuitenkin totta mitä jo sanottiin. Niitä vaaroja tulee aina olemaan eikä niistä päästä koskaan eroon. Ei siihen kannata kenenkään pyrkiäkään.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja meitzi »

On hyvä kuitenkin muistuttaa, että vaikka väärin tekee vain toinen osapuoli, niin on aina paikallaan huomauttaa myös niistä seikoista, joilla päätyi korkeampaan riskitilanteeseen.

Olisihan se kiva, jos maailma olisi sellainen, jossa ei tilaisuuksia käytettäisi omaksi hyödyksi muista välittämättä, mutta kun emme elä, niin omat valinnat ohjaavat pitkälti sitä, että miten korkeaan riskiryhmään kuuluu.

Se ei ole uhrin syyllistämistä, syyllisiä on noissa tilanteissa tasan yksi, vaan valistamista. Pidä autosi/polkupyöräsi/kotisi yms. lukittuna silloin kun niitä ei käytetä ja vältä tilanteita, joissa on korkeampi riski tulla mukiloiduksi, ryöstetyksi tai raiskatuksi.

Eihän tuo välttämättä edes merkitse raiskatuksi päätyneiden määrään millään tavalla, mutta sillä tavalla voi välttyä olemasta itse yksi niistä.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

kaarmis
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: To Tammi 10, 2019 5:21 pm

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja kaarmis »

Nih. Ei ole laitonta myydä pelkkää pesupulveria pikkupussukoissa sivukadulla, mut ei se silti välttis kovin viisasta ole.

Voiskos ton otsikon muuttaa muotoon "Raiskausjatkoilla miehen työpaikalla"?

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Helsinki: Raiskaus jatkoilla miehen työpaikalla

Viesti Kirjoittaja meitzi »

kaarmis kirjoitti:Nih. Ei ole laitonta myydä pelkkää pesupulveria pikkupussukoissa sivukadulla, mut ei se silti välttis kovin viisasta ole.
Jos sitä väittää joksikin muuksi, kuin pesupulveriksi, niin mun käsittääkseni se on myös rikos
Voiskos ton otsikon muuttaa muotoon "Raiskausjatkoilla miehen työpaikalla"?
Olisi kyllä kuvaavampi, mutta se ei olisi kivapuhetta.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

Vastaa Viestiin